• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    AMAROKHIFI & TOP AUDIO
    VOZKA
    VOZKA --- ---
    MACHALIK: "Rozdíl mezi tím, jestli si budete s druhým člověkem povídat v holé tělocvičně nebo vykobercovaným anglickým klubu je nepodstatnej oproti rozdílu, jestli si povídáte s živým člověkem nebo s jeho reprodukovaným hlasem po Skypu."

    Tahle analogie funguje když se bavíš o hlasu nebo o naprosto nasucho nahraný akustický kytaře nebo dáváš extrémní příklady. Nechci se hádat o mrdkoaparátech v poslechovce/kvalitě v koupelně, ale jinak to je celkem blbost, protože
    a) žádná nahrávka není nahraná v bezdozvukové místnosti, 99% nahrávek je nějak "umístěno v prostoru", tj. cíleně zachycuje (nebo časo i uměle vytváří) ambient místnosti. Tím že máš blbou akustiku si mícháš ambientní ruchy z nahrávky s těmi které vznikají u tebe, tj. původní nahrávku kurvíš.
    b) akustická kytara je v pohodě, ale zkus si do místnosti s holými zdmi postavit bicí. Na takové hlasitosti ti analogie přestává fungovat, protože s vyšší hlasitostí jsou akustické nedostatky mnohem víc znát a když se pokusíš místo akustické kytary napodobit rockový koncert tak to bude k zblití - aby taky ne, dělat rockové koncerty v koupelně je blbost, ale sám jsi tu přitom psal, že tvrdší hudbu posloucháš taky.

    Faktem je, že málokdo si ničí uši pravidelným poslechem tvrdší hudby na koncertní hlasitosti. Tomu se i nahrávky přizpůsobují, například kopáky zcela běžně mívají na nahrávce znatelně víc basů než "na sucho" ve skutečnosti - tohle říkám jako bubeník, ne jako rádobyaudiofil.
    Což způsobuje, že stačí o dost menší než koncertní hlasitost na to, aby se ti v akusticky neupravené místnosti začaly štosovat subbasy a hrát místo nich nekonkrétní bahno, a čekal bych že budeš po tom cos tu před časem nedostatek basů u jakýchkoliv reproduktorů s běžnými velikostmi wooferů intenzivně řešil první kdo na to upozorní.
    ALI_GATOR
    ALI_GATOR --- ---
    SVANC: Hehe, sice mě asi zase sprdneš jak malého machalíka ale nemohu si odpustit poznámku, že když si teď trochu pohraju s akustikou místností, tak mi moje bakelitové bedničky budou hrát líp než cokoliv, co má krtek v tom gey-roomu :)
    Určitě vedu v bodu 1 - nepřekonaný zvuk originálních gramodesek, on má tuším nějaký CD plazer??
    2 - nemohu prohrát
    3 - nic
    4 - tady mám hodně mínus (údajně :)
    5 - nehraje roli! :)
    6 - N/A
    7 - tenhle bod je ošemetný, zde mohu s mistrem zvířecí říše jednoduše prohrát na všech frontách. Jeho sluch je podložen miliony let evoluce a taky spoustou kontaktů na internetech
    8 - Tady prohrávám a nevím, zda to doteď nebylo nerozhodně :(
    SVANC
    SVANC --- ---
    Moc pěkný, zvlášť ty pasáže o mě, tam je vidět hluboká znalost mého života a postům to i dává značnou argumentační sílu... :-D

    Od té doby, co jsem tu před pár lety zmínil akusticky vyřešenou místnost, totiž pro Machalíka "akustika místnosti je ve skutečnosti to poslední, co je důležité".
    Nejdůležitější totiž je, aby nezkresloval zesilovač. Že dnes už i běžné zesilovače mají v normálním režimu zkreslení hluboko pod prahem detekovatelnosti, nehraje roli. Zkrátka to je to nejdůležitější a hotovo. Co na tom, že lidi nejsou schopni od sebe poznat ani takové zesíky, které dělí cenová propast, zatímco rozdíl v podání zvuku místností pozná každý, kdo není hluchý, a ani není nutné pouštět hudbu. Stačí promluvit nebo tlesknout. Ale to nevadí, stejně má zesík větší vliv než akustika. Prostě špičkový aparát zahraje skvěle i v koupelně. Je úplně jedno, jestli jsou tam odrazy nebo drnčí skleničky...

    A abych nezapoměl - bias neexistuje :). A pokud, tak se týká jen jiných lidí. Machalíka a jeho kamarádů, co se shodnou i na zvuků kabelů, rozhodně ne. To je totiž unikátní parta audiofilů, kteří se dokážou oprostit od čehokoli subjektivního, od všeho, co kdy v minulosti četli či slyšeli. Podvědomé očekávání? Nesmysl, ne u nich. Škoda, že takových lidí není víc. Těch peněz, co by se dalo ušetřit za náročné slepé testy v nejrůznějších oborech. A jak by se urychlil třeba vývoj nových léků... Ale bohužel, všichni ti vědci a výzkumníci musí pracovat s běžným lidským materiálem, protože Machalíci jsou vzácný druh...
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    A vůbec, pojďme se bavit o biasu. Celý slepý testování je vymyšleno jen a jen za účelem eliminace biasu, tak se pojďme bavit o něm, když už jsme testování vyčerpali. Ne Svanc, ten se o něm bavit nechce, protože už ví, co by ho čekalo: týden by se kroutil jak hlemýžď, neschopen odpovědět na základní otázky stran definice, až by se nakonec pozatíral do rohu a zkolaboval. Pro něj bias není předmětem k diskusi. Pro mě však ano, já si třeba nemyslím, že něco takovýho v nějaké velké míře funguje. Jistě, jsou případy, kdy člověk má nějaký očekávání, ale těch je menšina.

    Obecně, co je to za diskusní styl, předložit výrok, že něco existuje, a pak to brát jako danost? Odkdy je existence jevu považována za výchozí stav, o kterém se nediskutuje? Takže když teď řeknu, že existuje jaltra, tak to je taky danost? A kdyby někdo chtěl polemizovat o jaltře, tak se mu vysměju, protože to je přece směšné, aby jaltra neexistovala, o tom se ani nebudeme bavit. Jaltra je tady odjakživa.

    Dokázal bys, Svancu, zkusit nějak definovat ten bias? Kdy k němu dojde, jak přesně funguje, čím je podmíněnej, a zejména jak si vysvětluješ všechny ty případy, kdy praxe prokázala neexistenci biasu nebo spíš nezávislost výsledku testu na biasu, to je lepší formulace. Zkus to sám za sebe, bez článků a citací, buď tak hodnej. Samozřejmě že seš schopnej se dostat dál než k "bias existuje a basta, protože to říkám já".
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    Akustika hraje roli přesně takovou, jakou hraje v případě, že byste si na kytaru zahráli v koupelně, v poslechovce nebo v tělocvičně. Takovou a žádnou jinou roli hraje akustika místnosti.

    Kvalita aparátu hraje roli takovou, jako byste si (v libovolné, klidně super kvalitně zatlumené místnosti) buď zahráli na kytaru nebo pustili aparát.

    Z výše uvedeného vyplývá, že je naprosto drtivě důležitější, jakou kvalitu ze sebe vydává apec vs. co dělá místnost. Dobrý aparát v koupelně bude hrát mnohem lépe než mrdkoaparát v zatlumené poslechovce - prostě proto, že je blíže té kytaře.

    Svanc vám se svou glorifikací místnosti (kterou si svépomocí upravil - bias!!!) lže. Je úplně jedno, jestli jsou tam odrazy nebo drnčí skleničky, pořád bude živej nástroj nebo špičkovej aparát v takové cimře hrát líp než průměrnej, ojebanej aparát ve vytuněné místnosti. Je to přesně naopak, než Svanc tvrdí.

    Akustika místnosti je ve skutečnosti to poslední, co je důležité. Je to třešnička na dortě. Je fajn ji mít vyřešenou. Je v klidu ji nemít vyřešenou. Je to jedno. Rozdíl mezi tím, jestli si budete s druhým člověkem povídat v holé tělocvičně nebo vykobercovaným anglickým klubu je nepodstatnej oproti rozdílu, jestli si povídáte s živým člověkem nebo s jeho reprodukovaným hlasem po Skypu. Žádná sebelepší akustika neudělá z nekvalitního aparátu kvalitnější zážitek než poslech kvalitního aparátu v horší akustice.

    Svanc vám - z nějakýho mně neznámýho důvod - kecá. Myslím, že je to proto, že v životě slyšel jen jeden sebou postavený apec ve dvou místnostech, udělané a neudělané, a z toho (správně) vyvozuje, že v lepší místnosti to bude lepší. Bohužel už neví (nemá zkušenosti), že kdyby do té neudělané místnosti postavil něco jinýho než vlastníma rukama stlučený boudy a zesilovač, tak se celá jeho vypostrovaná cela může jít zahrabat, protože na tom to prostě ne-sto-jí.
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    SVANC: Ano, takže jsi zase jednou zjistil, že lze zmást lidi. To je ten pravý slepý test podle Svance. Testování a matení lidí.

    Je tady ještě někdo, kdo při výběru svého aparátu touží být pleten, maten, dělán ze sebe debila a další, se slepými testy typicky související praktiky? Ještě někdo pochybuje, k čemu přesně jsou dobré slepé testy dle Svance? Ještě někdo si myslí, že předmětem testu jsou opravdu přístroje A a B?
    SVANC
    SVANC --- ---
    MATT: To víš, učím se... :)

    Ale vážně - určitě si mozek dokáže poradit s lecčím, ale to přece neznamená, že akustika hraje nějakou nevýznamnou roli. Koneckonců není tak těžké se o tom přesvědčit.
    MATT
    MATT --- ---
    SVANC: ty seš taky machalik. vytrhnout ze zdělení tu nejméně podstatnou část a na ní odpovědět...
    SVANC
    SVANC --- ---
    POLMO: Já měl za to, že to vztahuješ k tomu kytaristovi :).
    Mizerný bedny budou hrát mizerně všude, o tom žádná. Tou tabulkou je asi myšleno, že od určité úrovně aparátu (asi ne nutně špičkové) už je vliv akustiky místnosti větší než vliv rozdílů mezi bednami. Třeba zvuk v koupelně je extrém, ale i rozdíl mezi běžným obývákem a správně zatlumenou poslechovkou není malý. Každopádně je to jasně poznatelné.

    MATT: Přebuzení už je dost extrém, k tomu by přece vůbec nemělo docházet. A ty rozdíly akustiky rád předvedu ;).
    POLMO
    POLMO --- ---
    SVANC: Nerozumiem? a my sa bavime o com?
    reagujem na toto; "Živý kytarista bude znít lépe než i dobré bedny a ty zase budou hrát lépe než ty horší. Jak v běžné, tak v akusticky upravené místnosti. "
    Cize s toho jasne vypliva ze zle bedne budu hrat zle v obycajnej miesnosti a aj v upravenej.
    preto sa mi nepozdava bod 2.
    MATT
    MATT --- ---
    SVANC: tam jde dost o postprocessing toho zvuku. na ozvěny a odrazy je mozek zvyklej a umi s nima pracovat, filtrovat, kdežto na třeba přebuzení naprogramovanej nejni.
    SVANC
    SVANC --- ---
    POLMO: Řeč je tam o reprodukovaném zvuku :). A jinak to stanovení pořadí jistě vychází z určitých předpokladů. Dokážu si představit zesilovač, který zvuk zmrší víc než cokoli jiného, ale takovéhle extrémy tam zjevně neměli na mysli.
    POLMO
    POLMO --- ---
    SVANC: OK, takze by bolo spravne prehodnotit tabulku: "Důležitost faktorů, ovlivňujících kvalitu zvuku:" hlavne teda bod 2.
    SVANC
    SVANC --- ---
    MADCAT: Prostě tam chyběl někdo imunní vůči biasu, kdo by po několikáté výměně kabelů vstal a řekl, že je to celé podvod :)
    MADCAT
    MADCAT --- ---
    SVANC: Všichni si užívali zvuku až do chvíle, kdy se ukázalo, že celý test byl fake a poslouchalo se pořád to samé.

    chtěl bych vidět ty ksichty...

    jinak teda chlapi - vy máte obdivuhodnou vytrvalost...
    SVANC
    SVANC --- ---
    MACHALIK: Díky za hezké oslovení. Rád vidím, že opět "debatuješ" způsobem, který ti jde mnohem lépe než pokusy o jakous takous argumentaci. Stačilo...
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    SVANC: Ty debile, jak zní líp? A kterej teda "zní líp"? Krell nebo Levinson? To si jako myslíš, že když člověk měsíc poslouchá a srovnává, tak že jeden taví vždy hlasitěji a druhej míň? Proboha svatýho, vždyť se leckdy ani nehrajou stejný skladby, resp. ze začátku ano, pak už ne, pak už se jen poslouchá a přehazuje. Můžeš bejt ještě o něco víc odrtženej od reality nebo jsi se vyčerpal? Chápeš, že při dlouhodobým poslechovým srovnání žádný decibely nehrajou roli? Ne, bez prdele, chápeš to? Že to je JINEJ test než tvoje slepá, technická, na mikrodB srovnaná přepínačka? Že to prostě není ono, že je to něco jinýho? Chápeš to?
    SVANC
    SVANC --- ---
    MACHALIK: Vždyť to říkám, ryzí demagogie. Přečti si znovu SVANC, třeba to pochopíš napodruhé...
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    SVANC: Nebude. Vždy - opakuji VŽDY ten zvuk bude lepší tam, kde hraje líp ta aparatura, přičemž maximem je ona živá kytara. Nikdy se nestane, že zatlumená místnost s bednama bude kytaru hrát věrněji než skutečná kytara úplně kdekoli. Nikdy. Ty odrazy a řinčící skleničky NEJSOU PODSTATNÝ. Podstatný je, jak moc se zdroj zvuku, tedy aparát, přibližuje živé kytaře (která je etalonem). Jsi prostě vedle. Vedle vedle vedle.
    SVANC
    SVANC --- ---
    MACHALIK: "na nějaký decibely ti chčije bílej tesák." :) Tak to leccos vysvětluje... Staré dobré pravidlo, že co je hlasitější, to zní líp - už jsi někdy slyšel?

    MACHALIK: SVANC Ty seš fakt demagog...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam