• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    CUKI
    CUKI --- ---
    JYRKA: A ta se mi v tom výpočtu potřeby energie projeví prosím jak? Místo urážek by jsi měl nejdřív zjistit na co reaguješ.
    GOR: Tedy co vcelku sedí ne?
    GOR
    GOR --- ---
    CUKI: A co v bilanci soustavy ti teda ukazuje na ztraty v radu 20+ % mezi elnou a koncovou spotrebou?
    CUKI
    CUKI --- ---
    ale tohle nevypadá špatně: https://fdrive.cz/clanky/test-jaka-je-spotreba-skody-citigo-iv-v-realnem-provozu-zaostreno-na-spotrebu-5059
    Mít to normální kufr tak je to asi velikostně ok auto.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    CUKI: Jezis, ty jsi kus vola.
    Pokud nebudu potrebovat benzinky, tak asi nebudu potrebovat cely retezec, ktery tu ropu tezi kvuli autum.
    CUKI
    CUKI --- ---
    GOR: Tam ten údaj značí něco jiného. My se musíme držet přiměřeně stejných čísel.

    Kolik té energie potřebujeme abychom nahradili pohonné hmoty na benzínkách. Proto nás nezajímá ropa co padla na provoz a podobně. Ten nám jde jen o tu energetickou soustavu.

    Kolik musíme té energie vyrobit. Proto nás zajímají spotřeby od elektrárny dál. Tedy distribuční i přenosová soustava včetně transformace.
    KEB
    KEB --- ---
    GOR: to by mě zajímalo kolik paliva se spotřebuje čistě na distribuci paliv. Když budou všude bev nebudou mít řidiči cisteren co žrát!
    KEB
    KEB --- ---
    RSZ: frajeři jak hovado :-D
    GOR
    GOR --- ---
    CUKI: Hele, bilance soustavy je na webu ERU volne k dispozici. Nemam ti to jeste poslat v tkanickach? V jaky skole ses prosimte ucil takovy ztraty? Ja abych dopredu vedel, kam nedat deti, kdyby nahodou chtely na techniku.

    Jestli uz teda chces zahrnovat vse, tak prosim u Yarise dopocti alespon:
    vlastní spotrebu ropy rafinerie
    spotrebu elektriny a tepla jineho puvodu nez z vlastni spotreby ropy rafinerie
    cerpaci praci produktovodu
    spotrebu kamionu pri distribuci
    odpar benzinu na CS PHM

    RSZ: Jednoho z nich znam (ing. PJ, Ph.D.) a musim konstatovat, ze je mu to podobny :-D
    CUKI
    CUKI --- ---
    JIMIQ: Data na wiki jsou jedna věc a v realitě? Na wiki jsem taky koukal, našel jsem jen USA data. Spotřeba u novějších je větší, než u těch recenzovaných 30 na míli Za recenzovaná má jen 27. A recenzovaná má v reálu spotřebu znatelně větší. Ale nemám tucha jak se liší od těch co jsou na našem trhu.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    CUKI: tohle jsou veřejně dostupná data, třeba i na wikipedii. Ale že mám dobrou náladu...

    246 km (153 mi) EPA, využitelná část baterky je 38kWh, čili 15,4kWh/100km dle přísného amerického standardu. Běžný řidič jezdí úsporněji, něco mezi EPA a WLTP, takže těch 15kWh je v klidu dosažitelných
    CUKI
    CUKI --- ---
    DZODZO: Mě by zajímalo jestli se někdy dočkám plně autonomního řízení na dálnicích. Třeba ten systém co navrhovala Tesla u kamionů mi nepřijde od věci ani u osobáků. Prostě jeden (levý) pruh pro autonomní dopravu která se bude pohybovat nějakou konstantní rychlostí. Tedy žádné předjíždění. To by podle mě na propustnost dávalo obrovský smysl.
    Pravej pruh to ale bejt nemůže protože se skrz něj vyjíždí. Tedy nevím jak to udělají třeba ve Francii kde se často vyjíždí i vlevo (okruhy měst).
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: a co to teda je? mercedes to testuje na uzavretom okruhu

    2021 Mercedes S-Class Self Driving Demo - New S Class DRIVE PILOT
    https://www.youtube.com/watch?v=cH2SPE0_LkU


    tesla to testuje v provozu, ktora automobilka asi nazbiera viac tvojich oblubenych nepredvidatelnych situacii?

    Tesla FSD Beta 10.6 - Zero Disengagement To Target - A First!
    https://www.youtube.com/watch?v=QN__Tj4-5s0
    CUKI
    CUKI --- ---
    JIMIQ: A na spotřebě se to projeví konkrétně jak?
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    CUKI: nejnovejší i3 má 42kWh baterku, ne 33
    CUKI
    CUKI --- ---
    RSZ: Jezdim cca kilo, to je úsporná jízda? Prostě se chytnu na dálnici někoho kdo jede podobně a nemusím o tom přemejšlet. Nejsem člověk co potřebuje předjíždět auto přede mnou protože jede zrovna o 2 km menší rychlostí.
    RSZ
    RSZ --- ---
    CRAZY_IVAN: cuki jezdí yarisem, tak jsem mu chtěl nabídnout nějakou blízkou představu:)
    CUKI
    CUKI --- ---
    RSZ: Jo, já si slibuju, že rozumná jízda bude o něčem jiném.
    Možná trochu smutné, že elektromobily nemají srovnatelnou metodiku spotřeby.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    RSZ: jsou lidi, co s teslou ujeli 1000+ km na jedno nabití! :)
    RSZ
    RSZ --- ---
    CUKI: btw, pokud chceš u elektromobilů jet lowcosta ekorallye, ono to taky půjde, už jsem to tu psal - kolegové (3x chlap) s elektrickým citigo dojeli z Brna do Liberce na jeden šťouch.
    CUKI
    CUKI --- ---
    BOBASH: To jsem si nevšim, nejsovější jsem našel https://www.hybrid.cz/test-jak-si-elektromobil-bmw-i3-s-33kwh-baterii-poradil-s-tuhou-zimou/

    Dojezd na 33kW baterii v eko módu za zimy v kabině 110Km neberu jako výstřelek velké účinnosti. ale nevím jestli do chápu dobře. Pak jsem našel recenzi asi po 3 letech provozu -necelých 20% kapacity, Po 4? 18%
    1) mě je fakt jedno co je to za kategorii, prostě 4 dveře 4 sedadla, alespoň nějakej kufr-hatchback. Tedy to nejčastější co je potřeba. To že ty auta postupem let otekli je smutné, ale je mi to buřt. Nadhoď takovej dnešní příklad.

    2) v těch testech jezděj většinou 90-110 Alespoň co všude čtu.

    3)?

    4) nepíšu o drahých výměnách, tohle může být 20let nejlevnější metoda nabíjení, viz to co jsem psal.
    Pokud by šel pokrok kupředu tak jak si ho tu všichni sníte, tak ta cena bude někde úplně jinde. Může to výt ve výsledku malý jednoduchá stroj s uživatelskou přívětivostí.

    BOBASH: Pokud bereš interpolaci na základě 2 dat, kde jedno je extrémní případ, tak se jen tak ničemu nedobereš.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    To máte všichni za to, že jste se smáli tlačítkům a kriplkniplu!
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam