SHEFIK: Pleteš s energií dohromady dvě věci. Energii obecně a konkrétně elektrickou energii.
U elektřiny jsi měl good point, že jí žere i infrastruktura ropnýho průmyslu, ze který nějaká část zmizí (ropa se ale nerafinuje jen kvůli benzínu).
Ale pořád ti tam hapruje to, že na zemi velikosti ČR potřebuješ tuším něco jako 20-25 TWh elektrický energie ročně, abys kompletně nahradil ICE poháněný věci.
Jestli ušetříš 1-2% z celkový spotřeby na tom, že míň jezdíš do servisu (mimochodem, elektrický auta mají pořád věci jako klimatizace, kabinový filtry, chladící kapaliny, brzdy, podvozek, pneumatiky atd. – a do servisu jezdit musí taky), tak je to v celkovým pohledu zanedbatelný.
A navíc na straně EV jsou podobný náklady, který jsou taky zanedbatelný, ale když už bychom řešili takový detaily, museli bychom je brát v úvahu.
– už zmiňovaný nabíjecí kabely (myslím ty co vozíš s sebou, takže budou dopadat stejně jako nabíječky od telefonů)
– baterie. dokud nebudeme mít "million mile battery", tak máš servis ICE vyrovnanej tím, že u BEV musíš po maximálně půl milionu kilometrů vyměnit baterii, dost možná dřív
– už zmiňovaný pneumatiky, který jsou větší, širší a tím pádem těžší, a i tak je odepíšeš dřív
– provoz a servis nabíječek
- PROVOZ A SERVIS BATERIOVÝCH ÚLOŽIŠŤ: tohle je důležitá a dost velká položka, protože pokud nemáme energii vyrábět z uhlí, ale z OZE, tak jí bude potřeba někam ukládat.
atd.