• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod 6, nebo dokonce bod 1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    JAZZZ: ja nic takovyho nepopiram, a samozrejme by se mi libilo kdyby ty nejhorsi rezimy na svete nebyly mnou dotovany. Bohuzel, prechodem na e mobilitu by nejvic vydelala Cina a abych rekl pravdu, ti arabove aspon nemaj podobny hegemonisticky choutky. Anyway, co je Ortel sice nevim, ale me tahle situace silne pripomina pocatky digitalni fotografie. Tam byla situace podobna: analogova profesionalni fotografie dosahla prakticky perfektnosti, ja jsem tehdy fotografoval na stredni format Mamiyou a kratce Hasselbladem, na reportaz jsem mel Leicu s jeji nedostiznou optikou. Tehdy taky existovala frakce digifanboyu ktery pri kazdym megapixelovym zazraku proklamovali jak je film mrtvej a prekonanej a jak my dinosauri nemame tuseni o cem je rec a tak podobne. Jim vsem bylo vlastni, ze to cely znali z teorie, jejich vystupem byly nanejvys A4 z mizerny tiskarny a opravdovej analogovej fineprint kterej mel sanci na trhu s umenim nikdy zblizka nevideli.
    Ja ten vyvoj sledoval z povzdali a obcas jsem publikoval clanky s testama pristroju a zpracovatelskejch procesu kde jsem se snazil zjistit, zda se kvalita toho vystupu zacina tomu na co jsem byl zvyklej alespon zdalky podobat. V mezicase jsem presel na hybridni fotografii, moji temnou komoru vybavenou za statisice jsem i nadale pouzival ale pouze pro zvetseniny pro umelecky ucely. Pro publikace jsem koupil za asi dveste tisic scanner na stredni format kterej umel spojit vyhody obou systemu a dal testoval to co trh prinesl a cekal na neco pouzitelnyho.

    Az jsem jednoho dne testoval prvni prakticky pouzitelnou DSLR s plnym formatem a prakticky ze dne na den presel na digitalni proces - proste proto, ze konecne zacal alespon v jedne uzce ohranicene oblasti splnovat moje naroky. Cela ta leta se na internetu vedly podobne emotivni diskuse o hovne, stejne jako tady v nich diskutovali predevsim strelci ktery nikdy kvalitni vystup ani nevideli a vubec netusili o cem je rec :) ty kamery z tech pocatku mi ty dnesni elektroauta silne pripominaj: mely mizerny rozliseni, mizernej dynamickej rozsah, primitivni rozsah EV ale navenek se snazily tvarit strasne moderne a nadcasove, byly to proste takovy nalesteny hovna, stejne jako ty dnesni elektroauta. Pritelkyne myho syna jezdi nejakym superduper Peugeotem - je to nejaky hybridni SUV. Pozoroval jsem ji kdyz ode mne odjizdela, po nasednuti zacaly vsechny displeje barevne blikat a prehravat tam nejaky animace jako u hraciho automatu nekde ve ctvrty cenovy skupine v Ostrave, asi minutu tam na dotykovym displeji mackala a cosi nastavovala nez se konecne ten zazrak rozjel :) jak rikam, nalesteny hovno, nic pro me.

    Nedavno jsem cetl clanek o tom, ze se vyviji nejaka radioaktivni baterie ktera ma bez nabiti vydrzet asi deset tisic let. Ok, mozna az neco takovyho - nebo alespon neco co bude predstavovat ekvivalent uzitny hodnoty myho diesel Volva - bude k mani, tak stejne jako u ty fotografie nebudu mit problem si ho poridit, a stejne jako ted mi i potom bude jedno ktery diktatory tim podporuju. Ale do ty doby se bavim pozorovanim vasich rozvasnenych diskusi a piju caj ;)
    KEB
    KEB --- ---
    JAZZZ: to s těma valkama a migrantama je dobrý argument. Škoda že se jim nikdo nezabývá v letecké dopravě.
    JAZZZ
    JAZZZ --- ---
    BLOWUP: i kdyz se rozhodnes ignorovat tu ekologickou stranku veci (fakt ze CR ma v mixu hodne uhli fakt neni argument proti elektroautum ale prave proti uhli), tak nemuzes poprit, ze svyma penezma za palivo dotujes valky na blizkem vychode a tim i uprchlickou krizi. to uz musi presvedcit i to nejvetsi vemeno v prastary oktavce s napisem Ortel na zadnim skle :)
    JANOS
    JANOS --- ---
    Panove, koncim.
    4 roky popularizuju elektromobily, jezdim na jednom, ale na tohle auditko nemam nervy.

    Nechapu co na slove 'elektromobily' pritahuje bandy petrolheadu a jinych magoru aby vysvetlovali tu svoji pravdu.

    unbook
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: Jediný, v čem se to liší, je to, že u většiny nabíječek je se středně dlouhým Crafterem (dlouhej rozvor, bez převisu, celková délka necelých 6 metrů) trochu problém zaparkovat, protože se nevejde na standardní parkovací místo.

    Jinak jsem nabíjel zatím jednou tady v Karlíně u ČEZ nabíječky v Křižíkově (50 kW CCS). Z 10 % do plna to trvalo 50 minut, dobito 28 kWh (celá baterka má tuším něco lehounce přes 30 kWh). Kdybych to platil, tak by to stálo tuším do stovky.

    Průměrná spotřeba zatím (výhradně po městě) kolem 20 kWh, a to s tím jezdím naprosto bez ohledu na úspornost. Mimo město to ale bude větší sranda, předpokládám, že už při omezenejch 90 km/h to vystřelí minimálně na 30 kWh a kdyby to mohlo jet 130 km/h, tak to nejspíš ujede tak 60 kilometrů a dojde baterka.
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: už jsi ho nabíjel? Zajímá mě jak moc se liší nabíjení osobáku a dodávky, jestli vůbec nějak.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    Teď k něčemu, co není bullshit – mám toho elektrickýho Craftera (mimochodem, u rozvozový dodávky skutečně dává dojezd 180 km smysl a stačí to, byť jako cokoliv jinýho mimo rozvozovou dodávku ve velkým městě je to absolutně k ničemu) a jestli ho chcete vidět, můžem se potkat. Mám čas dneska pozdě odpoledne a zejtra víceméně celý. Nebo můžete přijít dopo na Piknik pro lidi bez domova v Karlínským přístavu, vezu tam tou věcí tři čtvrtě tuny granulí pro psy :))
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Teď k reálný argumentaci.

    Máš to pomotaný. Nedokážeš totiž rozlišit "petrolheada", kterej zavrhuje elektromobilitu z principu (takovej tady žádnej není, mezi petrolheadama jsem já vnímanej jako téměř elektrofanatik) od člověka, kterej má s danou věcí nějaký reálný zkušenosti a poukazuje nejen na výhody, ale i na nevýhody nějaký technologie.

    Třeba když ajťácký autista (ne, nejsi technomancer, na to víš o technologiích moc velký hovno, a vím, že nejsi ajťák, ale máš ten mindset. akorát teda "vylepšenej" o to, že technologiím vůbec nerozumíš) tvrdí, že elektromobil s udávaným dojezdem 200 km může používat vlastně každej, protože lidi nejezděj dál než 200 km a to, že by takový auto reálně nemuselo ujet 200 km je nesmysl, protože ajťácký autista si to přečetl v tabulce a tak má pravdu, zatímco motoristický novinář je zkurvený petrolhead a zjistil to tak, že s tím autem jezdil, takže samozřejmě nemá pravdu, protože tabulka je víc než realita.

    Navíc potom ajťácký autista začíná svoje debilní ranty i na základě toho, že člověk znalý daných technologií poukázal na to, že řešit flašku od oleje v rámci ekologický stopy auta je kravina.

    Vtipný je, že já jsem tím nemyslel vůbec nic dalšího, neříkal jsem, že elektromobil má větší ekologickou stopu nebo že naftový auto je hrozně eko. Jen jsem konstatoval, že v rámci milionu věcí, jakými auto ovlivňuje životní prostředí, je ekologická stopa flašky od oleje zanedbatelná třeba s ekologickou stopou otevřenýho okýnka a přibližně srovnatelná s ekologickou stopou kelímků od kafe, který jsi vypil když se elektromobil nabíjel...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Prosím, běž k psychiatrovi. A to nemyslím jako útok v diskusi, ale jako naprosto vážně míněnou životní radu. Máš nějakej dost zásadní problém a potřebuješ ho řešit.

    Tvůj problém mimo jiný zahrnuje přesvědčení, že víš o věcech, kterým naprosto nerozumíš, víc, než lidi, kteří se jimi roky profesně zabývají. Dokonce používáš svoji ignoranci jako argument pro to, že názory druhé strany jsou neplatné. Najdi si pomoc, fakt to myslím vážně.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BLOWUP: Jenže o tom jsem právě psal:

    "Na me to teda spis dela dojem ze fanboyove elektromobility musej necim umlatit to co na rozdil od jejich technologie opravdu dobre funguje, a zkousej to pres dopady na zivotni prostredi pricemz velkoryse prechazej fakt ze ta jejich pokrokova technologie napacha tech skod jeste vic, ale halt nekde kde to nevidim."

    1) EV fungují celkově mnohem lépe, než ICEV - mimo jiné i proto dávno došlo k elektrifikaci železnic. Určité problémy jsou pouze s adaptací na nové využití a to především z "pocitových", nikoliv "funkčních" důvodů a i tam se to rychle mění.
    + "to co na rozdil od jejich technologie opravdu dobre funguje" - to se říkalo o parních motorech taky a stejně jako v Tvém případě to nebyla pravda...

    2) Psal jsem, že zatímco u EV se počítají i prdy bagristy z dolu na lithium zatímco u ICEV se benzín teleportuje na benzínku rovnou z vrtu...
    A co napíšeš Ty: "(...)ta jejich pokrokova technologie napacha tech skod jeste vic(...)"
    Gratulki...

    3) Plus jsi přihodil i blud s externím komínem.
    Jak už se tu řešilo, jednak ten komín napájející stovky aut vypouští míň bordelu, než Euro6 miniauto, jednak je zpravidla daleko od lidí a nemá tedy negativní vliv na jejich zdraví.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    COMODOR_FALKON: To musi bejt docela narocnej mindset takhle si to vybalancovat v hlave :)

    Na me to teda spis dela dojem ze fanboyove elektromobility musej necim umlatit to co na rozdil od jejich technologie opravdu dobre funguje, a zkousej to pres dopady na zivotni prostredi pricemz velkoryse prechazej fakt ze ta jejich pokrokova technologie napacha tech skod jeste vic, ale halt nekde kde to nevidim. V tom je trochu ten problem, kdyz uz jecim neco o zivotnim prostredi, tak by me melo tohle tema zajimat i u te technologie kterou preferuju a povazuju za „pokrokovou“ a ne pouze u te ktera tim ze bezvadne funguje tu moji jaksi cini lehce obsoletni :)

    Ale ja jako technicky zaostalej petrolhead s tim vasim spagatem problem nemam, me to zily netrha, jen ty dzodzovy hystericky vystriky proste pusobej legracne :)
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BLOWUP: Myslím, že si to tu pleteš s auditkem XRebellion - ti jsou uvědomnělí tak, že chtějí zpět na stromy...
    Tady (ale víceméně to tak je i v reálu) proti sobě stojí 3 zcela odlišné skupiny:
    Na jedné straně poněkud technicky zaostalí petrolheadi, jako seš Ty a Bobash
    Na druhé straně a geekové a technomanceři kteří směřují k neustálému zvyšování maximálního komfortu skrze rozvoj technologií, přičemž do toho komfortu zahrnují i estetičnost a co nejnižší zdravotní závadnost svého životního prostředí. Např. já a Dzodzo
    Třetí strana je pár jednotlivců z řad hluboce věřících Gretenistů, co věří, že člověk má moc měnit klima a hledají cestu, jak se omezit co nejmíň.

    A to definuje argumentaci...
    Petrolheadi (ve snaze získat přízeň Gretenistů) počítají do ekostopy pomalu i flatulaci bagristy z dolu na lithium, zatímco tiše předpokládají, že benzín vzniká kvantovou dezintegrací a teleportací mezi vrtem a benzínkou, aby jim vyšlo, že EV jsou větší zátěž...
    Technomanceři pak logicky musí tyhle bláboly vyvracet.
    Gretenisti jenom křičí, víceméně podle nálady a toho, co/kdo je zrovna zaujme...
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    DZODZO: To ovsem samozrejme je faktickej prispevek, a osobne myslenej nebyl vubec. Faktem zustava, ze uz jenom tvoje prosta existence je pro zivotni prostredi a klima zatezi. Nekdo tak uvedomelej jako ty by to mel vedet a podle toho jednat, ne jako my ignoranti ktery lejou olej do svych apokalyptickych monster a je jim to uplne jedno.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BLOWUP: tak sa nabuduce ozvi az budes mat nejaky fakticky prispevok do diskusie miesto osobnych utokov a zosmiesnovania, cau :)
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    PETER_PAN: Tak pes je emocionální support, především ve špatných časech... Můžeš mít sebehorší den, ale pak přijdeš domů a pes je nadšenej, že Tě vidí...

    Auto, kolo, koloběžka, motorka...je jen věc , jejíž hodnota je dána čistě užitkem, který přináší, tedy transportní schopností.
    Emoce ve mně dovede vzbudit leda ve chvíli,když mi do něj týden po umytí někdo vleze v zablácených botách...
    A pak možná ještě ve chvíli, kdy zapomenu natankovat, na odometru mám nĕco kolem 600-650 km (s nádrží 40 L a spotřebou cca 5,5 L/hkm), je hluboká noc a otevřená benzínka nikde...
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    COMODOR_FALKON: Jestli to nechapes, tak to nechapes.
    Jsou lidi co nechapou jine veci. Ja treba pejskare ze maji psi, ale verim ze oni to prozivaji a maji diky tomu nejakou zivotni satisfakci.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    PETER_PAN: Hezká recenze, ujistila mne, že Tesla se mám časem snažit získat (ojetou) TM3...

    Akorát jsem vůbec nepochopil, co myslí těmi emocemi.
    Jako jasně, taky mám v autě koberečky v barvě laku, aby to tam vypadalo útulněji a občas ho vyluxuju, ale jinak moc nevidím rozdíl mezi mým autem a dálkovým autobusem - tam jsou taky koberečky a dá se v něm vyspat...
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    DZODZO: No tak ti teda mocinky gratuluju. A vis ze kdyz spachas nejakym ekologickym zpusobem sebevrazdu, tak pomuzes klimatu uplne nejvic? Just sayin‘
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Tomu rozumím. Tobě uniká ta logika, že jedna láhev od oleje za 10 000 kilometrů neudělá žádnej měřitelnej rozdíl, ani kdybys s ní zatopil v kamnech.

    Nosič na střeše nebo stažený okýnko mají větší ekologickou stopu než láhev od oleje.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BLOWUP: jezismarja uz som to tu niekolkokrat opakoval, ze to pre mna nie je priorita, takze az to bude tak to bude, zatial jazdim MHD, takze mam este nizsiu uhlikovu stopu ako elektromobil :)
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    DZODZO: Jezismarja, kdyz je to pro tebe tak dulezity tak si to elektroauto kup a netoc se do nekonecna na stejnejch kravinach.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    myslim ze ti unika ta logika, fosilne auto produkuje 87g/km + tie lahve od oleja, EV produkuje 0-70g/km bez tych lahvi od oleja
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam