• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    BOBASH: Tak jako správný novinář si ho půjčíš ještě v zimě. Ne nadarmo zaregistrované Enyaqy v Q4/2020 pustila škodovka mezi novináře až za hezkého počasí. Na škodahome už jsou nějací majitelé
    "Vybral sem si jako firemní auto Enyaqa. Super auto, ale v zimě ten dojezd 🙄 Při 8 stupnu 220km na 80% při 15 stupnu (u prodejce) 330km na 80%" Počítám že je to stejné z 80 % protože to Škodovka sama radí jako cílové nabíjení.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FORTRESS: Hele já s Enyaqem najezdil po dálnicích docela dost, byl jsem s ním v Chorvatsku a ve Varšavě. 212 km z 80 na 10 procent je divně málo, při dodržení předpisů dá 300 úplně v pohodě.

    S plně nabitým autem dáš v klidu 400, takže z Prahy do Teplic a zpátky bez problémů.

    Ale není to na ježdění 160, no. Na to potřebuješ placatější elektromobil. S e-tronem GT jsem dal Praha - Drážďany a zpátky s tempomatem na 160 (což hodilo průměr tuším právě něco kolem 120).
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    BOBASH: Pokud začínáš a končíš na poloprázdný dálnici jako on tak neni. Ty nebo já to nenulujem takže se tam logicky započítá třeba průjezd Prahou, Drážďanama nebo zpomalení na 90 když se předjížděj kamiony. To se pak průměr musí zpátky nahnat vysokou rychlostí kterou Enyaq ani není schopen jet. Superba s 10 litrama spotřeby mám taky a i přes to dá skoro 700km na nádrž. S 212 bych nedojel ani z Prahy do Teplic a zpátky.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FORTRESS: Průměrná rychlost 120 km/h je docela dost, pokud je to na celý cestě, tak budeš muset jet všude, kde to jde, tak 150. Když jsem zajel průměr 130 km/h z Německa do Prahy se Superbem 2.0 TDI, tak žral asi 10 litrů...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    whoa, tak vysoke skore som dlho nevidel :)

    The Rivian R1T Is the Coolest Pickup Truck Ever Made
    https://www.youtube.com/watch?v=CYrunRy8hmw
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    Dojezd 212km/h 80 % - 10 % při průměrný rychlosti 120km/h po dálnici je asi podle Mareše "hrát si na piráta silnic"
    Skoda Enyaq iV vs VW Id.4 Pro - Consumption, Range, Charging
    https://youtu.be/FcHWP_cdVFI?t=341
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: No prej to brzdí ještě víc nahovno než Hellcat :)
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    a tady máte mareše :)

    eMobilita s Leošem Marešem od A do Z | OD ŠKODA AUTO
    https://www.youtube.com/watch?v=HqeX9YpCacE
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: prostě návrat ke starejm dobrej muscle car kořenům :))
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: To, co je poslalo do smyku, byl problém s ABS, ale jinak to auto má problém s tím, že prostě nebrzdí dost dobře na to, jak je rychlý – nemá to o moc lepší brzdy než normální Model S, což z toho v kombinaci s tím výkonem, co to má, dělá něco jako starej muscle car.

    A poslat na trh auto s výkonem hypersportu, ale brzdama starýho Dodge (a navíc s kreténskýma řidítkama, se kterýma je nemožný to ovládat v krizový situac) je prostě projev nezodpovědnosti.

    Model S je skvělý auto, Plaid je idiotskej a je ztělesněním všeho, co je s Teslou špatně (a co se očividně zhoršuje).
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    takže zase nepřeháněj :) u BMW za to dáš čtvrt mega a to jsou třeba jenom kotouče a destičky
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: nurb to dalo na normálních brzdách, pánové z tamtoho videa měli problém s abs.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: To je hezký, že když si k autu za 3,5 mega připlatíš dalšího půl mega, tak bude už i zvládat brzdit...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: Problém není s Pepou, budou Pepové co mají papír na elektriku a budou v garáži skládat z pěti špatnejch baterek jednu dobrou a dvě úložiště do baráku.

    Problém Tesly není, že je elektrická, ale že je to nová automobilka. Nová automobilka na ICE auta (nebo nová na daným trhu) to má podobně těžký.

    Je to prostě běh na dlouhou trať, musíš toho spoustu vybudovat a udělat.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    GOR: Ne, ale má buďto 400 nebo 800 V, což bohatě stačí na to, abys to nerozchodil.

    Samozřejmě věci mimo motor/baterku může opravovat normální mechanik, to není problém.
    GOR
    GOR --- ---
    KEB: Hlavně BEV není elektrická lokomotiva a nemá na vstupním filtru 3 - 5 kV a předpokládám, že má odpojovač a vypínač (pokud nemá jen tavné pojistky) baterky.
    KEB
    KEB --- ---
    ADAM_SKIN: to je fakt, aspoň vyselektujeme ty neschopné :-D
    ADAM_SKIN
    ADAM_SKIN --- ---
    KEB: myslis, ze pepu bude trapit, ze nema na elektriku papir? zakladni znalost aby ho to nezabilo se nauci.
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    Mercedes-Benz teases upcoming hyper-efficient electric car with over 1,000 km (620 miles) of range - Electrek
    https://electrek.co/2021/11/25/mercedes-benz-teases-upcoming-hyper-efficient-electric-car-1000-km-620-miles-range/
    KEB
    KEB --- ---
    GOR: je otázka na co všechno může a bude ochoten si Pepa bez papírů na elektriku sáhnout.

    Nic to nemění na tom, že zbytek svojí profesionální kariéry můžou být Pepovi bev u zadele. I bez nich bude mít práce po kokot. Jeho syn už asi ne, ale Pepa bude v pohodě.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Tesla offers $20k Model S Plaid Ceramic Brake Kit for optimized track handling

    For perspective, a Tesla Model S Plaid set the production vehicle record at the Nürburgring in Germany with a time of 7:30:909, running at 166.320 km/h (103.35 MPH). The Model S Plaid that set the record had zero modifications. “Completely unmodified, directly from the factory,” Elon Musk tweeted when the Model S Plaid set the record.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam