• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    YMLADRISJung - život, dílo, souvislosti, přesahy, ...
    CIPROS
    CIPROS --- ---
    Chtěl bych vás poprosit o pomoc. Může mi někdo poslat odkazy na díla (příp. stěžejní pasaže), kde se vyskytuje Jungova teorie archetypů podle pohádkových bytostí? Ve studiu Junga jsem total laik. Díky.
    LALINA
    LALINA --- ---
    analyzam a rozborum pohadek a legend se krome jinych venuje i Anezka Janatova v Akademii sociálních umení Tabor

http://www.akademietabor.cz/
    LALINA
    LALINA --- ---
    protoze prave pohadky nejsou nejaky rozpravenky pro ukraceni chvile ale maji nejakej vnitrni smysl a poslestvi a podtext..symbolismus a v tom nejlepsim pripade iesoterni obsah... proto se nekomu muzou zdat proste prilis slozity k "rozboru"... pouzivame-li totiz nejom rozum a LMH, nelze dost plne nahlednout sdeleni, ktere ty spravne pohaedky nebo legendy ukrvaji..

Cetl tady nekdo Chymickou svatbu Chistiana Rosenkeutze? Nebo Myerinka, E:T:A: Hofmanna? Emanuela Swedenborga?

To clovek proste musi projit nejakou cestu a pochopit skyrej smysl, aby mu ta dila neco vic rekla.....jinak v tom vidi jen povrch: hlavy obesencu a podobny rekvizitky:-) ..ovsem Grimmy jsem cetla a s uspechem zapomnela, asi jsem jeste nemela "klic" ke sdeleni (je to uz pradavno) a enbo v nich nic moc neni a je to jen pokus o nejakou podobnou alychmicko mysticko magickou literaturu..to nevim. andersen..to samy...mozna bych se do toho mohla mrknout ted, po letech, ale po pravde receno, nejak me to netahne...

ctu prave toho Swedenborga a to je moc prima...
    KASTA
    KASTA --- ---
    DOROTKA: no to je fakt, ze Grimmove a nektery dalsi "etnopohadky" jsou drsny - cetl jsem neco ze sibire a od kolegu Romu a bylo to husty - a vlastne Erben je taky drsnej - asi si pod slovem "pohadky" podvedome nejdriv vybavuju takovy ty mily, dobre koncici.... tak to o happyendu beru zpet
    DOROTKA