BOBASH: jasne, pokud pocitas do posledniho auta. on doted taky kazdej ind a african nema smartphone, ale najdes je uz u vetsiny obyvatel indickejch slumu.
s elektromobilem mas pravdu, ze ten puvodni substitut na urovni dieselu, nebo benzinu je v tuhle chvili jeste financne nekde jinde, to ale neznamena, ze se to brzo nezmeni.
znovu te odkazu na to video. promena firemnich flotil se ceka do 2-3 let u gigantu jako amazon, narodnich post, zasilkovejch sluzeb a v blizkejch par letech i kamionovy dopravy (v usa a vyspelejch statech) tim dojde k obrovskymu konkurencnimu boji a tlaku na efektivitu a snizovani nakladu. za max 5 let verim, ze bude cena osobnich elektromobilu srovnatelna s dieselem (optimistickej scenar) do 10ti let dojezd vetsi nez u dieselu. tech prodeju novejch dieselu bude pak minimum. coz neznamena, ze tu s nama tatrovky a kamazy nebudou jeste dalsich 50 let, ale kdy dojezdi posledni asi ani neni uplne podstatny.
ten sharing model autonomnich tesel je jen tresnicka na dortu technologicky firmy. je to vpodstate marketingovej tah - kupte si auto, ktery vam ve volnym case bude vydelavat. a kdyz ne, tak my nadprodukci vyuzijeme a budem vydelavat misto vas... tak nebo tak, je to dalsi speed booster pro prodeje EV, jehoz chce Musk dosahnout ve svym poslani zachrany lidstva, driv nez on sam umre :)
a to jestli budou jezdit na vesnici, nebo ve mestech uz je uplne fuk, to uz je jen ekonomicka funkce, se kterou se poperou big data nekde na serverech...