• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MESKPeak Oil - zlom ropy
    E2E4
    E2E4 --- ---
    VSOUKOLOHLOR: jo ale jinak republikán, olejář, typický poradce Bushe.. Poradci Bushe byli ledasjaký, žeano. :)
    E2E4
    E2E4 --- ---
    Simmons is dead. Náhodou se utopil koncem léta.. Konspirujte. :)

    Má a investiční fond na alternativy ropy. http://en.wikipedia.org/wiki/Simmons_%26_Company_International

    Předpovědi mu nikdy nevyšly.

    [ E2E4 @ Peak Oil - zlom ropy ]
    [ E2E4 @ Peak Oil - zlom ropy ]

    Taky se vsadil, že ropa bude v roce 2010 přes 200 USD, no a tak radši umřel, když to fakt nevypadá..

    ITCHY
    ITCHY --- ---
    VSOUKOLOHLOR: a zase jsme u nesmylsné teorie....nevím proč tak oblíbené že by podvědomě ,protože nenávist vůči usa je tak nějak módní v levicově smýšlejících řepách?.... válce o ropu..
    náklady na válku v iráku a následný kontingent jsou tak obrovské -4 bilióny usd že by je nezaplatila veškerá těžba irácké ropy ani za 20 let..,respektive potřebuješ vytěžit více jak polovinu veškerých iráckých zásob abys byl alespoň na nule...
    můžeš mi logicky rozumně vysvětlit co by z toho usa měly kdyby svrhly saddámovo reřim a následně by se za 5 let z iráku stáhly?????
    to jsou prostě nesmysly, získat surovinu válkou je logické jenom v případě že ji nejsem schopen koupit,neb válka je krajní a velice drahé a navíc neúčinné řešení,
    vyžaduje nejen náklady na obsazení zdrojů ale nemalé náklady na jejich stálou kontrolu..
    E2E4
    E2E4 --- ---
    BOBASH: myslíš že to je fakt (jen) tou rekuperací?
    VSOUKOLOHLOR
    VSOUKOLOHLOR --- ---
    Že vám zase nabourávám do těch autíček. Jen tak pro zajímavost, do dopravy jde například v Německu pouhých 8% spotřebovávané energie. Daleko větší téma je architektura a stavebnictví. Ale není důvod jásat, nechť technooptimisté šetří svými výlevy. Ale když už na to tolik dbáte, tak toto vás bude určitě zajímat: http://www.petrol.cz/alternativa/clanek.asp?id=14434

    Stejně jako v tomto směru velmi žalostná zpráva: http://www.denikreferendum.cz/clanek/6589-dostavba-temelina-se-nejspis-opozdi

    Ještě dodatečně k Friedrichsovi. Chápu, že jako pseudoargument obstojí teze, že "humanitní vědec xy". Ale jaké argumenty místní technogarnitura vznese vůči úvahám, které profesor Friedrichs vznesl? V souvislosti s tímto rozhovorem se nabízí otázka, zda Spojené státy agresi v důsledky obav z dopadů PO nezačaly již značně s předstihem? http://www.energybulletin.cz/?q=clanek/ropny-zlom-potom-apokalypsa Není přeci vůbec žádným tajemstvím, že jedním z velmi blízkých spolupracovníků George Bushe byl i investiční bankéř Matthew Simmons, čelní průkopník teorie PO, autor v mnohém přelomové knihy Twilight in the Desert. Stejně jako není žádným tajemstvím, že oficiální důvody pro invazi vojsk do Iráku byly nepodložené (vylhané).
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    E2E4: Získá se jí tím docela dost... Jakkoliv mi paralelní hybrid přijde jako krok stranou, musí se mu uznat, že - a převážně díky rekuperaci - žere po městě podstatně míň než normální auto. A zvlášť, pokud je to auto těžký.

    Moje osobní zkušenost - Lexus RX450h kolem 8l/100km po městě, Lexus RX350 (totéž, bez hybridu) cca 14.
    E2E4
    E2E4 --- ---
    Jinak pro XCHAOSe co se týče rekuperace brzd.. V praxi se tím získá velmi málo energie - srovnej jak se ti ohřejou brzdy (skoro vůbec - pár kW při brždění?) a jak motor odpadním teplem (moc - desítky kW stále když běží motor).
    GRENDAL
    GRENDAL --- ---
    E2E4 ma rozhodne pravdu a to jeste nerekl ten fakt, ze tyhle mozne energeticky zpracovatelne rychle rostouci dreviny se pestuji a budou pestovat pro vyrobu elektriny. V techto malych elektrarnach se ta biomasa efektivneji vyuzie, takze to je i smysluplnejsi.
    E2E4
    E2E4 --- ---
    XCHAOS: chacha cha http://www.google.com/search?q=rainforest+biofuels

    proti zpracování odpadu na palivo nic nemám, ale chápeš, NESTAČÍ TO. Tvůj hlad taky nevyřeší mikroskopické drobky na stole u kterého právě sedíš. :)

    O rychlerostoucích dřevinách jsem psal tady - spočti si to, a uvidíš že ti vyjde že kdyby se na celé volné zemi pěstovalo křoví, nebude to stačit na roční spotřebu ropy.. Míst kde je můžeš pěstovat (kde porostou, kde nejsou lidi nebo pole) je strašně málo.. Ve srovnání se světovou produkcí ropy..
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    E2E4: deštný prales se nekácí kvůli dřevoplyu, ale dílem kvůli kvalitnímu dřevu - a dílem se vypaluje kvůli zemědělské půdě, které by uživila chudé bezzemky.

    dřevoplyn se dá dělat v podstatě z odpadu při těžbě dřeva. a hlavně se dají pěstovat rychle rostoucí dřeviny, apod. - jestli je výhodnější bioplyn nebo dřevoplyn, to asi závisí na typu použité plodiny ze které to děláš, že jo... a taky na vzdálenosti od místa sklizení k místu zpracování, apod.
    ITCHY
    ITCHY --- ---
    E2E4: Hybrid = pokus o řešení problému jeho zdvojnásobením. :)
    souhlas
    buď to, nebo ono
    hybrid je cosi jako parník opatřený pro jistotu stěžni(nesmysl),dokud se skutečně neuvěřilo že to na tu páru opravdu jede
    bohužel hybridy nám budou předhazovány se stejnou iracionalitou jakou byl plachtamy vybaven leviathan pana brunela
    ITCHY
    ITCHY --- ---
    XCHAOS: (ostatně - to, že sednou do auta a jedou do práce, místo aby pracovali z domova od počítače, to vcelku mluví za vše :-)
    ..jseš si jistý že to je kvůli automobilistům kteří opravdu chtějí každé ráno vstávat,cpát peníze do auta na opravy a tankovat neskutečnými daněmi zatížené pohoné hmoty jen proto že je to baví ???
    není to náhodou o tom že to po nich někdo chce a práce z domova u nás prostě zatím není moc obvyklá a zaměstnavatelé na ni pohlížejí kraně podezřívavě???
    apropo ty se pořád bavíš z pohledu jedince který si na mopedu pojede koupit do večerky snídani oběd a večeři
    já tě z pohledu hlavy 6 členné rodiny ubezpečuji že mě je malé hybridní lehké auto tak nějak k h..
    já potřebuji veljký rodinný vůz kterým odvezu děti do školky,zajedu si na výlet či do zoo, ano nejbližší zoologická je pro mě 100km ,ne 3 stabnice metra,divadlo 30 ne 1 zastávka tramvaje a ještě jsem schopen odtáhnout 3 denní nákup z tebou nenáviděného super či hypermárketu, protože když chci nakoupit potraviny a suroviny pro vaření na celý víkend, abych nemusel běhat 50x do obchopdu bude můjj nákup vážit třeba i > než 50 kg potravin což se na zádech v baťůžku na mopedu veze blbě
    onedhdá jsme bral 100kg brambor a 50 kg cibule-ano samozřejmě že kvůli hledisku ekonomickému,takže by mě zajímalo jak to jako mám vozit
    jinak samozřejmě být sám a nemít děti a povinnosti ,možná ybch svět viděl jako ty,zatím je ale pro mě auto bezpodmínečnou nustností,i z hlediska dojíždění na pracoviště
    E2E4
    E2E4 --- ---
    XCHAOS: až bude palivo 4x dražší, bude se jezdit víc na plyn a syngas a budou menší a úspornější motory..

    ekologie je teda podle tebe fašismus? :) dřevoplyn je nesmysl, ekologové kdysi protestovali proti kácení deštného pralesa, ty jsi jeho propagátorem? lesů nebo půdy na křoví není tolik, aby to pokrylo spotřebu paliv větší než zanedbatelný zlomek.. křoví nebude efektivnější, hektarový výnos a energitická hustota.. hádám že tak 10x méně efektivní na hektar.. a asi 10x efektivnější než řepka jsou soláry.. (a věřím že dokážeš pořešit systém ukládání energie s účinností větší než 10 procent)

    S těma 40 % teoretické účinnosti spalovacího motoru jsem teď na těch 20 % .. Šesti taktní motor má tu teoertickou účinnost o asi 40 % vyšší.

    Jinak s tou účinností, pokud tomu dobře rozumím, tak nejefektivnější spalovací motor má "overall energy conversion efficiency of 54.4 percent", což chápu jako těch 20 % místo těch 40 o odstavec výše. http://en.wikipedia.org/wiki/Diesel_engine#Power_and_fuel_economy

    Doporučuju ti též http://en.wikipedia.org/wiki/Free-piston_engine

    ad mikroturbína, no, možná to bude v elektrice lepší (i když moc nechápu proč neudělat stejně tak keramický přeplňovaný motor), ale co se ti snažíme řící je [ E2E4 @ Peak Oil - zlom ropy ] - prostě hybrid má dva motory, spalovací nebo elektromobil jeden, monoauto je lepší než kříženec..

    Wankel je teoreticky pěkný a možná i efektivnější, ale v praxi má inherentní problémy.. viz http://en.wikipedia.org/wiki/Wankel_engine - samozřejmě, na některé speciální aplikace je super (viz např dotahováky bezp. pásů při nehodě - při crashi patrona s plynem zapálí wankelův motůrek), který ukrutně rychle reaguje, což je pro dotažení pásu při nehodě velmi důležité)..

    Jinak první dieselové osobní auto byl http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_260_D v roce 1936 (mimochodem 2.5 L a 34 kW, na tu dobu slušné, že)

    (i když teď koukám že na wiki píšou že první byl Cummins powered Packard, roce 1930)

    Tak jako tak, v oblasti motorů je fakt co vylepšovat, elektromobily jsou ve stádiu prototypů, a hybridy jsou nesmysl..

    Hybrid = pokus o řešení problému jeho zdvojnásobením. :)
    E2E4
    E2E4 --- ---
    XCHAOS: jakto, že by nemusel mít převodovku a spojku pro tu spalovací část? a diferák? Jako že čistý hybrid je něco jako čistá rasa, nezašpiněná dílama ze spalovacího motoru? :)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ITCHY: až bude benzín (a nafta) 4x dražší než dnes s přihlédnutím k inflaci či případně deflaci - prostě k indexu ostatních spotřebitelských cen. prostě dnes se za cenu průměrného poledního oběda dají pořídit 3-4 litry pohonných hmot - tak se bavíme o době, kdy za cenu oběda bude 1 litr.

    nevím, kde "nechápu, že je ekologičtější jezdit na plyn" - za prvé, slovo "ekologie" znamená něco trochu jiného, a je soustavně zneužíváno ("šetrnější k živ. prostředí" není to samé, jako "ekologický", to je prostě nedorozumění), za druhé - i v jiným diskuzních fórech patřím k propagátorům čištěného dřevoplynu, jakožto zatím asi nejrealističtějšího biopaliva 2. generace (problém je tam ten, že zemědělci CHTĚJÍ jezdit po poli traktorem a sklízet řepku a dostávat za to dotace - nechtějí mít na polích rychle rostoucí křoví, i kdyby to bylo efektivnější) - za třetí: kde je psáno, že hybridy musí být jen na benzín nebo na naftu (ty se také plánují) - a nemůžou mít jako doplňkové palivo k bateriím právě třeba zemní plyn ?

    teoretická účinnost spalovacího motoru dnešní koncepce končí někde na 40% (reálná je dokonce asi jen 20% - což je překvapivě málo). pravda - šestitaktní motory (na které mě nasměroval id E2E4, za což mu děkuji) mohou mít zřejmě teoretickou účinnost vyšší - ovšem zřejmě zatím nemáme vhodné materiály, ze kterých by je bylo možné postavit tak, aby měly dostatečnou výdrž.

    ovšem hybridy, které by měly jak výrazně větší účinnost, tak i výrazně menší hmotnost motoru, by mohly místo pístového motoru používat např. keramickou vysokotáčkovou mikroturbínu. takovou turbínu je docela nevhodné připojovat k převodovce, nebo ke generátoru, ze kterého chceme dostat 50 (či 60 Hz) pro potřeby běžné rozvodné sítě: ovšem pokud je nám jedno, jaká bude přesně ta frekvence (protože to obratem usměrníme a uložíme do akumulátoru, nebo řídíme asynchronní motor pomocí tyristorů a nějakého palubního počítače, který sleduje aktuální "palubní frekvenci" - a neřešíme přifázování k rozvodné síti s fixní frekvencí), tak může být vysootáčková turbína docela dobré řešení. a teoretická účinnost je tady najednou klidně 50% a celková hmotnost taky menší než u klasického motoru.

    v počátcích automobilismu - ovšem ještě ani třeba v 60. letech, kdy se krátce experimentovalo s turbínovými sportovními auty nebo třeba wankelovým motorem - prostě nebyla k dispozici levná elektronika, která je potřeba k řízení tohohle všeho: nebyly dispozici ani tyristory, pro plynulé řízení výkonu asynhroního motoru. dnešní typ pohonu se rozšířil proto, protože před sto lety byl tím nejjednodušším a nejefektivnějším, co bylo k dispozici. diesely jsou efektivnější jsou k dispozici asi 80 let, a přesto se v osobních autech začínají používat teprve asi během posledních 20-30 let.

    setrvačnost automobilového průmyslu je obrovská: jestliže hybridní pohon (např. s využitím turbíny na CNG) je dnes to nejefektivnější, co umíme - tak to znamená, že jsme někde tam, kde byly dieselové motory ve 20. a 30. letech: prostě nejprve se to začne používat u autobusů a kamionů (kde je poptávka po efektivitě nejvyšší, a třeba rekuperace energie u rozjetého kamionu jedoucí max. povolenou rychlostí z kopce po dálnici asi fakt stojí za to, že ano...) - a teprve za nějaký čas se to začne prosazovat u aut - protože individuální automobilisté jsou nesmírně konzervativní, těžkopádní a tvrdohlaví (ostatně - to, že sednou do auta a jedou do práce, místo aby pracovali z domova od počítače, to vcelku mluví za vše :-)
    ITCHY
    ITCHY --- ---
    XCHAOS: až bude benzín 4x dražší vůči čemu?????
    pořád zapomínáš že cena paliv tlačí na inflaci ,
    a stále nechceš chápat to že je rozhodně ekologičtější jezdit na plyn než na elektřinu, mimochodem tu budeš brát kde?, z rekuperací toho asi moc nezískáš
    já se hybriodům nebráním,nicméně tenhle kočkopes mi do garáže nesmí
    auto které je samo o sobě těžké kvůli bezpečnostním standardům a spalovacímu motoru ještě zatěžovat bateriemi, to je špatná cesta...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    BOBASH:
    ITCHY: no tak třeba proto, aby si lidi mohli dovolit jezdit na skútru i v době, až bude benzín třeba 4x dražší, než dneska. což, jak já trvrdím - nebude znamenat konec světa, bude to prostě znamenat více elektromobility a hybridního pohonu. a když dojde elektřina a pohon se přepne na záložní generátor, budeme to vnímat tak trochu jako dneska, když si mávneme na taxíka: prostě ne jako nejúspornější řešení.

    a kromě toho, 150 kg je fakt dost horní odhad hmotnosti, podle mě to bude pod 100.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    E2E4: protože hmotnost převodovky, spojky, diferenciálu ... to vše by čistý hybrid nemusel mít... a taky nemusíš mít tak výkonný motor, protože špičkový výkon - při kterém bys obvykle rychle překročil rychlostní limity, a nebo ho využiješ jen při jízdě do kopce - dodávají elekomotory, a ten spalovací motor stačí daleko menší, pouze pro průměrný výkon - ne pro špičkový.

    (pozor - netvrdím, že nějaký druh přímého propojení kol a spalovacího motoru nedává smysl, třeba jako backup nebo při vyšších rychlostech...)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    E2E4: no o tom chystám článek už dlouho.

    pointa je, že je to dvojmístné, což v naprosté většině případů stačí, není to motorka (ani velorex, popravdě) - ale má to geniálně nízký čelní průřez a tedy i nízký odpor vzduchu (samozřejmě lepší, než velorex - ten ho má podobný, jako normální auto, že ano)

    ve skutečnosti, možná by dnes šlo udělat i 4 místné rodinné auto, ve kterém by všichni seděli za sebou :-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Slashdot Technology Story | GM Criticized Over Chevy Volt's Hybrid Similarities
    http://tech.slashdot.org/story/10/10/11/2121216/GM-Criticized-Over-Chevy-Volts-Hybrid-Similarities

    zajímavý - Chevrolet Volt téměř přesně splňuje moje vize pro efektivní hybrid (tzn. pro vysoké rychlosti se používá přímý pohon kol spalovacím motorem, protože je to efektivnější než jít na to přes elektřinu)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam