• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    __PEATAUTO+MOTO_VIDEO+FOTO

    Pastujte a linkujte vsechny pekny fotky a videa, cim min blbejch kecu, tim lip.

    rozbalit záhlaví
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CEPAL: V době, kdy Mustang "proslavil" Bullittův případ už to bylo auto, kterýho se za první rok prodalo víc než jakýhokoliv jinýho auta v historii. Souhlasím sice s tím, že ve srovnání třeba s Challengerem je to krám (a vlastně i ve srovnání s lecčíms jiným), ale jeho kouzlo není o tom, že by to bylo dobrý auto, ale že to byla první úspěšná realizace receptu "vezmi rodinný kompakt, dej na něj hezkou kastli a udělej z toho lacinej sporťák pro mladý", na který potom stojí kategorie pony cars dodnes.

    CEPAL: E30 opravdu nemá tuhou nápravu. A těžká? Ehm...

    WACLOSH: Hehe, spoustu věcí jsi napsal za mě :)

    CEPAL: Mustang je legenda proto, že pro spoustu lidí představoval sny mládí, který už je v trapu. To, jestli se auto stane legendou, nezáleží na tom, jestli bylo dobrý, ale jestli po něm lidi toužili jako mladý a jestli vypadá dobře ve filmech a na plakátech.

    HERR_FLICK: Zrovna Boss 429 nebyl schopnej ujet víceméně ničemu a nikde mimo dragstrip, ta věc vznikla jen kvůli homologaci toho motoru pro NASCAR a v Mustangu to absolutně nefungovalo. Jakejkoliv Mustang s big blockem moc nezatáčel (ne že by ten se small blockem jo, ale nebylo to tak hrozný), ale 429 vyžadovala dokonce i překutat motorovej prostor, byla těžká a to auto s ní prostě nefungovalo.

    Boss 302 byl dost jiná pohádka, to na svoji dobu zatáčelo velmi solidně.
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    CEPAL: viper acr, kterej deklasuje na okruhu uplne cokoliv produkcniho, treba i desektrat drazsi super/hypersporty neni sportovni auto?
    ty ses chytrej skoro jako hezkej koukam

    93k liber je prave velice podobna cena jakou ma viper acr-$120 000
    navic oproti seriovemu viperu tahle placka neni seriovka.. a az tahle slupka zajede alespon na jednom okruhu cas rychlejsi nez treba porsche 918, resp. kterykoliv SPORTOVNI auto, tak teprv mektej... jenomze te asi odkazu treba na ultimu gtr, nebo radical, kterej si s tim vytre pri cene 3mio taky zadek


    mustang bylo krasny auto, ze i aston ho mel potrebu kopirovat, nehlede na to, ze ac to byly tezke prerostle kravy, ktere mely problem na okruhu hlavne s brzdami, uz tenkrat s kamarama na okruzich patrily mezi vozy, kterych bylo potreba se kvuli monstroznimu vykonu bat

    1968 Penske Camaro Race Car
    http://www.youtube.com/watch?v=ZhcOw-650i4&t=14

    charger a challenger prave neni jina klasa, resp. je-podradna, na okruzich vzdy byla pod mustangem i kamarem.. a je tomu tak dodnes

    mustangy a camara driv stejne jako dnes vyhravaly na okruzich kdeco... challenger se zmohl tusim na nejvetsi uspech na 4ty misto v transam v sedumdesatym

    CEPAL: co tenhle fastback, ten by taky nemel sanci?
    CEPAL
    CEPAL --- ---
    WACLOSH: Dik, velkou cast techhle info jsem nevedel. Ale principialne to emlo byt lehky super levny auto hezky na pohled pro mlady lidi s pruvsnem v penezence. Takze z meho pohledu se z levneho keplu dtals trochu nafoukla bublina. Jo, asi na tom ma zasluhu to, ze se podsrilo najit dobrou diru na trhu, takze se Stang stal rychle popularnim u mladeze, ktera nemela na Chargery. Ale treba Mustang nemel nejmensi sanci unet Chargeru v te honicce. bullitovi, to je proste uplne na hlavu postaveneh nesmysl...
    WACLOSH
    WACLOSH --- ---
    CEPAL: Ne, mustang bylo dostupny auto provereny koncepce z lidovyho vozidla FORD FALCON s L6, pozdeji V8, mensi a lehci, nez vsechny fullsize a midsize kupé od konkurence.

    Prodalo se ho neskutecne moc v prvnich letech vyroby a u prosazeni do vyroby stal jeho duchovni otec Lee Iacoca, ano, ten, kterej pozdeji vytahl na konci sedmdesatek z gigantickyho prusvihu Chrysler, prosadil minivan Voyager, skrze Chrysler koupil AMC a Jeep a pripravil slouceni Chrysleru s Daimlerem, po Fordovi asi nejvyznamnejsi automobilova postava v USA.

    K Mustangu:
    Nestal na novym podvozku, nenabizel zprvu novej motor, presto slo o neco nevidanyho. A to, ze by ho musel proslavovat nejakej film, to je cira nevedomost.

    Strefil se do poptavky mladeze, a stejne tak do poptavky stredne zajistenejch suburban rodin, ktery chtely bud auto pro zenu (L6), nebo neco sviznejsiho pro muze na vikend (V8). Velkej uspech mely i ty kabriolety. Pak to slo pres Mach1 a Mach2 fastbacky lehce do kytek, ale tomu prispivala i ta ropna krize, zrovna kdyz Mustang nabobtnal, aby se mohl gripem a tudiz zrychlenim rovnat na ctvrtmili tem obludam od Dodge a Chevy, zacal dochazet levnej benzin.

    Pak byly Mustangy treba ve ctyrvalci s turbem, coz uz si nikdo poradne nepamatuje, no a ten posledni ne-retro mustang nekdy v 1999-2001 mel dokonce v nekterejch verzich zadni napravu s nezavislym zavesenim, coz se potom kupodivu v roce 2004 do konceptu novodobyho retromustangu nepromitlo.

    Momentalne ziskava na oblibe tzv. Fox-Body Mustang, ten hranatej z prelomu osmdesatek a devadesatek. Je to lehky hranaty auto s jednoduchou technikou a da se z nej "vyrobit" od rychlyho daily pres drag racer az po auto na autocross a okruhy. Podil na tom ma, ze lidi, ktery se v nich vozili v devadesatkach, nebo o nich snili v osmdesatkach, maj ted prachy a plni si pubertalni wet-dreams.

    Stoji za to si vyhledat toho predchudce: Ford Falcon. Klasicky s sestivalcem nebo V8 s dvoustupnovou prevodovkou. Bylo to osklivy levny a na americky pomery maly auto s mizernou vybavou pro everymana. Jednoho takovyho restauroval pred dvema lety Mr. Regular z kanalu Regular Car Reviews. Rika mu Renegade Falcon, ale to jen tak stranou.

    Mustang je genialni marketingovy tah Lee Iacoca a uzasny obchodni uspech.
    CEPAL
    CEPAL --- ---
    CEPAL: Jo kdyby si nekdo chtel pocist k tomu E30

    CEPAL
    CEPAL --- ---
    A jeste neco... trochu nestandardni Model T :-)

    CEPAL
    CEPAL --- ---
    A z teochu jineho soudku :-).... dve generace jedne legendy

    CEPAL
    CEPAL --- ---
    CEPAL
    CEPAL --- ---
    A jeden evropskej muscle (E30 ma vzadu tuhou napravu a cornering ma jak z dob krale Klacka). Tohle je ale paradne vytuneny (aspon ujede Porschi na rovince :-) ) - radovej sestivalec prevrtanej na 3.1 L a vysokou kompresi, atmosferickej dava 320 koni na brzde! Ma teda delanej i podvozek, ale to nezachrani, auto je trzky, krouti se a ma tu tuhou zadni naprau, proste auto pro blbnuti, ne na zavodeni...

    CEPAL
    CEPAL --- ---
    CEPAL: Pro zvedavde odkaz: www.elementalcars.co.uk
    CEPAL
    CEPAL --- ---
    A jeste teda jeden original shit muscle:

    CEPAL
    CEPAL --- ---
    CEPAL: Jo to auto vude za £93.000. Tonje o dost min nez ten ladenej Viper, prestoze Vipery mam rad, tak Viper neni sportovni auto se svou vahou sto tun. Tohle je sportovni auto!
    CEPAL
    CEPAL --- ---
    STEHLA: Jo tak s preferenci original muscle cars ze sedmdesatek oproti ten dnesnim pokusum o vytriskani nejakych $$$ z legendy, s tim bych souhlasil. Mustang proslavila jedna hloupa filmova honicka, jinak to bylo tak strasny auto, ze by po nem nimdo ani nestekl. Charger a Challenger, to uz je trochu jina klasa. A libi se mi, jak to ve Vanishing Point teh Challenger R/T nanda Jaguaru F-type :-), to je docela vtipny...

    A at jen nekecam, neco z nedelniho Goodwood Breakfast Clubu (ted bylo tema 'open top').. nova Britska znacka, muzete ji videt podrobne brzy na Clarsksonovu DriveTribe, vazi to 580 kilo a ma to 320koni (2L turbo Ford motor):



    DOT
    DOT --- ---
    DRAGON: je sorry ja to smazal. rekl sem si ze na to dneska nemam cas
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    DOT: ja uz se k tomu vyjadrovat nehodlam, svuj nazor sem myslim sdelil dostatecne (odsuzovat nekoho za to v cem jezdi / jak foti on / co se mu libi za filmy / atd je nonsense).
    STEHLA
    STEHLA --- ---
    HERR FLICK - a kde je Viper dnes? nikde... a bav se o sériovým autě. Ale kašlete na moji nevhodně formulovanou poznámku o Amerikách (prostě jsem měl raději ty starý než současný). Tímto se tedy omlouvám za rejpanec znalcům. V této společnosti jsem prostý FlyBoy Eda s autem s píčou.. věnujme se už dál jen pěkným fotkám, nebo mě ještě někdo vybanuje.
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    WACLOSH: you wish, ty toyboyi :)
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    BOBASH: proste kecy, kterejma ses snazil dokazat, ze nevi o cem mluvi, ok, chapu. mne se to nelibi, sorry.
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    STEHLA: lol, co treba tohle rovinkovy auto?

    seriovej viper acr si namaze s jakymkoliv street legal pagani chleba
    i kdyz stoji dvacetkrat min

    podle me je umeni postavit za malo penez dobry auto... postavit za 70 mega rychly auto umi kazdej kokot.. obvzlast kdyz si ani nevyvine vlastni motor

    v umeni postavit na okruhu nejrychlejsi seriovy auta jsou uz par let amici svetova spicka, at uz se jedna o korvety, kamara, mustangy nebo vipera, tak v dane cenove budes horko tezko hledat konkurenci, ktera umi jezdit prave v zatackach tak zasrane rychle

    jsou jen tri auta, ktera se v podobny cenovy acrku blizej a to sice 911 gt3 rs, porsche naklepavajici amg gt-r (o merglu podobny rencky a pasaty ridici lamy jako ty taky rikaj, ze neumi udelat sportovni auto) a nissan gt-r
    spis ale s nim maj problem i o rad drazsi hypersporty

    viper acr drzel mezi produkcnima autama snad nejvic tratovejch rekordu

    http://fastestlaps.com/tracks/willow-springs
    http://fastestlaps.com/tracks/laguna-seca-post-1988
    http://fastestlaps.com/tracks/virginia-international-raceway-grand-east-course-post-01-2014
    https://youtu.be/0k4tMoP9zu8?t=107
    STEHLA
    STEHLA --- ---
    ok, nebudu komentovat a budu se už pouze kochat.. Nicméně na tom, že ameriky jsou auta na rovinky nic měnit nehodlám a pro mě je dokonalost Pagani.
    SUBTITLES017
    SUBTITLES017 --- ---
    BOBASH:

    CUSTOM1:

    DRAGON:

    nechcete jit s tema kecama zase zpatky sem?
    [ Fotky aut: vlastní, služební - V čem si NYXáci vozí p*del ]

    tam se muzete dohadovat a psat komenty, na ktery nikdo neni zvedavy, jako diví.. ;) rad se sem chodim kochat, ne cist srajdy

    NGANASAN
    NGANASAN --- ---

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam