NAVON_DU_SANDAU: nemyslím si, že kritik musí nabízet jiné "řešení", než to, které kritizuje. kritik imho má popisovat kvality a nedostatky kritizovaného "řešení". nerad bych slovíčkařil, ale nedovedu si představit, že by třeba kritik divadelního představení v kritice popisoval, jak by se to mělo správně hrát/režírovat/jánevimco. kritik hodnotí. ale nejsem žádnej filozof takže to tak možná neni.
zpět k článku. jasně, že mme machalická hystericky lamentuje. ale je potřeba si uvědomit, že to je sloupek v novinách pro "běžné lidi". smyslem takovýchto článků je především na problém upozornit a snažit se v "obyčejných lidech" vzbudit zájem o problematiku. naznačit pohled z určité strany. no jasný - richter je co se týče práce s médii - je na mnohem vyšší úrovni. ty slogany a demagogický kejkle s číslama mu jdou lépe a stravitelněji. popisování "funkčních modelů ze zahraničí" v novinovém sloupku opravdu nemá smysl. od toho jsou odbornější plátky. tady je problém, že nikdo žádné odborníky neposlouchá a návrhy nechce poslouchat... to už člověku nezbývá než lamentovat, informovat o tom, co se děje a doufat, že to tzřeba nenechá chladným více lidí... :/
k dotazu na konec - jasně že jde o peníze. ale myslím si, že minimálně z poloviny o princip. že prachy na kulturu - pod záminkou "kultury" - jdou - a dost zbytečně - na podporu podnikání - showbusinessu. a přitom z hlediska rozpočtu města, jakož i z hlediska rozpočtu takových subjektů jako je hybernia/broadway, jsou ty částky, na kterých je životně závislá spousta "malých" divadel, opravdu směšný. když se rozděluje takhle málo peněz, tak se prostě nemůžou rozdělovat plošně, protože pak ta dotace ztrácí smysl... bla bla bla - víme...
paranoidní jedinci ti tady zajisté brzy začnou rozkrývat politická pozadí případů, třeba že snížit počet dotovaných divadel v praze je nutné, ale politicky nejvýhodnější je vyrobit takový systém, který ta divadla zlikviduje sám a půjde to svést na "komisi" namísto striktního zavření nějakého konkrétního divadla, budou upozorňovat na provázanost určitých zainteresovaných osob a jejich zájmů (jaktože se najednou transformuje i karlín, když ještě před rokem magistrát tvrdil, že z důvodu ochrany investic do budovy po povodních se transformovat nebude? kam chodí pan radní nejraději do divadla? s kýmže na podzim rozjíždí karlín koprodukci? jakou stranu propaguje lucie bílá?...), na problematiku správy nemovitosti v praze, a v tom už se točí o dost víc peněz, než v ňáký kultuře, na to, jak to v praze bylo s nemovitostma v centru v divokých časech po revoluci, že zkrátka tohle je jen špička ledovce mafiánskýho ledovce na pražskym magistrátu, atd. atd... ale já takhle paranoidní nejsem. vůbec ne ;) já jsem spíš romantický naivní snílek, kterej se ještě pořád čas od času diví lidské povaze tak, že nevěří vlastním očím/uším/...