• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORSolarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars,
    THERIDANE
    THERIDANE --- ---
    WARBABY8: Jinak jo, ty ztráty při rychlonabíjení (nejen v kabelu) jsou významný, ale v kontextu (rychlonabíjení pro většinu EVs není hlavní zdroj energie) je to tolerovatelný.
    WARBABY8
    WARBABY8 --- ---
    THERIDANE: Ony jsou jak AC tak DC, ale pokud si bral DC, tak potom ano.
    THERIDANE
    THERIDANE --- ---
    THERIDANE: (a už brzo i 800 V DC)
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    WARBABY8: není to násilím a tlačí se na to, protože nechat to čistě na trhu bude trvat mnohem déle. Plán je jasný, snížit emise v dopravě, jak to automobilky udělají je na nich. Teď je snaha aby nám technologicky neutekla Čína a další konkurenční země, protože jsme na automobilovém průmyslu závislí, vyrábíme nejvíce aut na světě na počet obyvatel.
    THERIDANE
    THERIDANE --- ---
    WARBABY8: Nezapomněl, rychlonabíječky nejsou 3×400 V AC, je to 400 V DC.
    WARBABY8
    WARBABY8 --- ---
    THERIDANE: Ale prosim tebe při 128kW u systému 3x400VAc proud vychází 320A ? Nezapomněl si ve vzorečku na něco? Tak samozřejmě jsem počítal kabely chlazené vzduchem a tabulky na ně jsou stejné a je jedno jestli jde o byt, dům, fabriku nebo nabíječku. Ale bagatelizovat 320A jako "domovní" instalaci? Já osobně žádný rodinný dům s přívodem 3x320A neznám, ale ty to asi děláš běžně.
    Jo vodou chlazenej kabel je super věc. Pokud budeme počítat, že použiješ třeba 16ku kabel, tak při délce 5 metrů v něm budou ztráty 1kW což je hrozně ekologický a to nepočítám vodní hospodářství na chlazení. Ale tak to už prostě vidět neni.

    LINKOS: tak mě vadí, že se to prosazuje násilím. Kdyby se tomu nechal volnej průběh neřeknu ani slovo. Určitě jsou lidi, kteří elektroauto využijou a je to pro ně super řešení. Já sám využívám akumulátorovou sekačku a jiné nářadí a je to bomba. Ale pokud to jde befelem, že na to všichni musí do 20ti let přejít je to prostě špatně. Pořád je tu řada nezodpovězených a nedořešených technických otázek a bez těch se to prostě masově rozšířit nemůže.

    DZODZO: neboj on se postará, ale hádej kdo to všechno zaplatí. ;-)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    WARBABY8: za vykon si uz teraz platime nemaly mesacny pausal, takze nech sa postara distributor :)
    KEB
    KEB --- ---
    Máte někdo zkušenosti se solárními nabijeckami na mobily atd. Rád bych něco relativně levného a funkčního. Máte někdo doma ověřený model?
    KEB
    KEB --- ---
    LINKOS: Ještě bych nekřičel hop. Elon musk je tímto způsobem největším výrobcem bev na Marsu. Dokud to nezačne jezdit po silnici, tak bych to bral s rezervou.
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    WARBABY8: to jsou problémy jen při povrchní představě, že všechny auta budem nabíjet za pár minut a ne jak to je v reálu, že to píchneš na nabíječku jednou za pár dní a neřeší to třeba několik dní. Zároveň ti to může fungovat jako záloha pro dům apod. Nabíjet auto rychlonabíječkou je extrém který drtivá většina lidí nebude skoro nikdy potřebovat.
    THERIDANE
    THERIDANE --- ---
    WARBABY8: K tomu kabelu... 481 kW při Tebou uvedených 1.5 kV je jen usoplených 320 A. To je dnes úplně normální nabíjecí proud rychlonabíječek (odpovídá to 128 kW u 400V systémů). Těch 150 mm² je podle AWG tabulek pro domovní instalace (:-D) a ne pro vodou chlazenej nabíjecí kabel. Třeba V3 superchargery tesly mají kabely něco přes 20 mm průměr, a v tom je krom dvojice silových kabelů (průřez jsem nedohledal) ještě signalizace, hadice s vodou a velmi silná izolace (10kV@1min). A těžký nejsou.
    WARBABY8
    WARBABY8 --- ---
    LINKOS: tak jestli je věčná argumentace kopání do moderních technologií, tak ano. Kdyby článek byl pouze o baterii neřeknu ani slovo, ale pokud jde o její masivní rozšíření v automotive, tak tu existují problémy, které jsem níže popsal a přes ty vlak prostě nepojede.
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    WARBABY8: tu energii musíme vzít někde i teď. Grafenová baterka, mi na tom přijde mnohem zajímavější, ale někomu při kopání do moderních technologií asi přijde jejich výrazný pokrok k ničemu
    WARBABY8
    WARBABY8 --- ---
    LINKOS: tak někde ten výkon musíš vzít a ještě technicky zajistit samotné nabíjení. Ale chápu, že to pro někoho je to naprosto nepodstatné.
    THERIDANE
    THERIDANE --- ---
    JIMIQ: Plus na výrobní straně (Temelín) je třeba zohlednit příkon rafinerie, která ten benzín vyrábí (něco přes 1 kWh/litr). Když ze silnic zmizí tisíc aut se spotřebou 50 litrů za měsíc, tak máš najednou měsíčně 1.5 GWh přebytek, kterej můžeš nasypat do aut rovnou, bez toho zbytečnýho kolečka přes fosilní paliva .-)
    MOBYL
    MOBYL --- ---
    Zdravím všechny
    Chci pořídit tyto solární panely myslíte že je to dobrá nabídka?
    Solární panely 415Wp - Náchod - Bazoš.cz
    https://dum.bazos.cz/inzerat/138087829/solarni-panely-415wp.php
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    WARBABY8: Čína vyjede s autem s grafenovou baterkou a tebe na to zaujme kolik aut by se nabíjelo zároveň na plný výkon.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    No jasně, ale je to nesmysl, protože málokdo potřebuje nabíjet naplno, většina si nabíjí doma pomalu a navíc se to rozloží v čase
    WARBABY8
    WARBABY8 --- ---
    JIMIQ: já jsem nepsal kolik zvládne blok Temelína nabít aut denně, ale kolik jich zvládne nabíjet v jeden okamžik. A navíc při zanedbání veškerých ztrát, které zanedbatelné rozhodně nebudou.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    WARBABY8: máš to špatně. Když nabití trvá 8 minut, tak jeden blok temelína by zvládnul nabíjet denně 400 000 aut
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam