• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    AMAROKHIFI & TOP AUDIO
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    ALI_GATOR: No, zrovna argumentace navstivenymi diskuzemi mi neprijde uplne OK.
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    Produkt roku- HiFi Voice 2011

    IsoTek EVO3 Aquarius - Síťové filtry - IsoTek - Příslušenství | HiFi studio Brno
    http://www.hifisound.cz/prislusenstvi/isotek/sitove-filtry/isotek-evo3-aquarius
    ALI_GATOR
    ALI_GATOR --- ---
    SVANC: Přitom když se podíváš teddymu do navštívených diskuzí, zjistíš, že on je ten, kdo pomoc psychiatra zřejmě vyhledává a dle chování ji i potřebuje :)

    * ANTIDEPRESIVA a jiná psychofarmaka - vaše názory a zkušenosti
    * CFIDS - tzv. chronický únavový syndrom
    * LSD - záhady kyseliny
    * People are stoned - nástrahy a problémy dlouhodobého konzumenta THC - tips, tricks , help, stories, news
    * Poruchy a změny psychiky způsobované dlouhodobým užíváním drog
    * Psychické choroby, poruchy, charakterové vady
    * SCHIZOFRENIE
    * Virtuální psychiatrická poradna - možnost konzultovat své problémy s psychiatrem
    * Zenové příběhy
    SVANC
    SVANC --- ---
    MACHALIK: Rozumím, co se mi snažíš sdělit. Ty úvahy jsou ale vedeny v rovině emocí, jako by ani nešlo o sériově vyráběné produkty, nýbrž o unikátní umělecká díla, která se z podstaty věci jakémukoli objektivnímu hodnocení vzpírají. Raději tedy rovnou řeknu, že pro veškeré další úvahy redukuji prvky řetězce na pouhá technická zařízení, jejichž smyslem je co nejvěrněji přenést zvuk k posluchači. Záměrně tedy zanedbávám jasný fakt, že hodnota špičkového aparátu je i v jeho designu, kterým jasně dává najevo, že nejde o nic levného a jeho majitel tedy nejspíš nebude žádný lůzr (alespoň v ekonomické rovině). Zanedbávám to proto, že tohle nejsou hodnoty, které by majitelé těchto aparátů v diskuzích vyzdvihovali (tvůj poslední příspěvek je v tomto ohledu spíše výjimkou). Vlastně je tomu přesně naopak – majitelé drahých aparátů zpravidla tvrdí, že přece nejsou žádní snobi a důvodem vysokých investic je poznatelně lepší zvuk. Bavme se tedy čistě o zvuku a jeho co nejobjektivnějším testování.

    Argument psychické zátěže posluchače při slepém testu je častý, nicméně příměr s tím, kolikrát by se komu postavil před komisí, je zcela mimo. Na schopnost erekce může mít stres resp. obava ze selhání fatální vliv. To je velký rozdíl oproti rozpoznávacím schopnostem, které se vlivem stresu spíše zlepšují, což je geneticky dáno. Takový lovec šelem by na tom byl dost špatně, kdyby při stresu přestával zvládat úkony, které mu jindy nedělají problém. Ale zpátky k příměru s erekcí. Ten test zesilovačů absolvovalo tisíce lidí a jsem si jist, že mezi nimi byla spousta mužů, kteří by v testu erekce před komisí neměli nejmenší problém. V testu zesilovačů ale propadli všichni bez výjimky. O to absurdněji působí hlášky o zvuku kabelů, jejichž celkový vliv na zvuk je ještě řádově nižší.
    Argument stresu je navíc v přímém rozporu s faktem, že tyto testy se úspěšně (tedy s opakovatelnými výsledky) používají při testování kodeků, nebo reprosoustav. Selektivně tvrdit, že tyto testy jsou speciálně pro zesilovače (kabely, cd mechaniky atd.) nevhodné, postrádá jakoukoli logiku. Mnohem logičtěji zní, že rozdíly nebyly zjištěny proto, že jsou pod prahem rozlišovacích schopností.

    Smyslem slepých testů je odstínit subjektivní vliv hodnotící osoby. O tom, že tento vliv existuje, přitom nikdo žádný spor nevede, to je prostě vědecky ověřený a všeobecně uznávaný fakt. Tento vliv (bias) je přitom velmi významný. Je spousta příkladů, kdy se lidé rozplývali nad zvukem levné krabičky jen proto, že se domnívali, že hraje špičkový aparát – a naopak. Podobně bylo např. i ukázáno, že když mají lidi porovnávat vína podobných kvalit a vidí přitom na ceny, srovnají je od nejdražšího k nejlevnějšímu. A to i v případě, že se etikety na lahvích vymění. Zkrátka tam, kde reálné rozdíly existují, dávají slepé testy mnohem objektivnější výsledky. Můžeš si stokrát připomínat své zkušenosti, mít naposloucháno sebevíc, ale proti subjektivním vlivům při neslepém testu není imunní nikdo, taková prostě je lidská povaha.
    Navíc ta vyjádření třeba o zvuku zesilovačů jsou často velmi silná. Pokud už o jednom vínu prohlásím, že to je hnusný patok, a o druhém, že se jen rozplývá na jazyku, měl bych být schopen takový rozdíl poznat i bez pohledu na láhev a to i před komisí.

    Pokud jde o vliv ABX přepínačů, tak ten je u dobře provedených ještě menší než u kabelů – tedy o několik řádů pod prahem rozlišitelnosti. Naopak je prokázáno, že díky nim lze identifikovat mnohem menší rozdíly ve zvuku, než je možné při dlouhodobém poslechu. Je to logické a koneckonců to jednoznačně potvrzují i vědecky ověřená fakta o echoické paměti, viz http://en.wikipedia.org/wiki/Echoic_memory
    Závěry z toho vyplývající jsou poměrně jasné. Při testování bez možnosti přímého přepnutí si člověk není schopen uchovat v paměti přesný obraz slyšeného po dostatečně dlouhou dobu. Pamatovat si tedy může pouze pocit, jaký z poslechu měl. Tzn. při dalším poslechu může jenom porovnávat vzpomínku na tento pocit s tím, jak na něj působí aktuální poslech. A na to bohužel není spolehnutí bez ohledu na to, jak je posluchač zkušený. Pěkně to demonstruje následující, zhruba přeložený citát:
    Kritici "přepínacích" testů říkají, že to není dobrý způsob pro posouzení prvků aparatury. S prvky audiořetězce je prý potřeba chvíli žít, aby bylo možné posoudit rozdíly mezi nimi. David Clark a Laurence Greenhill přišli s myšlenkou, jak tohle tvrzení ověřit. Vyrobili několik zatavených krabiček s hi-end konektory, přičemž některé měly uvnitř přímé propojení zatímco jiné obvod, který do určité míry zkresloval. Dali je k dispozici členům místního audioklubu, aby je v klidu doma vyzkoušeli a rozhodli, zda je v nich jen přímé propojení nebo zda nějak zhoršují zvuk. Audiofilové však v rozlišení selhali. Přitom ty samé krabičky bylo poměrně snadné správně identifikovat pomocí slepého ABX testu. Pokus demonstroval pravý opak toho, co mnozí audiofilové tvrdí. Dlouhodobý poslech je méně citlivý než ABX testování.
    Více v angličtině na http://nwavguy.blogspot.com/2011/05/subjective-vs-objective-debate.html

    A znovu opakuju – nemám nejmenší problém s tím, že někdo chce špičkové hi-fi třeba i proto, že rád oslňuje své kamarády a známé. Koneckonců taková potřeba je zcela legitimní :). Vadí mi ale, že jsou ostatním vnucovány ryze subjektivní názory, které nejsou opodstatněny žádným argumentem, který by obstál i jinde než jen mezi zarytými fanoušky hi-endu. Mimořádně tristní pak je, že na argumentačně podložený jiný názor reagují primitivové typu Teddyho osobními útoky, hláškami o sockách, psychonýmandech a dřevotřískách :).
    ALI_GATOR
    ALI_GATOR --- ---
    MACHALIK: Tahle logika naznačuje, že jsi přesně typ chlápka, co má po boku zmalovanou blondýnu co umí jediné na světě: šukat. A vůbec Tě nezajímá, co říká a dělá, hlavní je, že se vždy uděláš i když ji měsíčně dotuješ nehoráznou sumou, protože ji v práci na pozici asistentky neplatí zas tak dobře a nová kabelka by ještě zvýraznila její povrchní krásu.

    Zároveň tvé tvrzení nevylučuje, že i "obyčejná" holka může vypadat dobře a můžeš si s ní rozumět a souložit úplně stejně jako s namachrovanou vyčouhlou fujarou. Akorát z Tebe netahá tolik peněz.

    Tvůj pocit štěstí je proto čistě umělý a silně dotovaný a jestli Ti to tak vyhovuje, je čistě tvoje věc ale nemusíš tím pádem sem vůbec nic psát (máš to přece všechno vymyšlený) alespoň tu bude míň oplzlostí a osobních útoků.
    MADCAT
    MADCAT --- ---
    MACHALIK: až doteď jsem si většinou myslel, že seš arogantní nabob, kterej věci sice rozumí, ale podává to tak, že ostatní akorát znechutí. teď se ti to konečně podařilo vysvětlit tak, že to dává smysl a beru to. aspoň já teda. palec nahoru.

    jinak teda by mě zajímalo, kolik hodin týdně třeba vlastně věnujete poslechu těch svých aparatur, jakože opravdu pouze POSLOUCHÁTE hudbu, ne jako pozadí při nějaké jiné činnosti? totiž jde mi o to zjistit, jestli jsou ty aparáty používaný pouze pro nějakou tu ego a vizuální onanii, nebo i pro to, co si myslím, že bylo a furt je primárním účelem při konstrukci - totiž poslechu a užívání si kvalitní hudby.

    za mě teda musím konstatovat smutnou nulu h týdně, páč momentálně se svým nuzným zařízením ani nežiju v jedné domácnosti... ale třeba se to brzo změní, že...
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    ALI_GATOR: Nebuď hned hysterickej socko. Proč se cpeš do tophifi, když řešíš jak ušetřit na panelákovým bytě? Níže máš návod, jak vhodně naložit s pevným kabelem a přestat se trápit;)
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    KrautWire Fractal
    http://www.hifi-voice.com/testy-a-recenze/kabelaz-reproduktorova/135-krautwire-fractal.html
    ...." ti druzí si pak klepou na čelo, tvrdí, že signál přece musí přeci drátem jen pronést a hotovo a dát za „kus drátu“ tisíce korun považují za hloupé a s oblibou útočí na skupinu první. Nechci se nikoho dotknout, přesto všem zástupcům skupiny druhé doporučuji poslechnout třeba zrovna dnes testovaný kabel. Lze jej totiž díky vysoké pevnosti konstrukce dobře využít u slabších charakterů jako oprátku po ztrátě iluzí."
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    A ještě jednoho příměru se dopustím, než se na to zas definitivně vyseru (konec února; musím mrknout, kdy naposledy jsem měl chuť sem psát, bylo to někdy loni v zimě): k těm kabelům. Ono se tak nějak moc neví, jak ty dráty fungujou. I konstruktéři zesilovačů, kteří se snaží svoje výrobky udělat pokud možno imunní na kabely a kteří kabelománii zaslouženě nenávidí, se přiznávají, že neví, jaká je přesně ta sada důvodů, že různé kabely hrají různě. Parametrů je spousta, kombinací ještě víc, výsledkem je alchymie a živná půda pro zmrdy typu Krauta apod.

    A přesto ty rozdíly existují. Ne každá aparatura má však schopnost je rozlišit. Stejně jako přilnavost různých pneumatik nelze ověřit pod určitou kritickou rychlost vozidla, tak existují drobné nuance, které nelze zaslechnout pod určitou rozlišovací schopnost aparátu. Jinými slovy při rychlosti, kdy lze v silném autě s dobrým podvozkem začít testovat skutečné jízdní vlastnosti různých směsí, Felicie už je dávno vybouraná do stromu, celkem jedno na jakých gumách. A ve formuli to platí dokonce ještě nesmyslněji: jejich pneumatiky jsou bez vzorku a studené nefungují; majitel žigula nechápe už vůbec nic.

    Tak se to má i s podřadnými aparáty. A nezlob se na mě, ale v tomto fóru 99 % pindalů má doma něco mezi stodvácou a nákupním vozíkem, studenti se pak spokojí s plakátem KITTa na stěně. Číst si jejich názory na rozdíly mezi kabely (CD přehrávači, zesilovači...) je jak poslouchat vesnický strejdy v hospodě, jak se baví o neexistenci rozdílů mezi pneu Michelin a Bridgestone a vlastně obecné nepotřebě čehokoli jinýho než Barum OR34 beztak. Tak nějak k hovnu.
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    SVANC: Máš štěstí, že se ti to nesmazalo, já byl minule hrozně nasranej.

    Půjdu na to od konce, ale ono se to stejně rozblije, protože nejde o věc exaktní a nakonec stejně skončíme u toho, proč jsem se tě zeptal na tvůj cíl (který jsem se nedozvěděl, mimochodem, koncový a ideální stav jsi nepopsal).

    Audio je pocitářský obor. Může se ti to nelíbit, ale bylo to tak, je to tak a bude to tak, přinejmenším do doby, než vznikne absolutní řetězec, který bude nejlepší na zeměkouli a bude se všem líbit nejvíc. A jelikož už předem víme, že ten nikdy nevznikne, tak jsme tam, kde jsme, v těch našich sračkách miliard různých komponentů a krámů.

    Důvod, proč ve světě high endu neplatí slepý test za modlu je jednoduchý. Zodpověz si ho sám pomocí následujícího příkladu: existuje aparatura složená ze zdroje signálu, předzesilovače, konce a beden, to vše prodrátováno nějakými kabely. Osoba X vprostřed poslechu zamění konec A za konec B, pak zpět za A, pak B, atakdále, zkrátka klasický slepák jak ho všichni známe (nezaměňovat s ABX testem, kde je vřazen do řetězce nežádoucí komponent - ABX box - a v rigorózní metodice se nepoužívá). Takže tady vyměňujeme ty konce a cílem je identifikovat je od sebe, jako v mrtích těch tvých příkladů z webu. Otázka zní: který komponent řetězce je vystaven testu?
    Správně, je to posluchač. A co nám test posluchače vypovídá o kvalitě komponentů? Správně, nic. Pomocí slepáku, a už jsem to tu psal, se tím pádem testuje jen jediná věc: člověk. A toho my testovat nechceme, nás zajímá komponent. Proto vytváříme takové druhy testů, kde subjektem je právě ten komponent, a to nejsou testy slepé, které si ze všech nejvíc pohrávají s psychikou testovaného, nervozitou, strachem ze ztrapnění, prohrou atd. Postavil by se ti před komisí za 10 000 USD? Osmkrát z deseti? Já za sebe nevím.

    I proto tu pořád tvrdošíjně opakuju to s tou souloží. Slepý test nebo nedejbože ABX test je čistým ekvivalentem výměny ženské uprostřed styku v temné místnosti. Vyndáš, vymění se díra a ty máš osmkrát z deseti identifikovat jednu od druhé. Sto procent chlapů bude přísahat, že každá ženská šuká jinak, ale chtěl bych vidět tu úspěšnost při slepém zásunu orgánu do díry A a díry B. A přesto je to pravda, že každá je jiná, nehledě na to, že jak šuká je jen jedním z mnoha parametrů, které nás při výběru partnerky zajímají. Slepý test zásunu ptáka do kundy tedy nakonec očividně není tou správnou metodou pro výběr ženy, a to navzdory jeho nesporné objektivitě. Ve skutečnosti je zcela k hovnu.

    A velmi podobně se to má s tím hifi. Rozuměj, vybírat si aparát, který nedejbože stojí ještě spoustu prachů, to je záležitost komplexní, podobně jako výběr ženské. Nejenže musí dobře hrát, a to samo o sobě je nekonečná množina pocitů, musí i dobře vypadat, musí tě esteticky oslovovat pokaždé, když přijdeš do místnosti, při hudbě se ti musí ježit chlupy na zátylku, když hrajou tu tvoji, taky ti musí sedět technický přístup výrobce, ergonomie, krajina původu, rodokmen - a vůbec, celá ta hromada krámů v obýváku je jakýmsi vyústěním tvé filosofie zvuku, řekněme jejím zhmotněním, na které jsi navíc vynaložil spoustu času a prostředků. Mluvím teď o finální aparatuře, alespoň pro danou chvíli (= nemáš hned v hlavě vymyšlenou náhradu za každý komponent). No a do tohoto stavu se nikdy, nikdy nedostaneš tím, že sám sebe budeš dokola slepě testovat, takových testů si za život každý pár udělá, ale jsou asi tak signifikantní, jako náhodný styk na hajzlech na diskotéce pro výběr manželky: tu nakonec taky vybereš na základě toho, jak vypadá, jak ti voní, co si myslí, co říká, jak vaří, jestli se s ní sneseš na vodě, jestli s ní přežiješ měsíc ve dvou na dovolené, jestli ti z ní stojí a v neposlední řadě taky jak se ti s ní šuká. Ze slepáku se ještě nikdy nikomu chlupy neježily.

    Teď se obloukem vrátím zpátky k tomu, proč jsem se tě ptal, o co ti vlastně jde. Pochop, hifistovi nejde o to udělat si sommeliérský kurz na hifi a být schopen rozeznat stříbrnou cívku před basákem od měděné, jemu jde o to mít doma tu svou vysněnou, skvělou aparaturu. To je ten cíl. A k němu vede cesta tím, že budeš zkoušet různé krámy doma, budeš je poslouchat potichu, nahlas, žánr A, žánr B, necháš je zapojený dva týdny a ani na ně nesáhneš, pak vyměníš krám za jiný krám a budeš se zajímat, co se změnilo, a pak si vezmeš to, co se ti víc líbí, aby ses časem ještě párkrát propochyboval dokola a buď se o své volbě ujistil nebo ji změnil. Slepý test v tomto procesu nemá místo, tím bys zjistil akorát to, že seš hluchej a že je to všechno úplně stejný a že statistika nad tebou vždycky vyhraje a můžeš se na to tím pádem celý vysrat a zbouchat si Transiwatta. Akorát ty si tu manželku nevybíráš slepým testem, jestli mi rozumíš, a ani tu hifárnu. Ani svoje oblíbený víno si nevybíráš slepákem, leda by ses chtěl, jak už jsem řekl, živit jako sommeliér. Pak to víno ale nemůžeš pít.

    Nejsem si jistej, jestli tenhle text má schopnost projít skrz tvoje firewally, ačkoli si myslím, že ani žádný nemáš, spíš nejseš naladěn na stejné vlně, máš jiný cíl než hifista, nejde ti o to mít vysněný aparát, tvůj cíl je, aby lidi pochopili, že nemají utrácet za nesmysly. A hifistovi nejde o to, aby někdo za něco neutrácel, hifista chce mít doma hifárnu, ze které mu stojí. Proto jsem se ptal, o co ti jde, abychom neztráceli dál čas tím, že si budem povídat, přičemž to ale nikam nepovede: mně je tvůj cíl přesvědčit lidi, aby trávili čas testováním sebe sama, popravdě dost ukradenej a tobě je můj apec v mojem obýváku taky volnej. Teoreticky si tedy nemáme co říct a to je taky důvod, proč se s tebou dlouhodobě nebavím, stejně jako závodník a tuningář, byť se oba motají okolo aut, spolu ale nemají společné téma (neimplikuju, kdo je kdo). Snad je to teď pochopitelnější.

    Babu ani auto ani hifárnu se zavřenejma očima nevybereš. A vybereš-li, nabouráš. Preferuješ špatnou metodiku. Resp. dobrou pro tebe, ale určitě ne pro člověka, jehož cílem je mít hifárnu snů (= hifistu).

    Snad to dává smysl. Tentokrát se to nesmazalo.
    SVANC
    SVANC --- ---
    MACHALIK: Slepé testy se používají mimo jiné i v případech, které jsi sám uvedl.
    Tedy např.:
    degustace vína
    testování léčiv
    výrobkové testy (potraviny)
    Validní výsledky ale dávají i při testování např.:
    audiokodeků
    reprosoustav

    Na druhou otázku, resp. skupinu otázek je jednoduchá odpověď - nemám rád bludy. To platí obecně a zvláště pak tehdy, když méně informovaným lidem zbytečně tahají peníze z kapes a ve finále vedou k horšímu zvuku (např. peníze utracené za kabel místo lepších reprosoustav).

    Jak vidíš, s odpověďmi problém nemám, dokonce ani když jsou dvě najednou :). I já mám dvě otázky a doufám, že jsi schopen stejně nevyhýbavých odpovědí, jaké jsem dal tobě.

    První otázka souvisí s několika tvými výroky:
    "Já osobně znám pravděpodobně jen jeden zes, kterej vážně jenom zesiluje, a i tam je to otázka, ostatní zkreslujou a patlaj a serou, jak zákon káže."
    "Na zesilovačích DPA se vliv síťové pračky projeví JAKO PRASE."
    "Navíc to na výstavě hrálo s DPA, takže klasická pila. S jinou elektronikou (...) by to ale asi fungovalo."
    "...typickým příkladem je slovenský konstruktér Bunta, kterému jeho předzesilovač totálně zabíjí celou řadu, neb hraje z prdele až běda, jen on sám to neslyší"

    Tohle opravdu nevypadá na rozdíly, které by člověk neměl poznat při klidném poslechu skladby (dle svého vlastního výběru), s možností přepínat signál třeba mezi zesilovačem, který "zkresluje a patlá" a strojem tvých snů.
    Jsou-li tedy tyto rozdíly tak markantní, jak si vysvětluješ, že doposud nikdo nevyinkasoval $10,000, přestože se o to už pár tisícovek lidí pokusilo, viz http://tom-morrow-land.com/tests/ampchall/rcrules.htm ?
    Ta pravidla mimochodem stojí za přečtení - třeba tahle pasáž přesně ilustruje výše uvedené výroky:
    "The way people describe the differences is that they are like night and day. I would certainly not have any trouble choosing between an apple and an orange 12 times in a row. When compared fairly I believe the differences in amps are much too small to audibly detect and certainly too small to pay large sums of extra money for. If I am wrong someone should be able to carefully take this test and win my money."

    Druhá otázka sice je "poněkud ohraná, přesto se na ní stále točíme", ale jenom proto, že se odpovědi stále a znovu vyhýbáš. Zeptám se tedy ještě jednou: Jaký je zásadní rozdíl mezi výše uvedenými příklady a testováním třeba kabelů nebo zesilovačů?
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    SVANC: Mě by spíš zajímalo, které ty oblasti jsou tak zásadně odlišné od high endu, že se v nich používají rigorózní slepé testy. Degustace vína? Whisky? Identifikace zpěvu ptáků? Vůně kundy? Rozhovoř se.

    Ale jinak na odlišnou notu, protože, přiznejme si, ta výše je už poněkud ohraná, přesto se na ní stále točíme, tak tedy na odlišnou notu, zkusme se povznést nad tyhlety banální neshody a neustále honění se za vlastními ocasy a místo toho mi řekni, o co ti v tomhle klubu a oboru ksakru vlastně jde. Co chceš dokázat (bez pejorativních konotací)? Co je tvým cílem? Kam směřuješ? Jaká situace by měla nastat, aby sis řekl "teď už je to v pořádku"?
    Odpověď na tuto otázku je podle mě zcela zásadní.
    SVANC
    SVANC --- ---
    MACHALIK: Rád vidím, že jsi zase v hovorné náladě a sršíš vtipem. Přišel jsi už tedy konečně na nějaký ten argument, v čem je hi-end tak zásadně odlišný od jiných oblastí, že u něj nelze testovat naslepo? Taková informace by jistě byla přínosnější, než se tvářit, že výrok "optika nebo koax jedno jest, jsou to přece ty jedničky a nuly" je humorný.

    Pouvažuj raději nad tím, jaký dává smysl vyvyšovat se nad ostatní a přitom sám nebýt schopen dát nevyhýbavou odpověď na jasně formulovanou otázku. A vzhledem k desítkám stránek, z nichž jsi nemálo popsal i zbytečnými osobními výpady, je výmluva "se to smazalo" víc než směšná.
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    Kdy tohle skončí? Kolik ještě dalších pitomečků si sem přijde přihodit tu svoji nevtipnou hlášku do už tak dost nevtipné kaše? Hej, kuci, a co tak se třeba povozit po převodnících? Nebo po digitálním výstupu - každý dítě přece ví, že optika nebo koax jedno jest, jsou to přece ty jedničky a nuly. Nebo síťová pračka! Nekonečně výtěžný téma. Nemotejte se pořád na těch drátech, jděte dál. Zesilovače! Stejně jsou všechny na desetinu decibelu stejný a ještě k tomu lepší než ucho. Pohovořte, ponotujte si, na vaše poznatky a názory tu každej čeká a je to navíc hrozně zajímavý.
    ALI_GATOR
    ALI_GATOR --- ---
    TEDDYBEDDY: Hele, mám doma prvotřídní audio kabel vyrobený tou nejlepší vesmírnou nanotechnologii ve vakuu. Je tak dokonalý, že nepotřebuje VŮBEC žádné stínění! Popravdě vypadá, jako by mi zbyl po výměně elektroinstalace v bytovém jádře ale zato jeho cena je 75 tis. Kč za metr. Ale jen audiofilní břídil by do toho nešel. Máš zájem? Slevim Ti (jako znalci) bůra!
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    SVANC: Jak už jsme si řekli dříve hombre. Já mám ty adekvátní komponenty doma, takže já si nemyslím- já vím.
    Ten borec, který má jako refernci dřevotřískovou samohonku propojenou dvoulinkou jseš ty. A vo tom to je ;)
    SVANC
    SVANC --- ---
    TEDDYBEDDY: Pokud si myslíš, že s adekvátními komponenty je slyšet nějaký rozdíl v kabelech, tak blahopřeju - jsi borec
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    Tady to vypadá, že si někdo doplnil maturitu. Tak to už je nejvyšší čas šetřit na pořádný hifi, resp. kabely :o)
    :" Je jasné, že chce-li se posluchač opájet takovými detaily, je potřeba, aby byly ke kabelům připojeny i adekvátní komponenty, které jsou dostatečně transparentní a nic neschovávají"
    KRAUTWIRE Fractal
    http://www.audiodrom.cz/recenze/kabely/169-krautwire-fractal.html
    SVANC
    SVANC --- ---
    Audio Myths Workshop
    Audio Myths Workshop - YouTube
    http://www.youtube.com/watch?v=BYTlN6wjcvQ

    Docela zajímavé je to celé, od 32:00 až do konce probíhají mimořádně názorné ukázky, jak se různé šumy a zkreslení reálně projevují ve zvuku. Je tam ale např. i porovnání nahrávky pořízené zvukovou kartou SoundBlaster za $25 versus Apogee AD8000.
    A abych nezapoměl, v čase 3:00 začíná dvouminutová pasáž, která určitě potěší místní "hi-endovou elitu" :)
    PLAYER
    PLAYER --- ---
    SVANC: opravdu nepochopim, jak si mohl u druheho bodu vynechat legendarni deku!
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam