• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    AMAROKHIFI & TOP AUDIO

    Jaké preferujete středy

    18 hlasy od 18 respondentů

      rozbalit záhlaví
      SVANC
      SVANC --- ---
      MACHALIK: Pokud jsi přesvědčen, že zesilovač má větší vliv na zvuk než reprobedny nebo akustika, tak je asi každá debata zbytečná.
      Logicky to smysl nedává - rozdíly mezi zesilovači poznatelné nejsou, mezi reprobednami i mezi místnostmi jsou velké a jasně slyšitelné.

      MACHALIK: Když ti připadá, že ty rozdíly v charakteristikách jsou jedno, tak fajn... :)
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      SVANC: Nikdo neříká, že říkáš, že má někdo mít nekvalitní aparát. Pouze říkáš, že místnost má největší vliv na kvalitu reprodukovaného zvuku, potom bedny, potom už nic. A to není pravda. Místnost je doplněk, nikoli podmínka, a její důležitost je popravdě někde na úrovni kabelů. Většina místností hraje v pohodě. Důležitej je zesilovač, bedny a zdroj signálu (v tomto pořadí).
      SVANC
      SVANC --- ---
      Neuškodí připomenout, jaký ten vliv může být. Jedna věc je prohlašovat, že boule na cháře nejsou důležitý, a druhá věc jsou změřené údaje. Ten vliv je totiž ohromný, dokonce i v rámci pouhého posunutí reprobedny ve stále stejné místnosti. Grafy níže se vztahují k běžnému obýváku, poloha reprobedny je naznačena v obdélníku dole:

      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      SVANC: Tak znova. Než zase vytáhneš eso typu "na xyz najde google 100000000000000 odkazů", dokážeš ze sebe vyplodit nějakou autentickou myšlenku o biasu? A to, že "o něm bylo napsáno prací" a "byl dokázán" není prosím argument, to jsou vatovité řeči mající za úkol validovat něco, o čem ani ty sám nevíš, co je, pouze v to slepě věříš, něco jako v Boha.

      Takže znovu. Bias. Co to je? Definuj bias. Chceš něco postulovat, tak to postuluj. Proveď důkaz. Popiš to. Vysvětli, jak to funguje, a to včetně situací, kde to nefunguje. Ozřejmi svou teorii o biasu, kterého se lze zbavit jen Svancovým testem (odteď budu těm přepínačkám s plentou říkat takhle, protože říkat jim slepý test by implikovalo, že jsou jediným způsobem, jak odstranit bias, což zdaleka není pravda, ergo Svancův test). Rozestři svou hypotézu. Já ti budu oponovat příklady z praxe a ty mi tu oponenturu vyvrátíš argumentací. Když obstojíš, tak se lze bavit o tom, že jsme definovali bias a že tento existuje. Pokud neobstojíš - a odkaz na google není to, co se po tobě chce - tak nelze říct, že cokoli jako bias existuje, resp. maximálně to existuje ve tvé hlavě, něco jako jaltra. To nás ostatní bohužel nezajímá.

      Pojď do toho. V nejhorším se prostě zjistí, že zase nevíš. Já ti hlavu neutrhnu.
      SVANC
      SVANC --- ---
      POLMO: Neříkám přece, že máš mít nekvalitní aparát. Jenom tvrdím, že kvalita současných zesilovačů (i těch ne drahých) je taková, že akustika místnosti má na výsledný zvuk daleko větší vliv. Ostatně tenhle názor není žádné mé specifikum...
      A pro co nejkvalitnější reprodukci je především potřeba mít jak kvalitní reprosoustavy tak i dobrou akustiku.
      POLMO
      POLMO --- ---
      SVANC: nieje to pravda. Pre co najkvalitnejsiu reprodukciu zvuku je nutne mat co najkvalitnejsi retazec. Nie miestnost. Nelogicke je mysliet si opak.
      SVANC
      SVANC --- ---
      VOZKA: MACHALIK: Špatná akustika nezpůsobuje jen delší dozvuk a drastické zvlnění kmitočtové charakteristiky. Zvlášť při hlasitějším poslechu (a poslechovku asi málokdo dělá kvůli tomu, aby tam poslouchal potichu) vzniká v místnosti spousta pazvuků, když jsou nejrůznější předměty buzeny na svůj rezonanční kmitočet. Doznívají i když příslušný budicí kmitočet už ani nemusí být v hudbě přítomen, tedy v okamžiku, kdy už nemají žádný harmonický vztah k reprodukované hudbě. Fungují tedy jako čisté zkreslení, u běžných místností daleko přesahující např. zkreslení i levného zesilovače. Zřetelně slyšitelné jsou jen v extrémních případech, kdy už je něco špatně (drnčící okna např.), což ale neznamená, že jinak nejsou přítomny.

      Pokud víme, že rozdíl mezi zesilovači není za kontrolovaných podmínek poznatelný a naopak je zjevné, že zvukové rozdíly mezi různými místnostmi jsou výrazné a slyšitelné, vychází z toho jediný logický závěr: Akustika místnosti má na reprodukci zvuku větší vliv než volba zesilovače.
      Tvrdit opak není projevem originálního myšlení, ale absence základní logiky :).
      SVANC
      SVANC --- ---
      MACHALIK: Když vidím tvé pobouření nad slepými testy, které v tvé interpretaci mají pouze plést a mást lidi, napadá mě jeden citát: "Nenadávej na zrcadlo, máš-li křivou hubu.". Tohle je skutečný důvod tvé nevole - slepé testy ukazují věci takové, jaké jsou, nikoli tak, jak by sis je přál vidět ty.
      SVANC
      SVANC --- ---
      MACHALIK: Bias není něco jako Bůh. Bias je jenom jev, který byl bez nejmenších pochyb dokázán a i z oblasti hifi existuje spousta veselých příběhů o tom, jak se v praxi uplatňuje. Na "bias" vrací Google 57 900 000 odkazů, z nichž naprostá většina se k němu opravdu vztahuje. Byla o něm napsána celá řada vědeckých prací, které lze rovněž dohledat.
      Domnívat se o sobě, že jsem vůči němu imunní, je velice, velice hloupé. A prohlašovat, že při testování audiokomponentů se neuplatňuje, je prostě absurdní. Už teď je ale jasné, že stejně budeš - jako ostatně vždycky - prohlašovat, že podle tvé SUBJEKTIVNÍ zkušenosti se věci mají tak a tak. Není přitom způsob, jak ti dokázat, že podvědomí v tvé hlavě řídí myšlenky jinak, než by sis přál. Jaký má tedy smysl o tom s tebou diskutovat?
      Srovnání se slovem "jaltra" (MACHALIK) je pak naprostým argumentačním failem.
      Už ta roky se vlekoucí argumentace proti slepým testům byla zoufalá, všechny ty příklady se ženskými ve tmě, auty a vínem. Místo aby ses zamyslel nad tím, proč není možné najít validní argument proti slepému testování, tak jsi laťku naopak posunul ještě o metr výše s tvrzením, že slepáky vlastně vůbec nejsou potřeba, protože žádný bias se neuplatňuje. A tuto novou linii argumentace jsi zahájil nesmyslnou úvahou o krabicích, která obsahuje zjevnou logickou chybu. Kdybych tě neznal, nenapadlo by mě jiné vysvětlení než trolling.
      TEDDYBEDDY
      TEDDYBEDDY --- ---
      Můj aktuální BIAS vyvolal prudký GAS

      DYNAVECTOR 17D3 KARAT MC CARTRIDGE at Music Direct
      http://www.musicdirect.com/p-6978-dynavector-17d3-karat-mc-cartridge.aspx?source=igodigital&
      TEDDYBEDDY
      TEDDYBEDDY --- ---
      RP8 Turntable
      http://www.rega.co.uk/html/RP8.htm

      Rega RP8 Record Player and Apheta Moving-Coil Cartridge | The Absolute Sound
      http://www.theabsolutesound.com/articles/rega-rp8-record-player-and-apheta-moving-coil-cartridge/

      A luxusni guides toho nejlepšího ke staženi v pdf.
      Buyer's Guides | The Absolute Sound
      http://www.theabsolutesound.com/buyers_guides/
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      SVANC: Takže jsme se od tebe nic nedozvěděli. Bias je něco jako Bůh. O něm se nediskutuje.

      VOZKA: Nemáš pravdu, tahle analogie funguje vždy, mrtvá komora v tom nehraje roli.

      1) I když se míchají dvě akustiky dohromady (nahrávací studio a tvoje cimra), stále to jsou úplně jiné druhy zkreslení (ono to ani není zkreslení, je to prostě dozvuk a boule na cháře) než distorze zvuku dané aparátem. Ucho je nejcitlivější na zkreslení způsobené v elektricko-mechanické doméně (komponenty + reproduktory). Dozvuk a drnčící skleničky mozek potlačí stejně jako potlačí třeba binec na ulici, odpadkový koše aj. když se koukáš po ženské. Na míchání dozvuků jsme evolučně vybavení, na slyšení zvuků z reproduktoru nikoli. Z toho důvodu stále platí, že lepší aparát v horší místnosti hraje vždy lépe než horší aparát v lepší místnosti. Prostě proto, že lepší je svou kvalitou a barvou blíže realitě. Dozvuk/ambient je druhotný.

      2) Ano, v tomto máš pravdu. Holou místnost je snazší zahltit. Zatlumená _je_ lepší než nezatlumená, to jsem nikdy netvrdil. Ale ani toto není nijak tragické. Zaprvé nikdo nemá skutečně holou místnost. Většina poslechovek obsahuje dostatek koberců a nábytku a knihoven na to, aby v klidu zvládla otočení knoflíku doprava. Kdo to myslí opravdu vážně, ten profesionálně zatlumí a do nějaké míry srovná cháru. I při vysokých hlasitostech (tedy takových, jaké v domácích podmínkách označujeme za vysoké) je vliv místnosti druhotný. Standardní obývák, když se oroštuje dobrý aparát, opět prokáže lepší službu než vytlumená cimra, když se oročtuje špatný aparát.

      O tom, kolik mají nahrávky basů a jestli se k tomu můžeš vyjádřit jako bubeník, nejsem přesvědčen. Muzikanti mají obecně hodně zkreslené představy o zvuku, to si nebere osobně. Jste za těmi nástroji. Lepší by bylo, kdybys byl častým návštěvníkem akustických koncertů s kopákem a byl od kapely v takové vzdálenosti, aby výsledná hlasitost odpovídala hlasitosti reprodukce, kterou si pustíš doma. Kopák má většinou celkem dost basů. Nicméně nechcu se zamotat na kopáku, mnohem zajímavější je to bahno subbasů. To je _přesně to_, co se nestane, když máš kvalitní zesilovač. Ten i při vysokých hlasitostech a náročných reprosoustavách zajistí, že ani v horší místnosti se nezačne nic štosovat. Naopak špatný zesilovač ti udělá bláto ze všech spodků, ani nemusíš jít s knoflíkem doprava. Jeden z nejzákladnějších testů aparátu je jak zvládne hluboké a hlasité basy. Nekonkrétní bahno ze sebe vyluzují špatné aparáty, nikoli špatné místnosti. Bohužel, většina z vás má zkušenosti jen a jen se špatnými aparáty, někteří na dobré aparáty ani nevěří, a proto ve výsledku vyvozujete úplně mylné závěry typu že to jde na vrub místnosti nebo že velký basák je "pomalý" nebo že dvoupásmo je čistší než třípásmo a jiné, v hifi tak populární nesmysly dané nezkušeností posluchačů s kvalitním audiem.
      VOZKA
      VOZKA --- ---
      MACHALIK: "Rozdíl mezi tím, jestli si budete s druhým člověkem povídat v holé tělocvičně nebo vykobercovaným anglickým klubu je nepodstatnej oproti rozdílu, jestli si povídáte s živým člověkem nebo s jeho reprodukovaným hlasem po Skypu."

      Tahle analogie funguje když se bavíš o hlasu nebo o naprosto nasucho nahraný akustický kytaře nebo dáváš extrémní příklady. Nechci se hádat o mrdkoaparátech v poslechovce/kvalitě v koupelně, ale jinak to je celkem blbost, protože
      a) žádná nahrávka není nahraná v bezdozvukové místnosti, 99% nahrávek je nějak "umístěno v prostoru", tj. cíleně zachycuje (nebo časo i uměle vytváří) ambient místnosti. Tím že máš blbou akustiku si mícháš ambientní ruchy z nahrávky s těmi které vznikají u tebe, tj. původní nahrávku kurvíš.
      b) akustická kytara je v pohodě, ale zkus si do místnosti s holými zdmi postavit bicí. Na takové hlasitosti ti analogie přestává fungovat, protože s vyšší hlasitostí jsou akustické nedostatky mnohem víc znát a když se pokusíš místo akustické kytary napodobit rockový koncert tak to bude k zblití - aby taky ne, dělat rockové koncerty v koupelně je blbost, ale sám jsi tu přitom psal, že tvrdší hudbu posloucháš taky.

      Faktem je, že málokdo si ničí uši pravidelným poslechem tvrdší hudby na koncertní hlasitosti. Tomu se i nahrávky přizpůsobují, například kopáky zcela běžně mívají na nahrávce znatelně víc basů než "na sucho" ve skutečnosti - tohle říkám jako bubeník, ne jako rádobyaudiofil.
      Což způsobuje, že stačí o dost menší než koncertní hlasitost na to, aby se ti v akusticky neupravené místnosti začaly štosovat subbasy a hrát místo nich nekonkrétní bahno, a čekal bych že budeš po tom cos tu před časem nedostatek basů u jakýchkoliv reproduktorů s běžnými velikostmi wooferů intenzivně řešil první kdo na to upozorní.
      ALI_GATOR
      ALI_GATOR --- ---
      SVANC: Hehe, sice mě asi zase sprdneš jak malého machalíka ale nemohu si odpustit poznámku, že když si teď trochu pohraju s akustikou místností, tak mi moje bakelitové bedničky budou hrát líp než cokoliv, co má krtek v tom gey-roomu :)
      Určitě vedu v bodu 1 - nepřekonaný zvuk originálních gramodesek, on má tuším nějaký CD plazer??
      2 - nemohu prohrát
      3 - nic
      4 - tady mám hodně mínus (údajně :)
      5 - nehraje roli! :)
      6 - N/A
      7 - tenhle bod je ošemetný, zde mohu s mistrem zvířecí říše jednoduše prohrát na všech frontách. Jeho sluch je podložen miliony let evoluce a taky spoustou kontaktů na internetech
      8 - Tady prohrávám a nevím, zda to doteď nebylo nerozhodně :(
      SVANC
      SVANC --- ---
      Moc pěkný, zvlášť ty pasáže o mě, tam je vidět hluboká znalost mého života a postům to i dává značnou argumentační sílu... :-D

      Od té doby, co jsem tu před pár lety zmínil akusticky vyřešenou místnost, totiž pro Machalíka "akustika místnosti je ve skutečnosti to poslední, co je důležité".
      Nejdůležitější totiž je, aby nezkresloval zesilovač. Že dnes už i běžné zesilovače mají v normálním režimu zkreslení hluboko pod prahem detekovatelnosti, nehraje roli. Zkrátka to je to nejdůležitější a hotovo. Co na tom, že lidi nejsou schopni od sebe poznat ani takové zesíky, které dělí cenová propast, zatímco rozdíl v podání zvuku místností pozná každý, kdo není hluchý, a ani není nutné pouštět hudbu. Stačí promluvit nebo tlesknout. Ale to nevadí, stejně má zesík větší vliv než akustika. Prostě špičkový aparát zahraje skvěle i v koupelně. Je úplně jedno, jestli jsou tam odrazy nebo drnčí skleničky...

      A abych nezapoměl - bias neexistuje :). A pokud, tak se týká jen jiných lidí. Machalíka a jeho kamarádů, co se shodnou i na zvuků kabelů, rozhodně ne. To je totiž unikátní parta audiofilů, kteří se dokážou oprostit od čehokoli subjektivního, od všeho, co kdy v minulosti četli či slyšeli. Podvědomé očekávání? Nesmysl, ne u nich. Škoda, že takových lidí není víc. Těch peněz, co by se dalo ušetřit za náročné slepé testy v nejrůznějších oborech. A jak by se urychlil třeba vývoj nových léků... Ale bohužel, všichni ti vědci a výzkumníci musí pracovat s běžným lidským materiálem, protože Machalíci jsou vzácný druh...
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      A vůbec, pojďme se bavit o biasu. Celý slepý testování je vymyšleno jen a jen za účelem eliminace biasu, tak se pojďme bavit o něm, když už jsme testování vyčerpali. Ne Svanc, ten se o něm bavit nechce, protože už ví, co by ho čekalo: týden by se kroutil jak hlemýžď, neschopen odpovědět na základní otázky stran definice, až by se nakonec pozatíral do rohu a zkolaboval. Pro něj bias není předmětem k diskusi. Pro mě však ano, já si třeba nemyslím, že něco takovýho v nějaké velké míře funguje. Jistě, jsou případy, kdy člověk má nějaký očekávání, ale těch je menšina.

      Obecně, co je to za diskusní styl, předložit výrok, že něco existuje, a pak to brát jako danost? Odkdy je existence jevu považována za výchozí stav, o kterém se nediskutuje? Takže když teď řeknu, že existuje jaltra, tak to je taky danost? A kdyby někdo chtěl polemizovat o jaltře, tak se mu vysměju, protože to je přece směšné, aby jaltra neexistovala, o tom se ani nebudeme bavit. Jaltra je tady odjakživa.

      Dokázal bys, Svancu, zkusit nějak definovat ten bias? Kdy k němu dojde, jak přesně funguje, čím je podmíněnej, a zejména jak si vysvětluješ všechny ty případy, kdy praxe prokázala neexistenci biasu nebo spíš nezávislost výsledku testu na biasu, to je lepší formulace. Zkus to sám za sebe, bez článků a citací, buď tak hodnej. Samozřejmě že seš schopnej se dostat dál než k "bias existuje a basta, protože to říkám já".
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      Akustika hraje roli přesně takovou, jakou hraje v případě, že byste si na kytaru zahráli v koupelně, v poslechovce nebo v tělocvičně. Takovou a žádnou jinou roli hraje akustika místnosti.

      Kvalita aparátu hraje roli takovou, jako byste si (v libovolné, klidně super kvalitně zatlumené místnosti) buď zahráli na kytaru nebo pustili aparát.

      Z výše uvedeného vyplývá, že je naprosto drtivě důležitější, jakou kvalitu ze sebe vydává apec vs. co dělá místnost. Dobrý aparát v koupelně bude hrát mnohem lépe než mrdkoaparát v zatlumené poslechovce - prostě proto, že je blíže té kytaře.

      Svanc vám se svou glorifikací místnosti (kterou si svépomocí upravil - bias!!!) lže. Je úplně jedno, jestli jsou tam odrazy nebo drnčí skleničky, pořád bude živej nástroj nebo špičkovej aparát v takové cimře hrát líp než průměrnej, ojebanej aparát ve vytuněné místnosti. Je to přesně naopak, než Svanc tvrdí.

      Akustika místnosti je ve skutečnosti to poslední, co je důležité. Je to třešnička na dortě. Je fajn ji mít vyřešenou. Je v klidu ji nemít vyřešenou. Je to jedno. Rozdíl mezi tím, jestli si budete s druhým člověkem povídat v holé tělocvičně nebo vykobercovaným anglickým klubu je nepodstatnej oproti rozdílu, jestli si povídáte s živým člověkem nebo s jeho reprodukovaným hlasem po Skypu. Žádná sebelepší akustika neudělá z nekvalitního aparátu kvalitnější zážitek než poslech kvalitního aparátu v horší akustice.

      Svanc vám - z nějakýho mně neznámýho důvod - kecá. Myslím, že je to proto, že v životě slyšel jen jeden sebou postavený apec ve dvou místnostech, udělané a neudělané, a z toho (správně) vyvozuje, že v lepší místnosti to bude lepší. Bohužel už neví (nemá zkušenosti), že kdyby do té neudělané místnosti postavil něco jinýho než vlastníma rukama stlučený boudy a zesilovač, tak se celá jeho vypostrovaná cela může jít zahrabat, protože na tom to prostě ne-sto-jí.
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      SVANC: Ano, takže jsi zase jednou zjistil, že lze zmást lidi. To je ten pravý slepý test podle Svance. Testování a matení lidí.

      Je tady ještě někdo, kdo při výběru svého aparátu touží být pleten, maten, dělán ze sebe debila a další, se slepými testy typicky související praktiky? Ještě někdo pochybuje, k čemu přesně jsou dobré slepé testy dle Svance? Ještě někdo si myslí, že předmětem testu jsou opravdu přístroje A a B?
      SVANC
      SVANC --- ---
      MATT: To víš, učím se... :)

      Ale vážně - určitě si mozek dokáže poradit s lecčím, ale to přece neznamená, že akustika hraje nějakou nevýznamnou roli. Koneckonců není tak těžké se o tom přesvědčit.
      MATT
      MATT --- ---
      SVANC: ty seš taky machalik. vytrhnout ze zdělení tu nejméně podstatnou část a na ní odpovědět...
      SVANC
      SVANC --- ---
      POLMO: Já měl za to, že to vztahuješ k tomu kytaristovi :).
      Mizerný bedny budou hrát mizerně všude, o tom žádná. Tou tabulkou je asi myšleno, že od určité úrovně aparátu (asi ne nutně špičkové) už je vliv akustiky místnosti větší než vliv rozdílů mezi bednami. Třeba zvuk v koupelně je extrém, ale i rozdíl mezi běžným obývákem a správně zatlumenou poslechovkou není malý. Každopádně je to jasně poznatelné.

      MATT: Přebuzení už je dost extrém, k tomu by přece vůbec nemělo docházet. A ty rozdíly akustiky rád předvedu ;).
      Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam