• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    AMAROKHIFI & TOP AUDIO

    Jaké preferujete středy

    18 hlasy od 18 respondentů

      rozbalit záhlaví
      SVANC
      SVANC --- ---
      DOCKINEZ: O možnost detekce vlivu kabelu od kytary nebo přenosky gramofonu bych se nehádal. Ale třeba kabel od CD přehrávače by musel být extrémně nevhodný (nebo dlouhý), aby něco bylo poznat. A pokud bereš reprobedny také jako komponent řetězce, tak u kabelů k nim je to už úplná kravina, je-li splněn požadavek průřezu.
      AXTHEB
      AXTHEB --- ---
      DOCKINEZ: iirc nikdy sem netvrdil ze rozdily v kabelech mezi komponentama jsou nebo nejsou slyset, cili posun by to rozhodne nikam nebyl.
      DOCKINEZ
      DOCKINEZ --- ---
      AXTHEB: takze kabely mezi komponentama slyset jsou? No vida, to by byl urcite posun v tom nasem diskursu :)
      AXTHEB
      AXTHEB --- ---
      DOCKINEZ: Jenze my se nebavime o kabelech mezi komponentama, ale mezi 230V zasuvkou a zesikem
      ADAM
      ADAM --- ---
      čili moje práce není automaticky doporučovat nějaké "nejlepší sluchátka". to by bylo moc jednoduché.
      (vlastně bych pak mohl dát na web 5 "nejlepších" modelů a prodávat jen a pouze je).

      ale musím poslechnout toho zákazníka a určit, kam cca patří, jaký cca zvuk by mu vyhovoval, jestli extra věrný, extra muzíkální, nebo něco mezi.
      SVANC
      SVANC --- ---
      ADAM: To mi připomíná, kam jsem měl otočené potenciometry výšek a basů v mládí :).
      ADAM
      ADAM --- ---
      SVANC: samozřejmě neustále. každý má jiný vkus.
      mé nejoblíbenější sluchátka jsou velice suché, věrné, nebasové, nudné, nenápadné.
      80% lidí považuje takovej zvuk "jako z telefonu" a nelíbí se jim. 80% zákazníků preferuje hutný, nadupaný, chytlavý, sound, ze kterého se "posadí na zadek"

      poměrně často si člověk koupí drahý sluchátka (5-8tis) a pak volá otráveně s tím, že to je horší (rozuměj, míň basů, míň nadupaný sound) než jeho předchozí za litr.
      BLAF
      BLAF --- ---
      ADAM: Mno a ono je to tak vlastne se vsim.
      ADAM
      ADAM --- ---
      takhle nějak má ta křivka průběh. akorát na ose X je cena.


      a ty 4-5tis je ten bod, kdy se tak křivka láme, čili kdy je nejlepší poměr kvalita/cena.
      SVANC
      SVANC --- ---
      ADAM: Jak je to s osobními preferencemi zákazníků? Mám na mysli třeba případ, kdy tobě nějaká sluchátka připadají o něco lepší než jiná a zákazník to vidí přesně naopak. Stává se to často, nebo to je spíš výjimka?
      SVANC
      SVANC --- ---
      UMIAKI: Jde o to, co máš na mysli. Třeba u reprokabelů je zhola jedno, jestli koupíš např. tohle nebo nějaké Nordosty za astronomické ceny. Jediné, na co je nutné dbát, aby byl dostačující průřez pro danou instalaci. Kytara je jiný případ, nejenom kvůli nesrovnatelně vyšším nárokům na konektory než u nepohyblivých zařízení. A pokud jde o sluchátka, tak se raději zeptej Adama, vyzkoušel jich neporovnatelně víc než já.
      ADAM
      ADAM --- ---
      UMIAKI: takhle se to asi říct nedá.

      spíš to líp vyjádří graf, kdy zpočátku to roste hodně rychle a pak to od určité hladiny začné být skoro vodorovné a limitně se to blíží k nějaké individuální hodnotě.

      do 4-5tis jde každých 500kč velmi zřetelně znát. ale je to přesně bod, kde se ten graf láme.

      čili rozdíl mezi sluchátky za 3 vs. 4tis může být víc slyšitelný, než mezi sluchátky za 4 vs. 8tis.

      tím rozhodně nechci říci, že by ty za 8 nehráli obecně líp než ty za 4, nebo, že by to nebylo slyšet.
      slyšet to je, ale ty rozdíly jsou čím dál menší.

      třeba rozdíl mezi audeze lcd-2 za 25tis a lcd-3 za 50tis je opravdu velmi malý a lcd-3 si může koupit opravdu jen člověk, pro kterého ten rozdíl 25tis je opravdu maličkost.
      UMIAKI
      UMIAKI --- ---
      DOCKINEZ: To asi není o rozdílu 10 Kč a 1500 Kč, ale 1500 Kč a $1500.
      SVANC: Od jaké cenové hranice tedy podle tebe už nemá smysl přidávat? Třeba u sluchátek psal Adam, že v podstatě nemá smysl dávat více než 4000-5000, protože rozdíl mezi cenovými hladinami už je naprosto nezřetelný a prostě se to nevyplatí.
      DOCKINEZ
      DOCKINEZ --- ---
      Kdyz zustanu u kytar, tak je rozdil mezi samodomo delanou snurou (a ze jsem se jich v 90. letech neco nadelal :) s plastovejma jackama a noname stinenym kabelem, pripadne lacinou srackou kupovanou za kilo, a treba Monster Cable Rock 21A. Prenasena dynamika hry, vejsky... rekl bych, ze v nekterych pripadech je to slyset opravdu fest. A to nemluvim o spolehlivosti.

      btw kdyz uz mam aparat za 30 litru a kytaru za 25, tak mne 2x 1500 za kabelaz fakt nezabije...
      SVANC
      SVANC --- ---
      DOCKINEZ: S tím se dá jen souhlasit. Ale nijak to nesouvisí s tvrzeními typu, že drahé kabely skutečně hrají lépe.
      DOCKINEZ
      DOCKINEZ --- ---
      No uprimne, i kdyby cinska kopie Les Paula hrala stejne dobre jako original od Gibsona, kupuju Gibsona. A budu z nej mit vetsi radost i kvuli vedomi, ze ho pozdeji budu moci dobre prodat, zatimco treba i dobry veci od Epiphone maj za rok polovicni cenu...
      SVANC
      SVANC --- ---
      AXTHEB: To mi připomíná hezký příklad toho, že lepší hodnocení dražších věcí ani nemusí být spojeno s jakýmkoli úmyslem. Magnetická rezonance totiž ukázala, že na lepší etiketu na flašce mozek reaguje tak, jako by nápoj chutnal lépe.
      Z tohoto pohledu má zřejmý smysl koupit si např. kabely za desítky tisíc. A všem těm, kteří jasná fakta v této oblasti nadále ignorují, bych to dokonce doporučil - zaslouží si to :).

      Using functional magnetic resonance imaging (fMRI), McClure et al. (2004) find that having the subject’s favourite brand’s name on a drink makes it taste better than if it is unlabeled. In another fMRI study, Plassmann et al. (2008) test whether marketing actions such as changes in the price can influence the experienced pleasantness of a product such as wine. Testers are given different wines that they are told differ in price. In reality, some of the wines are the same but simply presented with different prices. Prices are found to correlate positively with experienced pleasantness, measured through both subjective reports and fMRI scans.
      http://www.wine-economics.org/...0/Vol.3-No.1-2008Evidence-from-a-Large-Sample-of-Blind-Tastings.pdf

      So go ahead and buy some wine from New Jersey. But if you really want to maximize the pleasure of your guests, put a fancy French label on it. Those grapes will taste even better.
      http://www.newyorker.com/online/blogs/frontal-cortex/2012/06/wine-taste.html
      GOSHEWAN
      GOSHEWAN --- ---
      TEDDYBEDDY: Slysel jsem neco o vzdelani, vojine? (:
      VOZKA
      VOZKA --- ---
      MATT: Můžu taky, i když tu mám na nahrání jen lacinej kondík :))
      BLAF
      BLAF --- ---
      MATT: Ja jsem za :)
      MATT
      MATT --- ---
      připomeňte mi někdo zejtra, ať udělám track s pár otočenejma kopákama a pár normálníma a uděláme slepej test ;))
      TEDDYBEDDY
      TEDDYBEDDY --- ---
      AXTHEB: Tak ty věci fungují, jak je psáno. To ty máš problém s přijímáním reality, 0 zkušenost s diskutovaným tématem i výrobky. Čili, děláš ze sebe idiota sám ;)
      Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam