• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: AR má Volkswagen a Škoda jako první na světě právě v těch elektromobilech.

    To, co má Octavia, je normální HUD na úrovni toho, co nabízejí ostatní. Má to barvičky, umí to zobrazit všechno co potřebuješ, není to nijak propastně horší než to, co nabízí BMW.

    Jo, BMW to mělo dřív, ale Škodovka není BMW. Audi to taky mělo už dřív.

    Corvette nebo nějakej Cadillac to měly v 90. letech.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: neviem, asi ze bmw to malo uz tak 5-10 rokov dozadu takto, cakal som nejake AR, farbicky, jednorozce a nie take strohe nic
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: V čem je HUD u Octavie cesta do pravěku?

    Jinak u Enyaqu/ID.3 bude ten samej plus větší plocha pro rozšířenou realitu.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JIMIQ: Nestojí, respektive nebude stát.

    Ten dojem může vzniknout tím, že ID.3 má zatím v ceníku jen verze s velkým motorem a baterkama, vůbec tam není ekvivalent základního Enyaqu s menším motorem i baterkou.

    Základní ID.3 má být podle toho, co mi tvrdili na tiskovce VW, kolem 800 000.

    Což by tak odpovídalo tomu, co je dneska v konfigurátoru ID.3 – ta je nejdražší za 1,235 mega, ale to je úplně narvaný vším. Ekvivalentní Enyaq stojí 1,5-1,6 milionu.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ja som zvedavy u enyaqu na ten ich slavny hud co bjorn nemohol otestovat, snad to nebude to co ma octavia, lebo to je taka cesta do praveku :)
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    No pockej ID.3 v zakladu stoji myslim vic nez Enyaq
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JIMIQ: Na to ani nepotřebuju oficiální cenu ID.4, stačí mi ceny všeho ostatního od těch dvou značek.

    Škodovácká ID.3 bude stát maximálně o 50 tisíc míň, spíš ale bude stát stejně a bude o něco větší. Škodovky už víceméně nejsou levnější než VW, spíš jsou větší za stejný prachy.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Už u stávajícího velkýho výlisku v zadní části Modelu Y to zasahuje dost do podběhu, takže třeba ve 20-30 km/h ze strany tím můžeš hnout celým. A pak je podle mě to auto neopravitelný.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: na parkovisti ti ju nabura v takej rychlosti, ze porusi integritu tej struktury alebo ti iba ohne plechy na karoserii?
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    tak mě napadá že z porovnání ceny ID.4 a Enyaqu by se dalo určit kolik by stála škodovácká varianta ID.3
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JIMIQ: Jo, tipoval bych, že Musk bude mít takovýhle vysvětlení.

    Až mi Teslu nabourá debil na parkovišti, ujede a auto půjde do šrotu, tak nevím, jestli to pomůže :)
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    tak autopilot snižuje nehodovost, tak se to srovná :D
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    Mimochodem, když tak přemýšlím o těch jejich novinkách v konstrukci, tak by mě docela dost zajímalo, jak se budou opravovat nabouraný Tesly.

    To, čím se teď nejvíc chlubili, byla metoda, jak na jedno odlití udělat celej zadek auta, podlahu, nápravnici, snad i blatníky a nějaký věci okolo, jako jeden díl. Tuším dokonce že hliníkovej.

    Další věc je baterka jako nosná část auta, nejspíš taky jako součást nějakýho masivního odlitku.

    Obecně už hliníkový auta jsou z hlediska opravy po nehodě průser a leckdy jdou rovnou na totálku, protože se díly musí měnit, nejdou opravit.

    Zajímalo by mě, jak mají vyřešený tohle. Trochu se obávám, aby to nebylo tak, že dostaneš jednu ránu z boku na zadek ve 30 km/h a Tesla jde na recyklaci.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Minimálně C sloupek je jasnej, celý proporce taky sedí na pětidveřák s delší prdelí, tedy něco, co se k Modelu Y má asi tak jako Kodiaq ke Karoqu nebo Tiguan Allspace k obyčejnýmu Tiguanu.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    VACA: Já je tam tedy nevidím ani teď...
    VACA
    VACA --- ---
    Jj jsou tam

    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Použij oči, já fakt nemám náladu tě o něčem přesvědčovat.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: Předpokládám, že zvládneš zakroužkovat, kde ty náznaky vidíš...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    Další dost zajímavá věc, o který mluvil, a vlastně ta nejdůležitější, byla ta škálovatelnost (už jsem možná zmínil). Je to přesně to, co jsem říkal já, pokud chce Tesla změnit svět, nemůže být pidiautomobilka s pár stovkama tisíc aut ročně, ale očividně má ambice v číslech o mnoho řádů jinde.

    Osobně jsem zvědavej, jak na tohle půjdou a ve světle toho, co tam Musk říkal o ostatních automobilkách apod., bych si skoro tipoval, že jeho setkání se šéfem VW nebylo jen zdvořilostní, protože VW je aktuálně víceméně nejdál v elektromobilitě.

    Doteď mi nedávalo moc smysl, co by měl VW ze spojení s Teslou, protože aktuální technologie platformy MEB a současných produkčních Tesel je dost podobná, pro VW by to nebyl zásadní boost. Ale s technologií strukturální baterie je Tesla zase o kus dál a pro VW by to mohl být skok na další level.

    A Tesla by zase potřebovala partnera s výrobníma, prodejníma a servisníma kapacitama.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Zajímavá část, který si nikdo moc nevšiml, byla ta o tom, že všechny zmiňovaný vylepšení se týkají i baterek se železem místo niklu/kobaltu, který jsou výrazně levnější (Tesla do nich jde v Číně).

    Tedy je šance, že se všema těma vylepšeníma udělají výrazně levnější baterku, kterou ale nakonec vybičujou na rozumnej dojezd třeba 400-500 km.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam