COMODOR_FALKON: Speciálně ten vesničan, kterej radši vlastní než pravidelně platí, nebude chtít věc, kterou si musí zavolat telefonem, pak čekat za jak dlouho přijede a platit za každý použití.
Obecně tohle lidi budou chtít jen tehdy, pokud budou čekací doby a ceny dost nízký na to, aby to bylo lepší než vlastní auto. Což nás vrací k tomu, že to bude fungovat jen ve velkým městě.
Aby totiž provozovatel dokázal zajistit krátký čekací doby a nízký ceny, musí se mu to vyplatit. To znamená, že musí mít hodně aut, pro který ale musí mít hodně velkou vytíženost. A to reálnou vytíženost. Autonomní taxík jezdící po Praze bude jezdit od jednoho klienta k druhýmu a bude díky tomu levnej, navíc bude ekologickej, ušetří místo, má prostě samý výhody.
Stejně jako už dnes dává v Praze skvělej smysl Bolt a Uber.
Někde na malým městě, na předměstích, na vesnicích, prostě kdekoliv kde není opravdu hodně lidí na jednom místě, bude robotaxík trávit kvantum času čekáním, a ještě víc času a energie utratí vyzvedáváním lidí, vracením se atd. Tedy bude výrazně dražší. A zároveň jeho výhody jsou nižší.
Takže od určitý úrovně přestává být zajímavej.