SVANC: Diskutovat lze bez emocí, dobrat se závěru/výsledku však nikoli.
Já vím, že si myslíš, že vršíš argumenty, bohužel jsou to argumenty založené na neznalosti problematiky a tudíž. přinejmenším tolik jako moje, klouzající po porchu a vyčtené z internetu a pramenící z důvěry ve zdroje než z vlastního výzkumu a poznání. De facto věříš těm lidem, že jejich závěry jsou správný, a nestojí ti to za to si udělat závěry vlastní. A proti víře nelze argumentovat, zejména když já proti tobě ani nepotřebuju a nechcu argumentovat, protože tě stejně nepřesvědčím, což oba víme, a mně to hifi nezlepší, což taky víme. Vlastně po mně chceš, abych donekonečna ztrácel čas.
Ale abych úplně neklouzal věčně jen po tom povrchu, tak věz, že byť si (díky neznalosti) myslíš, že dnešní měřicí metodiky dokáží popsat chování audiokomponentu do posledního puntíku, tak to není pravda; právě naopak: se stochastickými signály jako je hudba si zatím žádná nedokázala poradit a tudíž, i když umíme změřit THD a IMD a slew rate a x dalších veličin, stále přesně nevíme, co přesně se se zesilovačem, jeho pracovními body a celkovým harmonickým i neharmonickým zkreslením děje při zpracování komplexních, nedeterministických signálů. K vyhodnocení tohoto je bohužel stále ještě nejlepší ucho, stejně jako k vyhodnocení chuti vína je stále ještě nejlepší jazyk. Přístroje selhávají.
Drtivá většina uvědomělých konstruktérů proto navrhuje svá zařízení ne pouze na základě simulací v počítači a měření prototypů, ale i vlastních a cizích poslechových testů, kdy hledají korelace mezi novými přístupy a posluchačskými preferencemi. Aplikace školních pouček v návrhu audia nemá místo.
Ty ses vydal cestou ignorace, popření existence celé problematiky audia pod jeho mechanickou a akustickou úroveň (bedny a odrazy/módy). Jistě, to je jedna z možných cest. Jako následek bys tím pádem byl mizerný konstruktér a tvoje hifi bude nevyhnutelně jedno z těch průměrnějších až podprůměrných (bez urážky). Kdyby ses však rozhodnul vytáhnout hlavu z písku, opustit bezpečný přístav víry v neexistenci rozdílů mezi čímkoli, tak jdi a založ vlákno na Slovanetu, ostatně jsem viděl, žes tam už kdysi
psal, a když se ti povede téma dobře rozjet, tak se stoprocentně setkáš i s konstruktéry, kteří ti řeknou naprosto konkrétně, proč existují měřené i slyšené rozdíly mezi zesilovači. A kdyby tě to doopravdy, a teď myslím
doopravdy zajímalo, tak příští víkend budeme všichni v Praze, kde se na to dá zeptat osobně.
Obávám se však, že tvůj zájem o problematiku začíná a končí vypindáváním z křesla domova a tudíž nemáš šanci se posunout. Proto - opět - navrhuju opustit tohle téma odsunout a srát na něj. Rád si od tebe kdykoli přečtu něco o pasivních domech, ale v hifi seš ztracenej a vyhovuje ti to tak. Tvoje dobrovolná redukce sebe sama na bota, kterej katruje Google a vyhledává hesla podporující tvoji teorii neexistence, je navíc i nedůstojný.