• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    BOBASH: Jses hloupej, nebo navedenej? Kolikrat Ti mam napsat, ze v Roadster bude 200 kWh? Napis to pls Muskovi, ze to delaj blbe a ze to auto bude moc tezky. Cekaj jen na Tvoje rady.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    LAUNCHER: Hmotnost je problém při spoustě věcí, nemusíš závodit na okruzích. Jako běžnej uživatel to nepoznáš tolik, respektive spíš nepoznáš, že to je hmotností, ale pro jízdní vlastnosti je to peklo – čím těžší auto je, tím těžší je docílit toho, aby zároveň mělo rozumný vlastnosti v zatáčkách, snesitelně pohodlnej podvozek a podobně. A rozdíl půl tuny je brutální.

    A to nemluvím o vlivu, kterej to bude mít třeba na spotřebu, v nízkých rychlostech je hmotnost mnohem zásadnější než aerodynamika.

    Plus samozřejmě to auto neztěžkne jen o hmotnost tý baterky.

    Pokud bys chtěl dát do Tesly Model S baterii o 200 kWh při stávající energetický hustotě, tak jediná cesta je tu baterii udělat vyšší. Takže budeš mít třeba o 10 cm vyšší podlahu. Tím musíš zvýšit celý auto a dostaneš se cca na výšku Modelu X, ale se zachováním vnitřního prostoru Modelu S (to místo navíc zabere baterka). Už jen to, že to obalíš vyšší kastlí, ti přidá další stovky kilo. A navíc je otázka, jestli lidi budou ochotný kupovat věc která vypadá jako SUV, ale není vysoká i uvnitř – nejspíš to skončí tím, že to zvýšíš ještě o něco.

    Ve výsledku budeš mít z už tak šíleně těžkýho Modelu S třeba třítunový monstrum.

    A dosáhneš tím čeho? Že budeš mít místo dojezdu 630 km, kterej má současnej model S Long Range, dojezd 1 200 km, kterej většina zákazníků využije tak dvakrát za rok, ale zbylejch 363 dní v roce s sebou budou tahat půl tuny zbytečných baterek a stovky kilo zbytečnýho železa, v autě, který bude větší a těžší než by muselo bejt, aniž by to něco přineslo?
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    BOBASH: Podival jsem se, 200 kWh ma 833 kg. Neprijde mi to jako problem, nezavodim na okruzich. Ostatne Tesle to jako problem tez neprijde, protoze jak pisu, bude to v novem Roadsteru.

    Problem je cena, az se vyresi cena, klidne at je v mem aute 833 kg baterie.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    LAUNCHER: Tak se podívej, jak je velká baterka v Tesle nebo jiným elektromobilu, kolik zabere místa a hlavně kolik přidá váhy.

    U auta je pár set kilo navíc dost zásadní problém třeba pro jízdní vlastnosti.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    DZODZO: no ano, tak jsem se netrefil, za to se mlouvam. Kazdopadne diky i TOMBRIDER vidime ze stabilizacni prvky (s vlastni spotrebou) jsou potreba vzdy, takze spotreba dana nabijenim a vybijenim mezi-baterie nemusi byt az tak strasna.
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    Můj solár je asi rozbitej, ten jede na 80V a když je přímé slunce tak nějakých 110V ;)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    SEJDA: to sa mi nejako az nechce zdat, lebo moj panel produkuje nejako 30V, co sa mysli "produkuje"?
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    DZODZO: solarni panel neprodukuje ani 12 V. Natoz 40 V. Nabijeni z baterky do baterky je takove prirozene, v jefnu chvili je vyhodne nabijet (vsichni nekam jedou, pracuji, nakupuji) a az potom nabiji, kdy uz je zpravidla tok energie slabsi. Mezi-akumulatoy tak funguji jako dvoji, docasna zasobarme energie a prirozene a efektivnejsi nasobice (Step-Up). Efektivnejsi je to proto, ze neprevadis nabijeni (ne nutne, nabijis jeden clanek po druhem) a neprevadis vybijenj (vybijis prave tolik clanku soucasne, kolik je potreba).
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    BOBASH: Planovany Tesla Roadster ma mit 200 kWh.

    Zas tak tezky + velky to neni, viz aktualni 21700 clanky.

    Jeden 21700 clanek ma, pokud spravne pocitam, az 18 Wh.

    Takze ~ 100x111 kousku a mas to tam.

    Akorat vaha a velikost sice zvladnutelna, jenze cena bude silena. Proste pro lidi, co si koupi Tesla Roadster :-)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    Z baterky do baterky nabijat je to take zbytocne cyklovanie, ale ak to bude nejake ulozisko ktoremu cyklovanie nevadi tak potom preco nie
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    SHEFIK: a za temi stromy na fotce je solarni pole velikosti 1 ha :D
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    nabijecky na venkov
    Electrify America invests in Envision Solar Infrastructure
    https://electriccarsreport.com/2020/02/electrify-america-invests-in-envision-solar-infrastructure/
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PETER_PAN: 200 kWh baterka je blbost, dokud výrazně nevzroste energetická hustota. Takový auto bude hrozně velký a těžký. Spíš je zajímavý, že by třeba 70 kWh baterka mohla stát pod 200k, což udělá z auta velikosti a ceny Octavie s dojezdem třeba 500 km reálnou možnost.
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    JAZZZ: Jako $100 per kWh by byla naprosta pecka. To by jsme se dostali k tomu co rikam celou dobu. 200kWh baterka do 0.5M CZK, pak by stredni trida auta za 1M CZK s dojezdem 1000+km byla normalne mozne, produkce realizovatelne a jeste profitabilni pro automobilku.
    JAZZZ
    JAZZZ --- ---
    Tesla's secret Roadrunner project: new battery production at $100 per kWh on a massive scale - Electrek
    https://electrek.co/2020/02/26/tesla-secret-roadrunner-project-battery-production-massive-scale/
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: CNG je většinou ještě o kousek levnější. Citigo na CNG jezdilo snad za 80 halířů nebo nějakej takovej nesmysl.
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: jasně ten fusion byl jen pro srovnání, jak vychází LPG u něčeho většího. Dost by mě zajímalo jak by vycházelo CNG, ale to sem už nepatří. :-)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: No a Panda je výrazně menší a lehčí než Fusion, takže bude žrát míň.
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: mám LPG fusiona a jsem někde kolem koruny za kilo.etr možná o fous vic.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam