• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ELDAGrafické techniky - knihtisk, dřevoryt, linoryt, mědiryt, lept, litografie, sítotisk, fotogravura atd.
    ELDA
    ELDA --- ---
    Propaganda Posters
    ELDA
    ELDA --- ---
    Odilon Redon, vlastním jménem Bertrand-Jean Redon, (22. dubna 1840, Bordeaux – 6. června 1916, Paříž) byl francouzský malíř, představitel symbolismu a dekadence ve výtvarném umění.

    Redon začal malovat jako malé dítě a již v deseti letech byl vyznamenán ve školní soutěži. Jeho dětství bylo poznamenáno vážnou chorobou, epilepsií. Rodiče jeho chorobu těžko snášeli a malý Redon žil několik let odloučen od rodiny, což mělo patrně i vliv na zaměření jeho tvorby.

    V patnácti letech začal s formálním studiem malířství, ale na otcovo naléhání přešel na architekturu. Neuspěl však u přijímacích zkoušek na pařížskou École des Beaux-Arts, takže plány stát se architektem vzaly za své. Později se však na této škole přece jen studoval, byl žákem Jeana-Léona Gerôma. Vrátil se do Bordeaux a věnoval se sochařství a grafickým technikám u Rodolphe Bresdina. Uměleckou kariéru však přerušila prusko-francouzská válka. V roce 1870 musel narukovat do armády.

    Po skončení války se vrátil do Paříže a věnoval se téměř výhradně grafice. Pozornost veřejnosti a kritiků získal až v roce 1879, kdy vydal první album litografií „Dans le Rêve“ a proslulosti nabyl poněkud netradičním způsobem, když v roce 1884 vyšel velmi úspěšný román Joris-Karl Huysmanse nazvaný „A rebours“ (Naruby) pojednávající o dekadentním aristokratovi, který sbírá Redonovy kresby. Román je považován za bibli dekadence.

    V roce 1890 začal pracovat s pastelem a olejem. Získal uznání nejen ve Francii (v roce 1903 byl jmenován Rytířem čestné legie), ale mimořádný úspěch měla i souborná výstava v New Yorku.

    Cactus Man, 1881, Charcoal - The Woodner Family Collection, New York.

    Eye-Balloon, 1878, Charcoal: The Museum of Modern Art, New York.

    Cropped view of 'Head of a Martyr,' Odilon Redon, charcoal, 1877.

    Cropped view of 'Vision,' Odilon Redon, charcoal, 1881.
    ELDA
    ELDA --- ---
    JOHN BAUER

    John Bauer se narodil roku 1882 jako syn řezníka a bavorského emigranta Jesepha Bauera a jeho ženy Emmy, rozené Wadellové. Vyrůstal v Jönköpingu spolu se svými dvěma bratry a sestrou. V roce 1898 jako šestnáctiletý odcestoval do Stockholmu, kde se neúspěšně ucházel o studium na Švédské královské akademii umění (byl příliš mladý), proto se nejprve učil v malířské škole Althins Målerskola. Na podzim roku 1900 byl Bauer konečně na akademii přijat. Ve stejném roce začala na škole studovat i Ester Ellquist, která se šest let poté stala Bauerovou ženou. V letech 1908-1910 společně podnikli dvouletou studijní cestu po Německu a Itálii.

    Bauerova raná tvorba byla do značné míry ovlivněna významnými dobovými malíři Albertem Engströmem a Carl Larssonem.

    Již jako student přijímal Bauer zakázky na ilustrace. V letech 1907 - 1915 ilustroval několikasvazkový soubor pohádek Mezi skřítky a trolly (švédsky Bland Tomtar och troll), který jej ve švédsku proslavil. Styl jeho maleb později napodobovali mnozí další ilustrátoři jako například Arthur Rackham, Kay Nielsen či Brian Froud. Jeho pojetí trollů můžeme dodnes nalézt v mnoha pohádkách.

    V listopadu 1918 se Bauer utopil spolu se svou ženou a tříletým synem Bengtem při plavbě parníkem Per Brahe do Stockholmu.

    http://www.johnbauersmuseum.nu/ [Švédsky] http://bauer.artpassions.net/ http://runeberg.org/jbauer/















    ELDA
    ELDA --- ---
    Lawson Wood
    Lawson Wood was a popular illustrator who did lots of Collier's Magazine covers and other illustrations in the 30's and 40's. He became particularly famous for his chimps and other simians and these illustrations are from a calendar in the late 1940's. (Post-WW II, I think but i had to cut the illustrations away from the torn calendar part on the bottom, so I don't remember exactly). The painting style is interesting and the expressions are unique. Click to see bigger. More to come...













    http://www.willfinn.blogspot.com/2007/08/lawson-wood.html
    ELDA
    ELDA --- ---
    Litografie



    Minnie McLeish (England 1876-1957)



    Cage de Cuir - France




    Clerice Freres 1925




    The Original Holden's Mannikins - $750.00



    Jeu du Pari- Muteul - French - Circa 1900 - $850.00
    ELDA
    ELDA --- ---
    Tak uz jsem konecne nasel techniku pausovani kresby na lept.

    Kresbu provedeme v zrcadlovem prevracení na tenci papir. Potom na zadni stranu vetreme kridovy nebo rudkovy prasek. Papir, ktery je nahore a dole, nebo vlevo a vpravo vetsi nez deska, prehneme pres desku a upevnime jej na zadni strane kousky vosku, aby se nemohl pohnout. Kresbu prejizdime tvrdsi tuzkou s jemnou spickou. Pri tom na tuzku mirne tlacime, ale ne mocne, abychom neposkodili kryt. Po skonceni pausovani uvidime, ze cary na krytu jsou daleko silnejsi, nez je nutne a spravne. To dela prebytecna rudka nebo krida, kterou s desky sprasime mekkym steteckem... Jsou i jine zpusoby ale tenhle mi zatim pripada nejlehci...
    ELDA
    ELDA --- ---
    RAEL: SKLIVEC: Myslim ze mama ty kameny koupila u Čapka, proto predpokladam ze se jich zbavovat nechce... navic se z nich mozna tisknout da.
    SKLIVEC: Jak se pozna ze je ten kamen nepouzitelny? To jako nestaci ho zbrousit a v poho? JAKOUBEK: Co to šoupnout nekam na FTP aby se mohl pokochat kazdy?
    JAKOUBEK
    JAKOUBEK --- ---
    trochu ot. ale treba by to nekoho zajimalo. od kamarada jsem si z italie privezl Bodoniho Typograficky manual na DVD. Je to vrlmi kvalitne prefocena komplet cela kniha. Vysla v edici Octavo a je v nekolika pdf vcetne anglickegho prekladu (1.2 GB). Original nebo alespon nejaka reedice by byly samozrejme lepsi, ale i pdf je lepsi nez dratem do oka :)

    http://octavo.com/editions/bodtip/index.html

    Tak kdyby mel nekdo zajem, ozvete se mi do pocty...
    SKLIVEC
    SKLIVEC --- ---
    RAEL: můžu se kouknout jestli memáme nejakej ze kterýho už se nedá tisknout...
    RAEL
    RAEL --- ---
    SKLIVEC: Chci je já k sobě domů/do dílny z jakési nostalgie. Stačí mi jeden stařičký a ne moc velký.
    SKLIVEC
    SKLIVEC --- ---
    ELDA: Se zinkografií nemám žádný zkušenosti a nevim, jestli jí někdo dělá...

    Pokud by někdo měl litografický kameny za rozumnou cenu, tak se taky hlásim..

    RAEL: proč potřebujete v knihárně zatěžovat zrovna tímhle a ne třeba kovovejma deskama??
    RAEL
    RAEL --- ---
    Sháním staré litografické kameny v jakémkoliv stavu. jako zátěž do knihařské dílny. Prosím prosím kdyžtak do pošty.
    ELDA
    ELDA --- ---

    Roy Lichtenstein (1923-1971, Southampton, N.Y.), "I Love Liberty", Lithograph, Signed, Numbered 198/259 Estimate: $2,000 - 3,000



    Roy Lichtenstein Peace Through Chemistry IV, 1970 76.2 x 127.0 cm Lithograph



    Roy Lichtenstein Modern Head Series, Modern Head #5, 1970 71.1 x 49.5 cm
    Embossed graphite composition with die-cut paper overlay

    Více zde: http://tayanita.blog.cz/0702/roy-lichtenstein a zde: http://www.nga.gov/fcgi-bin/gemini.pl?transaction=9070474&item=31&command=page
    ELDA
    ELDA --- ---

    Roy Lichtenstein
    Interior Series, Blue Floor, 1991
    146.7 x 212.1 cm
    12-color lithograph, woodcut, and screenprint
    ELDA
    ELDA --- ---
    MYKO: ok. budu na tebe myslet;))
    MYKO
    MYKO --- ---
    diky, je to tak, konkretne tohle je engraving :) Kdybys nahodou narazil na nejakou databanku hires scanu takovejch (viktorianskejch - panove v cylindrech, mesta, technika, krajiny, v B&W) budu ti velmi povdecen
    ELDA
    ELDA --- ---
    to bude budto rytina - engraving nebo lept - etching nebo nevim. vypada to ale rozhodne na to.
    MYKO
    MYKO --- ---
    omluvte mozna hloupu otazku, ale je tohle taky nejaka podobna technika? poterboval bych tehle obrazku vygooglit co nejvic, tak se snazim zjistit, co vlastne hledam..

    ELDA
    ELDA --- ---
    Tak z tohodle projektu mi zacalo byt trochu nevolno:)) Ufff, nemale mnozstvi grafiky ve velkem rozliseni...
    ELDA
    ELDA --- ---
    Jan Konůpek
    (1883-1950)
    malíř, grafik, ilustrátor, rytec

    Narozen 10.10.1883 v Mladé Boleslavi, zemřel 13.3.1950 v Praze. Studoval u prof. Kouly a Schultze na FA ČVUT v Praze (1903 - 1906), kde se spřátelil s P. Janákem a V. V. Štěchem. Ti do značné míry ovlivnili jeho rozhodnutí věnovat se studiu na umělecké škole. Studoval u prof. V. Bukovace, M. Pirnera a grafika A. de Pian na AVU v Praze (1906 - 1908). Spolu s malířem E. Pacovským zde založil grafickou revui Veraikon, později se stal členem SČUG Hollar a spoluzakladatelem spolků Sursum (1911) a Artěl. Člen SVU Mánes. Po studiích žil krátce v Praze, pak působil jako středoškolský profesor kreslení na průmyslové škole v Plzni, 1923 se vrátil do Prahy, kde vyučoval do 1932 na Státní grafické škole. Těžiště jeho tvorby spočívá v grafice. Duchovní zázemí nacházel v mystice a vizionářství, stylově vycházel ze secesní klimtovské stylizace, později ho zaujal německý a severský expresionismus a kubismus. Některé kubizující prvky se staly součástí jeho výtvarného projevu, až ke koloristické variantě - orfismu. , později do svých grafik vnesl prvky odvozené ze skutečnosti. Jeho grafické dílo je úzce spjato se symbolistní a klasickou literaturou. Vedle volné grafiky vytvořil řadu knižních ilustrací (K. J. Erben: Kytice, K. H. Mácha: Máj aj.) i samostatných grafických cyklů, pokrývajících velkou část české a světové literatury. Řada jeho prací byla inspirována architekturou (gotika a barok, mystika středověku). Již během studií vytvořil sérii pohlednic ze staré Prahy (1903 - 1906), které nebyly vydány, věnoval se také tvorbě exlibris. Zastoupen v Národní galerii a Galerii hlavního města Prahy, Památníku národního písemnictví, Alšově jihočeské galerii v Hluboké nad Vltavou, v Moravské galerii Brno ad. Zdroj: Slovník Českých a slovenských výtvarných umělců, Ostrava, 1999













    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam