• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORSolarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars,
    rozbalit záhlaví
    YARRDESH
    YARRDESH --- ---
    WARBABY8: kabely to chce dimenzovat, nicmene ja to 1) mam vsechno v jedny mistnosti par metru od regulatoru, nebydlim v domku, 2) tyhle maly veci na dc nemaji zadny poradny proudy. vlastne jedina pruda byla dat stridac za dvere, protoze me rusil hluk jeho ventilatoru, takze jsem musel poridit na jiz vetsi vzdalenost vedeni 12v o jiz pomerne velkem proudu nemalej prurez kabelu. jinak na stridaci s nekolikanasobnou transformaci napeti to teda zralo pomerne vic wattu, nez takhle naprimo, co se tyce techto malych blbosti - postupne jsem z 230 co slo sundal a mam min starosti s tim, ze me vystavi delsi zimni sekvence dnu pod mrakem, aniz bych cokoliv delal. ale jak rikam, ja mam zanedbatelne vzdalenosti a maly system. ostatne s 12v svetlama u stropu bych sel z dc adapteru v zasuvce za stridacem, polozeny na zemi, kabelem tedy ze zeme do stropu stejnou (v tomto pripade vetsi) vzdalenost, nez z regulatoru, takze ztraty by byly v dratech stejny, nebot z dc menice leze v tomto pripade teze 12v, jako z toho regulatoru. usb dobijeci centrum jsem si zbastlil primo u regulatoru a k raspberry a podobnejm blbostem, co jsou stacionarni a ve vetsi vzdalenosti, to z 12v na 5v konvertuju az menicem u stolu, kterej dava rozvod 5v vecem tam, a k nemu holt vede vetsi prurez. v tomhle pripade konverze napeti nahoru/dolu mi prijde ne jak jit za roh, ale jako obejit barak a vratit se na zacatek, kdyz mam v zakladu stejny napeti.
    WARBABY8
    WARBABY8 --- ---
    YARRDESH: no tak když pominu profesionální rovinu tohohle řešení, tak pokud nemáš spotřebič hned u takového zdroje, tak to co ušetřis na ztrátách při konverzi napětí pro změnu necháš v kabelech.
    YARRDESH
    YARRDESH --- ---
    WARBABY8: jj, za solarnimi panely je regulator, kterej dobiji/hlida baterie na nem poveseny a ze kteryho leze ven 12v, presneji receno aktualni napeti baterie/stavu systemu, no a na tom vystupu je povesenej paralelne jak stridac, tak dc/dc menice, tak i veci primo na 12v.
    WARBABY8
    WARBABY8 --- ---
    YARRDESH: to jako že máš od panelů paralelně ke střídači ještě nějakej DC/DC měnič a z něj napajis 5-12V spotřebiče?
    YARRDESH
    YARRDESH --- ---
    JIMIQ: k tomu nepotrenujes inverter, muzes krmit zarizeni rovnou z regulatoru, treba malou led lampicku 12v a sledovat odber, neomezen minimem pro invertor. ale z vlastni zkusenosti pokud panel dava 2.9v tak z nej nevymacknes zadnej meritelnej proud - je totiz tak malej, ze ani neprekona odpor dratu a nedosahne poradny voltaze. ja mam 5v, 9v a 12v vetve vyvedeny jeste pred stridacem, pac proc krmit napr 12 v led pasky ze zdroje, kde jde nejdriv z solar regulatoru/baterky 12v do inverteru, ten z toho udela 230v, a potom zase do dalsiho spinaneho zdroje/trafa, ktery z toho udela zpatky 12v, nebo 5v na usb zarizeni. spousta spotrebicu je krmena par voltovym adapterem. pri kazdem prevodu jsou znacny ztraty. takhle to mam pichly na primo a pohoda, v pripade nouze o solarni stavu muzu aspon vypnout inverter a nesezere mi svejma 10-15w naprazdno za par dnu baterku, ale telefon si dobiju, v pokoji si posvitim, router taky bezi atd.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    no teď jsem se dočetl že to není 1:345, ale spíš 1:345000 :D a někdo dělal pokus, když byl "supermoon" a dávalo jim to 2,9V, výkon nenaměřili právě kvůli tomu že inverter nenaběhnul
    WARBABY8
    WARBABY8 --- ---
    JIMIQ: Každý střídač má dané minimální napětí pro svůj rozjezd. Měsíček a hvězdičky na to určitě stačit nebudou. Dobře umístěná pouliční lampa už by mohla. ;-)
    WARBABY8
    WARBABY8 --- ---
    CYBERHIPPY: to je ale účinnost nabíječky jako takové (takže vlastně jen střídače), né celého nabíjecího procesu a to je dost podstatný rozdíl.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    JIMIQ: to mozem celkom urcite povedat, ze sa panel nezapne, ten striedac tam ma nejaku hranicnu hodnotu vykonu pri ktorej sa zapina/vypina, aby sa nestalo, ze bude elektraren konzumovat viac elektriny, nez vyrobi
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    DZODZO:
    tohle není přímo reakce na ten příspěvek, ale chci se zeptat, jestli bys mohl pohledat v logu časy kdy byl úplněk, jestli tam nevyskočí nějaký wattík

    http://www.cleanfuture.co.in/...The%20answer%20is%20a%20definite,power%20during%20the%20full%20moon.

    měsíc odráží sluneční světlo v poměru 1:345, takže každý panel o 350Wp by měl dávat 1W výkonu :D ale je otázka jak se v tom reflektují různé ztráty atd
    CUKI
    CUKI --- ---
    XCHAOS: Kdyby všechny ty články byli pravdivé, tak už jsou ty baterie ve velikosti těch do hodinek, přežijí několik generací a s průměrnou Teslou dojedes/doletíš na Mars... :-D

    To je bohužel stinná stránka výzkumu.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    CUKI: já to sem prostě jen dal, protože kam s tím...

    technologie je známá, jenom byla dosud příšerně drahá. jestli Toyota skutečně přišla s postupem, jak to vyrobit sériově a zlevnit to, byl by to průlom. Zdvoj- až ztroj- násobení energetické hustoty + zmiňovaná možnost odlehčit konstrukci baterie, protože nemusí být tolik ohnivzdorná apod., to by skutečně změnilo pravidla hry. Ale pokud je to reálné, tak by se to podle mě dřív uplatnilo u elektrického létání, než u elektromobilů...
    CUKI
    CUKI --- ---
    XCHAOS: NJN, zas takový výkřik do tmy technologie SSB je tu s námi mnoho desetiletí. Navíc cca před deseti lety vstoupil do Quantumscape i VW, ale pořád je to u ledu. V roce 2017 Toyota...
    "revoluční na tech bateriích je že nepotřebují tekutý ani gelový elektrolyt, tím snižují hmotnost na Kg. Nicméně pevný elektrolyt už tu byl několikrát a vždy se od něj zatím ustoupilo, protože snižoval cyklovatelnost baterií.
    Dál materiály na anodu i katodu byl většinou velice drahý. Některé z těchto prvků brzy odsoudíme jako nebezpečné.
    Jako přeji si aby kterákoliv firma (Toyotě z nich fandím nejvíc) přišla opravdu s něčím průlomovým. Ale dost se obávám, že k většímu rozšíření zase nedojde.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Toyota Plans Revolutionary Solid State Battery for 2021
    https://www.youtube.com/watch?v=G01xv1RyRVw
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    The US Government's Entire 645,000-Vehicle Fleet Will Go All-Electric - Slashdot
    https://hardware.slashdot.org/...the-us-governments-entire-645000-vehicle-fleet-will-go-all-electric
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    tak já hlavně myslím že od 2025 ty lepší auta budou mít 1000km dojezd a dobít 20% - 80% za 15 minut (t.j. 600km/15minut) bude stačit
    CUKI
    CUKI --- ---
    CYBERHIPPY: Je otázka co do toho započítávají. Největší problém je v akumulaci té extra energie. Protože tohle tu síť musí dost rozhodit.
    CYBERHIPPY
    CYBERHIPPY --- ---
    WARBABY8: tak napríklad nabíjecí stanice Siemens Sicharge D (max. výkon 300kW, podporuje napětí od 150 do 1 000 V, účinnost > 95.5% rated, > 96% peak )

    SICHARGE-D | Siemens eMobility charging | Siemens Global
    https://new.siemens.com/...bal/en/products/energy/medium-voltage/solutions/emobility/sicharge-d.html
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    CUKI: tak bude mít dobíjecí stanice nějakou baterii nebo setrvačník....
    WARBABY8
    WARBABY8 --- ---
    Mě by docela zajímala účinnost takového nabíjení. O tý se v kontextu s rychlonabijenim kupodivu nikdy moc nemluví.
    CUKI
    CUKI --- ---
    LINKOS: No hlavně co to udělá s tou baterií, životnost ji to podle mě určitě nepřidá. Výhodu natankování za 5min chápu, ale rozvodné sítě z toho taky budou na prášky. To budou špičky jak prase. To je přesně to co naše rozvodná síť s obnovitelnými zdroji potřebuje.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam