• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    __PEATAUTO+MOTO_VIDEO+FOTO

    Pastujte a linkujte vsechny pekny fotky a videa, cim min blbejch kecu, tim lip.

    rozbalit záhlaví
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CEPAL: V době, kdy Mustang "proslavil" Bullittův případ už to bylo auto, kterýho se za první rok prodalo víc než jakýhokoliv jinýho auta v historii. Souhlasím sice s tím, že ve srovnání třeba s Challengerem je to krám (a vlastně i ve srovnání s lecčíms jiným), ale jeho kouzlo není o tom, že by to bylo dobrý auto, ale že to byla první úspěšná realizace receptu "vezmi rodinný kompakt, dej na něj hezkou kastli a udělej z toho lacinej sporťák pro mladý", na který potom stojí kategorie pony cars dodnes.

    CEPAL: E30 opravdu nemá tuhou nápravu. A těžká? Ehm...

    WACLOSH: Hehe, spoustu věcí jsi napsal za mě :)

    CEPAL: Mustang je legenda proto, že pro spoustu lidí představoval sny mládí, který už je v trapu. To, jestli se auto stane legendou, nezáleží na tom, jestli bylo dobrý, ale jestli po něm lidi toužili jako mladý a jestli vypadá dobře ve filmech a na plakátech.

    HERR_FLICK: Zrovna Boss 429 nebyl schopnej ujet víceméně ničemu a nikde mimo dragstrip, ta věc vznikla jen kvůli homologaci toho motoru pro NASCAR a v Mustangu to absolutně nefungovalo. Jakejkoliv Mustang s big blockem moc nezatáčel (ne že by ten se small blockem jo, ale nebylo to tak hrozný), ale 429 vyžadovala dokonce i překutat motorovej prostor, byla těžká a to auto s ní prostě nefungovalo.

    Boss 302 byl dost jiná pohádka, to na svoji dobu zatáčelo velmi solidně.
    CEPAL
    CEPAL --- ---
    WACLOSH: Dik, velkou cast techhle info jsem nevedel. Ale principialne to emlo byt lehky super levny auto hezky na pohled pro mlady lidi s pruvsnem v penezence. Takze z meho pohledu se z levneho keplu dtals trochu nafoukla bublina. Jo, asi na tom ma zasluhu to, ze se podsrilo najit dobrou diru na trhu, takze se Stang stal rychle popularnim u mladeze, ktera nemela na Chargery. Ale treba Mustang nemel nejmensi sanci unet Chargeru v te honicce. bullitovi, to je proste uplne na hlavu postaveneh nesmysl...
    WACLOSH
    WACLOSH --- ---
    CEPAL: Ne, mustang bylo dostupny auto provereny koncepce z lidovyho vozidla FORD FALCON s L6, pozdeji V8, mensi a lehci, nez vsechny fullsize a midsize kupé od konkurence.

    Prodalo se ho neskutecne moc v prvnich letech vyroby a u prosazeni do vyroby stal jeho duchovni otec Lee Iacoca, ano, ten, kterej pozdeji vytahl na konci sedmdesatek z gigantickyho prusvihu Chrysler, prosadil minivan Voyager, skrze Chrysler koupil AMC a Jeep a pripravil slouceni Chrysleru s Daimlerem, po Fordovi asi nejvyznamnejsi automobilova postava v USA.

    K Mustangu:
    Nestal na novym podvozku, nenabizel zprvu novej motor, presto slo o neco nevidanyho. A to, ze by ho musel proslavovat nejakej film, to je cira nevedomost.

    Strefil se do poptavky mladeze, a stejne tak do poptavky stredne zajistenejch suburban rodin, ktery chtely bud auto pro zenu (L6), nebo neco sviznejsiho pro muze na vikend (V8). Velkej uspech mely i ty kabriolety. Pak to slo pres Mach1 a Mach2 fastbacky lehce do kytek, ale tomu prispivala i ta ropna krize, zrovna kdyz Mustang nabobtnal, aby se mohl gripem a tudiz zrychlenim rovnat na ctvrtmili tem obludam od Dodge a Chevy, zacal dochazet levnej benzin.

    Pak byly Mustangy treba ve ctyrvalci s turbem, coz uz si nikdo poradne nepamatuje, no a ten posledni ne-retro mustang nekdy v 1999-2001 mel dokonce v nekterejch verzich zadni napravu s nezavislym zavesenim, coz se potom kupodivu v roce 2004 do konceptu novodobyho retromustangu nepromitlo.

    Momentalne ziskava na oblibe tzv. Fox-Body Mustang, ten hranatej z prelomu osmdesatek a devadesatek. Je to lehky hranaty auto s jednoduchou technikou a da se z nej "vyrobit" od rychlyho daily pres drag racer az po auto na autocross a okruhy. Podil na tom ma, ze lidi, ktery se v nich vozili v devadesatkach, nebo o nich snili v osmdesatkach, maj ted prachy a plni si pubertalni wet-dreams.

    Stoji za to si vyhledat toho predchudce: Ford Falcon. Klasicky s sestivalcem nebo V8 s dvoustupnovou prevodovkou. Bylo to osklivy levny a na americky pomery maly auto s mizernou vybavou pro everymana. Jednoho takovyho restauroval pred dvema lety Mr. Regular z kanalu Regular Car Reviews. Rika mu Renegade Falcon, ale to jen tak stranou.

    Mustang je genialni marketingovy tah Lee Iacoca a uzasny obchodni uspech.
    CEPAL
    CEPAL --- ---
    CEPAL: Jo kdyby si nekdo chtel pocist k tomu E30

    CEPAL
    CEPAL --- ---
    A jeste neco... trochu nestandardni Model T :-)

    CEPAL
    CEPAL --- ---
    A z teochu jineho soudku :-).... dve generace jedne legendy

    CEPAL
    CEPAL --- ---
    CEPAL
    CEPAL --- ---
    A jeden evropskej muscle (E30 ma vzadu tuhou napravu a cornering ma jak z dob krale Klacka). Tohle je ale paradne vytuneny (aspon ujede Porschi na rovince :-) ) - radovej sestivalec prevrtanej na 3.1 L a vysokou kompresi, atmosferickej dava 320 koni na brzde! Ma teda delanej i podvozek, ale to nezachrani, auto je trzky, krouti se a ma tu tuhou zadni naprau, proste auto pro blbnuti, ne na zavodeni...

    CEPAL
    CEPAL --- ---
    CEPAL: Pro zvedavde odkaz: www.elementalcars.co.uk
    CEPAL
    CEPAL --- ---
    A jeste teda jeden original shit muscle:

    CEPAL
    CEPAL --- ---
    CEPAL: Jo to auto vude za £93.000. Tonje o dost min nez ten ladenej Viper, prestoze Vipery mam rad, tak Viper neni sportovni auto se svou vahou sto tun. Tohle je sportovni auto!
    CEPAL
    CEPAL --- ---
    STEHLA: Jo tak s preferenci original muscle cars ze sedmdesatek oproti ten dnesnim pokusum o vytriskani nejakych $$$ z legendy, s tim bych souhlasil. Mustang proslavila jedna hloupa filmova honicka, jinak to bylo tak strasny auto, ze by po nem nimdo ani nestekl. Charger a Challenger, to uz je trochu jina klasa. A libi se mi, jak to ve Vanishing Point teh Challenger R/T nanda Jaguaru F-type :-), to je docela vtipny...

    A at jen nekecam, neco z nedelniho Goodwood Breakfast Clubu (ted bylo tema 'open top').. nova Britska znacka, muzete ji videt podrobne brzy na Clarsksonovu DriveTribe, vazi to 580 kilo a ma to 320koni (2L turbo Ford motor):



    DOT
    DOT --- ---
    DRAGON: je sorry ja to smazal. rekl sem si ze na to dneska nemam cas
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    DOT: ja uz se k tomu vyjadrovat nehodlam, svuj nazor sem myslim sdelil dostatecne (odsuzovat nekoho za to v cem jezdi / jak foti on / co se mu libi za filmy / atd je nonsense).
    STEHLA
    STEHLA --- ---
    HERR FLICK - a kde je Viper dnes? nikde... a bav se o sériovým autě. Ale kašlete na moji nevhodně formulovanou poznámku o Amerikách (prostě jsem měl raději ty starý než současný). Tímto se tedy omlouvám za rejpanec znalcům. V této společnosti jsem prostý FlyBoy Eda s autem s píčou.. věnujme se už dál jen pěkným fotkám, nebo mě ještě někdo vybanuje.
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    WACLOSH: you wish, ty toyboyi :)
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    BOBASH: proste kecy, kterejma ses snazil dokazat, ze nevi o cem mluvi, ok, chapu. mne se to nelibi, sorry.
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    STEHLA: lol, co treba tohle rovinkovy auto?

    seriovej viper acr si namaze s jakymkoliv street legal pagani chleba
    i kdyz stoji dvacetkrat min

    podle me je umeni postavit za malo penez dobry auto... postavit za 70 mega rychly auto umi kazdej kokot.. obvzlast kdyz si ani nevyvine vlastni motor

    v umeni postavit na okruhu nejrychlejsi seriovy auta jsou uz par let amici svetova spicka, at uz se jedna o korvety, kamara, mustangy nebo vipera, tak v dane cenove budes horko tezko hledat konkurenci, ktera umi jezdit prave v zatackach tak zasrane rychle

    jsou jen tri auta, ktera se v podobny cenovy acrku blizej a to sice 911 gt3 rs, porsche naklepavajici amg gt-r (o merglu podobny rencky a pasaty ridici lamy jako ty taky rikaj, ze neumi udelat sportovni auto) a nissan gt-r
    spis ale s nim maj problem i o rad drazsi hypersporty

    viper acr drzel mezi produkcnima autama snad nejvic tratovejch rekordu

    http://fastestlaps.com/tracks/willow-springs
    http://fastestlaps.com/tracks/laguna-seca-post-1988
    http://fastestlaps.com/tracks/virginia-international-raceway-grand-east-course-post-01-2014
    https://youtu.be/0k4tMoP9zu8?t=107
    STEHLA
    STEHLA --- ---
    ok, nebudu komentovat a budu se už pouze kochat.. Nicméně na tom, že ameriky jsou auta na rovinky nic měnit nehodlám a pro mě je dokonalost Pagani.
    SUBTITLES017
    SUBTITLES017 --- ---
    BOBASH:

    CUSTOM1:

    DRAGON:

    nechcete jit s tema kecama zase zpatky sem?
    [ Fotky aut: vlastní, služební - V čem si NYXáci vozí p*del ]

    tam se muzete dohadovat a psat komenty, na ktery nikdo neni zvedavy, jako diví.. ;) rad se sem chodim kochat, ne cist srajdy

    NGANASAN
    NGANASAN --- ---

    NGANASAN
    NGANASAN --- ---

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam