• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    CHIX
    CHIX --- ---
    Aaaa tady cetl nekdo omacku :o)))
    COMODOR_FALKON: 45km neni fakt malo ( sam jsem se divil )
    65km neni problem , pro kat L7 se muze az na 80km/h
    KEB
    KEB --- ---
    CHIX: čeho já se tady ještě nedočkám... Souhlasím s Comodorem (!), cena? To je otázka ze všech nejdůležitější...
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    CHIX: Vypadá to zajímavě, ale vidím tam 2 problémy:
    1) 45 km/h je OK na vesnici, možná v centru Prahy, kde jsou křižovatky blízko u sebe, jinak bude dost zdržovat provoz
    2) plátěná střecha mi nepřijde jako nejlepší řešení do města.

    Další věcí je cenovka, která není uvedena, ale tipuju tak 200-300k, podle baterky...
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    CHIX: a že nemusíš řadit ti nevadí? :)
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    já teda na svém ropáku automaticky vyřazuju a plachtím a teprve když vidím že to tak spomaluje moc pomalu tak brzdím motorem
    CHIX
    CHIX --- ---
    BOBASH: hele tohle jsem hodne resil a nejen sam se sebou :o)))
    jestli narazis na podobnost pribrzdovani do volnobehu u cmouda.
    JE prece skoda kdyz rozjedes auto a sundal bys nohu z pedalu ze to zacne brzdit...
    takhle to rozjedes a odlozis hnat a vlasy muzou vlat a to ticho :o)))
    jako jediny plus mi prislo bezpecnostni hledisko - neslapes na pedal nejedes.

    ALE jsem rad ze ma nekdo jiny pohled z jineho uhlu . ja uz nemusim mit objektivni.. trbas
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CHIX: A jezdil jsi něčím elektrickým? Tohle bude hrozně nepřirozený, lidi to bude štvát, protože se to bude chovat úplně jinak než normální auto. Pokud teda nemaj Wartburga.

    Většina řidičů v autě s nastavitelnou rekuperací velmi rychle skončí u jednoho z nejvíc rekuperujících nastavení, minimálně po městě, kde ta vaše věc bude jezdit primárně.
    CHIX
    CHIX --- ---
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    CHIX: Tak to posli info a fotky. Klidne velmi obecne at nepoustit know-how, ale aspon foto ;-)
    CHIX
    CHIX --- ---
    vyvyjime maly mestsky prskolet :o)))
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    CHIX: Co mas za elektroauto?
    CHIX
    CHIX --- ---
    PETER_PAN: ja to mam na nasem aute udelany ze kdyz pustis akcel tak plachtis
    tuknes do brzdy (jakmile slapnes na pedal ) tak se zacnde rekuperovat a pak pridaji se desky. zatim jsem nemusel slapat az na podlahu , zadny smyk....
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    CHIX: Ano jak pise BOBASH. Vychozi nastaveni je takove, ze kdyz pustis pedal - elektromobil zacne mirne rekuperovat a zpomalovat tak. Nejede tedy volnobezne - "neplachti". Melo by to byt adekvatni situaci brzdeni motorem. A prave regulace samovolne rekuperace je IMHO dulezita.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CHIX: Všechny elektromobily do nějaký míry rekuperujou, když pustíš pedál.

    U spousty z nich se míra tý rekuperace dá regulovat, obvykle v několika stupních, mezi kterými se volí podobně jako bys řadil kvalty u převodovky, typicky pádla pod volantem nebo volič "převodovky".

    Nejsilnější rekuperace obvykle umožňuje jezdit "jednopedálově", tedy při normálním ježdění vůbec nepotřebuješ brzdu, šlapeš jen na plyn.
    CHIX
    CHIX --- ---
    PETER_PAN: nevim konkretne, ale vysvetli mi pojem samovolne rekuperace.
    but slapnes na brzdu a rekuperujes a nebo plachtis (kdyz pustis akceler)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PETER_PAN: Tak téměř určitě jde, má to pádla pod volantem, ty tam kvůli ničemu jinýmu bejt nemůžou.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PETER_PAN: Netuším, ale určitě to někde bude napsaný.
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    BOBASH: Jo, myslel jsem EQC. OK diky, kouknu na Autocar.
    Nevis jestli u EQC lze nastavit miru samovolne rekuperace pri jizde a neseslapnutem plynu?
    KEB
    KEB --- ---
    Vodík by potřeboval zázrak, aby v dopravě předstihl baterie - TZB-info
    https://m.tzb-info.cz/...-elektriny/21964-vodik-by-potreboval-zazrak-aby-v-doprave-predstihl-baterie
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    SHEFIK: toto je dobre k tej vydrzi baterii: "Na druhou stranu dodejme, že až do modernizace z léta 2019 se Zoe dal nabíjet pouze střídavým proudem. Tedy maximálně 22 kW, což jeho baterii významně šetřilo."

    t.j. v mojom usecase kedy budem nabijat prevazne pomaly zo zasuvky a mozno 5% nejaky fastcharge ked 2x za rok pojdem niekam dalej nez 400 km tak degradacia baterie asi nebude problem
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam