• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    AMAROKHIFI & TOP AUDIO
    UMIAKI
    UMIAKI --- ---
    ADAM: No, jasně. Vyjádřil jsem to nepřesně zkráceně;) Pro průměrného zákazníka je myslím poměr cena/výkon vždycky dost důležitý a někde u těch 5 tisíc se dostaneme na úroveň, kde už to pak stoupá moc pomalu.
    BLAF: Tak tak:)
    SVANC: A co třeba pozlacené koncovky konektorů sluchátek? Jen design?
    SVANC
    SVANC --- ---
    DOCKINEZ: O možnost detekce vlivu kabelu od kytary nebo přenosky gramofonu bych se nehádal. Ale třeba kabel od CD přehrávače by musel být extrémně nevhodný (nebo dlouhý), aby něco bylo poznat. A pokud bereš reprobedny také jako komponent řetězce, tak u kabelů k nim je to už úplná kravina, je-li splněn požadavek průřezu.
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    DOCKINEZ: iirc nikdy sem netvrdil ze rozdily v kabelech mezi komponentama jsou nebo nejsou slyset, cili posun by to rozhodne nikam nebyl.
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    AXTHEB: takze kabely mezi komponentama slyset jsou? No vida, to by byl urcite posun v tom nasem diskursu :)
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    DOCKINEZ: Jenze my se nebavime o kabelech mezi komponentama, ale mezi 230V zasuvkou a zesikem
    ADAM
    ADAM --- ---
    čili moje práce není automaticky doporučovat nějaké "nejlepší sluchátka". to by bylo moc jednoduché.
    (vlastně bych pak mohl dát na web 5 "nejlepších" modelů a prodávat jen a pouze je).

    ale musím poslechnout toho zákazníka a určit, kam cca patří, jaký cca zvuk by mu vyhovoval, jestli extra věrný, extra muzíkální, nebo něco mezi.
    SVANC
    SVANC --- ---
    ADAM: To mi připomíná, kam jsem měl otočené potenciometry výšek a basů v mládí :).
    ADAM
    ADAM --- ---
    SVANC: samozřejmě neustále. každý má jiný vkus.
    mé nejoblíbenější sluchátka jsou velice suché, věrné, nebasové, nudné, nenápadné.
    80% lidí považuje takovej zvuk "jako z telefonu" a nelíbí se jim. 80% zákazníků preferuje hutný, nadupaný, chytlavý, sound, ze kterého se "posadí na zadek"

    poměrně často si člověk koupí drahý sluchátka (5-8tis) a pak volá otráveně s tím, že to je horší (rozuměj, míň basů, míň nadupaný sound) než jeho předchozí za litr.
    BLAF
    BLAF --- ---
    ADAM: Mno a ono je to tak vlastne se vsim.
    ADAM
    ADAM --- ---
    takhle nějak má ta křivka průběh. akorát na ose X je cena.


    a ty 4-5tis je ten bod, kdy se tak křivka láme, čili kdy je nejlepší poměr kvalita/cena.
    SVANC
    SVANC --- ---
    ADAM: Jak je to s osobními preferencemi zákazníků? Mám na mysli třeba případ, kdy tobě nějaká sluchátka připadají o něco lepší než jiná a zákazník to vidí přesně naopak. Stává se to často, nebo to je spíš výjimka?
    SVANC
    SVANC --- ---
    UMIAKI: Jde o to, co máš na mysli. Třeba u reprokabelů je zhola jedno, jestli koupíš např. tohle nebo nějaké Nordosty za astronomické ceny. Jediné, na co je nutné dbát, aby byl dostačující průřez pro danou instalaci. Kytara je jiný případ, nejenom kvůli nesrovnatelně vyšším nárokům na konektory než u nepohyblivých zařízení. A pokud jde o sluchátka, tak se raději zeptej Adama, vyzkoušel jich neporovnatelně víc než já.
    ADAM
    ADAM --- ---
    UMIAKI: takhle se to asi říct nedá.

    spíš to líp vyjádří graf, kdy zpočátku to roste hodně rychle a pak to od určité hladiny začné být skoro vodorovné a limitně se to blíží k nějaké individuální hodnotě.

    do 4-5tis jde každých 500kč velmi zřetelně znát. ale je to přesně bod, kde se ten graf láme.

    čili rozdíl mezi sluchátky za 3 vs. 4tis může být víc slyšitelný, než mezi sluchátky za 4 vs. 8tis.

    tím rozhodně nechci říci, že by ty za 8 nehráli obecně líp než ty za 4, nebo, že by to nebylo slyšet.
    slyšet to je, ale ty rozdíly jsou čím dál menší.

    třeba rozdíl mezi audeze lcd-2 za 25tis a lcd-3 za 50tis je opravdu velmi malý a lcd-3 si může koupit opravdu jen člověk, pro kterého ten rozdíl 25tis je opravdu maličkost.
    UMIAKI
    UMIAKI --- ---
    DOCKINEZ: To asi není o rozdílu 10 Kč a 1500 Kč, ale 1500 Kč a $1500.
    SVANC: Od jaké cenové hranice tedy podle tebe už nemá smysl přidávat? Třeba u sluchátek psal Adam, že v podstatě nemá smysl dávat více než 4000-5000, protože rozdíl mezi cenovými hladinami už je naprosto nezřetelný a prostě se to nevyplatí.
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    Kdyz zustanu u kytar, tak je rozdil mezi samodomo delanou snurou (a ze jsem se jich v 90. letech neco nadelal :) s plastovejma jackama a noname stinenym kabelem, pripadne lacinou srackou kupovanou za kilo, a treba Monster Cable Rock 21A. Prenasena dynamika hry, vejsky... rekl bych, ze v nekterych pripadech je to slyset opravdu fest. A to nemluvim o spolehlivosti.

    btw kdyz uz mam aparat za 30 litru a kytaru za 25, tak mne 2x 1500 za kabelaz fakt nezabije...
    SVANC
    SVANC --- ---
    DOCKINEZ: S tím se dá jen souhlasit. Ale nijak to nesouvisí s tvrzeními typu, že drahé kabely skutečně hrají lépe.
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    No uprimne, i kdyby cinska kopie Les Paula hrala stejne dobre jako original od Gibsona, kupuju Gibsona. A budu z nej mit vetsi radost i kvuli vedomi, ze ho pozdeji budu moci dobre prodat, zatimco treba i dobry veci od Epiphone maj za rok polovicni cenu...
    SVANC
    SVANC --- ---
    AXTHEB: To mi připomíná hezký příklad toho, že lepší hodnocení dražších věcí ani nemusí být spojeno s jakýmkoli úmyslem. Magnetická rezonance totiž ukázala, že na lepší etiketu na flašce mozek reaguje tak, jako by nápoj chutnal lépe.
    Z tohoto pohledu má zřejmý smysl koupit si např. kabely za desítky tisíc. A všem těm, kteří jasná fakta v této oblasti nadále ignorují, bych to dokonce doporučil - zaslouží si to :).

    Using functional magnetic resonance imaging (fMRI), McClure et al. (2004) find that having the subject’s favourite brand’s name on a drink makes it taste better than if it is unlabeled. In another fMRI study, Plassmann et al. (2008) test whether marketing actions such as changes in the price can influence the experienced pleasantness of a product such as wine. Testers are given different wines that they are told differ in price. In reality, some of the wines are the same but simply presented with different prices. Prices are found to correlate positively with experienced pleasantness, measured through both subjective reports and fMRI scans.
    http://www.wine-economics.org/...0/Vol.3-No.1-2008Evidence-from-a-Large-Sample-of-Blind-Tastings.pdf

    So go ahead and buy some wine from New Jersey. But if you really want to maximize the pleasure of your guests, put a fancy French label on it. Those grapes will taste even better.
    http://www.newyorker.com/online/blogs/frontal-cortex/2012/06/wine-taste.html
    GOSHEWAN
    GOSHEWAN --- ---
    TEDDYBEDDY: Slysel jsem neco o vzdelani, vojine? (:
    VOZKA
    VOZKA --- ---
    MATT: Můžu taky, i když tu mám na nahrání jen lacinej kondík :))
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam