COMODOR_FALKON: A ad v čem je problém, mít totéž na elektriku. Nevím, v jaký realitě žiješ ty, ale v mojí realitě naprostá většina lidí, kteří vlastní auto, používají to auto poměrně často zejména tehdy, když potřebujou jet někam dál nebo někam, kam třeba nejezdí pohodlně vlaky. Což jsou typicky místa dál než 50 kilometrů a taky typicky místa, která nejsou nacpaná nabíječkama.
Auto s udávaným dojezdem 200 kilometrů má reálný akční rádius 70 - 80 kilometrů.
Citigo iV se svým dojezdem 265 km dle WLTP bude mít reálný akční rádius 100 kilometrů (pokud cestou nebude nabíječka, které jsou v současnosti jen ve velkých městěch a na dálnicích).
Nabíjení na nabíječkách, které jsou v současnosti k dispozici a které budou běžné nejbližších pár let (a které třeba tyhle krámy podporujou) trvá řádově hodinu až dvě do plné kapacity.
Takže cesta z Prahy do Brna s něčím takovým trvá třeba pět hodin, zatímco s normálním autem hodinu a půl.
Já už nevím, jak ti to mám vysvětlit. Fakt jsem jezdil hodně elektromobilama, jezdil jsem hodně normálníma autama, jezdím občas i vlakem, dokonce jsem párkrát jel i autobusem.
Tesla nebo podobnej elektromobil je z mýho pohledu auto plnohodnotně schopný nahradit normální auto.
Citroen C-Zero, eGolf nebo podobný krám je věc dobrá do města a blízkého okolí, kamkoliv dál je lepší vlak, auto z půjčovny nebo cokoliv jinýho.