• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    AMAROKHIFI & TOP AUDIO

    Jaké preferujete středy

    18 hlasy od 18 respondentů

      rozbalit záhlaví
      SVANC
      SVANC --- ---
      MACHALIK: Rozumím, co se mi snažíš sdělit. Ty úvahy jsou ale vedeny v rovině emocí, jako by ani nešlo o sériově vyráběné produkty, nýbrž o unikátní umělecká díla, která se z podstaty věci jakémukoli objektivnímu hodnocení vzpírají. Raději tedy rovnou řeknu, že pro veškeré další úvahy redukuji prvky řetězce na pouhá technická zařízení, jejichž smyslem je co nejvěrněji přenést zvuk k posluchači. Záměrně tedy zanedbávám jasný fakt, že hodnota špičkového aparátu je i v jeho designu, kterým jasně dává najevo, že nejde o nic levného a jeho majitel tedy nejspíš nebude žádný lůzr (alespoň v ekonomické rovině). Zanedbávám to proto, že tohle nejsou hodnoty, které by majitelé těchto aparátů v diskuzích vyzdvihovali (tvůj poslední příspěvek je v tomto ohledu spíše výjimkou). Vlastně je tomu přesně naopak – majitelé drahých aparátů zpravidla tvrdí, že přece nejsou žádní snobi a důvodem vysokých investic je poznatelně lepší zvuk. Bavme se tedy čistě o zvuku a jeho co nejobjektivnějším testování.

      Argument psychické zátěže posluchače při slepém testu je častý, nicméně příměr s tím, kolikrát by se komu postavil před komisí, je zcela mimo. Na schopnost erekce může mít stres resp. obava ze selhání fatální vliv. To je velký rozdíl oproti rozpoznávacím schopnostem, které se vlivem stresu spíše zlepšují, což je geneticky dáno. Takový lovec šelem by na tom byl dost špatně, kdyby při stresu přestával zvládat úkony, které mu jindy nedělají problém. Ale zpátky k příměru s erekcí. Ten test zesilovačů absolvovalo tisíce lidí a jsem si jist, že mezi nimi byla spousta mužů, kteří by v testu erekce před komisí neměli nejmenší problém. V testu zesilovačů ale propadli všichni bez výjimky. O to absurdněji působí hlášky o zvuku kabelů, jejichž celkový vliv na zvuk je ještě řádově nižší.
      Argument stresu je navíc v přímém rozporu s faktem, že tyto testy se úspěšně (tedy s opakovatelnými výsledky) používají při testování kodeků, nebo reprosoustav. Selektivně tvrdit, že tyto testy jsou speciálně pro zesilovače (kabely, cd mechaniky atd.) nevhodné, postrádá jakoukoli logiku. Mnohem logičtěji zní, že rozdíly nebyly zjištěny proto, že jsou pod prahem rozlišovacích schopností.

      Smyslem slepých testů je odstínit subjektivní vliv hodnotící osoby. O tom, že tento vliv existuje, přitom nikdo žádný spor nevede, to je prostě vědecky ověřený a všeobecně uznávaný fakt. Tento vliv (bias) je přitom velmi významný. Je spousta příkladů, kdy se lidé rozplývali nad zvukem levné krabičky jen proto, že se domnívali, že hraje špičkový aparát – a naopak. Podobně bylo např. i ukázáno, že když mají lidi porovnávat vína podobných kvalit a vidí přitom na ceny, srovnají je od nejdražšího k nejlevnějšímu. A to i v případě, že se etikety na lahvích vymění. Zkrátka tam, kde reálné rozdíly existují, dávají slepé testy mnohem objektivnější výsledky. Můžeš si stokrát připomínat své zkušenosti, mít naposloucháno sebevíc, ale proti subjektivním vlivům při neslepém testu není imunní nikdo, taková prostě je lidská povaha.
      Navíc ta vyjádření třeba o zvuku zesilovačů jsou často velmi silná. Pokud už o jednom vínu prohlásím, že to je hnusný patok, a o druhém, že se jen rozplývá na jazyku, měl bych být schopen takový rozdíl poznat i bez pohledu na láhev a to i před komisí.

      Pokud jde o vliv ABX přepínačů, tak ten je u dobře provedených ještě menší než u kabelů – tedy o několik řádů pod prahem rozlišitelnosti. Naopak je prokázáno, že díky nim lze identifikovat mnohem menší rozdíly ve zvuku, než je možné při dlouhodobém poslechu. Je to logické a koneckonců to jednoznačně potvrzují i vědecky ověřená fakta o echoické paměti, viz http://en.wikipedia.org/wiki/Echoic_memory
      Závěry z toho vyplývající jsou poměrně jasné. Při testování bez možnosti přímého přepnutí si člověk není schopen uchovat v paměti přesný obraz slyšeného po dostatečně dlouhou dobu. Pamatovat si tedy může pouze pocit, jaký z poslechu měl. Tzn. při dalším poslechu může jenom porovnávat vzpomínku na tento pocit s tím, jak na něj působí aktuální poslech. A na to bohužel není spolehnutí bez ohledu na to, jak je posluchač zkušený. Pěkně to demonstruje následující, zhruba přeložený citát:
      Kritici "přepínacích" testů říkají, že to není dobrý způsob pro posouzení prvků aparatury. S prvky audiořetězce je prý potřeba chvíli žít, aby bylo možné posoudit rozdíly mezi nimi. David Clark a Laurence Greenhill přišli s myšlenkou, jak tohle tvrzení ověřit. Vyrobili několik zatavených krabiček s hi-end konektory, přičemž některé měly uvnitř přímé propojení zatímco jiné obvod, který do určité míry zkresloval. Dali je k dispozici členům místního audioklubu, aby je v klidu doma vyzkoušeli a rozhodli, zda je v nich jen přímé propojení nebo zda nějak zhoršují zvuk. Audiofilové však v rozlišení selhali. Přitom ty samé krabičky bylo poměrně snadné správně identifikovat pomocí slepého ABX testu. Pokus demonstroval pravý opak toho, co mnozí audiofilové tvrdí. Dlouhodobý poslech je méně citlivý než ABX testování.
      Více v angličtině na http://nwavguy.blogspot.com/2011/05/subjective-vs-objective-debate.html

      A znovu opakuju – nemám nejmenší problém s tím, že někdo chce špičkové hi-fi třeba i proto, že rád oslňuje své kamarády a známé. Koneckonců taková potřeba je zcela legitimní :). Vadí mi ale, že jsou ostatním vnucovány ryze subjektivní názory, které nejsou opodstatněny žádným argumentem, který by obstál i jinde než jen mezi zarytými fanoušky hi-endu. Mimořádně tristní pak je, že na argumentačně podložený jiný názor reagují primitivové typu Teddyho osobními útoky, hláškami o sockách, psychonýmandech a dřevotřískách :).
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      SVANC: Máš štěstí, že se ti to nesmazalo, já byl minule hrozně nasranej.

      Půjdu na to od konce, ale ono se to stejně rozblije, protože nejde o věc exaktní a nakonec stejně skončíme u toho, proč jsem se tě zeptal na tvůj cíl (který jsem se nedozvěděl, mimochodem, koncový a ideální stav jsi nepopsal).

      Audio je pocitářský obor. Může se ti to nelíbit, ale bylo to tak, je to tak a bude to tak, přinejmenším do doby, než vznikne absolutní řetězec, který bude nejlepší na zeměkouli a bude se všem líbit nejvíc. A jelikož už předem víme, že ten nikdy nevznikne, tak jsme tam, kde jsme, v těch našich sračkách miliard různých komponentů a krámů.

      Důvod, proč ve světě high endu neplatí slepý test za modlu je jednoduchý. Zodpověz si ho sám pomocí následujícího příkladu: existuje aparatura složená ze zdroje signálu, předzesilovače, konce a beden, to vše prodrátováno nějakými kabely. Osoba X vprostřed poslechu zamění konec A za konec B, pak zpět za A, pak B, atakdále, zkrátka klasický slepák jak ho všichni známe (nezaměňovat s ABX testem, kde je vřazen do řetězce nežádoucí komponent - ABX box - a v rigorózní metodice se nepoužívá). Takže tady vyměňujeme ty konce a cílem je identifikovat je od sebe, jako v mrtích těch tvých příkladů z webu. Otázka zní: který komponent řetězce je vystaven testu?
      Správně, je to posluchač. A co nám test posluchače vypovídá o kvalitě komponentů? Správně, nic. Pomocí slepáku, a už jsem to tu psal, se tím pádem testuje jen jediná věc: člověk. A toho my testovat nechceme, nás zajímá komponent. Proto vytváříme takové druhy testů, kde subjektem je právě ten komponent, a to nejsou testy slepé, které si ze všech nejvíc pohrávají s psychikou testovaného, nervozitou, strachem ze ztrapnění, prohrou atd. Postavil by se ti před komisí za 10 000 USD? Osmkrát z deseti? Já za sebe nevím.

      I proto tu pořád tvrdošíjně opakuju to s tou souloží. Slepý test nebo nedejbože ABX test je čistým ekvivalentem výměny ženské uprostřed styku v temné místnosti. Vyndáš, vymění se díra a ty máš osmkrát z deseti identifikovat jednu od druhé. Sto procent chlapů bude přísahat, že každá ženská šuká jinak, ale chtěl bych vidět tu úspěšnost při slepém zásunu orgánu do díry A a díry B. A přesto je to pravda, že každá je jiná, nehledě na to, že jak šuká je jen jedním z mnoha parametrů, které nás při výběru partnerky zajímají. Slepý test zásunu ptáka do kundy tedy nakonec očividně není tou správnou metodou pro výběr ženy, a to navzdory jeho nesporné objektivitě. Ve skutečnosti je zcela k hovnu.

      A velmi podobně se to má s tím hifi. Rozuměj, vybírat si aparát, který nedejbože stojí ještě spoustu prachů, to je záležitost komplexní, podobně jako výběr ženské. Nejenže musí dobře hrát, a to samo o sobě je nekonečná množina pocitů, musí i dobře vypadat, musí tě esteticky oslovovat pokaždé, když přijdeš do místnosti, při hudbě se ti musí ježit chlupy na zátylku, když hrajou tu tvoji, taky ti musí sedět technický přístup výrobce, ergonomie, krajina původu, rodokmen - a vůbec, celá ta hromada krámů v obýváku je jakýmsi vyústěním tvé filosofie zvuku, řekněme jejím zhmotněním, na které jsi navíc vynaložil spoustu času a prostředků. Mluvím teď o finální aparatuře, alespoň pro danou chvíli (= nemáš hned v hlavě vymyšlenou náhradu za každý komponent). No a do tohoto stavu se nikdy, nikdy nedostaneš tím, že sám sebe budeš dokola slepě testovat, takových testů si za život každý pár udělá, ale jsou asi tak signifikantní, jako náhodný styk na hajzlech na diskotéce pro výběr manželky: tu nakonec taky vybereš na základě toho, jak vypadá, jak ti voní, co si myslí, co říká, jak vaří, jestli se s ní sneseš na vodě, jestli s ní přežiješ měsíc ve dvou na dovolené, jestli ti z ní stojí a v neposlední řadě taky jak se ti s ní šuká. Ze slepáku se ještě nikdy nikomu chlupy neježily.

      Teď se obloukem vrátím zpátky k tomu, proč jsem se tě ptal, o co ti vlastně jde. Pochop, hifistovi nejde o to udělat si sommeliérský kurz na hifi a být schopen rozeznat stříbrnou cívku před basákem od měděné, jemu jde o to mít doma tu svou vysněnou, skvělou aparaturu. To je ten cíl. A k němu vede cesta tím, že budeš zkoušet různé krámy doma, budeš je poslouchat potichu, nahlas, žánr A, žánr B, necháš je zapojený dva týdny a ani na ně nesáhneš, pak vyměníš krám za jiný krám a budeš se zajímat, co se změnilo, a pak si vezmeš to, co se ti víc líbí, aby ses časem ještě párkrát propochyboval dokola a buď se o své volbě ujistil nebo ji změnil. Slepý test v tomto procesu nemá místo, tím bys zjistil akorát to, že seš hluchej a že je to všechno úplně stejný a že statistika nad tebou vždycky vyhraje a můžeš se na to tím pádem celý vysrat a zbouchat si Transiwatta. Akorát ty si tu manželku nevybíráš slepým testem, jestli mi rozumíš, a ani tu hifárnu. Ani svoje oblíbený víno si nevybíráš slepákem, leda by ses chtěl, jak už jsem řekl, živit jako sommeliér. Pak to víno ale nemůžeš pít.

      Nejsem si jistej, jestli tenhle text má schopnost projít skrz tvoje firewally, ačkoli si myslím, že ani žádný nemáš, spíš nejseš naladěn na stejné vlně, máš jiný cíl než hifista, nejde ti o to mít vysněný aparát, tvůj cíl je, aby lidi pochopili, že nemají utrácet za nesmysly. A hifistovi nejde o to, aby někdo za něco neutrácel, hifista chce mít doma hifárnu, ze které mu stojí. Proto jsem se ptal, o co ti jde, abychom neztráceli dál čas tím, že si budem povídat, přičemž to ale nikam nepovede: mně je tvůj cíl přesvědčit lidi, aby trávili čas testováním sebe sama, popravdě dost ukradenej a tobě je můj apec v mojem obýváku taky volnej. Teoreticky si tedy nemáme co říct a to je taky důvod, proč se s tebou dlouhodobě nebavím, stejně jako závodník a tuningář, byť se oba motají okolo aut, spolu ale nemají společné téma (neimplikuju, kdo je kdo). Snad je to teď pochopitelnější.

      Babu ani auto ani hifárnu se zavřenejma očima nevybereš. A vybereš-li, nabouráš. Preferuješ špatnou metodiku. Resp. dobrou pro tebe, ale určitě ne pro člověka, jehož cílem je mít hifárnu snů (= hifistu).

      Snad to dává smysl. Tentokrát se to nesmazalo.
      SVANC
      SVANC --- ---
      MACHALIK: Slepé testy se používají mimo jiné i v případech, které jsi sám uvedl.
      Tedy např.:
      degustace vína
      testování léčiv
      výrobkové testy (potraviny)
      Validní výsledky ale dávají i při testování např.:
      audiokodeků
      reprosoustav

      Na druhou otázku, resp. skupinu otázek je jednoduchá odpověď - nemám rád bludy. To platí obecně a zvláště pak tehdy, když méně informovaným lidem zbytečně tahají peníze z kapes a ve finále vedou k horšímu zvuku (např. peníze utracené za kabel místo lepších reprosoustav).

      Jak vidíš, s odpověďmi problém nemám, dokonce ani když jsou dvě najednou :). I já mám dvě otázky a doufám, že jsi schopen stejně nevyhýbavých odpovědí, jaké jsem dal tobě.

      První otázka souvisí s několika tvými výroky:
      "Já osobně znám pravděpodobně jen jeden zes, kterej vážně jenom zesiluje, a i tam je to otázka, ostatní zkreslujou a patlaj a serou, jak zákon káže."
      "Na zesilovačích DPA se vliv síťové pračky projeví JAKO PRASE."
      "Navíc to na výstavě hrálo s DPA, takže klasická pila. S jinou elektronikou (...) by to ale asi fungovalo."
      "...typickým příkladem je slovenský konstruktér Bunta, kterému jeho předzesilovač totálně zabíjí celou řadu, neb hraje z prdele až běda, jen on sám to neslyší"

      Tohle opravdu nevypadá na rozdíly, které by člověk neměl poznat při klidném poslechu skladby (dle svého vlastního výběru), s možností přepínat signál třeba mezi zesilovačem, který "zkresluje a patlá" a strojem tvých snů.
      Jsou-li tedy tyto rozdíly tak markantní, jak si vysvětluješ, že doposud nikdo nevyinkasoval $10,000, přestože se o to už pár tisícovek lidí pokusilo, viz http://tom-morrow-land.com/tests/ampchall/rcrules.htm ?
      Ta pravidla mimochodem stojí za přečtení - třeba tahle pasáž přesně ilustruje výše uvedené výroky:
      "The way people describe the differences is that they are like night and day. I would certainly not have any trouble choosing between an apple and an orange 12 times in a row. When compared fairly I believe the differences in amps are much too small to audibly detect and certainly too small to pay large sums of extra money for. If I am wrong someone should be able to carefully take this test and win my money."

      Druhá otázka sice je "poněkud ohraná, přesto se na ní stále točíme", ale jenom proto, že se odpovědi stále a znovu vyhýbáš. Zeptám se tedy ještě jednou: Jaký je zásadní rozdíl mezi výše uvedenými příklady a testováním třeba kabelů nebo zesilovačů?
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      SVANC: Mě by spíš zajímalo, které ty oblasti jsou tak zásadně odlišné od high endu, že se v nich používají rigorózní slepé testy. Degustace vína? Whisky? Identifikace zpěvu ptáků? Vůně kundy? Rozhovoř se.

      Ale jinak na odlišnou notu, protože, přiznejme si, ta výše je už poněkud ohraná, přesto se na ní stále točíme, tak tedy na odlišnou notu, zkusme se povznést nad tyhlety banální neshody a neustále honění se za vlastními ocasy a místo toho mi řekni, o co ti v tomhle klubu a oboru ksakru vlastně jde. Co chceš dokázat (bez pejorativních konotací)? Co je tvým cílem? Kam směřuješ? Jaká situace by měla nastat, aby sis řekl "teď už je to v pořádku"?
      Odpověď na tuto otázku je podle mě zcela zásadní.
      SVANC
      SVANC --- ---
      MACHALIK: Rád vidím, že jsi zase v hovorné náladě a sršíš vtipem. Přišel jsi už tedy konečně na nějaký ten argument, v čem je hi-end tak zásadně odlišný od jiných oblastí, že u něj nelze testovat naslepo? Taková informace by jistě byla přínosnější, než se tvářit, že výrok "optika nebo koax jedno jest, jsou to přece ty jedničky a nuly" je humorný.

      Pouvažuj raději nad tím, jaký dává smysl vyvyšovat se nad ostatní a přitom sám nebýt schopen dát nevyhýbavou odpověď na jasně formulovanou otázku. A vzhledem k desítkám stránek, z nichž jsi nemálo popsal i zbytečnými osobními výpady, je výmluva "se to smazalo" víc než směšná.
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      Kdy tohle skončí? Kolik ještě dalších pitomečků si sem přijde přihodit tu svoji nevtipnou hlášku do už tak dost nevtipné kaše? Hej, kuci, a co tak se třeba povozit po převodnících? Nebo po digitálním výstupu - každý dítě přece ví, že optika nebo koax jedno jest, jsou to přece ty jedničky a nuly. Nebo síťová pračka! Nekonečně výtěžný téma. Nemotejte se pořád na těch drátech, jděte dál. Zesilovače! Stejně jsou všechny na desetinu decibelu stejný a ještě k tomu lepší než ucho. Pohovořte, ponotujte si, na vaše poznatky a názory tu každej čeká a je to navíc hrozně zajímavý.
      ALI_GATOR
      ALI_GATOR --- ---
      TEDDYBEDDY: Hele, mám doma prvotřídní audio kabel vyrobený tou nejlepší vesmírnou nanotechnologii ve vakuu. Je tak dokonalý, že nepotřebuje VŮBEC žádné stínění! Popravdě vypadá, jako by mi zbyl po výměně elektroinstalace v bytovém jádře ale zato jeho cena je 75 tis. Kč za metr. Ale jen audiofilní břídil by do toho nešel. Máš zájem? Slevim Ti (jako znalci) bůra!
      TEDDYBEDDY
      TEDDYBEDDY --- ---
      SVANC: Jak už jsme si řekli dříve hombre. Já mám ty adekvátní komponenty doma, takže já si nemyslím- já vím.
      Ten borec, který má jako refernci dřevotřískovou samohonku propojenou dvoulinkou jseš ty. A vo tom to je ;)
      SVANC
      SVANC --- ---
      TEDDYBEDDY: Pokud si myslíš, že s adekvátními komponenty je slyšet nějaký rozdíl v kabelech, tak blahopřeju - jsi borec
      TEDDYBEDDY
      TEDDYBEDDY --- ---
      Tady to vypadá, že si někdo doplnil maturitu. Tak to už je nejvyšší čas šetřit na pořádný hifi, resp. kabely :o)
      :" Je jasné, že chce-li se posluchač opájet takovými detaily, je potřeba, aby byly ke kabelům připojeny i adekvátní komponenty, které jsou dostatečně transparentní a nic neschovávají"
      KRAUTWIRE Fractal
      http://www.audiodrom.cz/recenze/kabely/169-krautwire-fractal.html
      SVANC
      SVANC --- ---
      Audio Myths Workshop
      Audio Myths Workshop - YouTube
      http://www.youtube.com/watch?v=BYTlN6wjcvQ

      Docela zajímavé je to celé, od 32:00 až do konce probíhají mimořádně názorné ukázky, jak se různé šumy a zkreslení reálně projevují ve zvuku. Je tam ale např. i porovnání nahrávky pořízené zvukovou kartou SoundBlaster za $25 versus Apogee AD8000.
      A abych nezapoměl, v čase 3:00 začíná dvouminutová pasáž, která určitě potěší místní "hi-endovou elitu" :)
      PLAYER
      PLAYER --- ---
      SVANC: opravdu nepochopim, jak si mohl u druheho bodu vynechat legendarni deku!
      SVANC
      SVANC --- ---
      LOPIK: Souhlas. Až mě bude majitel Ferrari přesvědčovat, že pozná rozdíl v akceleraci při úbytku hmotnosti pár deka, klidně s ním o tom taky podiskutuju. Tady ale padají spíš tvrzení typu slyšitelný rozdíl mezi kabely, optikou a koaxem, výpalkou a výliskem. A to je ještě větší kravina, než těch pár deka u Ferrari.
      SVANC
      SVANC --- ---
      MACHALIK: Všechny obory, které pracují se smyslovým vnímáním a kde nelze exaktně měřit. A ani není nutné chodit do jiných oborů - mimo jiné se jimi testují i audiokodeky.

      Ale jinak tvou neochotu bavit se na toto téma naprosto chápu. Připustit validitu slepých testů i pro hi-end by znamenalo demaskovat všechny ty nesmysly, kterými je tenhle obor prosycen.

      V téhle souvislosti bych připomenul jiné tvé tvrzení:
      ...už se nevyrábí zesilovače pro měřáky, ale pro uši. A je to mimo jiné i proto, že se změnily měřicí metodiky, pár konstruktérů se novátorsky začalo soustředit na jiný parametry a PŘEDEVŠÍM přemýšleli stylem "jak to, že je to slyšet, když to nejde změřit?"
      Pokud tedy odmítáš slepé testy a zároveň by mělo platit, že slyšet lze i to, že co není možné změřit, pak vlastně jinými slovy říkáš:
      JAKÉKOLI OBJEKTIVNÍ POSOUZENÍ PRVKŮ AUDIOŘETĚZCE NENÍ MOŽNÉ
      LOPIK
      LOPIK --- ---
      Slepý testy jsou celkem zbytečný - ty věci pro toho kdo si je koupí svojí cenu mají, o objektivní rozdíly ve zvuku ani tolik nejde..
      U nějakýho Ferrari si taky může člověk dokoupit třeba karbonovej obal filtru vduchu za příplatek 200 000 Kč a jediný co tím získá je že se sníží váha tunovýho auta o pár deka a lidi si to kupujou a ještě se s tím rádi chlubí.. Je to stejný jako s těma kabelama pro digitál za desetitisíce, co udrží emoce ve zvuku. (narozdíl od ramínka na šaty, kterej ten samej signál převede o tři tisíciny promile hůř).
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      SVANC: Třeba časem, až se zase potká, že nebudu zrovna nic důležitějšího dělat, budu mít dobrou náladu, půl flašky vína, dobře najezenej a navíc ještě jaksi zvráceně sdílnej, se o to pokusím znovu. Teď za střízliva na mě bolestně doléhá to uvědomění, jak zbytečný je jakýkoli moje konání na tomto poli v interakci s lidma, kteří, byť 4n, jsou přesvědčení o tom, že jejich názor je nejen platnej, ale i hlásáníhodnej.

      Mezitím bys mi mohl udělat aspn malej výčet těch oborů, kde se slepý testy dějou dnes a denně.
      SVANC
      SVANC --- ---
      GOSHEWAN: Neviděl bych to tak černě s tím vzděláním. Já myslím, že Teddybeddy dělá té poddůstojnické škole docela čest. Zkrátka jeho projev přesně odpovídá tomu, co si pod tím člověk představí... :)
      GOSHEWAN
      GOSHEWAN --- ---
      TEDDYBEDDY: A jak to je s tim vzdelanim? Porad nic?
      TEDDYBEDDY
      TEDDYBEDDY --- ---
      ALI_GATOR: Co dělá tvé bakelitové domácí kino? Furt to nehraje? :o)
      SVANC
      SVANC --- ---
      MACHALIK: Na osud nevěřím. A pokud jde o to "smazala se", tak tahle formulace mě u ajťáka trochu překvapuje - nebude v tom spíš nějaký ten freudovský chybný výkon? :D

      Ale jak vidím, odpovědi na danou otázku se zřejmě nedočkám. I když... Vlastně i to je odpověď... :)
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      Hergot, já měl napsanou tak pěknou, milou a vstřícnou odpověď :(
      Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam