DAN_F: Nemohl, protože ti to žádná automobilka neřekne. Ale že vyjde levnějc o kousek větší dotykáč než dotykáč plus tlačítka je tak nějak jasný. Plus je tu ten drobný fakt, že čím levnější auto, tím větší pravděpodobnost, že bude mít čistě dotykáč. Jsou samozřejmě odchylky (Tesla, u který mám furt podezření na ten cost-cutting, protože Tesly jsou lacině udělaný celý, Porsche, který má ale dotykáčů víc a teoreticky by to nemuselo vadit), ale obecně dražší značky mají nějaký způsob, jak ovládat infotainment bez nutnosti chmatat na displej (iDrive, MMI, COMAND, nevím jak se to jmenuje u Lexusu), kdežto levnější ho většinou nemají.
A neodpověděl jsi mi na otázku, na základě jaký osobní zkušenosti jsi získal svoje přesvědčení?
Můj názor je víceméně všeobecně zastávanej mezi motoristickýma novinářema, který k němu, stejně jako já, dospěli tím, že jejich práce zahrnuje otestovat všechno, co je na trhu. Ty tomu řekneš "osobní dojem", ale můj osobní dojem z UI v osobních autech už je relevantní statistika, protože se tím (částečně) živím a můj testovací vzorek jsou stovky aut. Navíc stovky aut, kterýma nejedu tak, že mi je někdo půjčil abych někam dojel, ale mám je půjčený kvůli tomu, abych je vyzkoušel a napsal, jak fungujou, takže se nad jejich fungováním musím zamyslet.
To, co jsi napsal ty, jsou teoretický kecy. To, co jsem napsal já, je praktickej pohled člověka, kterej se tímhle zabývá, a jehož názor se shoduje se všeobecným konsenzem jiných lidí, kteří dělají totéž.
Jestli nechápeš, proč je blbě dotykáč a proč je o něco lepší mít aspoň něco fyzicky, dej vědět, vezmu tě na projížďku v něčem, co má tohle udělaný blbě a v něčem, co má tohle udělaný dobře a můžeš si to zkusit.