• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    VACA
    VACA --- ---
    JIMIQ: Jo, von totiz kazdej v (nejen) v praze ma (na) garaz nebo kryty parkovaci stani.

    DZODZO
    DZODZO --- ---
    zalezi jak u ktoreho auta, ale u tesly napr. ked ides na supercharger nabijat, tak sa baterka predohreje na provoznu teplotu, aby si mohol nabijat plnou rychlostou a co sa tyka toho stania vonku na mraze, ako hovori Bjorn z Norska, treba dodrzovat zasadu ABC - Always Be Charging :D
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    TOMBRIDER: No, ja si casto nechavam volvo servisovat v praze, ale teda nahradni dily vyjdou nastejno. Co je jiny je cena prace, a taky obcas v cesku existuje moznost ze ti ten dil nevymenej ale ze ti nabidnou ze to nejakej kutil zkusi opravit, takrikajic na vlastni riziko.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    BLOWUP: kolik znáš lidí co elektromobil parkují v zimě venku? Zbytečný dotaz :-) I kdyby to někdo dělal, tak tam bude max 2 dny a to ten odporový drát o pár W fakt nevybije
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    BLOWUP: Známá nemoc v70/s60. Oprava budíků u nás stojí 1500,- Kč, a dělá se na počkání.
    Vím kam tím míříš.
    Ale pokud se někde projeví známá výrobní vada. Pak oprava je levná a jednoduchá, jelikož se hned ví kam šáhnout a co opravit, bez laborování.
    To že to ve Švajcu opepřej, je věc druhá. Holt na vysoké výplaty se musí vydělat.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    SEJDA: Takze kdyz to auto stoji v zime venku, tak ji furt ohriva? Jak dlouho trva nez se vybije?
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    BLOWUP: klimatizace baterie je nezavisla na klimatizovani kabiny cestujicich, a ovlivnovani jejiho chodu je brano jako naruseni pravidel poskytovani zaruky. Baterie je klimatizovana neustale.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    SEJDA: Auto ji baterii klimatizuje? Fakt? Ja teda zatim spis zazivam ze lidi v aute v lete obcas tu klimatizaci radsi pro sebe vypnou aby jim nezustala kara stat :) A to ta baterie je „klimatizovana jen za jizdy, nebo i kdyz to auto stoji na ulici? :)
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    BLOWUP: auto neni telefon. Auto si baterii klimatizuje a udrzuje ji stale prostredi, zatimco mobil si o baterii chladi sve mikrocipy, a tedy ji vydatme zkracuje zivotnost.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    COMODOR_FALKON: Tobe uz v necem vydrzela nejaka baterie 30 let? Ja kvuli tomu vetsinou kupuju novej telefon uz po par letech :)

    Tesla nabizi ze starejch baterii ktery uz nemaj dost kapacity takovy domaci uloziste treba na energii z fotovoltaiky. Akorat to teda neni nic pro setrivy povahy, ma to jeden z nasich zakazniku a podle jeho slov navratnost takovy investice lezi v nekonecnu. Pritom teda jde o clanky ktery tuhle funkci vydrzej delat mozna dalsich deset let - pricemz ta kapacita dal klesa.

    Clovek nesmi zapominat na fakt jak malo stary ty prvni Tesly vlastne jeste jsou. Navic, lidi co si je kupujou aspon teda u nas je maj vzdycky jako druhy nebo treti auto, imho tech zkusenosti v dennodennim provozu za kazdych podminek zatim asi jeste moc nebude.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    COMODOR_FALKON: No, abys me chapal spravne, oni mi nerekli ze to nejde opravit, samozrejme to opravili. Akorat proste ten dil kterej vymenej stoji par tisic CHF i kdyz se pokazila jenom jeho soucastka za zlomek ceny. To samy praktikujou uz leta se vsim ostatnim taky, to neni nic novyho, spis tu slo o to ze ciste mechanicky auta starnou jinak nez cokoli elektronickyho. Vis kolik stoji treba takovy obycejny zpetny zrcatko? Takovy to nastavitelny a vyhrivany a se senzoram na venkovni teplotu a mrtvej uhel? Tak to ti taky vymenej cely ;)
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BLOWUP: To už nejspíš brzo nepůjde, eurosměrnice o povinné opravitelnosti výrobků a garanci náhradních dílů to zapovídá...

    Jinak problém je hlavně bezolovnatá pájka, ta dokáže zlikvidovat lecjaký spotřebič...

    Jinak já jsem rád, že můj veterán je 100% analogový, tam nemá co se pokazit.
    A příští vůz snad už bude EV, tak je elektroniky velmi málo a mělo by jít snadno dohledat, kde je problém...
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BLOWUP: 30 let je v pohodě. Samozřejmě záleží, zda si to přeje i výrobce a konstrukčně to umožní.
    Baterie pro vesmírná zařízení mají teoretickou životnost ještě vyšší, tak je problém ztráta každého článku...
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    Obecne, s elektronizaci aut pocet a cenova narocnost poruch stoupl nekolikanasobne. Kdyz mi u volva najednou odesla pristrojova deska, tak se to stalo kvuli nejakymu studenymu spoji nebo soucastce za dolar a oprava byla za ctyrmistnou castku v CHF.

    Tehdy mi rekli ze zadna elektronicka soucastka neumi fungovat spolehlive nekolik desetileti, ze proste se stoupajicim vekem ta poruchovost taky stoupa. A samozrejme nikdo nejde hledat hodiny ktera banalni soucastka to zavinila, ale proste se vymeni cela ridici jednotka za nekolik tisic CHF
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    COMODOR_FALKON: Baterky ktery vydrzej 30 let? :)
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    DZODZO: Tak běžnému uživateli s minimálními nájezdy vydrží i stávající Tesla ~30 let.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    este teda - ale to je iba taka moja konspiracia - aspon tesla hlasa, ze ich cielom je "sustainable transport" a teda myslim, ze sa snazia robit tie auta tak, aby neboli konzumne zbozi, ale aby vydrzali, to ale ukaze az cas, myslim, ze tieto prve modely z rokov, kedy este nemaju skusenosti s masovou produkciou budu mat svoje porodne bolesti, ale tesla ako firma sa uci a adaptuje raketovym tempom (pun intended), takze az to vysperkuju, tak by mohli vediet produkovat vozidla, ktore sa budu dozivat napr. 30 rokov
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    VACA: ja by som iba opravil ten fakt o kilometroch kablov, tesla model 3 ich ma 1,5 km a u model y ma byt nejaka nova koncepcia kde by malo byt iba 100 m kablov

    Tesla reveals revolutionary new wiring architecture to help robots build upcoming cars like Model Y - Electrek
    https://electrek.co/2019/07/22/tesla-revolutionary-wiring-architecture-robots-model-y/
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    VACA: Přenesení zodpovědnosti z reálného původce (producenta), na koncového uživatele, je nesmysl a vynález těžařských společností. Bohužel to v první řadě není vůbec o tom, že bychom se měli uskromnit jako jednotlivci (na což prostě nelze spoléhat), ale především o tom, že když někdo vyrábí produkt, který je prokazatelně škodlivý, měl by se nějakým způsobem regulovat (a případně i zakázat) na systémové úrovni. Spotřeba koncových uživatelů, versus spotřeba společnosti, kterou jako koncový uživatel nemůžeš ovlivnit, je jen zlomek. S ideologií, že "chyba je na mojí straně a když se sám uskromním, tak bude všechno v pohodě", přišel tuším Exxon :) Přechod na EV rozhodně svět nespasí, ale to si tu podle mě snad ani nikdo nemyslí.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    SUMAC: pro tebe je asi "znacna" to same, jako "vetsina". Ale neni to tak. Proste jsem tim chtel jenom rict, zs takovy ICE srot vazi 1 tunu, ale za svuj zivot tech tun spali asi 15 tun, kdyz je to takovy vystavni kousek, se kterym se moc nejzdi.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam