• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NIKDAS: ID.3 mi přijde zbytečně malá při téměř stejný ceně jako ID.4/Enyaq.

    Ve stejný cenový relaci bych ještě dost koukal po Ioniq 5 a EV6 kvůli 800V nabíjení (125 kW vs. 270 kW – jestli na Ionity nabiješ za 15 nebo 35 minut je dost rozdíl).

    DZODZO: Mazda není jediná, kdo umí vyrobit zábavný auto. Třeba Ford to uměl vždycky taky a s Mach E mu to docela funguje.
    HERR_FLICK: Ioniq 5 stojí stejně jako Enyaq. A slyšel jsem nepříjemný zvěsti o tom, jak žere. Ale zjistíme za tři tejdny, až ho budu mít na test.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    NIKDAS: no ja az mi tato zrezne za bezpecnu uroven provozu, tak tiez sa poohliadnem po elektromobile, je to ale skoda, lebo mazda robi auta, ktore su sofersky zabavne
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    DZODZO: U nás v rodině se přes 15 let jezdí Mazdama, dohromady jsme od nich měli asi 10 vozů, teď přecházíme na elektřinu, takže už v rodině zbývá poslední Mazdička, za ni hledáme náhradu, středně velký elektromobil. No koukali jsme na MX-30 a takhle nepoužitelný vůz aby člověk pohledal. 200km za ideálních podmínek, to fakt nechci, děkuji. To je opravdu auto pouze pro bohatou manželku, na odvoz dětí do škol/ky a na nákup, ale nějaký samostatný ježdění si v tom představit nedovedu. Na pověry o range anxiety jsem nikdy moc nevěřil, ale tady by byly na denním pořádku...takže asi půjdeme do ID.3, nebo něčeho podobnýho a s Mazdou se navždy rozloučíme.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    niektore automobilky urcite preziju, len sa musia prisposobit, napr. u takej mazdy mam dost obavy, pretoze oni sa do elektromobilov zatial nejako netlacia, naopak taky vw to ma ako prioritu, takze tam si myslim, ze z toho vyjdu este v pohode
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    DZODZO: Bobash zije v pritomnosti. Menit a vylepsovat veci nelze, a proto zavedeny automobilky vzdycky vyhrajou :)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: no a keby si si to pozrel cele, tak by si zachytil tu paralelu, pocul by si ako tam vypravaju, ze kedysi bolo jazdenie autom dobrodruzstvo, lebo ziadne taketo servisy neboli a ked niekto napr. pichnul, tak si to musel opravit sam, ale s rozvojom automobilov tychto stanic pribudlo a teda sa zvysilo pohodlie vlastnikov automobilov a to je v sucasnosti situacia so servismi elektromobilov, tiez ich je malo, ale za par rokov bude servis elektromobilu stejna samozrejmost ako servis fosilu
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    Elektrické letadlo Rolls-Royce stanovilo světový rekord – dosáhlo maximální rychlosti 623 km/h – VTM.cz
    https://m.vtm.zive.cz/elektricke-letadlo-rolls-royce-stanovilo-svetovy-rekord--dosahlo-maximalni-rychlosti-623-km/h/a-213499
    ADAM_SKIN
    ADAM_SKIN --- ---
    jaky carsharingy v Praze nabizi elektroauta a jste s nima spokojeny?
    GOR
    GOR --- ---
    ICS: Nadrazni Balkancary EP006 uvezou 2t, jsou dobre odzkouseny, preziji i 50 let v peci C(S)D ;-)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Neviděl jsem to celý, jen jsem to proklikal, ale je to o benzínkách. Service station je benzínka, ne servis – i když se tam někdy dělávaly věci jako výměna oleje nebo promazání čepů na nápravách.

    Servisní síť automobilky s tím nemá nic společnýho.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: prosim ta nekomentuj nieco co si si nepozrel, thx :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: A co s tím má společnýho video o benzínkách?
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    mierne OT, ale ako sa tu prepierali tie tesla servisy, ze ich je malo a tak, tak iba taka mala reportaz z roku 1957

    Service Station (1957)
    https://www.youtube.com/watch?v=UOVcBNSjURs
    ICS
    ICS --- ---
    Sorry, že vám do toho skáču, ale ta diskuse o trucích mi připomněla...

    Existuje BEV, které by uvezlo náklad blížící se ke 2t? Zatím asi nejblíž je e-Transit, ale taky to není žádná sláva. Někdo nějaké tipy, co jsem přehlídnul? Ideální by bylo něco jako REE, ale tam nikdo nereaguje na poptávku... :-/
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    A tady další "Teslovitost". Uděláme auto s 1000+ koněma, budeme točit videa, jak s tím jezdíme po okruzích a jak je to strašně rychlý...

    ... ale nedáme tomu brzdy, který by tomu stačily. Protože přece v normálním provozu stačej ty normální, regenerace to dožene.

    Tesla Model S Plaid Crashes Twice On The Track: Brake Issue?
    https://insideevs.com/news/549607/tesla-plaid-crashes-track-brakes/?fbclid=IwAR2ImuFTdXceR7hcv_j_3yOlW6fK3dZf-ojunFlwAv2ZHE51fphDZhrhHkI

    Tesla Model S Plaid Review // When Science Goes Too Far
    https://www.youtube.com/watch?v=Hn9QWjxFPKM


    Tady se přesně projevuje ten rozdíl mezi normální automobilkou a Teslou. Porsche dalo Taycanu, kterej umí rekuperovat 280 kW a tudíž většinu času normální brzdy vůbec nepoužívá, brzdy stejný jako by dalo benzínovýmu autu o stejným výkonu a tedy takový, který dokážou to auto bez problémů zabrzdit za každý situace. A za příplatek se dají objednat karbon-keramický.

    Tesla? No co, to nějak půjde...

    Tohle navíc není o konkrétní chybě, ale konstrukční filosofii. Normální automobilka prostě nevypustí na trh auto o výkonu, kterej není schopný zvládat za všech okolností, protože normální automobilka je desítkama let z
    zkušeností naučená, že to se prostě nedělá.

    Tesla je jako pubertální výrostek, co se dostal k fabrice a konstrukční kanceláři.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: F-150 se bude dát předělat tak, aby prošla, stejně jako projdou velký SUV v Evropě.

    Nemá totiž kreténskej exoskeleton.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: Zrušit loophole a zakázat F-150…?
    To by IMHO vyvolalo revoluci…
    NANUQ
    NANUQ --- ---
    BOBASH: Ajo, máš pravdu - bylo to 1914 až 1925.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NANUQ: Proto píšu, že se několik let vyráběl jen černý, ne celou dobu. Tuším 1918 - 1925.
    ICS
    ICS --- ---
    NIKDAS: a ještě je to připojený na internety...

    Jinak většinu času mluví o tom, že to má LED místo displeje a že v budoucnu budou balancovat load v rámci všech boxů v okolí a kdo ví co
    KEB
    KEB --- ---
    Uhlíkové dani se nevyhneme. Přechod na elektro je jistý, říká šéf Hyundai - iDNES.cz - PODCASTY | Podcast on Spotify
    https://open.spotify.com/episode/6qTr6UuTncK2Q9k4R09T8A

    Šéf hyundai
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam