BOBASH: nemel sem na mysli energii lidi, ale tu elektrickou, kterou spotrebovavaji na svoje cinnosti.
u tech elektrickych aut je servisu proste min, vyslo na to uz par studii a linky tu probehly, beru to jako fakt, kterej uz nema smysl rozporovat. jestli je to 1-2% vic na servisu, muze byt, dalsi 1-2% se muzou usetrit cestama na benzinku, dalsi 1-2% tim, ze auto vydrzi delsi dobu (km) a nemusim spotrebovat energii na novy atd atd.
ano, mas pravdu, ze soucasne elektromobily se ke srovnani kvuli baterkam nehodi, ja ale mluvim o stavu, kdy nahradis u nas vetsinu aut EV - 2030, mozna 2035 a dal. a to uz bude million mile batery prezitek. nedavno jsem sem daval video, ze tesla uz ma ve vyvoji 3,7 milion mile battery, kterou kvuli jeji zivotnosti (zadna degradace po 10000 cyklech pokud se drzi pomoci BMS mezi 20-80% nabiti) hodlaji po zivotnosti auta proste repasovat do novyho auta, nebo vyizit jako bateriove uloziste. to je dalsi vec co u ICE neudelas, tam ti akorat vznikaji naklady na likvidaci, i kdyz nakym zpusobem a za pomoci dalsi ejergie se cely auto recykluje...
mas dobrej point s vateriovejma ulozistema, ano, tohle bude drahy na vybudovani, mozna i na udrzbu, nicmene tahle infrastruktura nebude slouzit jen pro auta, ale jako stabilizace site, ukladani prebytku z OZE atd, tzn ty naklady (vcetne vstupni energie) pak nemuzes cely hazet ne EV
proste EV je nejmene win win win z mnoha ruznych pohledu. a navic ie to z pohledu udrzitelnosti zivota a naseho zdravi (hluk, emise) jedine spravne reseni