• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    jeste na podobné téma
    Hydrogen Fuel Cell Locomotives Ready to Take Over Freight Rail Systems - autoevolution
    https://www.autoevolution.com/news/hydrogen-fuel-cell-locomotives-ready-to-take-over-freight-rail-systems-173272.html
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    Rolls-Royce’s Future Hydrogen Fuel Cell Module Could Power Ten Houses - autoevolution
    https://www.autoevolution.com/news/rolls-royces-future-hydrogen-fuel-cell-module-could-power-ten-houses-173720.html
    ADAM_SKIN
    ADAM_SKIN --- ---
    COMODOR_FALKON: naky konkretni zdroje baterek za dobrou cenu znas?
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    CAL: Je poměrně výrazný rozdíl mezi cenou velkoodběratele, co toho objednává sto tun mesíčně a cenou pro retailového zákazníka, co si koupí jednu nebo dvě baterky…
    S tím souvisí i třeba náklady na případnou modifikaci, nebo přímo vývoj vlastního BMS a chlazení…

    Samozřejmě, i ten velkoodběratel se to bude snažit tlačit za retailové ceny a baterku nacení aspoň na 2-3násobek…
    CAL
    CAL --- ---
    COMODOR_FALKON: Dobrá poznámka, ale nejsem si jistý, jestli $100/kwh je retailová cena kompletní baterky. Já jsem vycházel z matných vzpomínek (nevím, kde jsem četl), že 74kwh baterka v Tesle 3 se po nezáruční nehodě měnila za cca 300k + práce (což by pro cenu toho Rifteru vycházelo šulnul - 300k baterka + 500k auto) a z další informace, taky bez zdroje, že jiné automobilky jsou na tom s cenami baterek ještě o hodně hůř, než Tesla. Myslím, že to bylo v nějaké diskuzi ke Koně, že se jim nechce prodávat náhradní baterky, protože je potřebujou prodat v nových autech aby snížili uhlíkovou stopu svého portfolia, což jim samostatný prodej nezajistí a náhradní baterka by tak měl nesmyslnou cenu. Každopádně jsem to teď zkoušel googlovat a ty anekdotické příklady mají hodně divoký rozptyl - od $5k do $25k, takže by mě realita určitě zajímala.
    ICS
    ICS --- ---
    KEB: Tam je pro Pražáky celkem neštěstí to DC za příplatek, ale jestli bude nějaký rozumný operák, tak nad ní celkem i uvažuju... :)
    KEB
    KEB --- ---
    Proč nás (ne)čeká vodíková budoucnost aneb Lesk a bída nového modelu Toyota Mirai
    https://smartmania.cz/proc-nas-neceka-vodikova-budoucnost-aneb-lesk-a-bida-noveho-modelu-toyota-mirai/
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    KEB: no ak je to levnejsie nez elektricke citigo, tak niekedy v tom roku 2025 uz by tu mohlo byt v tejto cene aj nejake auto s dojazdom, predsalen su to este 3-4 roky vyvoja
    KEB
    KEB --- ---
    Nejlevnější elektromobil je v Česku. Prohlédli jsme si novou Dacii Spring Electric - Aktuálně.cz
    https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/nejlevnejsi-elektromobil-je-v-cesku-prohledli-jsme-si-novou/r~6da802b8408311ec966d0cc47ab5f122/

    Pro prazaki dopri, ale jinak úplně na hovno, bez pardonu :-D
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    CAL: Erm… Ne…
    Aktuální cena baterií je průměrně cca $100 / 1kWh. Když přihodím nějakou toleranci, třeba 20%, tak se fostáváme k tomu, že ta 75kwh baterka stojí cca $9000, tj. cca 196 tisíc…
    800k by to stálo v retailu 700k baterky, 100k BMS
    ABS
    ABS --- ---
    Jenom castecne se tyka EV, ale neznate nekoho v US, kdo ma pristup k testovani Waymo v San Francisku? Budu tam mit cestu a chtel bych to zkusit. Dkeuji moc
    NANUQ
    NANUQ --- ---
    DZODZO: Pop přečtení bych to shrnul do:
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    hehe taky clickbait napis to isto pisal nejaky znamy od BOBASHa

    6 důvodů, proč se vyhnout Škodě Enyaq
    https://smartmania.cz/6-duvodu-proc-se-vyhnout-skode-enyaq/
    CAL
    CAL --- ---
    Na konfigurátoru Peugeot Rifteru je právě teď k dispozici tahle volba. Bohužel mi k tomu na podpoře potvrdili, že se jedná o chybu a baterie má pouze 50kwh, jak je uvedeno ve všech recenzích. To je dost škoda, protože se 75kwh baterkou bych o tom dost vážně přemýšlel. Čekám sice na vysněný ID BUZZ, ale zrovna takového vrabce v hrsti už bych za toho holuba na střeše možná vymněnil. 860 000 Kč není o moc víc, než cena tak velké baterky, takže vlastně nabídka kupte baterku, dostanete auto zdarma, chvilku to byla příjemná představa.

    JANDOUR
    JANDOUR --- ---
    BOBASH: no, my mame elektrickej nissan, u kteryho potrebujem resit problem s bateriema, a jelikoz tu nemaj e-servis, tak musime resit odtah do bratislavy nebo drazdan. ani ty zavedeny znacky nejsou zatim asi uplne dobre pokryty, se mi tak zda - a zacinat to uplne cely from scratch bude este jinej level, ne?
    KEB
    KEB --- ---
    Dacia Spring - Nejlevnější elektromobil, aneb konec levných aut v Evropě?
    https://youtube.com/watch?v=vH-BcBrQoKs


    Jen si tu odlozim na potom
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: Až sem Číňan přijde ve velkým a oficiálně, tak to bude jedno, resp. to bude na úrovni Korejců.

    Teď, speciálně u toho DongFengu, kterej tady prodává nějaká banda obchodníků s teplou vodou a nasmlouvanýma servisama, si to radši ani nechci představovat. Asi bych radši zůstal u servisování 20 let starýho Jaguara...
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: a servis od škodovky bude asi taky snazší než u Číňana, nebo ne?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PETER_PAN: A jak by tu cenu mohli snížit? Pokud nevyvinou nějakou strašně super levnou baterku, kterou ostatní mít nebudou, tak prostě ty auta nedokážou udělat levný.

    Oni zároveň se Serešem představili i dvě auta na benzín, který mají stejnej problém – obě jdou cenově víceméně přímo proti mainstreamovým značkám, to jejich fancy kupé-like SUV je snad dokonce dražší než podobně velkej a výkonnější Renault Arkana.

    Přitom evropskýho zákazníka by Číňan musel zaujmout cenou. Čínskej mobil za čtyřku si tady ještě lidi koupěj, ale to je tím, že je za čtyřku a navíc zahodit mobil člověka tolik nebolí. Ale dát 600 tisíc za čínský auto? A 920 za čínskej elektromobil, když o kilo dráž můžu mít o dvě třídy větší Škodovku?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam