• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORSolarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars,
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    JIMIQ: grafy za posledny tyzden, oboje goodwe, vonku tricitky, tropicke noci, ale je pravda, ze to mame dolu v satni kde cely den nezasvieti slnko a je v podstate v strede baraku, takze je to najchladnejsia miestnost

    teplota menic:


    teplota nabijec + baterky:
    WARBABY8
    WARBABY8 --- ---
    ELIJEN: Tak si spočti na kolik tě vyjde ohřev bazénu a na kolik by tě vyšla šílenost s chlazením vodou na všechny panely. pak připočti kolik sežere jen samotné oběhové čerpadlo a vyjde ti nesmysl. Nemluvě o tom, že netěsnost systému ti může vytopit celej barák.
    MJUGEN
    MJUGEN --- ---
    JIMIQ: ano, GW měniče celkem topí. U mě do 80 °C. Výkon se pak snižuje u ještě vyšších teplot. Zkoušel jsem větráček od PC, ale už to neřeším.

    Nedávno jsem teplotu panelů měřil při těch 35 °C a plném slunci. Mají 70 °C, takže dle výpočtu 25 °C - 70 °C = 45 °C, tzn 45*0,5 % je 22,5 %, tzn. mají 77 % papírového výkonu. Realita dnes max. výkon na chvíli 75 % papírového výkonu. Spíše kolem 73 %.

    Zchlazením na 25 °C bych získal navíc zhruba 10 kWh a při ceně 10 CZK/kWh 100,- CZK. No nevím, zda by se to vplatilo a to je skoro ideální den na chlazení :-).
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Btw co chlazeni menice? Resite?
    Na FB si par lidi stezovalo ze se jim prehrival a po aplikaci maleho PC vetracku se zlepsil vykon ve spickach
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    40% bude asi se zapocitanim uziti toho ziskaneho tepla. Ale jelikoz i s par panelama mas v lete plny bojler 80 stupnovy vody…
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    tie koeficienty si vies najst v datasheete u vyrobcu, u toho mojho by to malo byt 0,4% (output) na stupen, t.j. pokial vies uchladit panel v lete napr. zo 70 na 40 stupnov, tak by si mal zisk 12% vykonu, to je otazne ci sa to pak vyplati
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    JIMIQ: To bohuzel skoro plati i o klasicke FVE, ty marze jsou tam nechutne. Nasel jsem vyrobce, co neco podobneho dela. Spis mi jde o tu vynosnost, zda se to opravdu vyplati financne. Nekde jsem nasel, ze chlazene panely v lete dokazi produkovat az o 40% energie vic, coz zni zajimave.

    DualSun: French manufacturer of solar panels
    https://dualsun.com/en/
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    ELIJEN:
    DZODZO: kdyz to nechas udelat profesionala co si to necha zaplatit tak se ti to nevyplati. Nejvetsi usporu budes mit v mesicich kdy to potrebujes nejmin.

    Pokud si to udelas sam jako konicka a beres to jako projekt co te neco noveho nauci tak urcite jdi do toho.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    WARBABY8: Proc? Mas k tomu naka data?
    WARBABY8
    WARBABY8 --- ---
    ELIJEN: ne je to nesmysl
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    imo sa to oplati asi az od urciteho vykonu, aby bol ten pokles kapacity tak markantny, ze by sa oplatilo zaplatit tu infrastrukturu navyse, zvlast, ked sa ta tepelna strata da vykryt 1-2 panelmi naviac
    XTALIBAN
    XTALIBAN --- ---
    ELIJEN: videl jsem to na par velerhach se solarni technikou. Melo to chladit panel a zaroven predehrivat vodu do kotle. Ale bal bych se toho ze to nekde praskne... A asi se to moc neujalo neb to bylo tak pred 10 rokama a nevim o tom ze by se to nejak instalovalo ve vetsim meritku ....
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    Zkousel jste nekdo zkoumat/pocitat, jestli by se vyplatilo chlazeni FVE panelu? Prijde mi jako super napad to teplo cerpat do bazenu :)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DZODZO: je to nahouby, na rozložení už potřebuješ víc místa, než seženeš na běžném parkovišti. Navíc spotřeba elektromobilů je ne o řád, ale skoro o dva větší, než u elektrokola (no ne 100x, ale třeba 25x, odhadem). Pokud solárnímu kolu stačej 2m^2, musel bys pro elektromobil vláčet 50m^2. Za realistický zábor ekvivalentu obytného auta pokládám 10m^2, v kempu nebo na volném prostranství zdvojení nějakou drzou rozkládací verandou tak na 20...
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    I Made My Bike Camper Electric - 100+ KM Range (No Pedaling)
    https://youtu.be/6SL7l2tN3fw


    E-bike se solarnim privesem, je to pokracovani, prvni video tam ma link taky nekde, ale to bylo bez solaru :) na zacatku je cenzurovany muzsky zadek, tak bacha :D
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    XCHAOS: tak mozno pripojny vozik a v tom 10 klasickych panelov? mensia plocha, vacsi vykon, akurat manipulacia s tak tazkymi panelmi dost nanic
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    TechMIX: Cestování s elektrárnou v kufru je zatím jen vize pro nadšence - Seznam Zprávy
    https://www.seznamzpravy.cz/clanek/tech-techmix-cestovani-s-elektrarnou-v-kufru-je-zatim-jen-vize-pro-nadsence-210042
    Cestovatelé si tedy přibalí do kufru velmi dlouhou roli sbalených fotovoltaických článků, dohromady o hmotnosti necelých 45 kilogramů. Celou elektrárnu tvoří 18 velmi dlouhých, flexibilních panelů, každý s délkou necelých 20 metrů, a podle fotografií zhruba metr širokých.
    ..
    Plocha rozkládací elektrárny je tak veliká, protože australští solární poutníci si povezou něco jiného. Půjde o články s účinností mezi 1–2 procenty využívající místo křemíku „organiky“, tedy uhlíkových sloučenin.
    KARLS
    KARLS --- ---
    CAL: Jojo, myslím tvojí situaci.
    NIMBUS
    NIMBUS --- ---
    Pokud není viditelně poškozen, tak je to zajímavý. Asi se to můžeš stát. Měříš to přímo za panelem?

    Solar Panel No Voltage: Reasons and Solutions | Solar Power Princep
    https://solarpowerprincep.com/solar-panel-no-voltage/#:~:text=So%20you%20hook%20up%20your,Wiring%2C%20and%20an%20unsuitable%20environment.
    AUDIAC
    AUDIAC --- ---
    NIMBUS: Baterka je vybitá, ale když zapnu motor, tak se z cyrixe trochu dobije a několik hodin mi všechno jede. Regulátor bliká, displej ukazuje, že panel dává 0W. Když jsem zkusil změřit dráty na panelu, tak je tam čistejch 0V.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam