• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    AMAROKHIFI & TOP AUDIO

    Jaké preferujete středy

    18 hlasy od 18 respondentů

      rozbalit záhlaví
      SVANC
      SVANC --- ---
      MACHALIK: 1 odkaz - autor Mark Deneen, majitel firmy na výrobu lampových předzesilovačů. Těžko čekat, že člověk, který nejspíš dobře vydělává na jednom z hiendových mýtů, bude mít slepé testy v lásce. O tom ostatně svědčí značně demagogický tón, kterým je článek psán (třeba příklad s rolující fotkou). Viz SVANC: Nepochybně je nutné k informacím z internetu přistupovat kriticky. Pokud si např. přečtu články dvou nezávislých chemiků o škodlivosti konkrétního pracího prášku, bude to pro mě mít větší váhu, než deset článků jeho výrobce a prodejců o tom, jak je prášek skvělý a že nesmí chybět v žádné domácnosti. A pokud články oněch chemiků budou doplněny přesnými údaji o obsahu škodlivin a odkazy na průkazná data o konkrétních zdravotních újmách rodin, které jej dlouhodobě používaly, bude mé přesvědčení o to silnější.

      2 odkaz - autor Robert Harley. Viz MACHALIK: "Cokoli říká Robert Harley je nepodstatný." :-D

      3. odkaz - týká se testování repráků a je tam např.: "But we started off saying that Double Blind Tests have little place in audio testing. But it is the gold standard isn't it? Sure. If you are trying to test things that are very, very similar. But that often isn't the case in audio. Especially with speakers."
      Takže i tenhle odkaz vlastně říká, že slepé testy jsou zlatým standardem, jenom nemají význam tam, kde rozdíly jsou evidentní. Což evidentně není případ zesilovačů, když na poznání jejich rozdílů i podle tebe nestačí ani hodiny poslechu vybraných skladeb.

      Fakt jsi za toho Srolla dal půl mega? Nedávno jsem na tuhle informaci narazil na slovanetu... A myslíš, že bys ho naslepo poznal od zesíku za deset litrů v korunách? A nechceš vydělat deset litrů v dolarech za odpoledne a získat nehynoucí slávu mezi celou hiendovou komunitou? :)
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      Rozložení špatně nahranejch nahrávek vs. dobře nahranejch neumím posoudit, ale, kurva, systém za žádnou cenu nesmí obracet fázi. Jde _jen_ o barvy konektorů, nic jinýho. Žádný konstrukční řešení, žádný přidaný náklady, vůbec NIC nebrání výrobci, aby na plusovej výstup dal červenou svorku a na mínusovej černou svorku. Jakejkoli přístroj, kterej toto nemá splněno - nejspíš protože bagr - je snad už z principu nutno vyloučit z úvah, ztrhat v testech, dostane-li se do nich vůbec, a pošpinit firmu jako bandu absolutních diletantů. Vlastně z toho vyplývá, že je úplně jedno, jaký jsou nahrávky, systém musí splňovat alespoň základní pravidlo, že když kroutím volantem doprava, tak auto pojede doprava, a je úplně jedno, jestli jsou silnice levo nebo pravostranný.

      Cokoli říká Robert Harley je nepodstatný. Když pominu, že je to slyšet, tak i kdyby nebylo, tak je nepřípustný, aby si systém dělal, co chtěl, a výsledná fáze byla dílem náhody navzdory tomu, že je všude jasně daný značení. To jako má uživatel proměřovat škopkem každej komponent, aby zjistil, jestli výrobce není prase?
      SVANC
      SVANC --- ---
      MACHALIK: Ten racionální důvod je, že na to sere pes, protože ten vliv obrácené fáze není zdaleka takový, jak tvrdíš. Spíš je to podobné jako s kabely, někdo říká, že to pozná, jiný zase ne. A když pohledáš na netu, tak zjistíš, že i v nahrávkách (LP i CD) je totální bordel, takže ve finále je dost jedno, co s tím dělá zbytek řetězce.

      Pokud ti něco říká jméno Robert Harley, tak tohle jsou jeho slova:
      But what are the consequences of living with a system in which one component inverts absolute polarity? None, in my view. Here's why. In the recording chain, maintaining correct absolute polarity from the microphone to the CD (or other release format) is rare. It's just as likely that a recording will have reversed polarity (relative to the acoustic polarity) as correct polarity. If your system inverts absolute polarity, the recordings that are inverted will be played back correctly. If your system doesn't invert polarity, the correct-polarity recordings will be played back with correct absolute polarity. In other words, having a system that doesn't invert polarity gets you nothing.
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      SVANC: Fantastický! Novej level.
      Nějakej racionální důvod, proč neprohodí barvy na konektorech? Rázem by se z toho stal zase normální předzesilovač.
      TEDDYBEDDY
      TEDDYBEDDY --- ---
      Lépe řečeno. Fáze se otáčí na každém stupni zesilovače. Ideálně je na výstupu shodná jako na vstupu, ale zvláště na levnějších zesech na to někdy jebou. A páč jde AC režim je to svým způsobem egál, na ucho to nepozná to nikdo, pokud to jde do obou uch vobrácený stejně :)
      SVANC
      SVANC --- ---
      MACHALIK: "Zesík nikdy neinvertuje!!! :))"
      Nikdy neříkej nikdy, viz např.:

      Output polarity Inverting
      Artisan Audio - Quicksilver Full Preamplifier
      http://www.artisanaudio.co.uk/Quicksilver/Full%20Preamplifier/fullpre.html

      popř. kdybys nevěřil daným stránkám, tak k jinému modelu informace přímo od výrobce:
      This preamplifier is phase inverting.
      http://www.quicksilveraudio.com/products/LSPreampManual.pdf

      A určitě to není jediný případ.
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      Z logiky věci vyplývá, že když si napálím CDčko se stejnosměrným signálem a budu obcházet různý sestavy, tak u některejch z nich zalezou basáky dovnitř a u některejch ven! Jen tak! Na 92 % sestav bude po 92 % doby trvání 92 % amplitudy toho signálu interpretováno 92 % posluchači jako z 92 % invertované.
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      Ježišikriste, tohle je zlej sen... no jistě - a jak to s čím souvisí?

      Jistěže se u reprosoustav ve výhybce čaruje s fází na jednotlivejch reprákách, otáčí se o libovolný množství stupňů, aby se kompenzovaly vzdálenosti repráků od sebe, od ucha, aby se srovnala impulsní chára a na ni navazující další cháry, a to prosím pěkně všude, nejen v PA. To ale vůbec nijak nesouvisí s tím, že všechny červený svorky od výstupu z CD do vstupu do výhybky jsou plusový. Je to jiná věc, jinej problém.

      Svancu, ty fakt žiješ v představě, že náhodně vyskládaná sestava u osoby A bude hrát totéž CD s jinou fází než jiná náhodná sestava u osoby B? Že výsledná fáze ti prostě nějak vyjde podle toho, jak se zrovna potkají přístroje? A i tomu že 92 % všech CD přehrávačů obrací fázi u 92 % CDček? To už je jak nějaký spiknutí.
      HONCKA
      HONCKA --- ---
      MACHALIK: v PA se otaci faze na basech uplne bezne
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      Zesík nikdy neinvertuje!!! :)) Už si to zapamatujte! Zesík NIC neinvertuje. Když má invertovaný zapojení, tak pak má prohozený káble na konektorech tak, aby to z nich zase lezlo v původní fázi. Neexistuje nic jako zesilovač, kterej vám otočí fázu, a jestli jo, tak ho reklamujte.

      Ale jinak nesouhlasím, že je to jedno, jak se otočí polarita. Je to slyšet na basech - výrazně. Čím lepší bedny, tím líp. Možná to nějaký malý škopky skryjou, ale když se přefázovala nějaká velká bedna s basákem, třeba JBL 250 Ti nebo Quadral Titan, tak to šlo hned do kopru.
      TEDDYBEDDY
      TEDDYBEDDY --- ---
      Prakticky je jedno, esti zesík invertuje anebo ne. Důležité je aby nebyly jednotlivé kanály v protifázi. Při poslechu závisí na vzdálenosti posluchače na kterým místě tu kterou akustickou vlnu/ frekvenci právě slyší. Fázi obracejí i některé výhybky, záleží na konstrukci propustí. To se pak řešilo právě obrácením polarity např. na střed. repro s tím, že v nějaké vzdálenosti x dorazí celé akustické spekrum k uchu +/- ve stejný čas. Osvědčené značkové výrobky tuto koherenci mají. Netak zmatené homemade pokusy s 20ti reproduktory v umakartových megabednách v malý garáži s nízkým stropem.
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      SVANC: Toto proženu nějakejma lidma, kterým věřím, protože mi to přijde jako rubbish.

      V každým případě se nebudu zase dohadovat s žádným z tvejch citovanejch článků, zkus si tu polaritu otočit a poslechni si, co to dělá. Výrobci si podle mě hlavu lámou a nikdo si nedovolí dát na červenou svorku mínus, to je nějaká smyšlenka nebo špatná interpretace pojmu invertovaný zapojení. Představa, že to každej má jinak a popisky zadního čela přístroje vůbec nic neznamenají, je absurdní.

      Dost absurdní na to, abych se na to však zeptal.

      Jak vůbec kořeň došel k těm 92 %? Jak poznáš, jestli skladba na CDčku je obráceně? I když ji nagrabuješ a analyzuješ, jak z toho grafu poznáš, jestli to mělo jít napřed nad nulu nebo pod nulu? Jediný, co mě napadá, je, že první kmit musí jít vždycky na začátku (= po tichu) jen a pouze nad nulu. Ale zas když tam bude nějaká jehla/podkmit, ať už způsobená mikrofonem nebo třeba nějakým operákem při nahrávání, tak to nemusí nutně znamenat, že je to přepólovaný.

      Mi to přijde jak zjištění, že 92 % všech lidí jsou vlastně buzeranti a lesby. Prostě hovadina. Poptám se okolo.
      SVANC
      SVANC --- ---
      Něco k tématu je třeba tady:
      AudioGeorge.com :: How to Play Most if Not all Digital Media in Absolute Polarity
      http://audiogeorge.com/how-to-play-most-if-not-all-digital-media-in-absolute-polarity/
      Názory na důležitost této problematiky se ale dost rozcházejí, viz třeba:
      Reversing Amp to Speaker Polarity?
      http://www.hifiwigwam.com/showthread.php?64744-Reversing-Amp-to-Speaker-Polarity

      O možnost detekovatelnosti se přít nebudu, každopádně hláška, že přepólované bedny (obě, samozřejmě) hrajou výrazně hůř, je dost přehnaná - pak by nemohl být problém poznat, co je co. To je zřejmě i důvod, proč si s tím někteří výrobci komponent nelámou hlavu.

      Online test slyšitelnosti je třeba tady, ale daná ukázka myslím není zvolena příliš šťastně:
      Absolute Polarity Blind Listening Test
      http://www.audiocheck.net/blindtests_abspolarity.php
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      Ještě jednou pro přesnost - invertující zapojení neznamená, že na výstupu je signál otočenej.
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      SVANC: Počkej, takže ty fakt říkáš, že když je nějakej zesák v invertujícím zapojení, tak se rozumí samo sebou, že Helmut z Behringeru pak na výstupu z desky na konektory neprohodí káblíky (asi proto, že se mu nechce?) a nechá ten výstup naopak? Máš k tomu nějakej paper nebo tak? O tom jsem v životě neslyšel, to je přece na stažení celé série. Stejně jako ty CD - tím se myslí disky nebo mašiny? Není to úplná kokotina? Proč by to tak mělo bejt?

      Jako šlo by to ověřit hodně pomalým sinem, třeba 1 Hz, kterej by si člověk vygeneroval a vypálil sám, ale osobně si myslím, že je to úplnej nesmysl. Nemůžou si přístroje obracet polaritu, jak se jim zlíbí, to mi netvrď. Odkud to máš?
      SVANC
      SVANC --- ---
      MACHALIK: Ano. Totéž platí i např. pro Quady nebo některé pre-ampy. A přesnější než o nějakých plusech a mínusech je hovořit o obrácení fáze o 180 stupňů. Jednotnost v polaritě není ani u (všech) CD vůči vinylům. Údajně 92% CD hraje s obrácenou polaritou, ale tenhle údaj jsem nijak neověřoval.
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      Takhle svéráznej výklad invertujícího zapojení jsem nicméně ještě neslyšel, dobrý! :)
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      SVANC: Seš si jistej, žes to invertující pochopil správně? Fakt si myslíš, že některý zesilovače mají na plusu mínus na výstupu? :)
      SVANC
      SVANC --- ---
      MACHALIK: Jak ti do téhle úvahy zapadá fakt, že některé zesilovače jsou invertující (např. Behringer A500) a jiné ne?
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      MATT: Tak jelikož u beden seš posluchač, tak je to lepší mít plus na plus, tudíž pokud není přepólovaná nahrávka, tak blána repráků půjde taky k tobě.
      MATT
      MATT --- ---
      MACHALIK: hele a jak je to lepší? když jsem bubeník, tak jde blána nejdřív ode mě, když jsem posluchač, tak jde většinou nejřív ke mě.
      Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam