• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    CUKI
    CUKI --- ---
    FORTRESS: Tam nejde o tolik ti teď nabíjejí. Jde pouze o to že můžeš využít mnohem víc této energie (všechnu). Je možné díky tomu bez regulace snadno radikálně zvýšit podíl těchto zdrojů. To je přeci dobrý bonus, nebo ne? Navíc ty soláru budou blízko té přímé spotřebě - "benzínce".

    ICS: Co na tom nechápeš? V tuto chvíli je výrobci šumák že baterie nevydrží 20let ale stačí když vydrží přes krátkou záruku. To moc věci neprospěje.

    Vývoj pokud je v tom nějaký standard jde vždy razantně rychleji, protože je v tom větší zájem.

    A k té výměnně baterie tam předpokládám automatickou výměnu bez přítomnosti člověka. To je dneska nesmysl. Teď už chápu to jsi ty ten propagátor té šílené služby? Tak už víš kolik ta šaráda koštuje?

    A papírová bezemisivita je fakt to co hledám :-)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    Elon to uz kedysi demonstroval ze vymenit baterku na Tesle je rychlejsie ako natankovat Audinu, ale potom asi nejako prisli na to, ze wear'n'tear a ze to asi nie je zasa take terno, tak to opustili
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    jinak pokud by výměna baterek šla udělat levně a jednoduše, tak po tom Elon skočí jak slepice po flusu, protože by to udělalo obrovské haló na sítích a další reklama zdarma. Ale i on si spočítal že výhody nestojí za ty rizika a cenu
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    CUKI: ale to nastane tak nebo tak, možná ne 2035, ale 2050 ve většině světa už ano. A nepotřebuješ k tomu další technologii - protože rychlonabíječky tím nezmizí, ty jen přidáš něco dalšího navíc (to taky není ekologický). A furt platí to, že 90% nabíjení probíhá pomalu doma (polovina domácností má svůj dům a elektromobily si zatím lidi bez domu nepořizují, nebo velmi výjimečně)

    taky hodně koreluje vlastnictví elektromobilu s vlastnictvím solární elektrárny (a ne všichni nabíjí v noci když elektrárna nevyrábí)
    ICS
    ICS --- ---
    CUKI: bezemisní energií můžeš nabíjet už teď. Pravda, zatím spíš papírově, ale i tak... Právě že čekat budeš. Protože na výměnu tý baterky ti někdo bude muset to auto zvednout, vyndat baterky, nandat baterky, sundat. A když kritizuješ dva maníky s baterkou po městě, tak nechápu, co tě láká na představě člověka, co "má vyhlášku 50" a čeká na těch pár aut za den, aby jim vyměnil baterku.

    Poslední dva body vůbec nechápu, jak jsi k nim došel...
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    CUKI: Kolik ti soláry nabíjej 11-12/2021? U nás 5,5 kWp jedou na 3 % a 170W
    CUKI
    CUKI --- ---
    ICS: Budeš moci ty baterie nabíjet třeba pouze bezemisní energií? Vždyť se můžou nabíjet třeba pouze soláry!

    Fakt, že nemusíš čekat. jako tvrdnout někde na betonovym place není zrovna můj sen. Přestávku si raději udělám v lese.

    No a ta poslední zajímavá podstata je fakt, že budeš přesně vědět co kupuješ. To jestli ti ta baterie vydrží 2 roky nebo 20let je ti fakt buřt. Víš kolik za to auto reálně zaplatíš. Protože o tohle se bude zajímat někdo jiný, kdo v tom bude finančně zainteresovaný.

    Zrychlí se díky tomu vývoj
    ICS
    ICS --- ---
    CUKI: já furt nerozumim tomu, proč bys to dělal... Čas tim neušetříš, náklady taky ne, tak co by tě k tomu vedlo?
    CUKI
    CUKI --- ---
    BOBASH: v -20°C na stojáka? Ok to mě zajímá. :-D
    CUKI
    CUKI --- ---
    JIMIQ: Tak ona nemusí pak vážit 600kg. Navíc se dá rozčlenit do segmentů.
    A složitý udělat na to stroj moc není. Ona ani ta benzínka není úplně jednoduchá stavba.
    CUKI
    CUKI --- ---
    KEB: Víš kolik věcí se v autech už podřídilo?
    Krom vlivu britské koruny a Japonska kde byl standard nosit meč se všude jezdí v pravo :-)
    Někdy to nastalo ze dne na den.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    no jenže Tesla samotná v průběhu příštího roku bude mít v oběhu 4 typy akumulátorů (18650, 2170, 4680 a LiFePo) a to jen na základě buněk. Teď ještě v každém autě je to jinak poskládané.

    Naopak VW bude mít 10 modelů (střelba od boku, BOBASH ví lépe) s v podstatě stejným akumulátorem, akorát jiné kapacity, protože jednotný podvozek.

    Ale jak říkal KEB, manipulace s 600 kilovou baterkou je o prdu, plus ty kontakty (je rozdíl vyměnit nabíječku na okraji auta, nebo v přední části a něco co je uprostřed ve "střevech" když se to porouchá-rozjede)
    CUKI
    CUKI --- ---
    JIMIQ: Bavíš se o prodeji. To není to samé kolik jich jezdí. Víš kolik se prodalo na celém světě spalovacích aut? Mnoho miliard. a 1,6-1,9 miliardy jich je stále v oběhu.
    Tedy 17M je zatím stále nic. Druhá věc je fakt že to musíš ještě navíc podělit počtem typu akumulátorů. A to jsi pak v pr... :-)
    ICS
    ICS --- ---
    CUKI: obrovskej wallbox jsem zmiňoval přesně v tom kontextu jak říkáš. Hlavně proto, že tu furt poslouchám kolegu jak vypráví po telefonu klientům, že skutečně nepotřebujou 22kW wallbox na svojí i3 :-D
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: jak se ti líbí ioniq 5? oproti audi na meb?
    KEB
    KEB --- ---
    JIMIQ: ten argument vlastní baterky je blbost. Taky nevlastnis flašku od piva. Nekupujes baterku, ale elektriku v ní. Co je skutečný problém tohoto principu je ta manipulace. Bude to těžké a velké. Takže to bude muset být hranol něco jako dvě baterie do kamionu za sebou a to auto podle toho bude vypadat, to znamená hnusně. Takže by úplně odpadla designová různorodost, protože by se tomuhle standartu museli všichni přizpůsobit od Audi až Volvo. U osobáků je to blbost.

    Ale kamióny jsou něco jiného, tahače vypadají stejně všechny skoro stejně, tam by to mohlo dávat smysl i kvůli rychlosti. Ale zase to znamená přijmout jednotný standard a to by museli tlačit politici a to se nestane :-D
    CUKI
    CUKI --- ---
    BOBASH: Ten obrovskej wallbox to není mé slovní spojení, to jsem zde převzal, a předpokládám že obrovskej bylo myšleno jako tok nikoli velikost :-)

    JIMIQ: Jo v tom si taky dělám iluze. Podle mě pokud bude tarif třeba na zelenou energii (v době kdy svítí) a pak dražší z konvenčních zdrojů, bude ta motivace lidí někde jinde. A budou navíc platit skutečnou spotřebu. Pro regulaci sítě to pomůže víc než cokoli jiného.

    Stejně tak pokud tě natankovat elektromobil přijde v době kdy je bezemisní přebytek zlomek ceny než když to pojede z uhlí.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    CUKI: jinak 17M dobíjecích aut je pár? A příští rok se prodá dalších 10M a 2023 15M, to už bude celkem 42M, z toho dejme tomu 28M BEV. A swapovací stanice ve velkým furt nebudou existovat...
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    DZODZO: přesně tak. Myslím že těch 7,2kW což bývaj palubní nabíječky na střídavý proud je v pohodě dostačujících. Nikdy bys neměl jít na nulu, takže dejme tomu v nouzi ti zbyde 10%, to je 7,5kWh a potřebuješ dobít 67,5 a to jen v případě, že další den potřebuješ ujet zase 500 a víc km. Prostě extrémně okrajový případ. A když už jedeš 500km tak se v půlce na 20 minut stavíš na dobití a přečteš si zprávy, jestli nevznikla nová varianta covidu nebo nezačala třetí světová, případně projedeš nyx abys zjistil jestli tu někdo nešíří dávno vyvrácené elektromobilové mýty :D
    ICS
    ICS --- ---
    CUKI: a maníci stále vesele jezdí a všichni jsou spokojení :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam