• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ELDAGrafické techniky - knihtisk, dřevoryt, linoryt, mědiryt, lept, litografie, sítotisk, fotogravura atd.
    ELDA
    ELDA --- ---
    Sice malinko OT protoze to neni fotogravura...a netiskne se, ale toho kdo se zajima o fotogravuru rozhodne clanek o popisu vyvolavani fotek podle starych technik pouci...



    Obr. 1 Kyanotypie umělých listů

    Historické fotografické techniky s foto dokumentaci: http://www2.ntm.cz/projekty/fototechniky/
    ELDA
    ELDA --- ---
    Zinkografie
    Více o technice zde.



    Exlibris Hana Bubeníčková zinkografie (1944?), rozměr: 76 x 54 mm signováno v tisku



    Exlibris MUDr. Markéta Zacharníková zinkografie (1971), rozměr: 48 x 80 mm signováno v tisku



    Váchal - Ex libris Jaroslav Červený (1928) - zinkografie



    Paul Gauguin - Ia Orana Maria. Zinkografie. Vnik v Paříži mezi dvěma pobyty na Tahity. Reprodukce obrazu z roku 1891.



    Vítězslav Fleissig : Magické exlibris



    Název: Ex libris Bohumil Hradečný Autor: Baruch Jožka Popis: Zinkografie 7*10 cm
    ELDA
    ELDA --- ---
    Abel Barroso

    Abel Barroso, born in 1971 in Pinar del Rio, Cuba, is a very interesting young artist who has been rapidly gaining international renown for his art which combines printmaking and sculpture in biting and humorous commentary on contemporary Cuban life.

    Using meticulous craftsmanship, he creates playful works that often invite the viewer to interact. The Third World Internet Cafe, Barroso's memorable installation at the 7th Havana Biennial last November, featured computers fashioned out of wood and paper and hand-cranked by the viewer.

    Residents of Tampa Bay had an opportunity to see Barroso's work in the exhibition Contemporary Art in Cuba: Survival and Irony on the Utopian Island, at the USF Contemporary Art Museum in 2001.

    Tabaco con ideologia (Cigars with Ideology) is an authentic cedar cigar box carved by the artist and containing a woodblock print (taken from the carving on the boxtop) and a lithographic scroll inside, hand-cranked by the viewer to reveal a story of Cuba, the United States and cigars. It is "hecho a mano" (handmade) by a Cuban in Tampa – a whimsical and beautifully crafted reminder of the deep historical ties between Tampa and Cuba. The once-thriving cigar industry in Ybor City owed its success to the importation of Cuban cigar workers and Cuban tobacco.




    Tabaco con Ideologia (Cigars with Ideology)
    2001
    Handmade Spanish cedar bas-relief “cigar box” with woodblock print (inside lid) and lithograph scroll-print (inside box) viewed by turning two hand-carved crank handles attached to moveable parts; TEXT by artist
    9" h x 16 3/8" w x 3" d
    Edition: 20, XLV

    $2,500



    Sin Título 1
    Without title 1
    ELDA
    ELDA --- ---
    Propaganda Posters
    Propaganda Posters
    Propaganda Posters
    Propaganda Posters
    Propaganda Posters
    Propaganda Posters

    Propaganda Posters
    Propaganda Posters
    Propaganda Posters
    Propaganda Posters
    Propaganda Posters
    Propaganda Posters
    Propaganda Posters
    ELDA
    ELDA --- ---
    TWORBO: Ja bych rekl ze asi ano;) trochu mi ujela ruka...
    TWORBO
    TWORBO --- ---
    ELDA: tohle je malba ne? ne grafika...
    ELDA
    ELDA --- ---
    Propaganda Posters
    ELDA
    ELDA --- ---
    Odilon Redon, vlastním jménem Bertrand-Jean Redon, (22. dubna 1840, Bordeaux – 6. června 1916, Paříž) byl francouzský malíř, představitel symbolismu a dekadence ve výtvarném umění.

    Redon začal malovat jako malé dítě a již v deseti letech byl vyznamenán ve školní soutěži. Jeho dětství bylo poznamenáno vážnou chorobou, epilepsií. Rodiče jeho chorobu těžko snášeli a malý Redon žil několik let odloučen od rodiny, což mělo patrně i vliv na zaměření jeho tvorby.

    V patnácti letech začal s formálním studiem malířství, ale na otcovo naléhání přešel na architekturu. Neuspěl však u přijímacích zkoušek na pařížskou École des Beaux-Arts, takže plány stát se architektem vzaly za své. Později se však na této škole přece jen studoval, byl žákem Jeana-Léona Gerôma. Vrátil se do Bordeaux a věnoval se sochařství a grafickým technikám u Rodolphe Bresdina. Uměleckou kariéru však přerušila prusko-francouzská válka. V roce 1870 musel narukovat do armády.

    Po skončení války se vrátil do Paříže a věnoval se téměř výhradně grafice. Pozornost veřejnosti a kritiků získal až v roce 1879, kdy vydal první album litografií „Dans le Rêve“ a proslulosti nabyl poněkud netradičním způsobem, když v roce 1884 vyšel velmi úspěšný román Joris-Karl Huysmanse nazvaný „A rebours“ (Naruby) pojednávající o dekadentním aristokratovi, který sbírá Redonovy kresby. Román je považován za bibli dekadence.

    V roce 1890 začal pracovat s pastelem a olejem. Získal uznání nejen ve Francii (v roce 1903 byl jmenován Rytířem čestné legie), ale mimořádný úspěch měla i souborná výstava v New Yorku.

    Cactus Man, 1881, Charcoal - The Woodner Family Collection, New York.

    Eye-Balloon, 1878, Charcoal: The Museum of Modern Art, New York.

    Cropped view of 'Head of a Martyr,' Odilon Redon, charcoal, 1877.

    Cropped view of 'Vision,' Odilon Redon, charcoal, 1881.
    ELDA
    ELDA --- ---
    JOHN BAUER

    John Bauer se narodil roku 1882 jako syn řezníka a bavorského emigranta Jesepha Bauera a jeho ženy Emmy, rozené Wadellové. Vyrůstal v Jönköpingu spolu se svými dvěma bratry a sestrou. V roce 1898 jako šestnáctiletý odcestoval do Stockholmu, kde se neúspěšně ucházel o studium na Švédské královské akademii umění (byl příliš mladý), proto se nejprve učil v malířské škole Althins Målerskola. Na podzim roku 1900 byl Bauer konečně na akademii přijat. Ve stejném roce začala na škole studovat i Ester Ellquist, která se šest let poté stala Bauerovou ženou. V letech 1908-1910 společně podnikli dvouletou studijní cestu po Německu a Itálii.

    Bauerova raná tvorba byla do značné míry ovlivněna významnými dobovými malíři Albertem Engströmem a Carl Larssonem.

    Již jako student přijímal Bauer zakázky na ilustrace. V letech 1907 - 1915 ilustroval několikasvazkový soubor pohádek Mezi skřítky a trolly (švédsky Bland Tomtar och troll), který jej ve švédsku proslavil. Styl jeho maleb později napodobovali mnozí další ilustrátoři jako například Arthur Rackham, Kay Nielsen či Brian Froud. Jeho pojetí trollů můžeme dodnes nalézt v mnoha pohádkách.

    V listopadu 1918 se Bauer utopil spolu se svou ženou a tříletým synem Bengtem při plavbě parníkem Per Brahe do Stockholmu.

    http://www.johnbauersmuseum.nu/ [Švédsky] http://bauer.artpassions.net/ http://runeberg.org/jbauer/















    ELDA
    ELDA --- ---
    Lawson Wood
    Lawson Wood was a popular illustrator who did lots of Collier's Magazine covers and other illustrations in the 30's and 40's. He became particularly famous for his chimps and other simians and these illustrations are from a calendar in the late 1940's. (Post-WW II, I think but i had to cut the illustrations away from the torn calendar part on the bottom, so I don't remember exactly). The painting style is interesting and the expressions are unique. Click to see bigger. More to come...













    http://www.willfinn.blogspot.com/2007/08/lawson-wood.html
    ELDA
    ELDA --- ---
    Litografie



    Minnie McLeish (England 1876-1957)



    Cage de Cuir - France




    Clerice Freres 1925




    The Original Holden's Mannikins - $750.00



    Jeu du Pari- Muteul - French - Circa 1900 - $850.00
    ELDA
    ELDA --- ---
    Tak uz jsem konecne nasel techniku pausovani kresby na lept.

    Kresbu provedeme v zrcadlovem prevracení na tenci papir. Potom na zadni stranu vetreme kridovy nebo rudkovy prasek. Papir, ktery je nahore a dole, nebo vlevo a vpravo vetsi nez deska, prehneme pres desku a upevnime jej na zadni strane kousky vosku, aby se nemohl pohnout. Kresbu prejizdime tvrdsi tuzkou s jemnou spickou. Pri tom na tuzku mirne tlacime, ale ne mocne, abychom neposkodili kryt. Po skonceni pausovani uvidime, ze cary na krytu jsou daleko silnejsi, nez je nutne a spravne. To dela prebytecna rudka nebo krida, kterou s desky sprasime mekkym steteckem... Jsou i jine zpusoby ale tenhle mi zatim pripada nejlehci...
    ELDA
    ELDA --- ---
    RAEL: SKLIVEC: Myslim ze mama ty kameny koupila u Čapka, proto predpokladam ze se jich zbavovat nechce... navic se z nich mozna tisknout da.
    SKLIVEC: Jak se pozna ze je ten kamen nepouzitelny? To jako nestaci ho zbrousit a v poho? JAKOUBEK: Co to šoupnout nekam na FTP aby se mohl pokochat kazdy?
    JAKOUBEK
    JAKOUBEK --- ---
    trochu ot. ale treba by to nekoho zajimalo. od kamarada jsem si z italie privezl Bodoniho Typograficky manual na DVD. Je to vrlmi kvalitne prefocena komplet cela kniha. Vysla v edici Octavo a je v nekolika pdf vcetne anglickegho prekladu (1.2 GB). Original nebo alespon nejaka reedice by byly samozrejme lepsi, ale i pdf je lepsi nez dratem do oka :)

    http://octavo.com/editions/bodtip/index.html

    Tak kdyby mel nekdo zajem, ozvete se mi do pocty...
    SKLIVEC
    SKLIVEC --- ---
    RAEL: můžu se kouknout jestli memáme nejakej ze kterýho už se nedá tisknout...
    RAEL
    RAEL --- ---
    SKLIVEC: Chci je já k sobě domů/do dílny z jakési nostalgie. Stačí mi jeden stařičký a ne moc velký.
    SKLIVEC
    SKLIVEC --- ---
    ELDA: Se zinkografií nemám žádný zkušenosti a nevim, jestli jí někdo dělá...

    Pokud by někdo měl litografický kameny za rozumnou cenu, tak se taky hlásim..

    RAEL: proč potřebujete v knihárně zatěžovat zrovna tímhle a ne třeba kovovejma deskama??
    RAEL
    RAEL --- ---
    Sháním staré litografické kameny v jakémkoliv stavu. jako zátěž do knihařské dílny. Prosím prosím kdyžtak do pošty.
    ELDA
    ELDA --- ---

    Roy Lichtenstein (1923-1971, Southampton, N.Y.), "I Love Liberty", Lithograph, Signed, Numbered 198/259 Estimate: $2,000 - 3,000



    Roy Lichtenstein Peace Through Chemistry IV, 1970 76.2 x 127.0 cm Lithograph



    Roy Lichtenstein Modern Head Series, Modern Head #5, 1970 71.1 x 49.5 cm
    Embossed graphite composition with die-cut paper overlay

    Více zde: http://tayanita.blog.cz/0702/roy-lichtenstein a zde: http://www.nga.gov/fcgi-bin/gemini.pl?transaction=9070474&item=31&command=page
    ELDA
    ELDA --- ---

    Roy Lichtenstein
    Interior Series, Blue Floor, 1991
    146.7 x 212.1 cm
    12-color lithograph, woodcut, and screenprint
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam