• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    YMLADRISJung - život, dílo, souvislosti, přesahy, ...
    SPIELMANN
    SPIELMANN --- ---
    LU_EXE: Určitě ji prodávají v Kanzelsbergeru na Václavském nám. -1. patro v sekci filosofie, náboženství, esoterika...
    SPIELMANN
    SPIELMANN --- ---
    SEN V JUNGOVSKÉ PSYCHOTERAPII

    PhDr.Luděk Běťák

    Seminář bude úvodem do problematiky. Bude obsahovat praktické ukázky na příkladech z vlastního snového materiálu účastníků i na příkladech z praxe.

    Termín: 21.-23.4.2006
    Časový rozvrh: pá: 16.00-20.00 so: 9.00-19.00 ne: 9.00-12.00
    Termín zaplacení: 31.3.
    Variabilní symbol: 21234063
    Cena: 1 550 Kč
    snížená 1 250 Kč ( Snížená cena platí pro studenty denního studia, nezaměstnané, matky na MD, matky samoživitelky, důchodce a invalidní důchodce.)
    http://www.viap.cz/seminare.htm
    V semináři jsou 4 poslední volná místa.
    INANNA
    INANNA --- ---
    LALINA
    LALINA --- ---
    na pohadky je Anezka Janatova jako delana:-))

    Zdravím Vás z Akademie Tabor!

    Stále jsou volná místa na těchto dvou seminářích:

    LÉČIVÁ MOC POHÁDEK. 10. - 12. února 2006 v Nové Vsi nad Popelkou.
    Semináře vede PhDr. Anežka Janátová, která se studiem symbolů zabývá celoživotně a zná jejich léčivou sílu. Vypravování. Divadelní ztvárnění. Výklad a porozumění. Speciální program pro děti.

    SETKÁNÍ HUDBY A DIVADLA NA POZADÍ ANTICKÉHO DRAMATU. 24. – 26. února 2006 v Nové Vsi nad Popelkou. Muzikoterapeut Jan Braunstein nás provede světem antické hudby pomocí zpěvu a hry na hudební nástroje. S hercem Justiem Svobodou společně ztvárníme antické drama a vyslechneme si teoretické přednášky Adama Krejčíka.

    Jen připomínám, že si velmi vážíme účastníků našich seminářů a to samozřejmě i v případě, pokud nemohou zaplatit plnou částku účastnického poplatku. Vždy jsme ochotni všem naslouchat a cenu přizpůsobit.

    V případě nejasností mě neváhejte kontaktovat.

    Zlata Žaludová
    Tel. 776 659 213
    www.akademietabor.cz
    CIPROS
    CIPROS --- ---
    KASTA: Díky:o)

    SPIELMANN: Díky moc. Franzovou už naštěstí mám. :o)
    KRAKI
    KRAKI --- ---
    SPIELMANN: priklanel bych se spis k pokracovatelum a nebo primo Jungovi, ale nepohrnu nicim...
    SPIELMANN
    SPIELMANN --- ---
    KRAKI: Nerušíš (tedy alespoň mně ne:o). Jen by to chtělo upřesnit, jestli máš na mysli psychoanalýzu přímo Freudovu, či jeho pokračovatelů z ní vycházející (Adler, Fromm, Sullivan) nebo analytickou psychologii Jungovu?
    SPIELMANN
    SPIELMANN --- ---
    CIPROS: Sám Jung se pohádkami až tolik nezabýval, to spíš jeho pokračovatelé. U nás vyšlo pouze Franz, M.-L. von, Psychologický výklad pohádek, Portál, Praha 1998. Jinak základ o archetypech viz. Výbor z díla II. jak psal už Kasta.
    KRAKI
    KRAKI --- ---
    Sim sim, omlouvam ze rusim, nezachranil by nekdo moji bidnou kuzi a neposlal mi nejakou esej nebo aspon koncept eseje tykajici se psychoanalýzy ? kdyztak posta abych tady nerusil... dekuju
    KASTA
    KASTA --- ---
    CIPROS: jo tak to musis na Spielmanna:))) ja nasel jen "O fenomenologii ducha v pohadkach" ve Vyboru z dila II... urcite toho bude vic...
    CIPROS
    CIPROS --- ---
    Chtěl bych vás poprosit o pomoc. Může mi někdo poslat odkazy na díla (příp. stěžejní pasaže), kde se vyskytuje Jungova teorie archetypů podle pohádkových bytostí? Ve studiu Junga jsem total laik. Díky.
    LALINA
    LALINA --- ---
    analyzam a rozborum pohadek a legend se krome jinych venuje i Anezka Janatova v Akademii sociálních umení Tabor

    http://www.akademietabor.cz/
    LALINA
    LALINA --- ---
    protoze prave pohadky nejsou nejaky rozpravenky pro ukraceni chvile ale maji nejakej vnitrni smysl a poslestvi a podtext..symbolismus a v tom nejlepsim pripade iesoterni obsah... proto se nekomu muzou zdat proste prilis slozity k "rozboru"... pouzivame-li totiz nejom rozum a LMH, nelze dost plne nahlednout sdeleni, ktere ty spravne pohaedky nebo legendy ukrvaji..

    Cetl tady nekdo Chymickou svatbu Chistiana Rosenkeutze? Nebo Myerinka, E:T:A: Hofmanna? Emanuela Swedenborga?

    To clovek proste musi projit nejakou cestu a pochopit skyrej smysl, aby mu ta dila neco vic rekla.....jinak v tom vidi jen povrch: hlavy obesencu a podobny rekvizitky:-) ..ovsem Grimmy jsem cetla a s uspechem zapomnela, asi jsem jeste nemela "klic" ke sdeleni (je to uz pradavno) a enbo v nich nic moc neni a je to jen pokus o nejakou podobnou alychmicko mysticko magickou literaturu..to nevim. andersen..to samy...mozna bych se do toho mohla mrknout ted, po letech, ale po pravde receno, nejak me to netahne...

    ctu prave toho Swedenborga a to je moc prima...
    KASTA
    KASTA --- ---
    DOROTKA: no to je fakt, ze Grimmove a nektery dalsi "etnopohadky" jsou drsny - cetl jsem neco ze sibire a od kolegu Romu a bylo to husty - a vlastne Erben je taky drsnej - asi si pod slovem "pohadky" podvedome nejdriv vybavuju takovy ty mily, dobre koncici.... tak to o happyendu beru zpet
    DOROTKA
    DOROTKA --- ---
    YMLADRIS: docela by me zajimalo, odkud presne cerpali bratri Grimmove. Predeevcirem jsem jednu pohadku cetla, pointa zadna, zato se tam hraly kuzelky s lidskymi hlavami, vselijak se tam manipulovalo s obesenci, sekaly se tam zvirata na kusy a kdosi prisel ve dvou kusech...to vsechno prosim na dvou strankach.
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    nevim presne co tim myslim, ale pripada mi, ze cizokrajne pohadky casto happyend nemaji. bohuzel si nevybavuju presne, ale mam takovy pocit z ruznych cizich lidovych pohadek, ze jsou "fakt divne".

    pokud by to nekdo potvrdil, dalo by se spekulovat o komplexech (archetypech??) pritomnych v jednotlivych kulturach: jako ze v zapadni kulture je pritomny nejaky ten Hrdina -- deti se zalibenim poslouchaji pribehy o problemu, tezke ceste, konecnem prekonani a naslednem stesti.

    Mozna ze eskymaci maji uplne jine zivotni zkusenosti - kdyz nekdo dela hrdinu, nejspis tak zmrzne, respektive lide trpi a umiraji celkem bez ohledu na to co delaji nebo nedelaji. A proto maji i jine pohadky.

    ?
    KASTA
    KASTA --- ---
    SPIELMANN: hehe, co by se tak mohlo dit pote co se princ s princeznou vezmou??? Rychle otehotneni, nasledna vseobecna desiluze patneru, rozvod ci zapuzeni a dalsi a dalsi hledani nove princezny a prince az do zmoudreni, nebo v horsim pripade do rezignace vyjadrene vetou "ty chlapy/zensky jsou hrozny".....:)))
    Ne ale je to zajimava myslenka, ktera podle me spise dokazuje, ze to "nalezeni princezny" je spis symbolicky "vyzdvihnuti pokladu z nevedomi" a cela pohadka je symbolicky navod k tomuto - nemyslim, ze by to byl konkretni navod jak hledat partnera....
    KASTA
    KASTA --- ---
    jak sem rekl, pohadky jsou pro me na rozbor moc slozity - tech uhlu pohledu...
    Andersen je fakt hustej - myslim ze prava pohadka ma mit happy end - to je taky jedno z poselstvi.. ty jeho pohadky jsou vysvetlitelny tak maximalne drsnejma severskejma zimama s nedostatkem svetla a vseobecnou depresi...:)))
    LALINA
    LALINA --- ---
    PARAZIT: ja sve neomezene nazory projevuju neomezene kdekoli, kam mi nezakazou vstup, muheheee
    LALINA
    LALINA --- ---
    SPIELMANN: pohadky jsou proste navody, alegoricke obrazy nebo ezotericke navody na zivot, na konani,
    v dalsi rovine jsou to obrazy psychiky..personifikace slozek jednoho cloveka (jakoze vsechny postavy v pohadce jsou vlastne jednim clovekem...)
    nove pohadky nemaji jiskru proto, ze prave toto necti a neprinaseji...a jsou to jenom neispirovane vypravenky...kratochvilne cteni pro hloupe deti a jeste hloupejsi rodice.-))
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam