• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    SPM
    SPM --- ---
    TRISSIE: A je to zvyklost nebo to mají v předpisech? :-)
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    TRISSIE: budu to pozorovat o potvrdim pripadne vyvratim tvoji teorii ;))
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    ANDR3E: že dotyčný sjíždí nejdříve na třetím exitu.
    první exit - blikám doprava
    druhá exit - neblikám
    třetí a další exit - levý blinkr.

    sázet na to v českém prostředí ovšem nejde.
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    co znamena blikani na kruhaci doleva?to pozoruju v rakousku relativne casto:))
    SPM
    SPM --- ---
    KELDA: Nj, do mě ráno zase najel superb. Když jsem se opřel o klakson, tak ten blinkr vyhodil a najížděl do mě dál. Když jsem ho v tý koloně pak předjížděl a díval jsem se co je tam za individuum, tak jsem zjistil, že byl jenom hrozně zaneprázdněnej čuměním do mobilu, co držel někde u šaltpáky a na takový píčoviny jako držet se ve svém jízdním pruhu neměl čas.
    VYWERN
    VYWERN --- ---
    TOOMIX: to si dnes nepriplaci za blinkry asi nikdo, protoze dnes neblika drtiva vetsina :)
    TOOMIX
    TOOMIX --- ---
    KELDA: třeba si za blinkry nepřiplatil a tak je tam nemá, stejně jako 99% BMW
    KELDA
    KELDA --- ---
    Řídící to už ale fakt přehánějí s tím šetřením žárovek v blinkrech. Dneska mi vjel do levého pruhu týpek s relativně novým medourem a to tak tak že do mne nevrazil. Žádné info o tom, že bude předjíždět ... Nic....
    STRACENA
    STRACENA --- ---
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    STRACENA: priblizovaci usek je v tom konkretnim pripade z jedny strany 674m, z druhy 565m. A proc je to rozdilny? :-) Inu proto, ze z jedny strany je kus jeste maximalne 60km/h rychlost a az po asi 260m snizeno na 50km/h. Z dryhy strany mas naopak nejdriv 40km/h... a na tech 50km/h se postupne rozjizdis (a ona ta akcelerace u vlaku taky neni to samy, co v aute, zejo)... proste kdyz na tak dlouhym useku zmeris na 10m na zacatku rychlost, porad tam mas X dalsich desitek metru, kde ti ten vlak muze zmenit rychlost, at uz je duvod jakykoliv. Proste na prvni pohled "jednoduchy" veci v praxi az tak jednoduchy nejsou.
    SPM: jo a spolehlive vyresit prenos dat... :-) A v tom je zakopany pes. Zvlast kdyz mas trate, kde ani dnes nemas poradny pokryti GSM, proste tam mas problem se i nekam dovolat... i u pokryti LTE mas hafo hluchejch mist :D Komercni mobilkari pokryvaji primarne obydlene oblasti... no a drazni GSM-R, co se buduje systematicky za ucelem pokryti trati taky nemas zdaleka vsude. A jak pisu uz vyse - rychlost vlaku neni konstantni, takze ono fakt nezbyva nez zustat u toho fallbacku...
    SPM: papir snese vsechno :-) Na autonomniho taxika si jeste nejaky patek taky pockas... v tuhle chvili to neprojde ani legislativne. Coz je ostatne problem u mnoha "napadu" - ze neco jde teoreticky fakt neimplikuje, ze to nenarazi na nejakou normu, co ti do toho skveleho napadu hodi vidle. Ono holt kdyz to zacnes resit z pohledu bezpecnosti, tak nejakejch usetrenejch par vterin jsou fakt to posledni, co se resi.
    SPM
    SPM --- ---
    STRACENA: Tak ono stačí do toho vlaku dát třeba GPS, když to má dneska každý čínský telefon za pár stovek a v případě, že to vypadne, vjede do tunelu, etc, tak se vrátit k tomu bezpečnému fallbacku podle maximální rychlosti
    STRACENA
    STRACENA --- ---
    SPM: a stačily by tě senzory na kolejích dva, třeba po 10ti metrech a rychlost je na světě 😉
    SPM
    SPM --- ---
    DANYSEK: tak jasně, já chápu, že teď ty data nemáme... jenom to byl takovej povzdech, že na jedné straně člověk čte články, jak si už zítra objednáš autonomního taxíka, kterej bez řidiče sám přijede a odveze tě, kde mi to vzhledem k okolnostem provozu přijde jako úplné scifi... a na straně druhé právě dnes ani nemáme systém, kde bys o vlaku věděl kde je a jak rychle jede, když to, čistě z technologického pohledu, je poměrně jednoduchá úloha s dnes už celkem levnými technologiemi :-)
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    SPM: zas tak jednoduchy to neni... i u automaticky ovladanyho prejezdu to je projektovany podle maximalni tratove rychlosti a podle toho se umistuji kolejove obvody ovladajici prejezd - ale to v praxi znamena, ze kdyz jede vlak pomalejc (z jakyhokoliv duvodu), prejezd je logicky uzavreny dyl...
    V tuhle chvili nemas plosne dostupny system, kde bys mel udaj o aktualni rychlosti vlaku a podle toho dynamicky cokoliv ridil. Ty data muzou byt casem z ETCS... ale to je draha hudba z hodne vzdalene budoucnosti :D
    SPM
    SPM --- ---
    PISKVOR: tak jasně, já to psal v tom kontextu, že se díky tomu dá pohyb toho vlaku dost přesně spočítat, když ho nemá moc co zdržet :-)
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    PISKVOR: *...ve vzdalenostech *řádově* obvyklých při provozu osobních automobilů, což vychází nastejno s "nestaví, nestaví, vůbec nikde nestaví".
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    SPM: Jestli von ten vlak nemá před vším přednost spíš proto, že neumí *zastavit*...
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    SPM: no zrovna na inkriminovanem miste je prejezd ovladanej jizdou vlaku...

    max. tratova rychlost v danem miste je 50km/h... od toho se pocita ten cas potrebny pro uzavreni prejezdu...
    SPM
    SPM --- ---
    TOOMIX: řekl bych, že zásadní problém bude v té části "kooperovat se železničním přejezdem" :-) Aneb se mi líbí, jak se řeší, že by auta mohli jezdit sama a brání tomu jenom legislativa, blablabla, a na druhou stranu závory na přejezdu spouštíme půl hodiny předem, protože nevíme, kde tam ten vlak, který nemá kde uhnout, má přednost před vším a jede danou rychlostí, dojede :-)
    TOOMIX
    TOOMIX --- ---
    PISKVOR: taky mohli na tu starou křižovatku dát semafory, ale ty by musely kooperovat se železničním přejezdem
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam