CUKI: Ad technologie k výměně baterek...
Baterka v osobním autě je předmět o rozměrech cca 2,5 x 1,5 metru a váze cca půl tuny. Ten předmět musíš něčím vyndat z auta, kde musí být uchycenej tak, aby šel snadno a bez lidskýho zásahu odpojit (první problém – rozpojovací kontakty a úchyty něčeho, co váží půl tuny a musí to vydržet nerozjebat se vibracema a zároveň udržet kontakt použitelnej pro přenos 800V/stovek kilowatt není konstrukčně úplně triviální věc a rozhodně to není LEVNÝ.
Druhej problém pak je, že některý auta se snaží používat baterku jako strukturální část, to takhle úplně nepůjde.
Ale pak tu máme větší problém.
Nasadil jsi robota, kterej vyndal baterku – odpojily se úchyty, rozpojily se kontakty, baterka se spustila z auta. Teď jí musí další sada robotů někam uklidit a následně nabít. To "někam" bude poměrně velký místo, protože tam máš stovky baterek, takže to vyžaduje poměrně dost nikterak přelomový, ale dost drahý technologie. Třeba něco, co ty baterky bude vozit, pravděpodobně nějakej systém kolejnice nebo něčeho.
Potom ty baterky musíš znovu nabíjet a udržovat v kondici. Nejspíš nebudeš mít ke každýmu skladovacímu slotu dovedenej proud (pokud ano, je to opět věc, která stojí spoustu peněz), a budeš s nima muset hejbat. Taky musíš udržovat přehled kolik jich máš a jak nabitejch. A musíš dělat diagnostiku těch baterek, aby se udržovaly v optimální kondici a případně ty, který začínají odcházet, otestovat a buďto vyřadit a použít na úložiště nebo rozebrat na jednotlivý části.
S výjimkou tý posledně zmiňovaný fáze musíš tohle všechno mít v nějakým automatizovaným zařízení, který musíš mít u každý měničky baterek.
Samozřejmě to nebude těžký vymyslet a postavit, je to věc přibližně odpovídající třeba zakladačovýmu systému v patrových garážích, kterej ti "uklidí" auto.
Ale provoz a hlavně pořízení tohohle ansámblu budou tak drahý, že aby se to vyplatilo vůbec dělat, bude ta výměna baterky stát víc než kdybys tankoval benzín.
I kdybys měl energii zadarmo.