• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    JAZZZ
    JAZZZ --- ---
    JIMIQ: prej ze to nejde jsem tady loni cetl :)
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Do You Want A Chevy Bolt EV With A Bit More Solar Flare?
    https://insideevs.com/news/369179/ebay-solar-powered-bolt-ev-canada/

    tohle je trošku extrém :D

    2,3kWp, allegedly 100km/12 hodin svitu
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Honda pokročila do roku 2011

    Mass production Honda e is official, will debut at the IAA 2019 in Frankfurt
    https://www.evspecifications.com/en/news/8b6117e
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    DZODZO: Tam se ICE v zimě po výjezdu z vyhřívané garáže vůbec nevypíná, ani při tankování, protože už by nenastartovali ani benzíňák...
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    jj, Nikola one bylo původně phev s CNG turbínou a teď je to FCEV :-) ale furt je to vaporware :D
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    hm to je tiez zvlastne, propaguju to ako elektricke semi, ale vyzera, ze to bude vodikove ked tam maju refill time 10-15 minut
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    no, chtěl bych vidět tenhle vaporware v provozu
    Nikola Corp | Nikola One
    https://nikolamotor.com/one

    ale Semi se nějak zdržel, ne? Konec 2020 začátek produkce...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    JIMIQ: vyzera ze to ma mensi dojazd ako tesla semi, bude zaujimave sledovat, ktorym smerom sa bude uberat trend
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    vodíkové kamiony ve Švajcu, vodík vyráběný pomocí vodní elektrárny

    Švýcarsko kupuje vodíkové nákladní automobily Hyundai | Hybrid.cz
    http://www.hybrid.cz/svycarsko-kupuje-vodikove-nakladni-automobily-hyundai
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    COMODOR_FALKON: ja som k tomuto cital nejaky povzdech kanadskeho kamionaka ale tam je to diesel kamion vs tesla kamion, paradoxne elektrinu chvalil, diesel v zime a studene starty budu asi riadna mrdka
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    PETER_PAN: Nejsem si tím jist, ale nebulo to tady, ten článek o tom, proč je do mrazů lepší Tesla, než spalovač - a proč tedy na severu tak frčí..?
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    JAZZZ: Vypadá to jak ten koncept samorostoucího mercedesu s DeusEx skinem... Akorát to logo na kapotě a chladič no...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Jo, v Praze mají nějaký e-Upy. A slyšel jsem, že na to řidiči pekelně nadávaj, protože to je furt vybitý. On teda e-Up! překvapivě není stejný auto jako Citigo iV, to má výrazně větší baterku a už poměrně použitelnej dojezd 265 km WLTP, kdežto Up! má necelejch 200 NEDC, tuším. Takže odveze tři pizzy a je f piči :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JAZZZ: Čekal bych, že to bude mít Car4Way, to patří Škodovce, resp. Loudovi. A na ježdění po městě to může bejt v pohodě. I když aby to konkurovalo Anytimu s jeho 2 Kč za km si nejsem jistej.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: damejidlo pouziva aj eupy? V brne som videl jazdit iba lpgcka, elektro este ziadne
    JAZZZ
    JAZZZ --- ---
    Trocha sci-fi. Koncern konečně zareagoval na pověst řidičů BMW a na auto natáhnul šprcku.
    BMW’s Vision Next 100 is the concept car of my childhood dreams - The Verge
    https://www.theverge.com/2016/6/17/11952334/bmw-vision-next-100-concept-car-photos
    JAZZZ
    JAZZZ --- ---
    BOBASH: Tak jestli z toho budou dotovany carsharingy, tak to bude pecka :) Dobra konkurence pro Lime :) I kdyz .. tohle bude pro elektroauta docela tvrdej reality check. Preci jen je to neco jineho, nez kdyz tim lidi jezdi z prace a do prace do svyho satelitu.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SEJDA: Ano, benzínový už se nedělá. Ale furt to je to samý auto, jen do něj nacpali baterky. Není to od základu vyvinutej elektromobil, je to prostě Citigo s baterkama.



    Celej smysl tý věci je, že potřebujou "prodat" nějaký elektromobily, aby si snížili pokuty za emise CO2. V uvozovkách to píšu proto, že těch aut nejspíš velká část skončí u carsharingů spoluvlastněnejch Škodovkou, v dotovaným operativním leasingu nebo tak někde, protože trh pro elektrický Citigo za půl mega je minimální (stejně jako se e-Up! vesměs prodával akorát firmám, co si na tom stavěly PR a pak jejich řidiči brečí, viz DámeJídlo).

    A ano, má automatickou klimu, může mít automatickou převodovku, a stojí polovinu toho co bude stát elektrický.

    Navíc to není pointa - pointa je, že když elektromobilem nahradíš litrovej tříválec se šesti ventilama a jednou vačkou, bez turba, bez proměnnýho časování a bez tuny dalších kravin, tak to není zas takovej rozdíl v servisních nákladech a ta baterka může bejt větší výdaj než celkovej servis.

    Když elektromotorem nahradíš V8 tri-turbo 2xDOHC 32V VVTi přímovstřik hi-tech nesmysl, tak je dost pravděpodobný, že množství věcí, který se na tom za 300 000 km poserou, bude dražší než ta baterka.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    PETER_PAN: ptas se na teoreticky stav, kdy nekdo necha stat vybite auto nekde na mrazu, a nedaho behem 24 hodin nabijet .. znas nekoho takoveho?

    BOBASH: Mam dojem, ze se uz Citigo nevyrabi. Citigo-e je novy/aktualni model. Nevim co srovnavas. Ale ma to tvoje "nerozbitne auto" automatickou klimu i prevodovku?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SEJDA: Tady opět záleží na tom, co je to za elektromobil. U laciný mrchy jako je Citigo vyjde nejspíš provoz elektrickýho dráž, protože na tom atmosférickým tříválci se nemá co rozbít a nejspíš to bude jezdit furt. A když se něco rozbije, bude to levný.

    U Tesly nebo I-Pace nebo něčeho takovýho už je to úplně jiný a ve prospěch elektromobilu – když má ekvivalentní spalovací auto 2-4 turba, osum válců, přímej vstřik a tunu dalších kravin, tak jeho servis nejspíš vysoce překročí náklady na výměny baterek.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam