• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MATHESMAGIC THE GATHERING : Vrazda v salonnim kupe
    MATHES
    MATHES --- ---
    mne prijde ulet snazit se z extra R+M nasetrit na draft:D
    _DOMINIK_
    _DOMINIK_ --- ---
    XPABLITO: nejsi mimo. z myho pohledu ale trochu zvracena logika (fakt nikdy nebudes hrat vubec zadny constructed?) :)
    XPABLITO
    XPABLITO --- ---
    _DOMINIK_: Což mě přivedlo na myšlenku, co člověk (jako já) co jenom draftuje a neřeší constructed a kolekci (wildcards) obecně? Tam mi pak logicky vychází, že je naopak žádoucí, abych ty boostery otevíral průběžne. Budu mít dřív 4 kopie nějakýho rare a to pak můžu v draftu dál pickovat a brát za to tu kompenzaci v gemech (20 G nebo kolik to je). Nebo sem mimo?
    _DOMINIK_
    _DOMINIK_ --- ---
    CHOBOT: 5th card problem ted uz vlastne na arene existuje jen do urcite miry. ted totiz plati, ze kdyz oteviras booster a trefis v nem na mythic/rare slotu (treba) rero, tak to musi byt nejake, ktere jeste nemas 4x. az teprve kdyz mas vsechna rera 4x, tak misto nich zacnes dostavat gemy (coz je spis takova almuzna)

    kdyz tudiz zaroven s oteviranim boosteru i hrajes limited, tak se pripravujes o value. kdyz totiz na limited narazis na nejakou kartu, kterou uz mas 4x, plati totez - misto karty do kolekce dostanes almuznu v gemech. tudiz je vyhodnejsi nechavat si na zacatku boostery neotevrene, abysis nezacpaval sloty pro potencialni pate (a dalsi) kopie, ktere otevres v limited. a teprve kdyz prestanes draftit, pootviras ty boostery, protoze z nich mas jistotu (na rozdil od draftovani), ze v nich nebudou pate kopie (dokud nevyplnis celej set)

    jinak ne, pro boostery na arene neexistuje jiny vyuziti, nez je proste pootvirat. neni na tom ale nic spatnyho, plni ti to navic i ten wildacrd counter. ja si celkem pravidelne kupuje par boosteru na pootvirani, do neceho clovek ty goldy cpat musi
    CHOBOT
    CHOBOT --- ---
    _DOMINIK_: díky za rady, super.

    Jen bod 11: co je "5th card problem?" Packy tedy syslit, dokud nedam limited platinu, kde uz 6+ stabilne neuhraju, a pak teprve otvirat? Existuje pro neotevreny packy vubec nejaky jiny vyuziti, nez je otevrit?
    MATHES
    MATHES --- ---
    ICARUS: ...format was not good game play as evidenced by how many cards from it are now banned for sucking to play against. But it was playable because the sucky things were rotating in relative power and kinda dynamic.

    tohle si myslim, ze je docela presnej popis situace v obdobi 2006-2016:)
    ICARUS
    ICARUS --- ---
    MATHES: Ne ze by to nebyla pravda, ale tedka Ari Lax napsal blog o kartach, ktere by mely byt zabanovane na minulych standardech. https://armlx.blogspot.com/2020/08/what-should-have-been-banned-in-history.html?m=1

    MATHES
    MATHES --- ---
    MATHES
    MATHES --- ---
    LUKEH: jj taky musim rict, ze me tyhle hlubsi formaty bavi vic. mam pocit, ze prelomovej v tomhle byl innistrad, kde spider spawning self mill byl ten nejlepsi deck pricemz fungoval naprosto proti vsem "zavedenejm univerzalnim pravidlum".
    LUKEH
    LUKEH --- ---
    ICARUS: jj to jsem přesně myslel! Nedraftuješ nějaké dané téma decku, ale trochu takový ten oldscholl styl "mrchy do křivky a k tomu nějaký ten trik/zabíjení", ale je to vylepšené těma malýma synergiema kterých je tam strašně moc. Mě tohle baví víc než sady, kde mě ta daná kombinace skoro vede za ručičku a ukazuje mi co mám brát. Proto vždycky smařžím ty Core set drafty,m kde tohle tolik nebývá.

    Spousta decků pak existuje ve více variantách - třeba UR může být kontrol který hraje hodně zabíjení a vrací si ho přes toho 3/3 merfolka a UR spell (jsem marnej co se názvů karet týká), může to být vyloženě prowess deck s Weirdem, lítačkama a co nejvíce optama/crash through, může to být klasický tlačák mrchy, tempo, blesky. Jsou decky hodně zaměřené na Goblin Wizardry a taky to může být libovolný mix toho předchozího.

    Ten boros může být více go-wide, nebo spíše midrange atd. atd.
    ICARUS
    ICARUS --- ---
    LUKEH: To ne, prave proto je fajn hledat takove ty "pocket of synergy", dve karty ktere se spolu kombi a kdyz prijdou do hry zaroven, muzes s tim neco delat.
    LUKEH
    LUKEH --- ---
    MATEEJ: Ten Pegas máš pravdu že se ti tolik nehodí, toho bych hrál spíš s tou zdí a mečem jak píšeš.
    LUKEH
    LUKEH --- ---
    MATEEJ: já bych ji hrál, ale nedával bych tam prostě tolik 3cc instantů. Pokud bys chtěl jít go-wide tak bych hrál Steeda a taky tu zeď co dává +1 útočícím, ta je navíc dobrá s tím double strikerem a bude se ti hodit právě na ty kole kde dáš tampering a pojedeš vším. Ty jsi v tomhle směru zůstal tak na půl cesty...máš to napůl go-wide a napůl takový midrangeový. Ale s tím Baneslayerem bych šel právě spíš cestou méně synergického decku, hrál bych ty sure striky a prostě konzistentnější deck, kterej pak toho Baneslayera lépe využije.
    MATEEJ
    MATEEJ --- ---
    LUKEH: Jasně, je to nonbo, ale ne fatální. Sešlo se to asi jednou a neznamenalo to, že ty instanty nesešlu, neznemožnilo mi to ani double spell. Ale dost možná jsem místo ní měl hrát toho Steeda.
    Jinak na Wingmare se mi líbí, že když na soupeře tlačíš a on by už vážně potřeboval udělat ten 4 CMC removal nebo má dvě many na Swift Response, tak ho s ní o kolo zdrží, což někdy může být rozhodující.
    MATEEJ
    MATEEJ --- ---
    LUKEH: Mě přijde, že s tolika potvorama, dvěma Houndmasterama (a líbil by se mi tam i ten Valorous Steed) to je spíš go-wide deck a do něj mi víc sedne Burn Bright a Destructive Tempering. Pegasa jsem v aggru zkoušel, ale přišel mi málo aggro, k němu imho potřebuješ víc +1/+1 counterů, Aury, Short Sword...

    Ale v debatě o draftu s tebou bych spíš měl držet hubu a šoupat nohama, to myslím upřímně. :-) Za jakékoli tvoje postřehy k draftu, ať už obecné nebo ke konkrétnímu setu, budu vážně rád (a asi ne jenom já).

    Jinak s M21 máš samozřejmě pravdu, funkčních archetypů je relativně málo (RG, WG, o stupínek níž asi UR, o větší stupeň níž BU a GU, u těch už to chce jak to, aby byly open, tak kliku na klíčový U), ve většině případů se vyplatí draftovat bílou, což není zas až takovej hard way kumšt.
    LUKEH
    LUKEH --- ---
    Jo a taky není dobrý mít dva 3 manový instanty v decku s 2/1 letcem co je zdražuje.
    LUKEH
    LUKEH --- ---
    MATEEJ: já nesleduju žádný tabulky "dobrých a špatných karet" takže asi úplně nevím co znamená, že má nějaká karta rating. Vím že jsou takové ty LSV preview věci a taky něco od Karstena, ale to vždycky na začátku sady a po pár dnech se ví, že to je stejně úplně mimo.

    Určitě souhlas že jde o to jak je ta karta dobrá v daném archetypu. Spousta karet je někde super a jinde nic moc. Imo třeba ten destructive tampering je dobrej v opravdu low-curve borosu s hodně 2 dropama a i třeba 1 dropama, ale už ne v tom tvém, kde máš kopec 3-dropů a ještě Baneslayera, takže máš ten finální průlet zajištěnej jinak.
    MATEEJ
    MATEEJ --- ---
    LUKEH: Ano, bejt open a odhadnout, co je open, je hodně důležitý a taky to tam píšu v bodu 2) [ MATEEJ @ MAGIC THE GATHERING : Bye bye Teferi ]. Ukázkou svého decku jsem zdůraznil bod 1), tj. orientovat se v archetypech a nejet podle ratingu in vacuum, ale podle použitelnosti karty v kontextu, ale důležitý a typický pro hard way (a těžký pro úplného začátečníka) jsou samozřejmě oba body.

    Dalším důvodem příspěvku s mým deckem bylo, že od začátečníků často slyším "když mě v draftu nechoděj žádný dobrý karty". Jasně, nechoděj, protože jich je málo, a stejně ji pak budeš mít v decku jen jednou. Ale karet, který jsou tabulkově blbý, ale spolu fungujou dobře, můžeš mít v decku mnohem víc a odvedou stejnou práci.
    LUKEH
    LUKEH --- ---
    A to M21 právě o těch synergiích až tak moc není, sice existují, ale je to spíš takové dodatkové téma decku, kterého se ale není vůbec potřeba držet.
    LUKEH
    LUKEH --- ---
    Dva 7-0 decky. Jinak imo trochu misinterpretujete co je to hard-way drafotvání. To není o tom, že draftujeme nějaké synergie, ale spíš o tom, že jsme otevření do všech barevných kombinací a jsme ochotní přejít do čehokoliv co vypadá otevřeně. Medium way je, že máme natrénované jen některé kombinace a snažíme se do nich nacpat (třeba M21 jsme hrál hlavně WR,WG takže jsem často tlačil bílou, nebo prostě něco z WGR barev a pak jsem občas končil třeba UR nebo UG, ale málokdy jsme šel do UB nebo RB např.). A easy way je že prostě picknu to nejlepší co vidím v nějaké barvě a po pár pickách se do toho prostě natlačím.



    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam