• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    Tato diskuze je věnována všem, kteří si uvědomují, že slušnost na silnici je velmi důležitá. Nejde o to striktně dodržovat pravidla, jde o to u řízení myslet! Zároveň také těm, kteří pomáhají zachraňovat lidi a odstraňovat následky dopravních nehod.

    Kdo si myslí, že je výborný řidič, a že se mu nemůže nic stát většinou dopadá nejhůře.

    Stop parkovacím zónám v okrajových částech Prahy




    "Provozovatel vozidla zajistí , aby při užití vozidla na pozemní komunikaci byly dodržovány povinnosti řidiče a pravidla provozu na pozemních komunikacích stanovená tímto zákonem."

    rozbalit záhlaví
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ADMIX: ale jo, me uz se to parkrat povedlo i projet na tech 80, co tam na dalnici maj :)
    ADMIX
    ADMIX --- ---
    DANYSEK: Regensburg stoji snad kazdej den, ne? Tam se mi jeste nikdy nepodarilo jet, abych neskoncil v odpoledni kolone :D
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    SAMOUT: tak v obecny rovine >30% dalnic v Nemecku ma pevny limity a v case spis pribejvaj. A hlavne jsou tam, kde jezdi obvykle hodne lidi.... ale uz i do Nemecka prisla moda "nocniho klidu" na dalnicich....
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    DANYSEK: Tak ja nemluvil o dopravni zacpe, tu jsme meli u Regensburgu taky. Myslel jsem ciste dopravni znaceni bez ohledu na provoz. A na te A93 je ta 120 napevno, tam ani ty svetelny tabule nemaj.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    SAMOUT: Treba ted v patek odpoledne i ten Regensburg stal taky - uplne...
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    PHAILO: No to teda nevim, treba mezi Salzburgem a Mnichovem byla pred dvema mesici v drtive vetsine 80 nebo 100, 120 byla svatek, pochopitelne bez jakekoliv uzavirky nebo neceho. Neomezena rychlost ani milimetr. Na A9 mezi Mnichovem a odbockou na Regensburg tradicne zacpa, na A93 pak az do Regensburgu 120. Prvni moznost to nejak lidsky rozjet byla az na tom kousku smer Rozvadov. Jako neomezeny dalnice jsou totalni mytus, naopak se tam jezdi vyrazne pomaleji nez u nas. Nemecko tedy taky neni zadna vyhra.
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    SPM: No, už jsem viděl, že lidi při dojíždění do kolony takhle jednou bliknou.
    SPM
    SPM --- ---
    PISKVOR: tezko rict, zase kdyz to zapnu rucne, tak to nevypnu vzapeti potom. ale mel tam taky nalepku ostrava, takze je mozny vsechno :-D
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    SPM: To teda nevypadá na automat.
    SPM
    SPM --- ---
    jinak jsem dneska v praze z chlumecky sjizdel do obchodni zony, predemnou mondeo, zpomalujeme, na konci se to zastavi, pac se tam dava prednost. zadne velke brzdeni, ale to mondeo predemnou zablikalo ctyrma blinkrama a hned to vypnul. takze jestli to byla ta aktivace nouzoveho brzdeni a v novejsim aute to pritom zahamtne brzdu natvrdo, tak se nedivim, ze ten system lidi sere :-)
    VYWERN
    VYWERN --- ---
    PHAILO: Taky bych tak jel, ale z Moravy mohu jen pres Viden a smer Villach, jinak si min 200km zajedu :/
    PHAILO
    PHAILO --- ---
    VYWERN: O tom Rakousku jsem tu nedávno referoval. Úplně jim hráblo. Radši si zajíždím přes Německo (typicky to mám tak +100 km), ale ve výsledku je to rychlejší a šetrnější na nervy.
    VYWERN
    VYWERN --- ---
    Tak mam zase par tis km po Rakousku, Itali a nove poznatky. Cesi nejezdi nejhur, jen vic delaji naschvaly nebo to alespon tak vypada. Italove doma blinkry nedavaji, v CR a jinde uz je davaji. Myslel jsem si, ze D1 je peklo, ale rakusaci vymysleli jeste lepsi. Na cca 400km dalnice, ktera je naprosto ok, namontovali omezeni rychlosti na 100km/h, diky emisim. Kdyz k tomu pripoctete klasicke uzavirky,na kterych nikdo jako v CR nic nedela, jen je to uzavrene, tak z tech 400km jedete min 250km max kilem a pripadate si jak uplni trotlove a domorodci taky, protoze jak je pak moznost, tak na to zas vsichni slapou. Perlicka byla, kdy na prejezdu v Mikulove si rakusaci dali semafor (asi na 100m) a pousti tam auta v intervalech cca 8min. Takze se tam hlavne z jejich strany tvori kilometrove kolony (ja stal ve 4km), ktere po 8min popojizdi vzdy tak max o 30aut. Vubec jsem to nepochopil. Vzal jsem to jejich polnackama a myslel,ze to cele objedu, no trochu prasacky jsem to vlastne objel a zaradil se 100m pred semaforem. Semafor serizen genialne, dal zelenou, pustil tech 30 aut a pak se nic 5minut nedelo a tak dokola. Totalni dementi. Jinak jak jsem si drive myslel, ze italove umi ridit, tak se to dost meni. Byl jsem ve stredni casty zeme a tam se jizda najednou zmeni na uplny venkov a porusuje se uplne vse. Neresi se hlavni nebo vedlejsi, ale kdo driv prijede, ostatni cekaji. Neresi se cervene, zelene. Jezdi se tam extreme pomalu, prumerna rychlost ve mestech 40, asi tim horkem nebo co. Italove maji novinku, znacna cast jezdi na dalnici s otevrenyma oknama na ful a to ve 150 a jednu ruku maji hozenou ven. U nas to vetsinou je tak, ze clovek pred sednutim do auta da cigaro, zatelefonuje a pak jede. Tam je to naopak, zapali si, sednou do auta, nastartuji a do toho tahaji telefon k uchu a pak vyrazi. Vsichni, vsude a porad telefonuji nebo esemeskuji a proto taky na dalnicich klickuji z jedhoho pruhu do druheho bez blinkru, oni proste jen necumi pred sebe, ale do telefonu. Pristi auto mam s aktivnima systemama, protoze min adaptivni tempomat by se sakra hodil.
    MVEK
    MVEK --- ---
    SPM: Což ale neřeší co s tím, když je vpravo prázdno... Já tedy tu čest ještě neměl, leda ve městě, kde není problém. Ale prima, aspoň s tím můžu zkusit prudit lektora školení řidičů v Preventu:-).
    SPM
    SPM --- ---
    MVEK: to neni jenom slovenský specifikum, podobný značky jsem na pár místech viděl i u nás...
    MVEK
    MVEK --- ---
    Jsou tu též slovenští řidiči? Ne, že bych čekal, že mě bude někdo buzerovat, že jedu v levém (resp. prostředním) pruhu, aniž by v pravém někdo byl, koho bych předjížděl, ale nevím, jestli když se vyskytuje modrá značka s nakreslenými pruhy a u nich omezením rychlosti, a já nechci jet v pravém 80, ale chtěl bych 110, které jsou nakreslené v levém a středním (D1 místy z Bratislavy na Trnavu), tak v tom prostředním můžu jet bez ohledu na to, zda někoho předjíždím.

    Podobně je to na dvouproudém kousku silnice mezi Žilinou a Martinem.
    SPM
    SPM --- ---
    ADAMIRA: nejspíš něco v tom smyslu, že máš jezdit na kole :-)
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    Losi jsou v Česku už doma. Pokud je řidiči nevyhubí - iDNES.cz
    https://technet.idnes.cz/losi-ceska-republika-cesko-cr-djj-/veda.aspx?c=A170912_113814_veda_mla

    "Když jsem v lednu 2015 chystal článek o návratu losí populace do Česka (k přečtení zde), vyslovil jsem varování v tom smyslu, že budoucnost losů závisí do značné míry na kolizích v dopravě, respektive omezení jejich počtu, kterého podle mého názoru lze docílit osvětou a výchovou řidičů. "

    no to by mě zajímalo jak by ta osvěta měla vypadat
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    SPM: No mě bylo divný že to jde snáž v autě bez posilovače - bez dalších detailů ;)
    SPM
    SPM --- ---
    ADAMIRA: auto co ho má je úplně v pohodě, jenom neni brutálně přeposilovaný, jako je třeba prakticky cokoliv od koncernu :-) (a nutno teda říct, že jestli se na něm někdy to servo posere, tak je to na odtah; jednou jsem potřeboval vytočit kola, abych tam něco vyfotil a nechtěl jsem to startovat... no, nepohnul jsem s nima ani o centimetr :-D). To auto bez něj je taky extrémní případ - 800kg váhy dohromady na úzkejch kolech; na to žádná síla potřeba není :-)
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    SPM: No tak to mazej s tim autem co ho "má" do servisu :D


    J3RRYNA: zlatý koně zapřáhnutý!
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam