• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    AMAROKHIFI & TOP AUDIO
    SVANC
    SVANC --- ---
    TOMATSU: Mě je to taky divný, ale nechme to být :).

    2,5 m není na podhled moc, to je fakt. Já mám v kině strop po úpravách ještě níže, ale ta místnost slouží jen sledování filmů a - to už méně :) - poslechu hudby. Navíc v celým domě je nucený větrání, takže to není problém ani po téhle stránce. Možná by stálo za to nechat změřit křivku dozvuku, třeba by z toho vyplynulo nějaké doporučení, které by se bez velkých problémů dalo realizovat i u tebe.
    TOMATSU
    TOMATSU --- ---
    SVANC: Tezko rict, pro me je to divny. Ale je fakt, ze jsou dny, kdyby to 100% nepoznal ( treba nedavno po hlasitym poslechu pres sluchatka alb od Metallica - Ride the lighting a Muster of puppets, jsem neslysel ani svoje kroky po mistnosti, natoz abych poznal rozdil mezi zesikama :) - casto to ovlivni nalada, treba nachlazeni ... Ale vzhledem k tomu, ze jsem mel-mam moznost dlouhodobyho poslechu onech sestav, tak jsem si rozdily "jist".

    Podhled je jasna vec, tvrdi to i Sykora. ( bez upravy stropu se nema cenu poustet do dalsich vetsich ak. uprav ) Ale jelikoz nebydlim sam a pri vysce stropu 2,5m by tech 15-25 cm podhledu mozna zpusobilo mensi fobii :) ( a i podhledy se mi nejak moc nezamlouvaji - jsou samo i jina, hezci reseni stropu, ale to je o jinych financich )
    Bohudik mam ale poslechovou mistnost - obyvak resen na 99% symetricky, steny jsou z dutych cihel a podlaha je parketova ( s 5-10cm dutinou pod ni ), na stenach jsou policky a skrinky, za sebou mam 3 obrazy vyplneny bassotecem tak zadyn velky boule tam nejsou ( repra jsou i 120cm od bocnich sten a cela jsou 100cm od zadni steny ) . Mohlo by to byt samo o dost lepsi, ale i o hoodne horsi.
    SVANC
    SVANC --- ---
    TOMATSU: Napadá tě nějaké vysvětlení, proč u Richarda Clarka nikdo nikdy dva zesíky od sebe nepoznal? Z toho, co píšeš, to vypadá, že bys tímhle testem měl jasně projít. Bez ironie...
    Jinak chuťové testování potravin se provádí naslepo. Film a hudba jsou zase umění - alespoň někdy :) - takže zde ani jiné než subjektivní hodnocení možné není.
    Ale jinak dobrý... ;). Neuvažoval jsi někdy o akustických úpravách místnosti? Už samotný akustický podhled dokáže udělat docela divy a řekl bych, že pokud už člověk do audia investoval tolik financí jako ty, tak dalších 10-20 k nelze utratit s větším slyšitelným přínosem, než právě tady.
    TOMATSU
    TOMATSU --- ---
    No, mel jsem doma ( mám ) delsi dobu 3 sestavy a jsem si na 99% jist, ze zvukové rozdíly mezi nima byly VELMI slysitelne.
    jendalo se o sestavy :
    1/ Thule audio PR350b + PA350b
    2/ Bryston Bp-20 + 4BSST
    3/ Pass labs x2,5 + Musical fidelity 550K

    Kazda hraje svym stylem - kdo tyto komponenty slysel, vi.
    Stejne tak rozeznam zvuk z mych prehravacu Thule audio DVA-250 a Teac DV-50.
    Stejne tak bych rozpoznal zvuk ze sluch. výstupu BP-20, canor SH-1 a Burson audio ha-160ds

    Na kabely jsem drive neveril - pak jsem si hral se samo-domo vytvorama - klasicka dvoulinka, kabel CYKY, cordial kabely, kabely Cat5 + Cat6 ( stinene i nestinene), kabely z IDE kabelu ( rca i XLR ) , ruzne koaxy atd atd - nekdy byly rozdily zadne a nekdy jasne slysitelne. treba si dobre pamatuju na kabel z Cat5 od Beldenu ( jestli se nepletu, je to uz par let ) - konkretne repro-kabel z nej - zpusoboval hrozne sykavky.

    Dale jsem pak vyzkousel uz hotove kabely od VDH , Oyaide, Nordost, Kimber, Via-blue, Tarra labs, C4Y atd atd.
    Nekdy byly opet rozdily nulove ( nebo na hranici autosugesce ) a nekdy se nedaly poprit.
    Na "test" kabelu pouzivam nekolik vybranych CD a sleduji vyskyt sykavek, "prirozenost" zvuku nástrojů, rozlozeni muzikantu atd atd

    Myslim, ze ale nema cenu se prit jde-nejde to slyset - at si to kazdy v klidu vyzkousi sam. Zmerit se da spousta veci, ale verim, ze je stale spousta velicin o kterych ani nevime, natoz je dokazeme zmerit.
    Zmeri mi treba nekdo, proc mam rad to ci ono ( jidlo, hudbu, filmy atd atd ) a jinej to nesnasi ? :))

    JInak souhlas s akustikou - velmi podcenovana cast poslechu - XX hodin jsem prenasel a soupal ty moje 70kg regaly se stojany a diky mericimu mikrofonu koukal co dokaze i male ( v radech cm ) posunuti repro. Urcite o 1000% vetsi rozdil nez vymena kabelu :)
    SVANC
    SVANC --- ---
    FURYAN: S těmi apely na slušnost lze jenom souhlasit.

    Základní problém téhle diskuze je ovšem v tom, že na jedné straně jsou představovány argumenty, které jsou podle všech běžných měřítek validní, a kladeny otázky, které mají ve vztahu k dané problematice své opodstatnění.
    Na druhé straně je zpravidla diskutováno nikoli s názory oponenta, nýbrž o jeho osobě, jsou mu podsouvány výroky, které nikdy neřekl, atd. Na jasnou a konkrétní otázku je odpovídáno nesmyslnými a zcela irelevantními přirovnáními, popř. rovnou arogantním napadáním.
    Poslední příspěvky od ID TOOM alias TEDDYBEDDY nebo od Machalíka jsou toho jasným příkladem.

    Opravdu nikdo z té strany, která věří např. na slyšitelný vliv kabelů apod., nedokáže přijít s validním argumentem proti následujícímu tvrzení?
    Technická zařízení sloužící k přenosu audiosignálu by se měla testovat stejnými (vědeckými) metodami, jako je tomu všude tam, kde se uplatňuje smyslové vnímání, protože nespolehlivost subjektivních testů byla opakovaně prokázána.
    TOOM
    TOOM --- ---
    Takže jsme se opět dozvěděli, že celé jedno průmyslové odvětví je zbytečný, páč jeden invalida léta imrvére vylepenej na internetech už před 30ti lety sletoval v garáži zesik, kerej v jeho hlavě hraje stejně jako top audio aparáty, kerý on ovšem nikdy neslyšel..... a kdo nevěří, ať tam běží
    FURYAN
    FURYAN --- ---
    Me je pumicka, kdo cim jezdi, honeni nad tim, ze ma nekdo zesik za mega na me nefunguje, na to jsem starej. Ale urcite by me vic bavilo, kdyby se trochu zvedla uroven aspon tim, ze by se nekteri trochu uklidnili, a pokud uz necemu rozumi, tak to prezentovali jako rozumni (kdyz uz tomu rozumi, zejo). Mozna se ale mylim, a vsechny vas tu bavi posmesky na lojzy, kteri nemaj kabely za sto tisic.

    Kdyz jsem sem prisel, chtel jsem radu, jaky repro do 30k. Machalik mi poradil Revoxy, ja je koupil, a jsme fakt spokojenej. Proc to nejde v tomto duchu udrzet? Pozitivni pristup panove! :))

    Naposledy jsem treba resil, jakou prenosku koupit do Rotela RP-850, coz je dvacetiletej gramec, bez jakykoli elektroniky, jen s motorkem, malou destickou ridici otacky. Nakonec jsem koupil Ortofon Red, ale treba by k tomuto gramci byla vhodnejsi uplne jina prenoska, protoze to ramenko ma nejake sve vlastnosti atd. Ale cist jen plky o typu - kup si xy prenosku z banbusu, protoze stoji 120k, a vsechny levnejsi stoji za pycu, to je na unbook, zejo...
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    Jsem pro. Každej přece ví, že Ford Probe jezdí líp než ňáká samo domo vytuněná škůdka, byť je tuner sebešikovnější :)
    FURYAN
    FURYAN --- ---
    Hele, nestaci to proste nechat tak, ze drazsi veci jsou automaticky hezci, lepsi, kvalitnejsi, a hrajou slysitelne lip a tedy - uzivat si je, misto tady toho mleti hoven? Stejne se nikdy nikam neposunete.
    SVANC
    SVANC --- ---
    MACHALIK: Opět mi vkládáš do úst něco, co jsem neřekl - další level demagogie? Nicméně odpovědi na jasnou a pro danou problematiku klíčovou otázku SVANC ses opět vyhnul. Ale dobrý, to je taky odpověď...
    Jo a nezapomeň zase napsat, že neodpovídáš proto, že se se mnou vlastně vůbec nebavíš - jako výmluva, když chybí argumenty, to sice není nic moc, ale aspoň to zní tak hezky povýšeně... :)
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    SVANC: Je každopádně skvělé, že jsi pravděpodobně jako první na světě definoval, co už je slyšet a co ne! Zároveň jsi kdysi prohlásil, že veškerá elektronika hraje stejně od 70. let a teď přitom vzdycháš nad dnešními novými obvody a pokrokem. Tak aspoň že ti to doma bliká!
    SVANC
    SVANC --- ---
    BLAF: To neřeš - Toom je Teddybeddyho druhé ID. Celkem férovej přístup - nejdřív jako Teddybeddy poté, co ze sebe udělá hlupáka, demonstrativně prohlásí, že si dává oponenta do ignore, a pak prudí pod jiným jménem. Ale co taky čekat od týpka, který tu veřejně přijme sázku o prachy a pak se k ní nehlásí :)
    BLAF
    BLAF --- ---
    TOOM: Tohle jsem nepobral
    TOOM
    TOOM --- ---
    Takže skrze lejzry máme slušnou šanci, že troll odfičí vopruzovat mezi kosmonauty. Hlavně již dále nekrmit prosím.
    SVANC
    SVANC --- ---
    LOPIK: Já to tak beru, viz SVANC. Ale už jsi někdy viděl majitele Rolexek, který by tě přesvědčoval o tom, že jejich hlavní předností je větší přesnost? :)
    Že luxus má svou cenu a některé kousky třeba tady DOCKINEZ jsou úchvatné, o tom žádná. Ale řeč je čistě o zvuku :)
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    Je to prostě luxusní zboží, tak se to musí brát - když si koupíš hodinky za tři miliony a za pětset korun, tak ty dražší taky nejdou nějak moc líp, ale samosebou se to taky obalí nějakou legendou jak je strojek hyperkosmickej a ve stíhačce podle nich přistáváš.
    SVANC
    SVANC --- ---
    TOMATSU: V poslední době jsem toho moc nevyzkoušel, dokonce ani nepostavil. Momentálně se zabývám lasery a zrovna nedávno, když jsem potřeboval vymyslet trochu speciální analogový driver pro laserovou diodu (minimální úbytek napětí, pomalý náběh), tak jsem koukal, jaké krásné obvody jsou k dispozici. Prostě pokrok v elektronice, i té analogové, je ohromný. Tím spíš mě zaráží, že třeba u zesilovačů panuje (alespoň tak to vyplývá z toho, jak se vyjadřují někteří hifisti) přesně stejný stav, jako před 40 (!) lety - ty dobré zesilovače hrají "téměř" dokonale, ale lidské ucho je prý stále schopno jejich nedostatky poznat. Mé zkušenosti vychází spíš z toho, že dřív, když to ještě mělo smysl, jsem postavil, oživil a proměřil desítky různých zesilovačů a mám celkem dobrou představu o tom, jaký mají které parametry vliv, co už slyšet je a co nikoli. Právě tyhle zkušenosti mě přivedly k poznání, že naprosto (a téměř výhradně) rozhodující vliv na zvuk dnes mají reprosoustavy a akustika. Nejenom já, ale i lidé, u kterých se jistá fundovanost dá očekávat (zvukaři, hudebníci nahrávajíci své CD) jasně slyší, jaký propastný rozdíl je navzdory velmi podobnému zvukovému aparátu mezi běžnou místností (viz fotka s lasery) a prostorem s vychytaným dozvukem.

    Přesto se nedomnívám, že zkušenosti popř. vybavení tazatele mají vliv na relevantnost zcela legitimní otázky, tedy proč by se technika sloužící k přenosu zvukového signálu nemohla testovat stejnými (vědeckými) metodami, jako je tomu všude tam, kde se uplatňuje smyslové vnímání. Zavrhování těchto metod (ve spojení s opovrhováním výsledky měření, jak i tady vidíme) totiž znamená jedinou věc - absurdní prohlášení, že tato nikoli umělecká díla, nýbrž technická zařízení vůbec nejsou objektivně testovatelná, a spoléhání na subjektivní dojmy, jejichž nespolehlivost byla mnohokrát (opět vědeckými metodami) prokázána. Chápu, že tenhle stav vyhovuje výrobcům, prodejcům a zjevně i některým snobům. Pro každého, kdo by chtěl s určitým rozpočtem dosáhnout co nejepšího zvuku (a méně už řeší např. design) by bylo daleko lepší, kdyby bylo jasně řečeno, co ještě slyšet lze a co už jsou jen reklamní tlachy.
    TOMATSU
    TOMATSU --- ---
    SVANC - mohl by jsi prosím napsat jaké zesilovače, kabely atd atd jsi vyzkoušel za poslední dobu ? Mám na mysli dlouhodobější test - srovnání, ne chvilkový poslech. Dekuji
    SVANC
    SVANC --- ---
    MACHALIK: Jasně, zkusím to podruhé :). Takže: MACHALIK: Ukážeš mi, kde jsem říkal "ze automobilismus jako technickej obor je dobrej priklad", nebo to mám brát jen jako další neumělý pokus zahrát do autu otázku (SVANC) na kterou nemáš rozumnou odpověď?
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    Podruhé...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam