• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    BOBASH: to vubec neni o idiocii. mas fixni a variabilni naklady. je uplne normalni pocitat s fixnimi a ty variabilni nezahrnovat. je to ekonomicky pohled na vec a neni ani spatny, ani spravny, je to proste pohled.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Jo. Ceník.

    Součet všech částí toho grafu odpovídá prodejní ceně těch aut. Je v něm jen výroba baterie, výroba pohonnýho ústrojí, výroba zbytku auta a zisk.

    Vývoj i marketing stojí miliardy eur, záruční servis minimálně tisíce eur na auto, marže dealerů jsou minimálně v jednotkách procent, spíš víc, etc. – nic z toho tam není.

    Takže je někdo, pravděpodobně nikoliv autor tý studie, ale autor článku/grafu idiot a nedošlo mu, že náklady na auto nejsou jen o tom ho vyrobit.
    KEB
    KEB --- ---
    Historie se opakuje. Příští měsíc do Ameriky vypluje další Mayflower, místo lidí ji bude řídit umělá inteligence - Euro.cz
    https://www.euro.cz/...do-ameriky-vypluje-dalsi-mayflower-misto-lidi-ji-bude-ridit-umela-inteligence

    Zdá se, že na moři to jde (jen pro zajímavost)
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: máš nějaká data, která podporují tvůj názor, nebo jde jen o tvůj dojem?

    KEB: kastle je evidentně součástí té konstrukce vozu..
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: není to myšleno, tak že cenu kastle to nepočítá, protože to bude jak u bev tak u ICE zhruba stejně? Jen hádám :-D
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: "Náklady konstrukce vozu mimo baterii a pohonné ústrojí" musí být i vývoj, marketing atd., jinak je ten graf píčovina.

    Respektive ten graf je píčovina zcela očividně, teď jde o to, jestli aspoň ty náklady na baterku a pohonný ústrojí mají správně, nebo jestli náklady na "pohonný ústrojí" nejsou náklady na celou výrobu, nebo co to vlastně znamená.

    Takhle je to očividná blbost.
    MINER
    MINER --- ---
    LELI: to jsem k tomu přidal ve výpočtu procent, aby to porovnávalo stejný ceny, protože US ceny jsou bez DPH.
    LELI
    LELI --- ---
    MINER: 21 procent DPH mas taky nekde?
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: žádné "zbývající náklady" tam nejsou.
    Je tam výrobní cena a zisky.


    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Tam ale výrobní cena vůbec není. Je tam jen výrobní cena baterie a pohonnýho ústrojí, a pak "zbývající náklady", kde je úplně všechno, očividně včetně vývoje.
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: výrobní cena ID.3 v tom článku je $27k, což je s daní asi 700kKč, což je 77 % z prodejní ceny 900kKč
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Eh? Nerozumím.
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: pokud je toto výrobní cena ID.3, a prodejní včetně marketingu a záruky je 900kKč, tak je to s daní 77%.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Kromě toho, co vypsal JYRKA: je součástí prodejní ceny ještě kvantum dalších věcí nikoliv před výrobou, ale po ní.

    Třeba marketing.

    Nebo, což je asi větší část, prodejní síť a taky část servisu – záruční servis je taky potřeba z něčeho zaplatit.

    Samotná výroba auta bude zlomek, dost možná ani ne čtvrtina jeho ceny, pokud je to spalovací auto, u elektrickejch asi víc, kvůli baterkám.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    CRAZY_IVAN: Rád bych... Ale mezitím jsem spustil SD Maid, takže začínám od začátku...
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    COMODOR_FALKON: tak nahoď ten aktuální
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    CRAZY_IVAN: Tak to jsem možná prohodil linky...
    Našel jsem celkem 3 reporty, měl jsem za to, že linkuju ten nejnovější :(
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    COMODOR_FALKON: hm, zajímavé, to je z roku 2017, jsi si jist, že to je ten správnej report?
    " Moreover, the Bolt has a price tag and range similar to the upcoming Tesla Model 3, which is Tesla's long-awaited entry into the mass market."
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    JYRKA: Tady je originální report (PDF) od UBS.
    https://neo.ubs.com/shared/d1wkuDlEbYPjF/
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    MINER: Protože výrobní náklady jsou jen část celkových nákladů. Například do nich není rozpočítán náklad na vývoj, software a podobně. Golf jede na technologii, která byla již z části zaplacená.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam