• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    Tato diskuze je věnována všem, kteří si uvědomují, že slušnost na silnici je velmi důležitá. Nejde o to striktně dodržovat pravidla, jde o to u řízení myslet! Zároveň také těm, kteří pomáhají zachraňovat lidi a odstraňovat následky dopravních nehod.

    Kdo si myslí, že je výborný řidič, a že se mu nemůže nic stát většinou dopadá nejhůře.

    Stop parkovacím zónám v okrajových částech Prahy




    "Provozovatel vozidla zajistí , aby při užití vozidla na pozemní komunikaci byly dodržovány povinnosti řidiče a pravidla provozu na pozemních komunikacích stanovená tímto zákonem."

    rozbalit záhlaví
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ADAMIRA: tak znovu - vime prd o tom, kolik doopravdy jeli. Jak u blbecku na dvorecku :) A kolik casu v ramci vyuky chces venovat na tuhle prevenci... navic? ;-) Casova dotace na teorii jakztakz pokryva pravidla atd.
    MELDA
    MELDA --- ---
    DANYSEK: Jely rychle...posledni co tam hlasala, bylo, ze jedou 120 a zrychlovala. pak je tam videt, jak uz jednou vlitnuli do zatacky trochu vic, protoze spolujezdkyne docela kvicela rikala "ty kravo, kolik jedes" bohuzel to uz bylo jedno, pac pak to prislo. Co je rozhodilo netusim, docela sem premyslel, jakto ze to holka vodskakala, protoze auto nebylo ani nejak rozsekane. Spis si myslim, ze ji proste prospikovala nejaka velka triska z te prkene vohrady. Napalili to do toho zdkem, takze mozna proto mela diru v krku, jak bylo nekde psano.

    Videl jsem uz vickrat auto na sracky v daleko mensi rychlosti, tohle auto vypadalo po nehode naprosto v pohode, tam proste doslo k jinemu zapricineni.




    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    DANYSEK: Ale proboha to je uplně irelevantní, jestli jeli 180, nebo 169 - nebo 158 - proč bych měl sakra někoho učit v autoškole, jak zvládnbout auto v rychlosti která není povolená? Co je to za kardinální nesmysl?
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ADAMIRA: na to kolik opravdu jely bych si dovolil se zavery poseckat az do chvile nejakych relevantnich expertiz, ktere v tuhle chvili skutecne jeste hotove nejsou. Do videa ti nakecam co chci.
    MELDA
    MELDA --- ---
    CAIDEL: Uprimne ti povim, ze jet podle vlastnich moznosti v levem pruhu na dlanici D 60km rychlosti je dle meho skromneho nazoru bezohledna curakovina !!

    Stejne tak jako najizdeni v rychlosti 40km/h na dalnici a automaticke najeti do pruhu pro kamiony, kde supi 30 tunova krava 90km rychlosti...to taky muze udelat jen naprostej curak !!

    A za tim si stojim a myslete si o mne co chcete.

    Dalnice ma tri pruhy, kdyz nemam na to jet ve strednim a levem pruhu rychleji, tak se zaradim do nejpomalejsiho pruhu a uvolnim tak cestu zkusenejsim, lepsim, rychlejsim ridicum, jenz maji vetsi zkusenosti, lepsi auto a lepe v desti vidi. Za to se na mne opravdu nezlob, ale to je proste bezohlednost tech, kteri v ramci idiocie spomali na dalnici misto toho aby uhnuli do pomalejsiho pruhu.

    Muzu ti i rict, ze sem uz zazil okamzik, kdy par lidi v autech zastavili pri prudkem desti pod mostem a zastavili tak dalnici uplne. Tehda se je pomalu desitka lidi skoro jala lyncovat, protoze takovej debil fakt na silnici nepatri.
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    PHAILO: kolem evropské klidně jo, s bonusem vraceni se na hlavní a předjíždění mezi pruhy :)
    PHAILO
    PHAILO --- ---
    TRISSIE: Tak to už by se dnes za jednu lekci nestihlo :)
    CAIDEL
    CAIDEL --- ---
    MELDA: Jenže jenom o dva příspěvky sám jsi se hrozně rozčiloval, když v dešti ostatní řidiči jedou „podle svých možností“ a chtěl jsi, aby jeli víc a rychleji. A teď je problém v tom, že holky jely nad svoje možnosti. Tak jak je to s tím určováním možností? Jednou ti vadí, když někdo jede nad možnosti, podruhé ti vadí, že někdo jede pod tebou určené možnosti...

    (jinak tedy těch co jedou v dešti připosraných 60-80 těch je asi dost a může to být otravné. Ale těch co jedou 120, protože mají dobré auto a mají to přece v paži... těch jsou plné hřbitovy).
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    MELDA: ignore - doporučuju ti to samý a pak se budeš moc vesele plácat po zádech s těma kdo s tebou souhlasí ubožáku ;)
    MELDA
    MELDA --- ---
    ADAMIRA: Ja ti znovu rikam, ze ano, eliminujou. Ono sprisneni dosazeni ridicskeho opravneni, at delkou, urovni, obtiznosti vycviku a cenou, vzdy eliminuje plno lidi. Druha vec je, ze si takovej clovek onoho opravneni pak bude daleko vice vazit.

    Kazdopadne to ze debil debilem zustane je patrne i zde.
    SPM
    SPM --- ---
    MELDA: Já si osobně myslim, že dnes je těch komisařů úplatných o dost míň, než před těma 20 lety. Před pár lety na ně byl brutální zátah a prakticky všechny je povyházely, ty co přišly po nich tak znova. Stejně tak komisař se losuje, není žádný domluvený. Neříkám, že se úplatky nedějou, ale tohle bych řekl, že se dost změnilo. Spíš se peče na tu dobu zkoušky, silně pochybuju, že to někdo jezdí 35+ minut...

    FORTRESS: očividně ta designová zhůvěřilost pro buzny, ve který se vyflákaly, tyhle věci měly a hádej co - umřela. Jediné co pomůže, je nebourat... Ty všechny další věci můžou pomáhat, ale říct, že před úmrtím zachrání nějaká sada přidaných systémů, které mi jsou zrovna sympatické, je prostě píčovina.
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    DANYSEK: A společnýho s těma holkama to má co? Autoškola je měla připravit na jízdu ve 180?
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    MVEK: na tohle byla super autoškola v Dejvicích. Na úvod každé jízdy Kulatak a pak aspoň pětkrát doleva přes tramvajové koleje :-)
    MELDA
    MELDA --- ---
    Jo ajeste bych dodal... Zajimave je, ze motorkarum se autoskola sprisnila a to dost, ale vetsinu nehod motorkaru zavni prave idiot co vylezl z autoskoly a neumi dat prednost, kdyz prijizdi z vedlejsi na hlavni nebo dalsi neumetel, kterej neudrzi auto v zatacce ve svem pruhu a cestuje do protismeru.

    Diky tomuto sprisneni ubylo zajemcu a stejne tak vycvikem neprosel kazdej. Nadruhou stranu kdo timto vycvikem prosel, tak se prave naucil zvladat nepredvidatelne situace a jejich reseni. Konkretne jednu z nejduleziteksich veci, jako je krizove brzdeni.

    Myslim si, ze tohle, kdyz by bylo obecne povinne ve vsech autoskolach, jak jsem celou dobu rikal, tak by se podobnejch pripadu delao daleko min. Jako kdo ma v hlave nasrano, tak ten tam bude mit nasrano vzdycky, ale aspon bude umet ridit.

    Onen usek, kde se vybourali, tak neni nikterak tezkej a da se projet ve vysokejch rychlostech celkem bezpecne. Ne pokud jsi Z s nulovejma ridicskejma zkusenostma a jedes jako kokot.

    Konec hlaseni.

    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    MELDA: ano, jak jsem psal už asi 3 vzkazy zpátky, debata kde lítáš od sběru brambor k husitům nemá cenu - ty máš potřebu se k tomu dál vracet, já jsem napsal svůj názor a to, že jakýkoliv upravy co se týče výcviku prostě tyhle individua neeliminujou, ty jsi ale už byl uplně jinde - užij si to mamrde
    TAPINA
    TAPINA --- ---
    To už je tak vlastnost škol a kurzů, že se v nich člověk nenaučí všechno, co pak v praxi potřebuje. Jinak by tam totiž musel strávit půlku života. Blbý je (napříč obory a činnostmi), když má někdo ten pocit, že absolvoval výuku a teď už teda umí. Normální člověk si to nemyslí, začíná s praxí opatrně, nejlíp pod dozorem a získává dál zkušenosti.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ADAMIRA: Ted jen slovickaris, kdyz mluvis o nonsensu :) Misto abys premyslen nad vecnym obsahem. Pointa je naucit se zvladat auto ve vyssi rychlosti v ruznych situacich.
    MVEK
    MVEK --- ---
    Ad autoškoly - nevím, jestli by víc hodin pomohlo, opravdu nemůže připravit na vše. Ale nebylo na škodu lépe kontrolovat, jak probíhají. Já třeba u dědka Horazného měl samé jízdy kolem Prahy 3. Vrcholem provozu byla Vinohradská od Jiřáku k Želivského, a pak zas hlavně menší ulice přes Jarov, případně ještě kolem Rajské zahrady.
    Žádná magistrála, v podstatě nikde nebylo víc pruhů, nebo jen kousíček a bez provozu. Nikdy jsem nejel přes 70 a možná ani přes 50.

    No a zkouška byla podobná, komisař byl unavený (no já taky, když nám debilové řekli, ať tam jsme na sedmou, a přitom bylo zamčeno, nikdo nikde a testy začaly někdy v devět), poslední, komisař mě nechal objet zhruba tohle: https://mapy.cz/s/1PNUY , tedy v podstatě pár bloků, jo, nějaké odbočení vlevo, ale skoro nic.

    Pak jsem tedy jezdil pod dohledem otce pár let, odhadem pár tisíc kilometrů (ale vesměs stejná trasa na chalupu nebo z ní, někdy jen k dálnici, někdy i s dálnicí, až na výjimky, kdy to bylo jinak). A neměl jsem pocit, že se zlepšuju, že si jsem jistější, naopak jsem se cítil chvílemi hůř, že víc blbnu po nějakém tom roce. Sebedůvěru jsem nabyl až sám, během roku příležitostných jízd.
    Tím jen chci říct, že je třeba jezdit i sám, ale pro některé by to chtělo až po pár stech kilometrů pod dozorem, to zas jo. Ale asi bych to neuzákonil, leda opravdu zakázat řídit v určitém věku bez dozoru (takže kdo chce, může prostě neřídit). Já byl extrémně poslušný, nikdy mě nic nelákalo "závodit". Střihnout si ostřeji nějakou zatáčku bezpečně atd., to jo, k tomu mě vedl i otec. Ale mimo provoz.
    MELDA
    MELDA --- ---
    ADAMIRA: Kolikrat jsi v autoskole, pokud si ji nekdy delal jel vyssi rychlosti nez 70km/h po mestskem okruhu?

    Hele, ja si myslim, ze to ukoncime. Zacinam zjistovat, ze opravdu debata s tebou je tak nejak jak se rika hezky cesky uplne o hovne. Protoze krom nesmylu co z tebe padaj si nerekl vubec nic :-)
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    DANYSEK: ano ale jakou logiku má učit řídit někoho ve 180? Asi tak stejnou jako učit se v rámci zbrojáku jak postřílet co nejvíc lidí v obchoďáku - to je nonsenc.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ADAMIRA: ono by bohate stacilo tech 130, potazmo 90 na okreskach. Ale tomu se take moc casu nevenuje.
    MVEK
    MVEK --- ---
    Souhlas, že k té konkrétní nehodě lze asi tak leda dělat to, že se podobné případy prezentují v autoškole a jinde, prostě jako odstrašující případ. Šok jediný pomůže nejvíce lidem se vzpamatovat. Ideální by bylo, kdyby si každý machrující zažil nehodu, při které se třeba i vážně zraní apod., ale neublíží nikomu cizímu, kdo ho v tom nepodporoval...

    Mně třeba stačilo na to si dávat víc pozor na lesní zvěř, když jsem mladou srnku srazil (tak, že praskl jeden můstek na nárazníku před chladičem a srnka se po chvíli válení někam sklidila, ale asi zraněná byla). Brzdil jsem, když jsem viděl oči, ale málo, nebylo mi přirozené to zadupnout na místě (na rovině, s ABS, sucho). Od té doby jsem se to asi naučil, a taky jezdím trochu pomaleji kolem lesů (i tak je to riziko, ale aspoň o chlup menší).
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    MELDA: ok a taky s tim souvisí přemnožený divočáci - můžou ti skočit pod kola, což by mohlo mít něco společnýho s hledáním lanýžů... už jsi měl pizzu s lanýžema?
    Ano, přesně jak píšeš, o něčem jsme se bavili, ty jsi navázal a já nemám potřebu se k tomu dál vyjadřovat, nic ti neberu, prostě mě ta diskuze příjde zbytečná a hlavně s původním tématem uplne nesouvisející - třeba se rozbreč nebo já nevim ale nic s tím neuděláš.

    Celá ta logika toho že se za 21 hodin nenaučíš řídit ve 180 je uplně kosmicky nesmyslná, proč by swe kurva měl někdo učit řídit ve 180???
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam