• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.
    8) Při vkládání linků je nutné vždy přidat vlastní input (shrnutí, komentář, oponentura/souhlas apod.), stačí v pár větách zdůvodnit proč je sem odkaz umístěn.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: ten twizy je jednoclovek nebo dvou? Já se tak nějak marně snažím najít cílovou skupinu pro toto :-D
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Nesrovnávám ty auta jako přímou konkurenci, ale je to dobrej příklad toho, jak dopadne snaha za každou cenu udělat levný elektro.

    Na těch dvou autech, který jsou sice pár let konstrukčně od sebe, ale pořád to jsou "aktuální modely" (a Renault má Twizy dokonce ve novinářským fleetu, což mě samotnýho překvapilo), je krásně vidět, jak má cena technologií nerovnoměrnej vliv na cenu auta coby celku napříč cenovýma kategoriema.

    Libovolná Tesla nebo i Škoda Enyaq jsou naprosto srovnatelný s odpovídajícím ICE autem. Nabízí podobný věci za podobnou cenu.

    Ta ID.3 už má problém – nemůže bejt, kvůli technologii, levnější než ten Enyaq, ale je velká jako ICE auto, který stojí půlku (Golf). Je to takovej lepší Golf a je dobře vybavená, takže ok, vyrovná se jí ICE auto za 750k. Ale ID.3 stojí milion.

    Citigo iV už stálo 2x tolik co odpovídající auto na benzín a tak přestávalo dávat smysl.

    Twizy... Nevím, kolik peněz by stál ekvivalent Twizy na benzín. Nikdo tak neuvěřitelně špatnou věc na benzín nevyrábí už několik desítek let. Takhle hrozný auto mohlo být možná konkurenceschopný před 100 lety.

    A ne, není to kapotovaná motorka. Je to naprosto unikátní mrdka, která kombinuje všechny nejhorší vlastnosti motorky, skútru, auta a ještě pár dalších věcí.

    Jo a reálný dojezd to má 60 kilometrů.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: Twizy beriem skor ako taku 4-kolesovu motorku, kde si chraneny pred dazdom :) porovnavat to s ID3 je dost off vzhladom na datum vyroby ale aj typ vyuzitia, uvidime aka sracka bude ta dacia, to by mohlo po nejakej dotacii vyjst tiez za tych 350k, pre mna je ta magicka hranica niekde okolo 500k, ked za taku cenu bude auto so 60kWh baterkou tak fosilom odzvonilo... infrastrukturu pre EV predchystaju prave taketo rozne kuriozity a mrdky a par nadsencov co sa obetuje za pohodlny zvysok stada

    Elektrická Dacia Spring se pod 300 tisíc Kč dostane jen s pomocí dotace | fDrive.cz
    https://fdrive.cz/...nky/elektricka-dacia-spring-se-pod-300tisic-kc-dostane-jen-s-pomoci-dotace-5985
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Twizy se stále prodává a stále stojí 350 tisíc korun. A je to ukázka, jak neuvěřitelnou sračku vyrobíš, když se snažíš udělat elektrický auto za 350 tisíc. Na vlastní auto ti totiž, soudě podle toho, jak je ta věc udělaná, zbudou tak asi tři padesát.

    Musím říct, že mě ta věc překvapila, je MNOHEM horší než jsem si myslel, že bude. A to jsem předpokládal, že to bude strašnej pasráč. Je to tak špatný, že to možná už není ani vtipný.

    COMODOR_FALKON: Tys tu před nějakým časem tvrdil něco ve smyslu, že Twizy je vlastně dostačující jako auto. Ofiicálně tě zvu, přijeď se s tím projet. Klidně za tebou i někam dojedu. Akorát ne moc daleko, protože dneska jsem jel z Černokostelecký do Modřan, do Butovic a na Karlín a 3/4 baterky jsou v hajzlu.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    DZODZO: Mno... Jenže ta jejich ekonomika je dost fejková a s tím vývojem a technologiemi to také není kdovíjak slavné...

    Mno a pokud by museli nakupovat bateriová úložiště zvenku, a třeba dokonce bez možnosti faktur se splatností aspoň 800-1000 dní, zajištěných řeckými vládními dluhopisy, tak nevím, nevím...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    COMODOR_FALKON: vzhladom na to, ze maju silnejsiu ekonomiku, tak pravdepodobne budu v tom vyvoji a technologiach vzdy o krok pred nami, ale inak by to bolo prima mat moznost dostavat peniaze za to ze si mozes nabit auto
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    DZODZO: Že by nám Němci krom pokut platili i spotřebu...?
    ...myslíš, že by je to nepohlo k budování battery towers...?
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    stat by to mohol preklopit pomerne rychlo, keby bola zavedena uhlikova dan na fosilne paliva a naopak by sa zaviazal odoberat od nemcov prebytkovu elektrinu z renewables za zaporne ceny :)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    KEB: Se divis? Kolik takovy elektromobil potrebuje řepky do paliva? Tak vidis.
    KEB
    KEB --- ---
    V ČR jsou náklady na elektromobil jedny z nejvyšších v Evropě - Ekolist.cz
    https://ekolist.cz/...vodajstvi/zpravy/v-cr-jsou-naklady-na-elektromobil-jedny-z-nejvyssich-v-evrope
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: rozdiel je asi tak 8 rokov, what's your point? Porovnaj to radsej s tym cinskym za 4500e ci kolko
    MINER
    MINER --- ---
    KOTWA: pokud to bude problém, tak si je pokryjou. Vzhledem k obrovský složitosti a ceně celýho systému je tohle pakatel. Stejně jako začali montovat chargery, aby lidi kupovali elektro.
    KOTWA
    KOTWA --- ---
    MINER: Ale casto mimo mesta v USA neni pokryti mobilnima sitema, na oplatku :).
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DAN_F: Na Twizy není nikdy sezóna, dycky je to krám :)
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    BOBASH: Na to Twizy ti trochu nevyšla sezona :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    Jinak jestli někdo chcete na vlastní oči poznat, jak vypadá rozdíl mezi dobrým elektromobilem a levným elektromobilem (alias elektromobilem úplně na píču), tak od zítra mám doma ID.3 a Twizy.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DAN_F: Chytrej Wallbox to umí přes internet nebo appku nebo něco. Ale jak to dostat do účetnictví nevím.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    BOBASH: Jasný, ale administrativně je to pořád v reálu nekontrolovatelný superhassle (nikdo od zaměstnavatele nebude chodit kontrolovat a odečítat wallboxy, řešit tarify od různých dodavatelů proudu v různé časy apod.), takže v praxi to nakonec stejně skončí cesťákem na základě km / paušálem na dopravu.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DAN_F: Wallbox ti umí vyjet spotřebu za konkrétní auto, pokud to není ten úplně základní.
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    DZODZO: pro firmu sidlici v centru prahy velmi snadno realizovatelna zalezitost. asi tak jako budovat si vlastni benzinku...
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    DZODZO: Přesně. A do doby vyřešení to bude z tohoto hlediska dost na prd.
    Pokud se toho nechytí nějaká firma a nebude dodávat na wallboxy nějaké certifikované elektroměry právě pro tyto potřeby.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam