• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORSolarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars,
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    stale je lepsie, ked tie ine elektrarne (pokial su fosilne) bezia iba 30% casu ako zaloha miesto 100% casu a nieco z toho odpadne prechodom domacnosti a firiem na FVE s bateriou, aspon na preklenutie noci a az sa podari vyriesit dlhodobe uloziska, tak aj preklenutie zimy

    hlavne sa to da postavit rychlejsie nez ten temelin a s tym ako mi pride ze su ludia menej a menej kompetentni (aspon v IT vidim ten trend), tak by som mal strach buducim generaciam nechat na starost atomovu elektraren :)))
    WARBABY8
    WARBABY8 --- ---
    KUTAS: Já mám energetiku vystudovanou a pohybuju se v tomhle odvětví celý život. Takže si troufám říct, že o tom něco vím. Ty jsi mi zatím nedokázal vysvětlit důvod potřeby vetrniku, FVE a jiných nestalych zdrojů energie v závislosti na tom, že stejně musím postavit jiné elektrárny jako nezbytnou zálohu těchto nestalych zdrojů.
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    WARBABY8: jen se Ti snažím vysvětlit, že ty zálohy tady budou stejně, ať už budeme mít FVE nebo ne. Prostě vždycky budeš potřebovat nějaký zdroj který rychle naběhne.
    WARBABY8
    WARBABY8 --- ---
    KUTAS: krásným obloukem ses vrátil k tomu co jsem psal na začátku.
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    WARBABY8: jakože Tě překvapí to, že v noci je tma a FVE nevyrábí? Nebo přijdou nějaká mračna z čista jasna nad půlkou Evropy?
    WARBABY8
    WARBABY8 --- ---
    KUTAS: tak plánovaná odstávka je něco úplně jinyho než drzeni "hot Stand by" zálohy.
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    WARBABY8: a kde se bere ta elektrika, když je Temelín odstaven? Kde se brala, když Francouzi neměli vodu + odstávky jaderek?

    Teď do toho přidáš jen větší zdroj FVE, tak třeba nebude potřeba ty uhelky a snad brzy jen plynovky pouštět během dne, ale třeba jen v noci.
    WARBABY8
    WARBABY8 --- ---
    KUTAS: jako, že ke každému temelínu někde čeká druhý temelín v záloze? Tak to by mohlo dojít i laikovi, že to tak asi nebude ne?
    Nicméně i kdyby to tak bylo, tak to nic nemění na tom, že teda ke každé nestabilní kilowatě potřebuješ tu stabilní v záloze.
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    WARBABY8: a myslíš, že to teď tak není? Aneb co děláš, když musíš odstavit jaderné zdroje?
    WARBABY8
    WARBABY8 --- ---
    KUTAS: takže na pokrytí každé kW stavíš 2 elektrárny. To zní ekologicky i ekonomicky. ;-) To je jako bys jezdil kabrioletem a jako zálohu, když bude hnusně budeš mít ještě normální auto.
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    FLEXXO: v případě nedostatku nahodíš plynové elektrárny, které tuším Němci docela staví, protože jsou vodík ready a zároveň můžou jet na plyn.
    Jinak tohle je téma na diskuzi spíš sem [Energetika a energie v politické a hospodářské perspektivě]
    FLEXXO
    FLEXXO --- ---
    CUKI: viděl jsi motor z Tesly? Jen pro příklad ...
    CUKI
    CUKI --- ---
    FLEXXO: Hmotností a velikostí...

    FLEXXO: Elektromotor je jednodušší a hlavně se to dá snadno diagnostikovat. Bez nějakého velkého bádaní zvládne i průměrný garážník s IQ sotva přesahuji stovku, velice snadno poznat, kde je problém. U fosilu zavezeš do opravy auto a pokud o tom sám něco nevíš, tak ti tam vymění deset věcí než zjistí co je špatně.
    FLEXXO
    FLEXXO --- ---
    DZODZO: to není nové, Zoe je z roku 2019 a bms je 80000. Na mém cliu 11/2018 za 80000 vyměnit komplet podvozek i s motorem. Naschvál jsem se na to ptal v servise, na bazaru seženeš kompletní motor d4f740 od 25000 40000km najeto i s převodovkou a vším i s dopravou... Vyměnis kus za kus.
    Nedávno jsem řešil Zoe vs Clio a se stejnou výbavou budeš mít ty fosily 2 fungl nové. Jinak za tyhle prachy nové nesezenes nic. I když možná nějaký Číňan.
    PS: jak mi to řekli a co jsem viděl zprávu tak předávám dál.

    Každopádně mi přijde Ev dost složitější než fosil. Když jsem viděl rozdělaný měniče a motor atd... A celkové řízení je to někde jinde. I když chápu, že dobře udělaná elektronika a motor bude mnohem odolnější než fosil co se týče špatného řízení. Studené starty atd...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    FLEXXO: novy spalovak za 80k? kde to predavaju, to beriem hned
    FLEXXO
    FLEXXO --- ---
    XCHAOS: prosimtě vypadá to moc hezky. A v noci či v případě mraků a v zimě berou energii z čeho? Z uhelky co musí být připravena dodat do sítě to co ty soláry nedodaji protože na ně nesvítí? Ono je to vše pěkné, ale reaktory na rychlou zálohu zatím nemáme. Ona ta síť se řídí docela složitě.
    FLEXXO
    FLEXXO --- ---
    CUKI: prosimtě jak to myslis s tím tankem? V pátek jsme u nás měli krupobití a ty nový plecky od škody jsou potluceny víc než moje Clio 😆 ono problém s Ev je i cena oprav. Známému odešla BMS a řekli mu 80000. Za to ve spalovaku stejné třídy máš skoro celé nové auto. Myslím že má Zoe což je srovnatelné s Clio.
    Co vidím u nás, nano ani problém s elektřinou na budoucím parkovišti jako s cenou nabíječek. Nešlo by to udělat levněji? Co jsme se ptali tak 20 nabíječek vyjde pomalu dráž než to parkoviště. Což je problém.
    Nešlo by to přesunout do auta? Že by si měřilo kolik a kde spotřebovalo pro nabíjení. A poslalo na centrálu, kde by se to odečítalo z kreditu? Pak by výsledná stanice na AC byla mnohem mnohem jednodušší...
    CUKI
    CUKI --- ---
    KUTAS: Jo v satelitech se to projeví asi velice brzy. Je to většinou bohatá skupina obyvatel v produktivním věku. navíc auto je u těch lidí většinou i určitý status. To ale není zdaleka majorita.

    Podle mě bude dělat hodně i to jak se postaví legislativa a firmy k repasi baterií.
    Protože většina lidí si nekupuje nová auta. A teď jde vlastně o to jakou to auto se starší baterií bude mít zůstatkovou hodnotu a jestli ta baterie nepůjde to retenčních úložišť energie. A myslím že o to se bude automobilová lobby hodně snažit.

    Ano malé auta se sice prodávají, ale za prvé se poměrně dost nafukují (tedy jen z venku) a za druhé jejich cena jde ekologickým znevýhodněním nahoru. Kolínská TPCA šla ke dnu. Ten tam Toyota sice vyrábí Aygo, ale to jako Aygo nevypadá. Tyhle auta stály ještě před pár lety cca 8k Euro. Dneska v rámci ekologického znevýhodnění stojí dvojnásobek a je to děsivě poruchové.
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    CUKI: taky píšu ty "dražší" auta. Malá auta se opravdu vyrábět nepřestala a lidi je pořád kupují, i třeba jako 2. auto do domácnosti nebo pro někoho, kdo je sám. Jinak tyhle auta stojí pořád kolem 12k EUR (takové ty tří dvéřové Hyundaie apod.)
    EV jde nyní sehnat asi za 19k EUR (Dacia), takže je to jen otázka času, kdy budou stát stejně.... no a pak zase chvilku než se objeví dostatek ojetin.

    Můj odhad je, že do 5 let už tam cenový rozdíl nebude.
    CUKI
    CUKI --- ---
    KUTAS: jenže Enyaq vs Kodiaq není běžné auto ale tank. V rámci ekologie jsme zvýšili potřebu. A přestali vyrábět auta běžné velikosti. To je terno. Navíc se to do mnoha měst vůbec nevejde. Běžná auta stála kolem 10k Euro. Nemůžeš srovnávat s auty za klidně mega a víc. Vzorek toho co si kupují auta lidé na NYXu není opravdu srovnatelný se zbytkem naší populace.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam