JYRKA: On je totiž problém, že carsharing vypadá na papíře skvěle, když ho počítáš pro sféricky symetrický krávy ve vakuu.
Tedy zjistíme, že každý auto 90% času stojí (možná dokonce 95% času). To je hrozný! Když se o ty auta podělíme, tak můžeme mít 1 auto místo 10 aut a ušetříme strašnou spoustu emisí za výrobu a spoustu místa.
Bohužel to má dva logický přešlapy:
1) Jak říkáš, využití aut v čase není rovnoměrný a je tam stejnej efekt, kterej se dá pozorovat třeba na Rekolech nebo Lime koloběžkách. Ráno jsou všechny někde na Letný nebo v Karlíně u obytnejch baráků, kam lidi přijeli z hospod, celej den se válej v Holeškách a v Karlíně u kanclů, jak končí pracovní doba, tak všechny zmizej zpátky před ty baráky nebo před hospody. Ve výsledku kdyby měl každej hipster svoji, tak jich nebude 10x víc, ale třeba o 30% víc.
A totéž ty auta.
2) Životnost auta se měří v kilometrech, ne v čase. Auto, který bude jezdit furt, se o to rychlejc opotřebuje a zdechne. Auto, který jezdí 10 000 km ročně a většinu času stojí, je jen plýtvání místem (což vadí pouze v centru města, kdekoliv jinde je to úplně jedno), ale ne ostatními zdroji, protože zase vydrží jezdit třeba 30 let.