• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    AMAROKHIFI & TOP AUDIO

    Jaké preferujete středy

    18 hlasy od 18 respondentů

      rozbalit záhlaví
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      SVANC: Prosimtě a co to vůbec je?
      SVANC
      SVANC --- ---
      MACHALIK: Protože tohle hraje skvěle :)
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      SVANC: Proč si nekoupíš nějaký slušný hifi, když se s tím takhle drbeš?
      SVANC
      SVANC --- ---
      MACHALIK: Pokud jde o ten výrok, tak když se v daném oboru významná osobnost vyjádří velmi jasně a jednoznačně, má to velkou váhu. Gordon Holt nepochybně nemá žádnou takovou motivaci bojovat za slepé testy, jakou nám tady s Teddym předhazujete, tedy sockovitost, neznalost atd. A když říká, že by se i hi-end měl testovat metodikou, která legitimizuje každé vědecké úsilí od dob Pascala, tak s ním mohu jen souhlasit, protože to je naprosto logický názor. Naprosto nelogické je dělat to speciálně v hi-endu jinak.

      A s těma krabicema jsem původně myslel, že vážně chceš něco realizovat, ale zřejmě jsem se zmýlil. Pro srovnávací slepý test ve smyslu, že máš opakovaně poznat, zda hraje to či ono, nejsou žádné krabice nutné, stačí nevědět, který přistroj právě hraje. Naznačoval jsi, že by mělo jít o možnost něco bez stresu testovat bez přítomnosti rušivých osob, jak ty říkáš zmrdů. Nevím, jestli teď chceš naznačit, že dřevěná krabice oproti kovové už představuje bias, ale hlavně nevím, co a jak by se mělo tímhle způsobem testovat a za jakým účelem. Tak se vymáčkni kompletně, co chceš dokázat a můžeme se bavit dál.
      SVANC
      SVANC --- ---
      VOZKA: Ještě bych to rozložení investic, jak ho uvádíš, doplnil o akustické úpravy, kde je přínos zvuku naprosto zásadní. V běžném obýváku je to, co se ti dostane k uchu, údajně cca ze dvou třetin tvořeno různě zpožděnými odrazy od stěn a změřená doba dozvuku je výrazně delší než optimum, navíc bývá silně kmitočtově nevyrovnaná. V domě mám dvě různé místnosti s velmi podobnými třípásmovými sloupy, poslechovku akusticky vyřešenou podle projektu a něco jako hernu, kde jsem to neřešil vůbec. Ten rozdíl je propastný, rozhodně nic, o čem by člověk musel dumat, zda to naslepo je slyšet, či nikoli :).

      Poslechovka v suterénu má cca 12 m2 tlumení 50 mm, strop kompletně akustický obklad, nad ním 200 mm tlumení, ve dvou rozích basové pasti ve tvaru čtvrtkruhu o poloměru 45 cm na celou výšku místnosti.
      /files/000/010/1083779_afb5936dab3ac4a94e58/original.jpg"/files/000/010/1083778_0e0c725a0feb1ceba8eb/original.jpg">/files/000/010/1083778_0e0c725a0feb1ceba8eb/original.jpg"/files/000/005/546590_9b8fc098f49fbb61979e/original.jpg">http://i.nyx.cz/...00/05/46/546590_b8fc098f49fbb61979ec.jpg?name=Zm%C4%9B%C5%99en%C3%BD%20dozvuk.jpg
      Herna:
      http://i.nyx.cz/files/00/00/03/68/368374_3ae10eb3f3eafc534433.jpg?name=podkrov%C3%AD%201.JPG

      Snad jsem ti tak trochu i odpověděl na to, zda drahé zesíky považuju za nesmysl proto, že jsem socka, nebo je ten důvod jiný ;)
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      SVANC: Rozumím tomu správně, že když budu mít vysvětlení pro něčí výrok, tak to bude něco znamenat? Well, co třeba fakt, že audio rozhodně didn't die, stále se vyvíjí, vyrábí, prodává, kupuje a poslouchá, nic se nezměnilo, a to ani navzdory povzdechu tohoto bezesporu slavného a váženého pána? Povedlo se mi ho zlehčit a můžeme se pohnout dál nebo se tady dál budeme točit na další citaci? Stává se tvým důkazem pro slepé testy už ani ne vlastní zkušenost, ale výrok třetí strany? Fakt se hodláš ptát na to, jakou měl motivaci Gordon Holt, aby něco řekl? Je tohle teď téma naší diskuse? Nemůžu tomu uvěřit. Můžem dál?

      Raději odpověz na jasnou otázku, jestli když bude každý zesák v jiné krabici, jestli to bude pořád ještě slepý test. Když by byly ve stejných, tak jsi říkal, že by byl, ale řekněme že nemám dvě stejné krabice a jeden holt musel do plechu a druhej do dřeva. Je to furt ještě slepák nebo to přestal být slepák?
      TEDDYBEDDY
      TEDDYBEDDY --- ---
      VOZKA:
      No hele esi chceš něco diskutovat, tak za sebe pls. Já mám deprivanty v ignore. Resp. vnímám žes jako referenci přijal amatérsky sletovanej bordel v garáži propojenej dvojlinkou. Levná zahuhlaná smohoňka je jako "plánovaná featura"? Jakože koženkovým obalem na volant poladíš výkon a krouťák motoru ? I ty jeden inovátore :o).
      VOZKA
      VOZKA --- ---
      TEDDYBEDDY: Souhlas, ale to myslim netvrdil ani SVANC, chápu to tak že šlo právě o to aby se eliminovaly ty největší rozdíly které nejsou nedostatkem ale plánovanou featurou zkreslujících zesilovačů. (opět nekomentuju to jestli mi to přijde jako dobrej nápad)


      MACHALIK: Dvě věci:
      1) Ano, jeden ze způsobů jak si SVANCovu argumentaci vyložit je že nemá prachy na pořádný hifi, tak prudí aby se cejtil líp. Ale ani jeden z nás mu do hlavy nevidí, tuhle debatu sleduje víc lidí a obecně o to vůbec nejde, tak by ses na to už mohl vykašlat, nikam to nevede. Abychom se do toho nezamotali, což se tu stává podezřele často, rozeberu to po bodech proč o to nejde:
      - jakýkoliv člověk se rozhodne kupovat hifi řetězec
      - musí si tedy určit rozpočet, to čeká každého, miliardář ho bude mít tak velký že si bude moct koupit cokoliv, ale 99% lidí bude mít strop o kousek níž
      - čeká ho tedy rozhodování kolik utratit za co, v ideální případě by poslouchal stovky různých kombinací a rozhodoval se podle toho, ale na to prakticky nikdo nemá čas ani možnosti, tak bude mít zájem rámcově si určit kolik z rozpočtu zhruba vyhradit pro zesík a kolik pro bedny (a kolik pro další věci samozřejmě, ale o to momentálně nejde)
      - SVANC tvrdí, že není-li ten člověk miliardář, vyplatí se skoro vždy dát většinu částky na bedny, ty afaik tvrdíš, že zesilovač je úplně stejně důležitý, ne-li důležitější (citaci jsem nehledal, kdyžtak mě oprav). SVANC tu ale nikde netvrdil, že drahé hifi nemá smysl, jen že většinu rozpočtu má smysl vrazit do beden.
      Ne že bych měl zájem tu mluvit za něj, jen říkám že to tu nesledujete sami a je to zbytečný zabíjení diskuze.

      2) Proč je problém to že při slepém testu testuješ i sám sebe když vybíráš komponenty pro sebe a zjišťuješ, co má pro tebe na zvuk největší vliv? Můžu teď předpokládat že něco jako bias neexistuje a že je tudíž slepý test zbytečný, ale přesto - když při něm rozdíly mezi dvěma bednami jasně slyšíš ale rozdíly mezi dvěma zesilovači vůbec, neznamená to že (jsou-li ty rozdíly popsatelné jako lepší/horší) by bylo účelnější vrazit víc peněz do beden?
      SVANC
      SVANC --- ---
      MACHALIK: Sám jsi psal "...je jedno, jestli se ten slepej test jmenuje Richard Clark Challenge nebo Gordon Holt Stereophile." Tak se nediv ;).
      Btw předpokládám správně, že pro ten výrok zakladatele Stereophile o potřebnosti slepých testů nemáš žádné vysvětlení, které by jej nějak zlehčovalo?

      A pokud jde o zesíky zavřené v krabicích, tak nejdřív jsi zmiňoval dvě plechové, teď zase jednu plechovou a jednu dřevěnou. Bylo by lepší, kdybys rovnou napsal, čeho se chceš dobrat. Popiš přesný setup, co chceš dokázat a já ti k tomu rád napíšu svůj názor.
      TEDDYBEDDY
      TEDDYBEDDY --- ---
      VOZKA: Jinak ve virtuální softwarový modulaci se v muzikantský branži točej miliardy. Mraky procesorů od 1k, který slibujou že tvůj levnej asijskej/ zbastlenej apec bude hrát stejně jako messa & lespaul z r. 75. Můžeš tomu klidně i věřit, minimálně do tý doby než přijde někdo s vopravdovskou M+LP a v momentě tě vodpálí pátky do reality. A právě proto ty jedny zesy stojí tolik a druhý o hodně moc tolik ;)
      TEDDYBEDDY
      TEDDYBEDDY --- ---
      VOZKA: Jasně. Ale to jseš furt na digitální straně, resp. poladíš jakžtakž frekvenční křivku dig. výstupu. Např. přidáš basy slabšímu zesu aby se dorovnal nedostatek potence ale ten to stejně dynamicky nepobere jako ten silnější. Ani takovým eq prostě nepořešíš závratné rozdíly v dynamických parametrech mezi levnými a top zesiky. Chápu ale, že výsledek může někomu připadat podobně viz. [ TEDDYBEDDY @ HIFI & TOP AUDIO ]
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      SVANC: Šmarja, já přece vím, co je Stereophile a kdo je Holt, ty seš fakt brzda.

      Zkusme se konečně zabejvat tím podstatným. Co takhle kdyby byl jeden v plechové a druhej v dřevěné krabici? Byl by to ještě furt slepák nebo už ne?
      VOZKA
      VOZKA --- ---
      TEDDYBEDDY: Nechci se hádat o tom že testování s ekvalizérem je píčovina, ale nemohli by v testu použít kvalitní softwarový masteringový ekvalizér s lineární fází? Zavádí latenci, ale to na rozdíl od zvučení/nahrávání muzikantů je tady celkem jedno a fázový posun nemá žádný, tj. nezkresluje (nic jiného než pásma která zkreslovat chceš:)).
      TEDDYBEDDY
      TEDDYBEDDY --- ---
      Mmch. úplně stačí použít nějakej sračkovej zdroj signálu jako levnej cdp neřkuli nějakej retardovanej digitální formát nebo propojit repro dvoulinkou a set za mega bude hrát podobně jako levná dyiy mrdka taky.
      MACHALIK: Ekvalizér v analogovým setu rozhodí signál na totální sračky a v přímým srovnání je ten bordel na top aparátu jasně slyšet. To je fatální problém kterej řešej muzikanti & zvukaři přes 50let. A samozřejmě se netýká hluchoňů a majitlů lowendu. Na lowendu je právě zajímavý, že ať uděláš cokoli, výsledek je obvykle stejnej nebo i subjektivně lepší než předešlý zapojení - čili nepoznáš nic :o)
      SVANC
      SVANC --- ---
      MACHALIK: Vypadá to, že svůj boj proti slepým testům jsi rozšířil tak nějak obecně proti informacím z Internetu. Jako příklad uvádíš výskyt hrubky "zapoměl". Z mého pohledu je ten příklad výborný. Po odkliknutí ti Google rovnou napíše Měli jste na mysli: "zapomněl" a hned první dva výsledky jsou články se správnou informací o tom, která varianta zapoměl/zapomněl je dobře.
      Jistěže je správné a účelné využívat informace z internetu. V opačném případě by diskuze mohla probíhat nějak takhle:
      M: Slyším rozdíl.
      S: Já ho neslyším.
      M: Jsi hluchý.
      S: Nejsem, neslyší to i další lidé.
      M: Máte mizerný aparáty, jste socky, já to slyším.

      Prostě trumfovat se navzájem subjektivními dojmy nikam nevede. Je vcelku jasné, že bys rád stanovil subjektivní dojem jako absolutní měřítko věcí, protože nic jiného na podporu svého názoru nemáš. A vůbec ti nevadí, že je přitom nutno ignorovat tisíckrát prokázanou naprostou nespolehlivost subjektivního vnímání. Navíc jsi právě na základě subjektivních dojmů přesvědčen i o takových absurditách, jako je slyšitelnost rozdílů mezi reprokabely nebo mezi optikou a koaxiálem. Každý si může sám udělat závěr o věrohodnosti metody, která vede k takovým názorům.

      Nepochybně je nutné k informacím z internetu přistupovat kriticky. Pokud si např. přečtu články dvou nezávislých chemiků o škodlivosti konkrétního pracího prášku, bude to pro mě mít větší váhu, než deset článků jeho výrobce a prodejců o tom, jak je prášek skvělý a že nesmí chybět v žádné domácnosti. A pokud články oněch chemiků budou doplněny přesnými údaji o obsahu škodlivin a odkazy na průkazná data o konkrétních zdravotních újmách rodin, které jej dlouhodobě používaly, bude mé přesvědčení o to silnější.

      A tohle je přesně to, co dělám - poukazuji na fakta zjištěná validními metodikami, na provedené experimenty a z nich vyplývající závěry. Těžko bys jinde než v hi-endu hledal někoho, kdo by to považoval za nesprávný postup. Bavíme se přece o technických zařízeních, nikoli např. o tom, který ze dvou obrazů je větší umění.

      Btw. "Gordon Holt Stereophile" není název slepého testu, nýbrž magazínu Sterophile a jeho zakladatele. Pokud takto fundovaný člověk prohlásí, že za úpadkem hi-endu stojí rezignace na jakoukoli poctivou kontrolu, tedy slepé testy, pak to jistě má svou váhu. Ten člověk prostě řekl, co si myslí o problematice, o které je mimořádně dobře informován. Marně přemýšlím, proč by to jinak dělal. Tebe snad něco napadá?
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      SVANC: Ty prosimtě mi je jedno, jestli se ten slepej test jmenuje Richard Clark Challenge nebo Gordon Holt Stereophile. Dočkáme se někdy doby, kdy začneš bejt sám za sebe a přestaneš citovat úplně kdekoho z internetu, kdo se ti hodí? Uvědomuješ si, že na internetu jde najít všechno, že půjde najít stejný množství článků a diskusí a názorů populárních lidí, ve kterejch se bude psát, proč jsou slepý testy blbost? Zkoušels někdy hledat odkazy pro podporu hrubky v češtině? Zkus si to, najdeš jich zrovnatak tolik jako odkazů na slovo bez hrubky. Hele: odkaz. Jedenáct milionů výskytů. Polemizuj s tím!
      Všiml sis, že já to nedělám, protože mi nepřijde účelný, aby dva lidi katrovali google a házeli po sobě odkazama a citacema cizích lidí? Už se na to vyser, mě ty tvoje cizí názory fakt netankují. Když někdo cizí bude říkat, že většina žen nedosáhne orgasmu, je to pro mou ložnici asi tak relevantní, jako cokoli dalšího, co se mě netýká. Tady jsme tady. Naše aparatury. Naše zesilovače. Naše snaha dotáhnout náš zvuk v našem baráku co nejdál. Všechny svoje Richardy Holty už si pro jednou strč konečně do prdele.

      Jasněže boule na cháře v nahrávkách jsou jedno, stejně jako fáze na 92 % nahrávek. Co s nima jako chceš dělat, psát o nich na net? Stejně tam budou, tak se stim smiř. Nebo si kup ekvalizér, jestli si jím pomůžeš.

      Takže dva komponenty v zapečetěnejch krabicích slepák jsou, jo? To jsem rád, že jsme se na tom shodli.
      Co takhle kdyby byl jeden v plechové a druhej v dřevěné krabici? Byl by to ještě furt slepák nebo už ne?
      SVANC
      SVANC --- ---
      MACHALIK: Koukám, že když jde o boj proti slepým testům, ochotně ze sebe uděláš i nechápavého idiota :).

      Zmínka o ekvalizéru byla jen a pouze v kontextu Richard Clark Challenge (a bylo to zřejmé jak v původním postu SVANC tak i v následném vysvětlení SVANC). Aby se téhle soutěže o 10000 dolarů mohl zesilovač účastnit, musí splňovat určité minimální požadavky, jejichž splnění se předem zjišťuje měřením. Jinak by tam mohl kdokoli přijít se zesíkem např. s výrazně upravenou charakteristikou pro snadno vydělaný peníz. Pokud se při měření zjistí, že jeden zesilovač má značně odlišnou kmitočtovou charakteristiku než druhý porovnávaný (a výhradně v tomto případě), buď není připuštěn, nebo je toto ošetřeno ekvalizérem. Nicméně i tohle jsou výjimečné případy, protože naprostá většina i levných zesíků s tímhle problém nemá.
      Přesto vůbec nebudu překvapen, když i nadále budeš vykřikovat o ekvalizérech coby jasném argumentu proti slepým testům.

      Btw při těch hláškách o ekvalizéru se mi vybavil jeden výrok, který stojí za připomenutí: Boule na cháře jsou tak nějak jedno, i když mají nejvíc decibelů, to není důležitý. [ MACHALIK @ HIFI & TOP AUDIO ]

      MACHALIK: Zesíky v zapečetěných krabicích podmínku testování bez znalosti vzorku samozřejmě splňují, jenom mi není jasné, jak by sis to prakticky představoval.

      Víš co by mě zajímalo? Jakou měl podle tebe motivaci Gordon Holt, zakladatel Stereophile, když psal o úpadku hi-endu, protože v něm je od 80. let odmítána jakákoli poctivá kontrola, např. slepé testy. Že by trabantí komplex? Nemožnosti dosáhnout na kvalitní zařízení? Nekompetentost? Tohle asi nebudou ty pravé důvody... :)
      Máš pro to nějaké vysvětlení?
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---

      Slepý test se zařazeným ekvalizérem

      6 hlasy od 6 respondentů

        DOCKINEZ
        DOCKINEZ --- ---
        Dneska mi dorazily bedny. Zadnej „hájend“, jenom emerický 2pasmovy budky Epicure do pracovny. Zatim to vypada, ze by si s lampovejma monoblokama mohly docela rozumet, ale se zaverama jeste par tejdnu pockam. A ne, zadnou plentu nepotrebuju, dekuji pekne.

        Fantomas - Investigation of a Citizen Above Suspicion - YouTube
        http://www.youtube.com/watch?v=IK8ZHZgh0dc
        MACHALIK
        MACHALIK --- ---
        BLAF: Já dělám v IT průmyslu a můžu potvrdit, že ty trepeš chujoviny.
        MACHALIK
        MACHALIK --- ---
        SVANC: Pointa toho byla, že některé věci slyšíš jen v noci, kdy hladina okolního ruchu klesne o nevím kolik dB, ale dost na to, aby to rozkrylo celou paletu nových zvuků, které neslyšíš ve dne. Taktéž existuje spousta náhodných jevů v audiu (jako Teddyho praskání nebo moje trafo), který ti a) nikdo nezreklamuje a b) zjistíš je až při dlouhodobým poslechu, ne při krátkým. Z toho důvodu je nějaká párhodinová přepínačka v sobotu odpoledne irelevantní v celým řádu testování audia. Může to být doplněk, jestli tě to baví, není to však ani zásadní, ani potřebný. Slepý testování je koníček, kterej můžeš nebo nemusíš provozovat, když se věnuješ audiu. Nic víc to není. A je to test tebe, nikoli komponentů. Mě nebaví testovat sebe. Většinu lidí nebaví testovat sebe.

        S ekvalizérem jsi mě opravdu dostal. Takže ty dokonce ZAŘÍDÍŠ, aby nebyly mezi testovanými komponenty rozdíly, ty ODSTRANÍŠ rozdíly a pak provedeš slepý test, ve kterém zjistíš, že NESLYŠÍŠ rozdíly. To je neskutečný. To bych nevymyslel ani ožralej. Není divu, že se nemůžeme domluvit. Do suchýho vína dosypeš cukr, aby bylo TAKY sladký.

        Hele, tohle mi stačí. Obraťme ten list už konečně. Bude to slepej test nebo nebude, když budeš mít dva zesilovače ve dvou stejných krabicích a budeš si s něma moc dělat, co chceš, po dobu, jakou chceš, nebo je podmínkou mít doma ty plenty a v jednom odpoledni šaškovat s dotazníkem?
        Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam