• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod 6, nebo dokonce bod 1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    CAL: drobná technická - těch 48 kWh udává na 100 mil, takže asi 30 kWh/100 km... a jestli se za reálných 23 kWh/100 km jezdí s Enyaqem (BOBASH,TADEK) tak to na větší a o 700 kg těžší truck není špatné ;-)
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    BOBASH: TADEK: V patek jsem si na Ipace zapnul "inteligentní denni počítadlo". Sice nevím, co je na něm inteligentního, prostě to počítá každou cestu od zapnutí po vypnutí motoru zvlášť, ale mají to tak nazvané.
    A dozvěděl jsem se docela zajímavou věc, že i v tomhle počasí a se svižnou městskou jízdou jsem schopnej jezdit za 20kw/100km, ale musí být auto vyhřáté.


    Na to, že mám dlouhodobej průměr 28 je to super číslo, ale je pravda, že tam jsou dost dálnice +krátké městské trasy, kdy se interier vyhřeje a už vystupuju...

    Usuzuju z toho, že pokud bych auto pokaždé předehříval ze zásuvky, tak jezdím za 20, což jsem myslel, že je s Ipace nereálné
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    TADEK: Jojo, 23 kWh/100 km potvrzuju na delších trasách. Ve městě mi vycházelo spíš 20, s lehkou nohou lidi tvrdí i míň.
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    TADEK: tak se klidně rozepiš tady - kam jsi jezdil, kde si nabíjel, co bylo za problémy... ;-)
    TADEK
    TADEK --- ---
    cus - kdyby jste nekdo potreboval do nakyho clanku nebo reportaze nasranyho uzivatele elektro aut, tak jsem k dispozici. ted jsem mel na jeden projekt pujcenych vic Enyaqu, ktere jsem potreboval dostavat do ciziny a zpet a jestli jsme se v roce 2021 dostali do takovyho stavbu s nabijecima stanicema - tak v takovym svete ja zit nechci.

    jinak Enyaq krasnej pojezd, bavi me to, do Prahy super.

    ad spotreba Enyaqa - mel jsem jich asi pet s ruznym vybavenim a realita je kolem 23kWh/100km.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    Jinak zpět k nějakému smysluplnějšímu tématu. Ioniq 5 je pozoruhodnou ukázkou toho, že i když by jeden čekal, že všechny elektromobily budou jezdit stejně a že nízký těžiště a dobrý vyvážení díky baterce v podlaze dělá z naladění podvozku easy věc, není to pravda.

    I elektromobil se dá naladit tak, aby byl nepohodlnej, nepříliš stabilní a na limitu nepředvídatelnej.

    Vlastně je to auto celý mnohem horší, než jsem čekal. Jako kdyby na trh pustili něco, co ještě tak úplně nedodělali.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    Myslíš dotovaný z prodeje dotovaných aut? :D
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    No jo vlastne, typek v tom videu taky rikal ze za to dal v prepoctu dvacet liber.

    Ale to neznamena ze to neni dotovany z prodeje novych aut. Jsem zvedavy kolik to bude stat v tom Norsku
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    JIMIQ: Je to normálně placená služba.
    CUKI
    CUKI --- ---
    JIMIQ: Ještě jeden pozitivní fakt, v případě požáru je možné baterii snadno odstranit a chladit.
    CUKI
    CUKI --- ---
    JIMIQ: Je jasný že tohle řešení bude kvůli manipulaci složitější. Možná nebude od věci ten segment udělat ještě menší (i kvůli chlazení), ale ta trocha hliníku, nebo nějakého kompozitního (znovupoužitelného pouzdra) v té ceně bude marginální problém.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    No takze zacinaji jako Tesla, ktera taky superchargery davala zdarma a pak je zpoplatnila. Takze az Niu dojdou superbohati zakaznici a prejde na vyssi stredni tridu tak vymenu baterii zpoplatni a pak se uvidi jak to realne je :)
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    JIMIQ: Hele až na excesy kdy jim vypadne linka prodávají už přes 10k aut měsíčně, což tak nějak odpovídá těm ostatním EV startupum (Xpeng, Li auto). Nicméně jejich modely jsou dvakrát a víc dražší, je to prémiový segment, takže to nejde porovnávat s prodejii Wulingu nebo Modelu 3, ale spíš s elektrickými Mercedesy, BMW atd., tam oni míří. SUV ES8 stojí v Číně $72,000, nové ET7 má stát v Číně $70k USD. Model 3 v Číně začíná na $36k.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Takze misto a hmotnost navic a dale ten msterial tech segmentu bude muset byt aspon hlinik aby to presouvalo teplo dost rychle, ale zariven to bude muset byt neco pevneho aby to drzelo strukturu kdyz se s tim 100kg segmentem operuje, takze carbonove vlakna, cili penize navic…
    CUKI
    CUKI --- ---
    FEDAJKIN: Já si myslím že Čína (potažmo východ) moc tomu západu nekonkuruje a naopak. Každej má úplně jinou cílovou skupinu. Až bude Tesla autem pro normální většinovou populaci, tak oni už budou mít obsazen celý trh.
    A pak bude boj o business class z pozice někoho kdo těch aut nastřílel násobně více a toho kdo se na tuto kategorii soustředil celou dobu.
    Čína má totiž tu výhodu je i jen její trh je dostatečně velký na to aby se jelo podle nějakého standardu. Navíc ze své pozice, který má k demokracii daleko si může dovolit mnohem více.

    USA je sice velká země a chybí zde extrémně chudá populace, ale furt je 5x menší než Čína. A asi 4x menší než Indie, kde se budou inspirovat spíš tam než u nás.


    BOBASH: Ty sedíš v autě na zemí?
    JIMIQ: To chlazení bude kolem těch kójí. Pokud bude standardní velikost tak to není problém.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    No, Nio se zatim extra dobre neprodava mam pocit (myslim ze ani jedno z tech deseti nejprodavanejsich neni nio)
    China Doubles Plug-In Car Sales In October 2021
    https://insideevs.com/news/550271/china-plugin-car-sales-october2021/amp/

    Naproti tomu Tesla docela jo

    Jinak to ze VHS byla horsi nez Betamax je tak trochu mytus. Nektere parametry mel betamax lepsi ale celkovej dizajn byl horsi a prohral to nakonec (i pres popularni mytus ze za to mohlo porno) kvuli delce kazet
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    JIMIQ: Tak Čína stejně jako ostatní na elektromobilitu s related byznysy pošle miliardy dolarů dotací ročně - vážně si myslíš, že za tím budou nějaké dotace? :D

    Public stunt by to byl tedy dost drahý. Spíš si myslím, že to bude snaha se za každou cenu odlišit od Tesly. Viz třeba jejich dobrodružství s lidarem. A šlapou do toho tolik, že je klidně možný, že to prosadí, i kdyby se ukázalo, že to není to nejoptimálnější řešení (viz VHS vs Betamax). A i kdyby ne, tak jim ta diferenciace dává ohromný možnosti co se týče potopení Tesly v Číně, stačí nastavit dotační/regulační programy tak, že na ně dosáhnou jen automobilky co umí swapovat/mají lidar atd.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    FEDAJKIN: nekdo tady psal ze to muze bejt publicity stunt
    A ja si myslim ze jsou za tim nejake cinske dotace :) (mozna i pracka penez)
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    BOBASH: Nebudu zabrusovat do tvých brilantních argumentů proč něco rozhodně nejde nebo je to neekonomický - nicméně třeba Nio má 700 swap stations a provedlo už 5 milionů výměn baterií. Ale asi tam jen ještě nevědí, že se to nevyplatí:)
    KEB
    KEB --- ---
    JIMIQ: vzduchem, auto bude znít jako V3S!
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    CUKI: furt jsi nezminil jak bys ty jednotlive segmenty chladil - dnes jsou jednotlivy baterkovy bunky obtekane chladici kapalinou
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CUKI: Jak, vejš? Nad podlahou? Místo sedaček? KDE???

    Nebo je jako dáme jenom pod sedačky, takže jich tam dáme třetinu?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam