KUTAS: hybrid je fakticky EV - hasí se stejně. Ale znovu zopakuji (ale fakt už naposled) - veškerá EV jsou pořád dost nová a riziko stoupá s opotřebením baterie. Rozdíl oproti telefonům, který udáváš, není relevantní - ta baterie v autě je spousta malých článků a ty jednotlivé články se v průběhu času úplně vybíjejí a nabíjejí, bez ohledu na to jak často jezdíš nebo nejezdíš. Šéfuje si to řídící jednotka a je to kvůli životnosti baterie. Životnost baterie je nějak spočítaná aby byla bezpečná, ale zatím nebylo mnoho příležitostí to reálně vyzkoušet. Mluvilo se i o tom, že po nějakých X nabíjecích cyklech se ta baterie prostě odpojí a musíš ji vyměnit, aby se předešlo zvýšenému riziku vznícení - nevím jestli to tak někdo už dělá.
Co se týká twitterového vlákna, tak já budu ve věcech požární ochrany spíš věřit těm hasičům. Přijde mi to o dost rozumnější.
Ta čínská auta AFAIK už se tu dají koupit (nevybavím si teď co jsou zač), ale možná se to změní, protože EU začíná být v téhle oblasti poněkud protekcionistická.
Jinak obecně zabezpečení není o tom, že si řeknem "no, tak děje se to jenom občas, tak se nám to určitě vyhne", ale že se udělají opatření, aby to nebyla katastrofa, když se to stane zrovna nám a vyhneš se věcem, co riziko zvyšují. Takže třeba že ty baterky dáš někam, kde je příznivá teplota a není kolem moc věcí co by mohly hořet. A nebo že nebudeš jezdit elektromobilem s baterií degradovanou na poloviční kapacitu, protože na nákup a zpátky to ještě dojede a když to nezačlo hořet do teď, tak už to bude v pohodě.