• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    Tato diskuze je věnována všem, kteří si uvědomují, že slušnost na silnici je velmi důležitá. Nejde o to striktně dodržovat pravidla, jde o to u řízení myslet! Zároveň také těm, kteří pomáhají zachraňovat lidi a odstraňovat následky dopravních nehod.

    Kdo si myslí, že je výborný řidič, a že se mu nemůže nic stát většinou dopadá nejhůře.

    Stop parkovacím zónám v okrajových částech Prahy




    "Provozovatel vozidla zajistí , aby při užití vozidla na pozemní komunikaci byly dodržovány povinnosti řidiče a pravidla provozu na pozemních komunikacích stanovená tímto zákonem."

    rozbalit záhlaví
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    STRACENA: priblizovaci usek je v tom konkretnim pripade z jedny strany 674m, z druhy 565m. A proc je to rozdilny? :-) Inu proto, ze z jedny strany je kus jeste maximalne 60km/h rychlost a az po asi 260m snizeno na 50km/h. Z dryhy strany mas naopak nejdriv 40km/h... a na tech 50km/h se postupne rozjizdis (a ona ta akcelerace u vlaku taky neni to samy, co v aute, zejo)... proste kdyz na tak dlouhym useku zmeris na 10m na zacatku rychlost, porad tam mas X dalsich desitek metru, kde ti ten vlak muze zmenit rychlost, at uz je duvod jakykoliv. Proste na prvni pohled "jednoduchy" veci v praxi az tak jednoduchy nejsou.
    SPM: jo a spolehlive vyresit prenos dat... :-) A v tom je zakopany pes. Zvlast kdyz mas trate, kde ani dnes nemas poradny pokryti GSM, proste tam mas problem se i nekam dovolat... i u pokryti LTE mas hafo hluchejch mist :D Komercni mobilkari pokryvaji primarne obydlene oblasti... no a drazni GSM-R, co se buduje systematicky za ucelem pokryti trati taky nemas zdaleka vsude. A jak pisu uz vyse - rychlost vlaku neni konstantni, takze ono fakt nezbyva nez zustat u toho fallbacku...
    SPM: papir snese vsechno :-) Na autonomniho taxika si jeste nejaky patek taky pockas... v tuhle chvili to neprojde ani legislativne. Coz je ostatne problem u mnoha "napadu" - ze neco jde teoreticky fakt neimplikuje, ze to nenarazi na nejakou normu, co ti do toho skveleho napadu hodi vidle. Ono holt kdyz to zacnes resit z pohledu bezpecnosti, tak nejakejch usetrenejch par vterin jsou fakt to posledni, co se resi.
    SPM
    SPM --- ---
    STRACENA: Tak ono stačí do toho vlaku dát třeba GPS, když to má dneska každý čínský telefon za pár stovek a v případě, že to vypadne, vjede do tunelu, etc, tak se vrátit k tomu bezpečnému fallbacku podle maximální rychlosti
    STRACENA
    STRACENA --- ---
    SPM: a stačily by tě senzory na kolejích dva, třeba po 10ti metrech a rychlost je na světě 😉
    SPM
    SPM --- ---
    DANYSEK: tak jasně, já chápu, že teď ty data nemáme... jenom to byl takovej povzdech, že na jedné straně člověk čte články, jak si už zítra objednáš autonomního taxíka, kterej bez řidiče sám přijede a odveze tě, kde mi to vzhledem k okolnostem provozu přijde jako úplné scifi... a na straně druhé právě dnes ani nemáme systém, kde bys o vlaku věděl kde je a jak rychle jede, když to, čistě z technologického pohledu, je poměrně jednoduchá úloha s dnes už celkem levnými technologiemi :-)
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    SPM: zas tak jednoduchy to neni... i u automaticky ovladanyho prejezdu to je projektovany podle maximalni tratove rychlosti a podle toho se umistuji kolejove obvody ovladajici prejezd - ale to v praxi znamena, ze kdyz jede vlak pomalejc (z jakyhokoliv duvodu), prejezd je logicky uzavreny dyl...
    V tuhle chvili nemas plosne dostupny system, kde bys mel udaj o aktualni rychlosti vlaku a podle toho dynamicky cokoliv ridil. Ty data muzou byt casem z ETCS... ale to je draha hudba z hodne vzdalene budoucnosti :D
    SPM
    SPM --- ---
    PISKVOR: tak jasně, já to psal v tom kontextu, že se díky tomu dá pohyb toho vlaku dost přesně spočítat, když ho nemá moc co zdržet :-)
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    PISKVOR: *...ve vzdalenostech *řádově* obvyklých při provozu osobních automobilů, což vychází nastejno s "nestaví, nestaví, vůbec nikde nestaví".
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    SPM: Jestli von ten vlak nemá před vším přednost spíš proto, že neumí *zastavit*...
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    SPM: no zrovna na inkriminovanem miste je prejezd ovladanej jizdou vlaku...

    max. tratova rychlost v danem miste je 50km/h... od toho se pocita ten cas potrebny pro uzavreni prejezdu...
    SPM
    SPM --- ---
    TOOMIX: řekl bych, že zásadní problém bude v té části "kooperovat se železničním přejezdem" :-) Aneb se mi líbí, jak se řeší, že by auta mohli jezdit sama a brání tomu jenom legislativa, blablabla, a na druhou stranu závory na přejezdu spouštíme půl hodiny předem, protože nevíme, kde tam ten vlak, který nemá kde uhnout, má přednost před vším a jede danou rychlostí, dojede :-)
    TOOMIX
    TOOMIX --- ---
    PISKVOR: taky mohli na tu starou křižovatku dát semafory, ale ty by musely kooperovat se železničním přejezdem
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    TOOMIX: Právě. Ta představa "někdo sedí na zadku a vymýšlí, jak řidičům udělat ze života peklo (když zrovna netráví studně)" je dětinská.
    TOOMIX
    TOOMIX --- ---
    PISKVOR: zlatý tenhle neobvyklý kruháč, to co tam bylo předtím smrdělo každý den několika nehodama
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    FRIZER: Shit happens. Ta křižovatka, co tam byla předtím (s integrovaným přejezdem), byla ještě horší. Jasně, ideální by bylo srovnat Bolku se zemí a postavit ji od základu znova a správně, ale skoro jako by takový řešení taky stálo nějaký prachy.
    TOOMIX
    TOOMIX --- ---
    FRIZER: treba ta křižovatka v Boleslavi měla být dávno řešena zahloubením železnice/silnice do země. Kdysi se o tom mluvilo, ale nedošlo na to.
    FRIZER
    FRIZER --- ---
    A jak správně někdo v diskuzi poznamenává, lepsi by bylo takovéhle trotloviny vůbec nevymýšlet. Stejne jak nájezdy na dálnici které slouží zároveň jako sjezdy/ výjezdy. Hlavně že to můžou nacpat do testu. To se ty kriplove na Bohdalci zase pomejou.
    TOOMIX
    TOOMIX --- ---
    TOOMIX: tady v článku je pro představu i 3D animace křižovatky

    Otázky z autoškol, u kterých jste pohořeli: i na kruháči musíte dát přednost - iDNES.cz
    https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/test-autoskoly-kviz-nove-otazky-krizovata-prednost-v-jizde-krohovy-objezd-ales-horcicka.A220208_085638_automoto_taj
    GORG
    GORG --- ---
    GLOBETROTTER: Zřejmě si myslel, že když projel ten první vlak, že už je to všechno hotový. Dobře odstrašující, jak se na to nedá spoléhat.
    ZVIRATKO
    ZVIRATKO --- ---
    nebo se mu tam rozlilo horky kafe pri tom brzdeni
    MELOP
    MELOP --- ---
    GUMBA: Ad blikání - se zvukem je slyšet, že vlak před nárazem troubil, některé americké železnice mají výstražná zvuková znamení spojená s blikáním předních reflektorů. Takže ano, to je ono.
    GUMBA
    GUMBA --- ---
    JFM: Taky bych řekl, že je to spíš odlesk/kontrast světel - možná taky nějaká nouzová světla. Taky těsně před okamžikem nárazu spustí to střídavé blikání světel, asi světelná siréna. (Pouštěl jsem to bez zvuku.)
    JFM
    JFM --- ---
    GLOBETROTTER:
    SITH:
    Já myslím, že to sklo se nezamlžilo, ale že si fíra rozsvítil v kabině.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam